E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Moderator: Moderatorzy
E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Witam serdecznie. Mam zamiar wymienić nastawnik w swoim samochodzie. Z racji tego, że jedyny ogarnięty pompiarz w mojej okolicy zwodzi mnie już drugi tydzień z przyjęciem auta na warsztat a posiadam interfejs ads oraz postawionego disa chciałbym to zrobic samemu. Nie wiem jednak w jakiej pozycji przykręcić nastawnik za pierwszym razem, żeby nie było cyrków. Chciałbym oczywiscie już po odpaleniu ustawić sobie poprawną dawkę. Znam wartości jednak nie wiem do końca czy to chodzi o tą wartość, którą będzie pokazywał mi dis. Chciałbym jeszcze wiedzieć czy dawkę mam regulować z zamontowanym kolektorem odlotowym, czy mogę bez niego co bardzo by mi ułatwiło prace z racji dostępu. Rozumiem, że dawkę reguluje tylko na biegu jałowym i wyższe obroty mnie nie interesują tak? Będę wdzięczy z a wszystkie rady. Pozdrawiam
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Akurat wymieniałem z potencjometrycznego na indukcyjny . Zaznacz pozycje przed odkręceniem , po odkręceniu nie przesuwaj , wyjmij do góry . Montujesz wstawiając tak jak wyjmując . Po wstawieniu nastawnik musi dać się bez oporów przesuwać w zasięgu otworów . Ustawiasz na zaznaczone miejsce . Dowcip polega na trafieniu kulką nastawnika w otwór pierścienia jak nie trafisz to możesz rozglądać się za następnym . Pozycja będzie raczej bliżej szyby niż chłodnicy . Motor reaguje na ruch nastawnika we wszystkich kierunkach . Jest to czuła operacja , nawet dokręcenie śrub nastawnika spowoduje zmianę dawki . Na rozgrzanym motorze bez kolektora dawka powinna oscylować około 4 . Po założeniu kolektora dawkę powinno doprecyzować się odpowiednim programem a nie ruchem nastawnika .
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Dziękuje za odpowiedź. Też zmieniam z potencjometrycznego na indukcyjny. Dodatkowo zmieniam jeszcze z td na tds. Sterownik i wiązkę już wymieniłem na takie od nastawnika indukcyjnego z tds-a. Pompa zostaje ta co jest bo ma numer 995 i nie dam rady założyć takiej, która oryginalnie wychodziła z nastawnikiem hdk bo ma inne mocowanie. Dzięki za poradę z tym kolektorem. Orientujesz się może, czy w Disie znajdę tą funkcje do precyzyjnego dostrojenia po montażu kolektora?
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
DIS -em powinno iść . Niestety u mnie ani DIS ani INPA nie łączy się z motorkiem
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Okej, jutro będę działał. Z Disa korzystałem nie raz, ale przy silnikach benzynowych, więc chyba sobie poradzę. Pytanko jeszcze takie czy po zmianie nastawnika, przed pierwszym uruchomieniem muszę odpowietrzyć wtryski? Może wystarczy użyć jakiegoś wspomagacza typu plak?
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Nic nie trzeba , ewentualnie troszkę pokręcić
- Pieter
- Moderator
- Posty: 216
- Rejestracja: 03 maja 2009, 9:47
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Zamość
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Bo interfejs musi być na port com a nie usb.
Są… auta i jest BMW
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Jest na porcie , czyta zegary a silnika niePieter pisze:Bo interfejs musi być na port com a nie usb.
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Witajcie. Nastawnik wymieniony na hdk. Autko odpaliło po pierwszej korekcie ustawienia nastawnika. Na szczęście u mnie Dis łączy się bez problemów z dde, więc dawkę bez kolektora ustawiłem na równe 4mg. Dodam, że robiłem to pierwszy raz i udało się dzięki radom kolegi Mamamuszi, także dziękuje bardzo Nie miałem czasu dalej grzebać, więc dalsze prace dopiero jutro. W Disie jest kilka opcji do zmiany różnych rzeczy więc może coś znajdę odnośnie tej dawki. Mam jednak problem z obrotomierzem, bo wskazuje jakieś dziwne wartości. Na wolnych pokazuje mi jakieś 200-300obr/min. Może to wina tego, że komp jest od tds-a a zegary zostały od td- muszę powęszyć w necie.
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Sygnał na obrotomierz idzie z ECU , nie można go wyodrębnić w liczniku , tak że dupka blada , potrzebny zestaw z tdsPiotsztyk pisze:Witajcie. Nastawnik wymieniony na hdk. Autko odpaliło po pierwszej korekcie ustawienia nastawnika. Na szczęście u mnie Dis łączy się bez problemów z dde, więc dawkę bez kolektora ustawiłem na równe 4mg. Dodam, że robiłem to pierwszy raz i udało się dzięki radom kolegi Mamamuszi, także dziękuje bardzo Nie miałem czasu dalej grzebać, więc dalsze prace dopiero jutro. W Disie jest kilka opcji do zmiany różnych rzeczy więc może coś znajdę odnośnie tej dawki. Mam jednak problem z obrotomierzem, bo wskazuje jakieś dziwne wartości. Na wolnych pokazuje mi jakieś 200-300obr/min. Może to wina tego, że komp jest od tds-a a zegary zostały od td- muszę powęszyć w necie.
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Zestaw tzn? Wystarczy licznik od tds-a czy wiązka kabinowa również?
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Jaki masz licznikPiotsztyk pisze:Zestaw tzn? Wystarczy licznik od tds-a czy wiązka kabinowa również?
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Taki jaki był w samochodzie czyli ori od 2.5 td.
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Taki ?Piotsztyk pisze:Taki jaki był w samochodzie czyli ori od 2.5 td.
http://allegro.pl/licznik-zegary-bmw-e3 ... ml#thumb/2
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Oto zdjęcia mojego licznika
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Wszystko będzie pasować , wg mnie na tym co masz powinno być dobrze ale nie jest . Dla świętego spokoju wstawił bym od tds . Jaki sterownik masz wstawiony , 0 281 001 ...
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Sprawdziłem i numery części licznika od td i tds są takie same. Numer sterownika końcówka 201.
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
Mam ten sam sterownik , u mnie jest dobrze , licznik z podziałką do 260 km/h
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
No widzisz a mój jest wyskalowany do 220km/h. Szukam w takim razie innego licznika wyskolowanego tak jak Twój. Możesz mi jeszcze powiedzieć czy masz wyskalowany wskaźnik paliwa w litrach czy w ułamkach?
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: E36 2.5tds wymiana nastawnika, jak rozpocząć regulację
W litrachPiotsztyk pisze:No widzisz a mój jest wyskalowany do 220km/h. Szukam w takim razie innego licznika wyskolowanego tak jak Twój. Możesz mi jeszcze powiedzieć czy masz wyskalowany wskaźnik paliwa w litrach czy w ułamkach?