318 TDS Wymiana uszczelki pompy wtryskowej.

Tematy dotyczące układu paliwowego, pomp wtryskowych, ich nastawników i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

Pabloooo007
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 28 lip 2017, 20:20

318 TDS Wymiana uszczelki pompy wtryskowej.

Post autor: Pabloooo007 »

Witam,Zauważyłem wyciek paliwa z pompy wtryskowej ( miejsce wycieku zaznaczone na zdjęciu "dolna strzałka").Czy można to zrobić na zamontowanej pompie?Czy jest to skomplikowana wymiana?
Prosiłbym o pomoc.
Załączniki
Dolna strzałka
Dolna strzałka
111_7931.jpg (39.47 KiB) Przejrzano 4002 razy
Mamamuszi
Bywalec Gadulec
Posty: 361
Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: 318 TDS Wymiana uszczelki pompy wtryskowej.

Post autor: Mamamuszi »

Da się .
Złe zestawienie owego elementu zwanego nastawnikiem , spowoduje bezpowrotne zniszczenie onego.
Już samo zluzowanie nastawnika spowoduje zmianę dawki paliwa .
Zabieg ten szeroko opisywany jest na tym forum .
Pabloooo007
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 28 lip 2017, 20:20

Re: 318 TDS Wymiana uszczelki pompy wtryskowej.

Post autor: Pabloooo007 »

A jest możliwość naznaczenia owego nastawnika,żeby móc zrobić to samemu,bez ingerencji mechanika ?
Awatar użytkownika
roochacz
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 27 wrz 2017, 0:48
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: 318 TDS Wymiana uszczelki pompy wtryskowej.

Post autor: roochacz »

Tak da sie, trzeba zaznaczyć pozycję glowiczki w osi X i Z czymś ostrym. Wtedy przy montażu można wstępnie te dawkę ustawić chociaż tak naprawdę trzeba ją później poprawić bazując na wskazaniach komputera na rozgrzanym silniku (najlepsza wartość dawki 3,2 do 4,5 mg/hub) dawka ustawiona tylko "na znaki" może się trochę różnić od fabrycznej więc może się delikatnie zmienić reakcja na pedał gazu. Po zamontowaniu nowej uszczelki trzeba założyć nastawnik z powrotem. Przy zakładaniu trzeba trafić tym pindolem nastawnika w pierścień na tłoku, a dokładniej otwór w nim. Trzeba to zrobić świecąc sobie latarką przez szczeline między nastawnikiem a korpusem pompy. Nie trafienie tym wypustem na pierścień zniszczy pompę przy odpaleniu silnika, ale na dobrą sprawę robiłem kiedyś eksperyment - nietrafiony wypust na pierścień spowoduje to że nie będzie możliwa regulacja dawki przez przesuwanie nastawnika przód tył (jakby go coś blokowało) więc wiadomo że trzeba to poprawić i nałożyć nastawnik jeszcze raz, jak się trafi nim na miejsce wtedy można ruszać nastawnikiem w pełnym zakresie regulacji dawki (ewidentnie widać wtedy że nastawnik pozwala się ruszać przód tył [wzdłuż auta]) i wtedy jest git, pindol trafił na swoje miejsce. Pamiętaj że żeby zdjąć nastawnik potrzeba nasadki trójkątnej do śrub pomp wtryskowych (ok 15 złotych). Obejrzyj moment 5:40 i 10:50 tego filmu, albo nawet cały: https://youtu.be/5u_-dJOsFUw
Ostatnio zmieniony 16 sie 2019, 1:10 przez roochacz, łącznie zmieniany 1 raz.
Pabloooo007
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 28 lip 2017, 20:20

Re: 318 TDS Wymiana uszczelki pompy wtryskowej.

Post autor: Pabloooo007 »

Czyli ogólnie może się udać uszczelnienie samemu a może nie.Orientacyjny koszt kolego znasz uszczelnienia takiej pompy u mechanika ?
Awatar użytkownika
roochacz
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 27 wrz 2017, 0:48
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: 318 TDS Wymiana uszczelki pompy wtryskowej.

Post autor: roochacz »

Znajomy mechanik kiedyś zrobił to u mnie za 100 złotych w 2,5tds razem z uszczelką i regulacją dawki, bez zdejmowania kolektora. Taka rada ode mnie: unikaj bosch diesel serwisu, w "moim" przypadku podmienili mojemu tacie pompę wtryskową na zużytą i musiał kupić drugą. Nie wiem czy takie wałki w każdym boszu robią...
Jak jesteś z zachodniopomorskiego to mogę to uszczelnić i wyregulować.
Pabloooo007
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 28 lip 2017, 20:20

Re: 318 TDS Wymiana uszczelki pompy wtryskowej.

Post autor: Pabloooo007 »

No ja jestem z Poznania także chyba nie uda się tego zrobić.A orientujesz się może czy nieszczelna pompa może dawać objawy że przy zmianie biegu odetnie mi kompletnie tak jaby paliwo ,auto szarpnie jak bym sprzęgło za szybko puścił,i zaraz normalnie zareaguję na gaz.Czy to już jest problem samego nastawnika lub innego elementu?
Kupiłem okazyjnie w dobrym mega stanie blacharskim i na dobrym wyposażeniu ale same kłopoty z tym silnikiem.Opinie na jego temat jednak są wiarygodne.
Awatar użytkownika
roochacz
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 27 wrz 2017, 0:48
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: 318 TDS Wymiana uszczelki pompy wtryskowej.

Post autor: roochacz »

Zadbany TDS jest wdzięcznym silnikiem. Z resztą opinie o 2,5 nie powinny sie pokrywać z 1,8 bo pompy w 1.8 sie nie zużywają szybko przez mniejsze obciążenie pompy na 4 cylindrach. Być może masz nieprawidłową dawkę? Za małą? (Nastawnik zbyt przesunięty w kierunku chłodnicy) U mnie w 2,5tds na zbyt małej dawce wywalał błąd na ekranie licznika "fuel inject. system" - błąd pompy wtryskowej. A nawet przy delikatnie niedopasowanej dawce czułem delikatnie szarpanie i nierówną prace podczas hamowania silnikiem, mimo że błąd na liczniku się już nie pojawiał. Oprócz tego była zamulona reakcja na gaz. Tyle że to było w automacie, nie wiem jak w przypadku manuala. Odpowiednia regulacja może pomóc, jeśli nie to może coś z układem przeniesienia napędu. Moim zdaniem objawem nieszczelności byłyby ewentualnie problemy z odpaleniem zimnego silnika bo pompa moglaby sie zapowietrzać. Auto ma moc i dobrze reaguje na gaz? Czytałem że czasami jakieś anomalie z pracą silnika może powodować wtrysk sterujący (ten z kabelkiem) lecz dokładnie nie zagłębiałem się w jego temat. Wiem że niektórzy go jakoś sprawdzali bodajże miernikiem lub komputerem.
Pabloooo007
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 28 lip 2017, 20:20

Re: 318 TDS Wymiana uszczelki pompy wtryskowej.

Post autor: Pabloooo007 »

Jest tak jak mówisz.Rano muszę 2 razy grzać świece żeby odpalił bo czasami kręci kręci i nic-typowo zapowietrzony układ.A co do mocy to wydaje mi się że ma taką jak powinien.Tylko po puszczeniu gazu na chwilę przytrzymuję obroty.Nie spadają gwałtownie tylko powoli.Nie wiem czy ma to związek z czymś czy tak po prostu jest.
Awatar użytkownika
roochacz
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 27 wrz 2017, 0:48
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Zachodniopomorskie

Re: 318 TDS Wymiana uszczelki pompy wtryskowej.

Post autor: roochacz »

Zapowietrza się pewnie właśnie przez nieszczelność. Oprócz tego możesz sprawdzić czy pompa w baku działa prawidłowo, u mnie się pompa wtryskowa zapowietrzała bo paliwowa była zużyta i ledwo pompowała. Koszt nowej 100zł. Co do obrotów to wygląda jakby dawka była za mała, bo regulując nastawnik nie tylko zmienia się dawka dostarczanego paliwa ale również pozycja dźwigni odpowiedzialnej za regulację gazu. I jeśli jest dawka za mała to powoli się wkręca na obroty i powoli z nich schodzi. Gdy jest za duża to szybko się wkręca na obroty i szybko z nich schodzi. Trzeba znaleźć złoty środek czyli podane wyżej 4,5-3.2 mg/hub. Ewidentnie czeka cię po prostu wizyta u mechanika na uszczelnienie i regulacje (najlepiej jakiś który się specjalizuje w dieselach) niech sprawdzą przy okazji komputerem czy czujnik temperatury w nastawniku jest sprawny, bo lubią padać a wymiana jest prosta więc mogą przy okazji to zrobić. I też mogą przepłukać nastawnik ropą i delikatnie pędzelkiem wyczyścić bo może być zabrudzony a wpływa to negatywnie na to jak równo pracuje silnik. Nie wiem do końca na co robi ten czujnik temperatury ale sądzę że pozwala to ECU dopasowywać lepiej parametry dawki/kąty wtrysku/powietrze itp
Załączniki
Czujnik temperatury
Czujnik temperatury
aec86c7b722d4dcc.gif (25.57 KiB) Przejrzano 3946 razy
ODPOWIEDZ