Kupno TDSa - na co zwrócić uwagę?

Porady na co zwrócić uwagę i jak kupować, opinie o bieżących ogłoszeniach sprzedaży.
Chcesz kupić? Bądź spokojniejszy - zapytaj!

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Kupno TDSa - na co zwrócić uwagę?

Post autor: Jawor »

Najważniejsze rzeczy jeśli chodzi o silnik:
1. Sprawdź czy pompa wtryskowa się nie poci, czy nie kapie nic z niej
2. Sprawdź turbinę: czy nie ma deszczu oleju z rury i czy nie słychać jakiegoś zgrzytania (np skończyły się uszczelnienia w turbinie i wirniki się zacierają)
3. Sprawdź czy nie zostawia białej smugi za sobą i czy nie słabnie jak się nagrzeje - głowica albo uszczelka
4. Wtryski - czy nie ma za dużej chmury w czasie jazdy, czy nic z nich nie kapie.
5. Skrzynia, sprzęgło - zwróć uwagę czy biegi wchodzą bez oporu i zgrzytu i czy sprzęgło się nie ślizga
6. Jeśli na jałowych obrotach przy kręceniu kierownicą mocno falują obroty lub dusi się to na 99% to pompa wtryskowa
7. Sprawdź silnik zarówno zimny i ciepły - czy odpala od razu czy trzeba go dłużej kręcić
8. Sprawdź czy nie czuć gdzieś ropy, czy nic nie cieknie spod samochodu.

To chyba większość ważniejszych punktów do sprawdzenia, tzw słabe strony TDSa.
Dodatkowo to co w każdym BMW - stacja diagnostyczna + komp

Pozdrawiam, Jawor!
sebos76
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: sebos76 »

warto też zwrócić uwage na koło dwumasowe (tłumik drgań skrętnych) (drogie w naprawie/wymianie):
charakterystyczne objawy po ostrzejszej jeźdźie (z zwłaszcza w ciepłe dni) jak zatrzymasz samochód będzie telepało na wolnych obrotach- może tez wpadac w wibracje skrzynia biegów i buda - jest to dość upierdliwe.
wg mojej oceny 90 % td/tds /d ma koła 2 masowe na wykończeniu

Uwaga!! delikatne falowania obrotów też może powodować wylatane koło dwumasowe (nie tylko pompa wtryskowa)
adds
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 28 gru 2007, 7:08

Post autor: adds »

Warto tez sprawdzic obroty od minimalnych do 1500, powoli je podnosic jezeli nie jest plynnie to moze to byc przyczyna (kola 2masowego, nastawnika obrotow, lub 4 wtrysku). Natomiast gdy obroty spadaja spowrotem do znamionowych i silnik nie pracuje plynnie to moze to byc (dodatkowo) oznaka wyciagnietego łańcuszka (jak zwiekszamy obroty to on sie kreci w ta strone ze akurat sie napina) a jak puszczamy to robi sie luzny - i jak wykraczamy poza regulacje naciagu to obroty nie sa rowne.
adds
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 28 gru 2007, 7:08

Post autor: adds »

łańcuszek oryginalny wytrzymal ponad 500tys - nie byl zniszczony (nity cale) tylko wlasnie sie wyciagnal :)
szuszlik
Bywalec
Posty: 27
Rejestracja: 10 sty 2008, 13:01
Lokalizacja: GIERAłTóW

Post autor: szuszlik »

warto sprawdzić czy węże od chłodnicy nie puchną może być uszkodzona uszczelka lub głowica
SZUSZLIK
tomi5
Bywalec
Posty: 28
Rejestracja: 08 sty 2008, 9:55

Post autor: tomi5 »

a ja mam pytanie jakie są objawy zlekcewarzenia sobie naprawy koła dwumasowego?? czy sa jakieś skutki, np tak jak zlekcewarzenie wymiany paska rozrzadu wiadomo czym sie kończy. Czy z kołem też tak jest.
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

tomi5 pisze:a ja mam pytanie jakie są objawy zlekcewarzenia sobie naprawy koła dwumasowego?? czy sa jakieś skutki, np tak jak zlekcewarzenie wymiany paska rozrzadu wiadomo czym sie kończy. Czy z kołem też tak jest.
Tak mi sie wydaje ze panewki i łożyska dostaja po dupie.Bo gdzieś te drgania muszą sie rozłożyć.
Obrazek
tomek-tarnow
Bywalec
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2008, 23:19

Post autor: tomek-tarnow »

ZAWIESZENIE TYŁ SPRADZIC BARDZOOOOOO DOKLADNIE !! radze szczerze
525-tds
Bywalec
Posty: 30
Rejestracja: 20 sty 2008, 22:20
Lokalizacja: Kielce

Post autor: 525-tds »

ten samochód jest świeżo sprowadzony ma jedynie 145 tys.km - NIPRAWDA

Po przejechaniu na Polską stronę dopiero mają 250000 mniej kilometrów

Należy zwrócić uwagę na mieszek i dzwigienkę (Wymieniana czy nie wymieniana ) oraz gumy na pedałach ()
i ponownie tds
www.trofea-sport.pl
Jarek_JST
Bywalec
Posty: 21
Rejestracja: 30 sty 2008, 9:51
Lokalizacja: ÅšlÄ…sk

Post autor: Jarek_JST »

Dorzucę jeszcze coś...
Warto zwrócić uwagę czy w całej komorze silnika nie ma białych, ścieralnych kropek... Może być to oznaka dziury w układzie chłodzenia... pół biedy jeśli to tylko wąż... Ja mam dziurawą chłodnicę i czeka mnie wymiana... Najtańszą jaką widziałem to 400zł :/ używka 250zł ale z tym to nigdy nic nie wiadomo...

Oczywiście ceny do 318, 525/325 będą większe...

Druga sprawa jaką u siebie zauważyłem to niedogrzewanie silnika przy dziurze w układzie chłodzenia. Jeżeli silnik osiągnie temp pracy to wystarczy odkręcić grzanie na full i temp dość szybko spada. Wniosek jest taki, że niedogrzany silnik to niekoniecznie termostat

PS. Najgorzej jest z tzw picówami... Pod maską błysk większy niż w kokpicie, zero śladów wycieku olejów, nic nie jest obsmarowane... Wtedy pozostaje rozgrzać samochód delikatną jazdą a potem dać mu lekko w palnik (3tyś obrotów wystarczy) od 1 do 3 biegu...

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Bociek
Bywalec
Posty: 212
Rejestracja: 12 lut 2008, 8:57
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bociek »

ja dołoże jeszcze tuleje tylnej belki, często pozrywane
Szafy, meble na wymiar, drzwi przesuwane INDECO
http://upload.allegro.pl/my_page.php?uid=16080278
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Bociek pisze:ja dołoże jeszcze tuleje tylnej belki, często pozrywane
To sie tyczy wszystkich bmw seri 5 a szczególnie kombi
Obrazek
arcabuz
Bywalec
Posty: 83
Rejestracja: 19 kwie 2008, 22:52
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Mikołów ( Śląsk)

Post autor: arcabuz »

Jeżeli kupujemy Touringa to warto zobaczyć czy ma Nivo a jezeli tak to w jakim stanie są te amortyzatory( czy się nie pocą) bo koszt nowego 1 szt to ok 2000zł. Ja miałem ten problem że oba amory nivo mi padły i za używki dałem 1000zł za 2 szt.
Brewex
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 20 kwie 2008, 11:35
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kupno TDSa - na co zwrócić uwagę?

Post autor: Brewex »

Jawor pisze:Najważniejsze rzeczy jeśli chodzi o silnik:
1. Sprawdź czy pompa wtryskowa się nie poci, czy nie kapie nic z niej
2. Sprawdź turbinę: czy nie ma deszczu oleju z rury i czy nie słychać jakiegoś zgrzytania (np skończyły się uszczelnienia w turbinie i wirniki się zacierają)
3. Sprawdź czy nie zostawia białej smugi za sobą i czy nie słabnie jak się nagrzeje - głowica albo uszczelka
4. Wtryski - czy nie ma za dużej chmury w czasie jazdy, czy nic z nich nie kapie.
5. Skrzynia, sprzęgło - zwróć uwagę czy biegi wchodzą bez oporu i zgrzytu i czy sprzęgło się nie ślizga
6. Jeśli na jałowych obrotach przy kręceniu kierownicą mocno falują obroty lub dusi się to na 99% to pompa wtryskowa
7. Sprawdź silnik zarówno zimny i ciepły - czy odpala od razu czy trzeba go dłużej kręcić
8. Sprawdź czy nie czuć gdzieś ropy, czy nic nie cieknie spod samochodu.

To chyba większość ważniejszych punktów do sprawdzenia, tzw słabe strony TDSa.
Dodatkowo to co w każdym BMW - stacja diagnostyczna + komp

Pozdrawiam, Jawor!
Witam !!!
Chciałbym kupić Sobie TDSa i powyższe wskazówki na pewno są bardzo przydatne, ale bez pomocy np zdjęć zielony użytkownik nie jest w stanie ich namierzyć. Proszę o pomoc ;)
arcabuz
Bywalec
Posty: 83
Rejestracja: 19 kwie 2008, 22:52
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Mikołów ( Śląsk)

Post autor: arcabuz »

Kolego myślę że musisz zabrac ze soba kogos kto ma pojecie o TDSach kiedy pojedziesz ogladać autko bo zdjęcia nic tutaj nie pomogą, jak poprzedni własciciel bedzie umiał to wciśnie ci kit a skoro jesteś "zielony" to nie dasz rady sam ocenić TDSa.
Brewex
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 20 kwie 2008, 11:35
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Brewex »

arcabuz pisze:Kolego myślę że musisz zabrac ze soba kogos kto ma pojecie o TDSach kiedy pojedziesz ogladać autko bo zdjęcia nic tutaj nie pomogą, jak poprzedni własciciel bedzie umiał to wciśnie ci kit a skoro jesteś "zielony" to nie dasz rady sam ocenić TDSa.
A może jest ktoś na forum z Wrocławia, gdyż jestem z Warszawy a nikogo znajomego nie mam kto by się znał na TDSach. Skąd wziąć pomoc :(
Awatar użytkownika
Pawik83
Bywalec Gadulec
Posty: 344
Rejestracja: 28 gru 2007, 13:04
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Pawik83 »

Ogólnie czy elektryka działa jesli jest szyby lusterka tylnia wycieraczka itd
tomi5
Bywalec
Posty: 28
Rejestracja: 08 sty 2008, 9:55

Post autor: tomi5 »

Watro sprawdzić układ chłodzenia, węże, strumyk w zbiorniczku wyrównawczym.
Obrazek
ANDRU
Bywalec
Posty: 195
Rejestracja: 27 wrz 2008, 21:44
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525td
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Kaliszfornia City

Post autor: ANDRU »

Ja wiem ze to wszystko trzeba posprawdzac przy zakupie TDSa gdyz sam mam takiego i bylem wlasnie zielony jak go kupowalem a teraz mam tego skutki.Jedynym plusem jest to ze juz nie jestem zielony :razz: a mam go zaledwie pol roku.
Ale jak patrze na liste ktora wysmarowaliscie to jak bym byl nadal zielony to dal bym se luz z TDSem :razz: Bo wychodzi na to ze w kazdej chwili moze sie nawet popsuc kolo zapasowe w bagazniku :lol:
Swoja droga to ciekawe ze BMW spieprzylo tak osprzet tego silnika a zwlaszcza pompy wtryskowe i jej osprzet :cry: gdzie silnik moze przelatac nawet z 700.000 bez remontu.
Steon
Świeżak
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 01 kwie 2009, 11:53
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: Steon »

slyszalem jeszcze dzies ze potrafi glowica wystrzelic... sam wczoraj kupilem tds-a ale dopiero dzisiaj zobaczylem czy warto ale mysle ze tak czy inaczej na 100 % mi sie oplacalo bo zamienilem fiata na bmw...
ODPOWIEDZ