ZAMARZŁ płyn 2 razy skazówka temp wskoczyła na maxa??!!

Tematy dotyczące układu chłodzenia silnika i legendarnych przegrzanych głowic.

Moderator: Moderatorzy

xxx99
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 07 sty 2009, 17:14
Lokalizacja: lubin

ZAMARZŁ płyn 2 razy skazówka temp wskoczyła na maxa??!!

Post autor: xxx99 »

Witam mam pytanko ?? kupiłem niedawno bmw e39 525tds z 2000r . Do -10 wszystko bylo ok ale wczoraj temp spadla do -27 i płyn zamienił sie w galaretke !! auto zapalilo bez problemu za 1 razem ,bardzo szybko sie nagzało ale z nawiewu leciało zimne powietrze , po przejechaniu 20km temp wskoczyla na czerwone pole ?? i silnik zgasł po momencie strzałka spadła na niebieskie pole i wtedy ponownie bez problemu go uruchomiłem !! i wszystko bylo ok z racji tego że był to wieczor nie zmieniełem plynu ! nad ranem sytuacja sie powtużyła gdy jechalem na wymiane płynu temp tez była ok -28 auto tez zgasło odczekałem chwile i ruszylem dalej bo wskazowka temp wrócila na pole niebieskie jak dotarłem do warsztatu temp było tak jak zawsze idealnie na srodku . Po wymianie płynu jaechałem do domu i wszystko jak narazie jest ok wskazowka idealnie na srodku . Czy mogłem coś uszkodzić tym ze 2 razy wskoczył na czerwone pole?? czy jest jakies zabezpieczenie ze silnik gasnie jak wpadnie na czerwone pole?? słyszałem ze te silniki sa wrażliwe na takie sytuacje dodam ze tym autkiem przejechałem ok 10 000 km i strzalka temp zawsze stała idealnie na srodku i zawsze za 1 razem odpala na dotyk !!
gdyby ktos mial chwilke byl bym wdzieczny za wypowiedzenie sie w tej sprawie
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
marcellchen
Bywalec Gadulec
Posty: 363
Rejestracja: 16 cze 2008, 23:28
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: marcellchen »

xxx99, pozostaje obserwacja czy nie ubywa plynu ...kontrola spalania i kontrola mocy
Obrazek
xxx99
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 07 sty 2009, 17:14
Lokalizacja: lubin

Post autor: xxx99 »

marcellchen pisze:xxx99, pozostaje obserwacja czy nie ubywa plynu ...kontrola spalania i kontrola mocy
jak temperatura doszla na czerwone pole to był chwilowy spadek mocy ale po chwili auto zgasło po ponownym uruchomieniu gdy sie temp ustatkowala bylo ok??!! jak narazie sprawdzalem czy kompresja sie nie dostaje do ukladu jest ok olej tez jest wlasciwego koloru
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Musisz teraz dokladnie obserwowac wskaznik temperatury ma stac idealnie w pionie zero bujania.Oczywiscie stan płynu i dokladnie sprawdzaj czy nie ma wycieków na całym silniku i wężach Ciekewe czy nie dostal wirnik pompy wodnej jak mielił ta kasze.
Zerkaj na obudowe termostatu tam lubi sie delikatnie sączyć.

Pozdrawiam
Obrazek
papwil
Bywalec Gadulec
Posty: 502
Rejestracja: 16 mar 2008, 23:04
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: papwil »

Mi sie raz rozsypala pompa wody, ale u Ciebie to wyglada tak jakby wirnik sie blokowal, bo raz dziala, raz nie. Moze ten lod sie tam dostal...?

[ Dodano: Sro Sty 07, 2009 9:40 pm ]
Albo wirnik sie czesciowo rozlecial i kawalek ktory odpadl czasem blokuje pompe.
xxx99
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 07 sty 2009, 17:14
Lokalizacja: lubin

Post autor: xxx99 »

papwil pisze:Mi sie raz rozsypala pompa wody, ale u Ciebie to wyglada tak jakby wirnik sie blokowal, bo raz dziala, raz nie. Moze ten lod sie tam dostal...?

[ Dodano: Sro Sty 07, 2009 9:40 pm ]
Albo wirnik sie czesciowo rozlecial i kawalek ktory odpadl czasem blokuje pompe.
A jeszcze jedno pytanko czy jest jakies zabezpieczenie przeciw przegrzaniu !!?? bo jak wskazuwka doszla do czerwonego pola i zaswiecila sie na czerwono to silnik zgasł ?? po chwili ok 2 3 min wskazowka opadla na niebieskie pole i jak odpaliłem ponownie auto było wszystko ok! Mam nadzieje ze wszystko bedzie ok poswiecilem 5 miesiecy na wyszukanie mojej e 39tki i gdyby zima ja zabrała chyba bym się zdenerwował!!!:)
Moja Bema;)
OpTo
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 27 wrz 2008, 14:22
Lokalizacja: Kalisz - WLKP

Post autor: OpTo »

e39 mojego znajomego zagotowała sie latem kilka razy ;) zrobil juz kilka tyś km i jest ok ;) więc nie powinno być problemów ;) ale obserwować na pewno nie zaszkodzi ;)
1/4 mili z BMW to jak Å‚owienie ryb z dziwkÄ…....jest fajnie ale nie po to ja masz ;)
papwil
Bywalec Gadulec
Posty: 502
Rejestracja: 16 mar 2008, 23:04
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: papwil »

xxx99 pisze:A jeszcze jedno pytanko czy jest jakies zabezpieczenie przeciw przegrzaniu !!?? bo jak wskazuwka doszla do czerwonego pola i zaswiecila sie na czerwono to silnik zgasł ?? po chwili ok 2 3 min wskazowka opadla na niebieskie pole i jak odpaliłem ponownie auto było wszystko ok! Mam nadzieje ze wszystko bedzie ok poswiecilem 5 miesiecy na wyszukanie mojej e 39tki i gdyby zima ja zabrała chyba bym się zdenerwował!!!:)
a jak Ci weszla wskazowka na czerwone pole to otworzyles maske, zobaczyles jak tempertura wody przed i za chlodnica? lecial dym z silnika? mowisz, ze zanim zgasl to czules ze jedzie opornie, nie przyspiesza, co wskazywaloby jednak, ze sie ostro przegrzewa ale generalnie to mysle, ze u Ciebie ten silnik sie nie przegrzal, bo on nie stygnie z czerwonego pola do normy w 2-3 minuty ale dobra godzine na duzym mrozie albo jeszcze lepiej. jak dla mnie to to wszystko troche sprzeczne jest, ten brak mocy i cudowne wystygniecie w 2-3min...

[ Dodano: Czw Sty 08, 2009 12:32 am ]
OpTo pisze:e39 mojego znajomego zagotowała sie latem kilka razy zrobil juz kilka tyś km i jest ok więc nie powinno być problemów ale obserwować na pewno nie zaszkodzi
tylko z taka mala roznica, ze koledze woda zamarzla najpierw a nie tylko zagotowala sie z powodu katowania i upalow na zewnatrz (;
OpTo
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 27 wrz 2008, 14:22
Lokalizacja: Kalisz - WLKP

Post autor: OpTo »

wiem wiem ;) ja stawiam ze u kolegi wyżej wzrosła temperatura przy czujniku płynu chłodniczego więc nic szczególnego sie nie stało ;) mim zdaniem nie ma sie czy martwić jednak obserwować nie zaszkodzi ;)
1/4 mili z BMW to jak Å‚owienie ryb z dziwkÄ…....jest fajnie ale nie po to ja masz ;)
papwil
Bywalec Gadulec
Posty: 502
Rejestracja: 16 mar 2008, 23:04
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: papwil »

tak jakby byl zator w obiegu wody, samochod postal, temperatura pod maska podniosla sie i woda rozmarzla zupelnie i dalej juz jechal dobrze. to najbardziej optymistyczna wersja dla Ciebie bo nie wiaze sie z zadna awaria.
xxx99
Świeżak
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 07 sty 2009, 17:14
Lokalizacja: lubin

Post autor: xxx99 »

hello dzisiaj cały dzien smigałem po miescie i wskazowka temp jest idealnie na srodku sprawdzalem pyln olej itp wszystko w pozadku !! mam nadzieje ze bedzie ok !! zastanawia mnie tylko ten fakt ze silnik zgasl (jak wpadl na czerwone pole )dlaczego hmmmm ??
Moja Bema;)
OpTo
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 27 wrz 2008, 14:22
Lokalizacja: Kalisz - WLKP

Post autor: OpTo »

myślę, że komputer odciął dla bezpieczeństwa ;)
1/4 mili z BMW to jak Å‚owienie ryb z dziwkÄ…....jest fajnie ale nie po to ja masz ;)
papwil
Bywalec Gadulec
Posty: 502
Rejestracja: 16 mar 2008, 23:04
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: papwil »

wiec chyba nie masz sie czym martwic. jakbys kiedys sie dowiedzial czy istnieje takie zabezpieczenie to napisz. oprcz niewyjasnionego zgasniecia silnika, jeszcze bardziej tajemniczy jest spadek mocy przed zgasnieciem (;
ODPOWIEDZ