Szarpanie podczas jazdy na luzie, e36 2.5 tds manual

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

Hubalczyk
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 23 sty 2022, 17:02

Szarpanie podczas jazdy na luzie, e36 2.5 tds manual

Post autor: Hubalczyk »

Witam, pacjent to bmw e36 2.5 tds, borykam się z problemem szarpania silnikiem ale tylko jak auto jedzie czy toczy się na luzie, gdy się zatrzymam pracuje wzorowo. Wyrzuca błąd sterownia zaworem egr , pomimo tego że został wymieniony na nowy oryginalny Pierburga. Napięcie dochodzi, wtryski sprawdzone łącznie ze sterującym i są wporządku. Pompa w baku nowa. Pęcherzyków powietrza brak. Zawór egr , założony nowy, trochę się na chwilę poprawiło, dzieje się tak niezależnie od tego czy egr jest włączony i działa czy jest zaślepiony. Nastawnik po regeneracji, tak samo działo się na starym jak i na tym zregenerowanym, filtry paliwa i powietrza praktycznie nowe. Sterownik silnika podmieniony i też bez różnicy. Brakło mi już pomysłów co to może być, więc czas najwyższy poszukać pomocy. Aha wcześniej przed tym szarpaniem przy jeździe na luzie czy dojeździe do skrzyżowania auto podnosiło nieznacznie obroty, i jeszcze jedno podczas tych szarpań widać na obc że tak jakby sie dawka paliwa zwiększała i skakała. To chyba wszystko.
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2415
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Szarpanie podczas jazdy na luzie, e36 2.5 tds manual

Post autor: Jawor »

A jaka masz ustawiona dawkę i kąt?
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
Hubalczyk
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 23 sty 2022, 17:02

Re: Szarpanie podczas jazdy na luzie, e36 2.5 tds manual

Post autor: Hubalczyk »

Kąt lekko skacze, ale tak było odkąd mam auto i tego nie było, a trzyma się na 2.51, czyli książkowo. Dawka była już różna ustawiona od 3.5 do nawet 7 mg, i jak jest ustawiona np. na 7 mg to nie jest to aż tak odczuwalne ale nadal jest. Tłumaczę to sobie tak, że wtedy podczas toczenia dawka aż tak nisko nie spada jak przy dawce np. 4 mg , i tak tego nie czuć.
Tak się zastanawiam czy takie objawy mogłyby być spowodwane uszkodzonym kołem pasowym wału korbowego albo dwumasą, sprzęgło zmieniałem jakieś 2 lata temu, niestety kupiłem używkę ale w idealnym stanie. Tyle że na wolnych obrotach dwumasy wogóle nie słychać, ani innych niepokojących dźwięków też nie. Jest wogóle jakiś sposób żeby sprawdzić koło pasowe wału? Oczywiście poza tym na oko.
ODPOWIEDZ