Kupno TDSa - na co zwrócić uwagę?
Moderator: Moderatorzy
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2404
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Kupno TDSa - na co zwrócić uwagę?
Najważniejsze rzeczy jeśli chodzi o silnik:
1. Sprawdź czy pompa wtryskowa się nie poci, czy nie kapie nic z niej
2. Sprawdź turbinę: czy nie ma deszczu oleju z rury i czy nie słychać jakiegoś zgrzytania (np skończyły się uszczelnienia w turbinie i wirniki się zacierają)
3. Sprawdź czy nie zostawia białej smugi za sobą i czy nie słabnie jak się nagrzeje - głowica albo uszczelka
4. Wtryski - czy nie ma za dużej chmury w czasie jazdy, czy nic z nich nie kapie.
5. Skrzynia, sprzęgło - zwróć uwagę czy biegi wchodzą bez oporu i zgrzytu i czy sprzęgło się nie ślizga
6. Jeśli na jałowych obrotach przy kręceniu kierownicą mocno falują obroty lub dusi się to na 99% to pompa wtryskowa
7. Sprawdź silnik zarówno zimny i ciepły - czy odpala od razu czy trzeba go dłużej kręcić
8. Sprawdź czy nie czuć gdzieś ropy, czy nic nie cieknie spod samochodu.
To chyba większość ważniejszych punktów do sprawdzenia, tzw słabe strony TDSa.
Dodatkowo to co w każdym BMW - stacja diagnostyczna + komp
Pozdrawiam, Jawor!
1. Sprawdź czy pompa wtryskowa się nie poci, czy nie kapie nic z niej
2. Sprawdź turbinę: czy nie ma deszczu oleju z rury i czy nie słychać jakiegoś zgrzytania (np skończyły się uszczelnienia w turbinie i wirniki się zacierają)
3. Sprawdź czy nie zostawia białej smugi za sobą i czy nie słabnie jak się nagrzeje - głowica albo uszczelka
4. Wtryski - czy nie ma za dużej chmury w czasie jazdy, czy nic z nich nie kapie.
5. Skrzynia, sprzęgło - zwróć uwagę czy biegi wchodzą bez oporu i zgrzytu i czy sprzęgło się nie ślizga
6. Jeśli na jałowych obrotach przy kręceniu kierownicą mocno falują obroty lub dusi się to na 99% to pompa wtryskowa
7. Sprawdź silnik zarówno zimny i ciepły - czy odpala od razu czy trzeba go dłużej kręcić
8. Sprawdź czy nie czuć gdzieś ropy, czy nic nie cieknie spod samochodu.
To chyba większość ważniejszych punktów do sprawdzenia, tzw słabe strony TDSa.
Dodatkowo to co w każdym BMW - stacja diagnostyczna + komp
Pozdrawiam, Jawor!
-
- Bywalec
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2006
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Chojnice
warto też zwrócić uwage na koło dwumasowe (tłumik drgań skrętnych) (drogie w naprawie/wymianie):
charakterystyczne objawy po ostrzejszej jeźdźie (z zwłaszcza w ciepłe dni) jak zatrzymasz samochód będzie telepało na wolnych obrotach- może tez wpadac w wibracje skrzynia biegów i buda - jest to dość upierdliwe.
wg mojej oceny 90 % td/tds /d ma koła 2 masowe na wykończeniu
Uwaga!! delikatne falowania obrotów też może powodować wylatane koło dwumasowe (nie tylko pompa wtryskowa)
charakterystyczne objawy po ostrzejszej jeźdźie (z zwłaszcza w ciepłe dni) jak zatrzymasz samochód będzie telepało na wolnych obrotach- może tez wpadac w wibracje skrzynia biegów i buda - jest to dość upierdliwe.
wg mojej oceny 90 % td/tds /d ma koła 2 masowe na wykończeniu
Uwaga!! delikatne falowania obrotów też może powodować wylatane koło dwumasowe (nie tylko pompa wtryskowa)
Warto tez sprawdzic obroty od minimalnych do 1500, powoli je podnosic jezeli nie jest plynnie to moze to byc przyczyna (kola 2masowego, nastawnika obrotow, lub 4 wtrysku). Natomiast gdy obroty spadaja spowrotem do znamionowych i silnik nie pracuje plynnie to moze to byc (dodatkowo) oznaka wyciagnietego łańcuszka (jak zwiekszamy obroty to on sie kreci w ta strone ze akurat sie napina) a jak puszczamy to robi sie luzny - i jak wykraczamy poza regulacje naciagu to obroty nie sa rowne.
- Łosiowy
- Administrator
- Posty: 946
- Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
- Seria: E65-68
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Sopot
Tak mi sie wydaje ze panewki i łożyska dostaja po dupie.Bo gdzieś te drgania muszą sie rozłożyć.tomi5 pisze:a ja mam pytanie jakie są objawy zlekcewarzenia sobie naprawy koła dwumasowego?? czy sa jakieś skutki, np tak jak zlekcewarzenie wymiany paska rozrzadu wiadomo czym sie kończy. Czy z kołem też tak jest.
-
- Bywalec
- Posty: 212
- Rejestracja: 17 sty 2008, 23:19
ten samochód jest świeżo sprowadzony ma jedynie 145 tys.km - NIPRAWDA
Po przejechaniu na Polską stronę dopiero mają 250000 mniej kilometrów
Należy zwrócić uwagę na mieszek i dzwigienkę (Wymieniana czy nie wymieniana ) oraz gumy na pedałach ()
Po przejechaniu na Polską stronę dopiero mają 250000 mniej kilometrów
Należy zwrócić uwagę na mieszek i dzwigienkę (Wymieniana czy nie wymieniana ) oraz gumy na pedałach ()
i ponownie tds
www.trofea-sport.pl
www.trofea-sport.pl
Dorzucę jeszcze coś...
Warto zwrócić uwagę czy w całej komorze silnika nie ma białych, ścieralnych kropek... Może być to oznaka dziury w układzie chłodzenia... pół biedy jeśli to tylko wąż... Ja mam dziurawą chłodnicę i czeka mnie wymiana... Najtańszą jaką widziałem to 400zł :/ używka 250zł ale z tym to nigdy nic nie wiadomo...
Oczywiście ceny do 318, 525/325 będą większe...
Druga sprawa jaką u siebie zauważyłem to niedogrzewanie silnika przy dziurze w układzie chłodzenia. Jeżeli silnik osiągnie temp pracy to wystarczy odkręcić grzanie na full i temp dość szybko spada. Wniosek jest taki, że niedogrzany silnik to niekoniecznie termostat
PS. Najgorzej jest z tzw picówami... Pod maską błysk większy niż w kokpicie, zero śladów wycieku olejów, nic nie jest obsmarowane... Wtedy pozostaje rozgrzać samochód delikatną jazdą a potem dać mu lekko w palnik (3tyś obrotów wystarczy) od 1 do 3 biegu...
Pozdrawiam
Warto zwrócić uwagę czy w całej komorze silnika nie ma białych, ścieralnych kropek... Może być to oznaka dziury w układzie chłodzenia... pół biedy jeśli to tylko wąż... Ja mam dziurawą chłodnicę i czeka mnie wymiana... Najtańszą jaką widziałem to 400zł :/ używka 250zł ale z tym to nigdy nic nie wiadomo...
Oczywiście ceny do 318, 525/325 będą większe...
Druga sprawa jaką u siebie zauważyłem to niedogrzewanie silnika przy dziurze w układzie chłodzenia. Jeżeli silnik osiągnie temp pracy to wystarczy odkręcić grzanie na full i temp dość szybko spada. Wniosek jest taki, że niedogrzany silnik to niekoniecznie termostat
PS. Najgorzej jest z tzw picówami... Pod maską błysk większy niż w kokpicie, zero śladów wycieku olejów, nic nie jest obsmarowane... Wtedy pozostaje rozgrzać samochód delikatną jazdą a potem dać mu lekko w palnik (3tyś obrotów wystarczy) od 1 do 3 biegu...
Pozdrawiam
ja dołoże jeszcze tuleje tylnej belki, często pozrywane
Szafy, meble na wymiar, drzwi przesuwane INDECO
http://upload.allegro.pl/my_page.php?uid=16080278
http://upload.allegro.pl/my_page.php?uid=16080278
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 kwie 2008, 11:35
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kupno TDSa - na co zwrócić uwagę?
Witam !!!Jawor pisze:Najważniejsze rzeczy jeśli chodzi o silnik:
1. Sprawdź czy pompa wtryskowa się nie poci, czy nie kapie nic z niej
2. Sprawdź turbinę: czy nie ma deszczu oleju z rury i czy nie słychać jakiegoś zgrzytania (np skończyły się uszczelnienia w turbinie i wirniki się zacierają)
3. Sprawdź czy nie zostawia białej smugi za sobą i czy nie słabnie jak się nagrzeje - głowica albo uszczelka
4. Wtryski - czy nie ma za dużej chmury w czasie jazdy, czy nic z nich nie kapie.
5. Skrzynia, sprzęgło - zwróć uwagę czy biegi wchodzą bez oporu i zgrzytu i czy sprzęgło się nie ślizga
6. Jeśli na jałowych obrotach przy kręceniu kierownicą mocno falują obroty lub dusi się to na 99% to pompa wtryskowa
7. Sprawdź silnik zarówno zimny i ciepły - czy odpala od razu czy trzeba go dłużej kręcić
8. Sprawdź czy nie czuć gdzieś ropy, czy nic nie cieknie spod samochodu.
To chyba większość ważniejszych punktów do sprawdzenia, tzw słabe strony TDSa.
Dodatkowo to co w każdym BMW - stacja diagnostyczna + komp
Pozdrawiam, Jawor!
Chciałbym kupić Sobie TDSa i powyższe wskazówki na pewno są bardzo przydatne, ale bez pomocy np zdjęć zielony użytkownik nie jest w stanie ich namierzyć. Proszę o pomoc
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 20 kwie 2008, 11:35
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
A może jest ktoś na forum z Wrocławia, gdyż jestem z Warszawy a nikogo znajomego nie mam kto by się znał na TDSach. Skąd wziąć pomocarcabuz pisze:Kolego myślę że musisz zabrac ze soba kogos kto ma pojecie o TDSach kiedy pojedziesz ogladać autko bo zdjęcia nic tutaj nie pomogą, jak poprzedni własciciel bedzie umiał to wciśnie ci kit a skoro jesteś "zielony" to nie dasz rady sam ocenić TDSa.
-
- Bywalec
- Posty: 195
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 21:44
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Kaliszfornia City
Ja wiem ze to wszystko trzeba posprawdzac przy zakupie TDSa gdyz sam mam takiego i bylem wlasnie zielony jak go kupowalem a teraz mam tego skutki.Jedynym plusem jest to ze juz nie jestem zielony a mam go zaledwie pol roku.
Ale jak patrze na liste ktora wysmarowaliscie to jak bym byl nadal zielony to dal bym se luz z TDSem Bo wychodzi na to ze w kazdej chwili moze sie nawet popsuc kolo zapasowe w bagazniku
Swoja droga to ciekawe ze BMW spieprzylo tak osprzet tego silnika a zwlaszcza pompy wtryskowe i jej osprzet gdzie silnik moze przelatac nawet z 700.000 bez remontu.
Ale jak patrze na liste ktora wysmarowaliscie to jak bym byl nadal zielony to dal bym se luz z TDSem Bo wychodzi na to ze w kazdej chwili moze sie nawet popsuc kolo zapasowe w bagazniku
Swoja droga to ciekawe ze BMW spieprzylo tak osprzet tego silnika a zwlaszcza pompy wtryskowe i jej osprzet gdzie silnik moze przelatac nawet z 700.000 bez remontu.