Witam, mam taki problem jakiś czas temu przestała działać klima. Pewnego dnia zaczęło mi coś pukać pod maską dokładnie zbadałem sprawę i znalazłem winowajcę, to kompresor klimatyzacji, jak jest wyłączona klima to prawie cały czas puka i piszczy, gdy włączę klimę ustają te objawy ale klima i tak nie chłodzi. W zeszłym roku jeszcze robiłem serwis klimatyzacji nowy olej z czynnikiem i przez pół lata działała idealnie a później przestała chłodzić i pojawiły się takie objawy. I teraz mam trzy pytania, mianowicie :
1. Czy kompresor klimatyzacji do TDSa pasuje tylko od TDSa czy może od jakiejś benzyny też będzie pasować? Proszę o najlepiej sprawdzone odpowiedzi.
2.Czy kojarzycie ile dokładnie powinno wejść czynnika do układu klimatyzacji z automatyczną klimą? Według autodaty do okrągłych węży? powinno wejść prawie 1kg a do jakiś płaskich węży? około 800. Prosił bym o jakieś potwierdzenie czy to prawda. Jak w zeszłym roku robiłem serwis to ustaliłem że mam okrągłe (chyba) i zapakowaliśmy chyba 950g +/- .
3.Czy może ktoś jednoznacznie stwierdzić co uległo uszkodzeniu w moim kompresorze, na podstawie mojego opisu ?
Dokładne dane auta:
BMW E36 Touring
2.5TDS 143KM na plastikowym dolocie
produkcja marzec 1997r
końcówka VINu: EW70822
Pozdrawiam !
BMW E36 2.5TDS sprężarka klimatyzacji
Moderator: Moderatorzy