Cięzko pali na zimnym po uszczelnieniu pompy

Tematy dotyczące układu paliwowego, pomp wtryskowych, ich nastawników i wtrysków.

Moderator: Moderatorzy

piomar01
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2008, 12:27
Lokalizacja: polska

Cięzko pali na zimnym po uszczelnieniu pompy

Post autor: piomar01 »

Witam ! Tydzień temu uszczelniłem pompe wtryskową i liczyłem że bedzie lepej a jest na odwrót. Przedtem na zimnym paliła super a na ciepłym gorzej. Po uszczelnieniu na zimnym pali ciezko i na ciepłym bez zmian. Jak juz zapali na zimnym to ma niskie obroty, ale zaraz sie podnosza do normalnego stanu Miejsca które uszczelniałem są zaznaczone, na pompa na zdjęciach nie jest moja.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Z góry dzięki za pomoc
tomek
Bywalec
Posty: 28
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:40
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: tomek »

witam
ja też miałem dzisiaj uszczelnioną pompę dlatego podłączam się do tematu
czy po uszczelnieniu należy wykonac jakieś ustawienia pompy ?
piomar01 czy ty cos ustawiałeś? czy tylko uszczelniłeś?
piomar01
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2008, 12:27
Lokalizacja: polska

Post autor: piomar01 »

no właśnie tylko uszczelniłem i nie wiem co sie dzieje ze tak pali? czy trzeba odpowietrzyc ustawic itp itd
tomek
Bywalec
Posty: 28
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:40
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: tomek »

szkoda że nie zapytałem mechanika :sad: ale u mnie po uszczelnieniu pali dobrze
może powinieneś sprawdzić kąt wtrysku a najlepiej oddać do jakiegoś konkretnego mechanika bo samemu łatwo coś zepsuc
carlosb
Bywalec
Posty: 14
Rejestracja: 07 paź 2008, 15:45
Lokalizacja: polska

Post autor: carlosb »

Jeżeli wyciągałeś pąpe wtryskową to musisz ustawić kąt wtrysku. Potrzebny jest do tego czujnik zegarowy ze specjalnym trzpieniem. W silniku 1,7 kąt wtrysku wynosi 0.60 w 2,5 litra 0,95. jeżeli ta wartość jest nie prawidłowa to przy zimnym silniku nastepuje zmiana kąta wtrysku dla leprzego rozruchu i kąt zmienia sie na jeszcze większy niewaidomo w którą strone. Nie zauważyłeś czasem że silnik głośniej chodzi?
piomar01
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2008, 12:27
Lokalizacja: polska

Post autor: piomar01 »

nie wyciagałem pompy silnik jak juz zapali to chodzi bardzo dobrze moc ok dzwiek tez
carlosb
Bywalec
Posty: 14
Rejestracja: 07 paź 2008, 15:45
Lokalizacja: polska

Post autor: carlosb »

To kąt wtrysku raczej poprawny. na zdeciach zaznaczone są miejsca gdzie znajduje sie mechanizm zmiany kąta wtrysku jak udało sie tobie uszczelnić z obu ston bez demontażu pompy.
piomar01
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2008, 12:27
Lokalizacja: polska

Post autor: piomar01 »

na pierwszym zdjęci było dość prosto grzechotka łamana z przedłużką :D Gorzej z drugim. Ściągnołem kolektor i specjalnie spawalem i wyginalem klucz i udało sie :D Ale jestem załamny jak teraz ona pali na zimnym. A odpowietrza sie te pompy ?
tomek_olecko
Bywalec
Posty: 212
Rejestracja: 09 kwie 2008, 22:10
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Olecko

Post autor: tomek_olecko »

Odpowietrzanie to jak dobrze pamietam krecisz rozrusznikiem a ktos poluzowuje po kolei te sruby na wtryskach - nie na pompie - (te sruby ktore trzymaja te metalowe rurki, ktore ida z pompy, na górze wtrysków), zeby ropa zaczela leciec troche i zakrecasz i nastepny, nastepny, nastepny.
Ostatnio zmieniony 04 gru 2008, 15:01 przez tomek_olecko, łącznie zmieniany 1 raz.
;>
piomar01
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2008, 12:27
Lokalizacja: polska

Post autor: piomar01 »

no dzieki w sobote spróbuje odpowietrzyc
Awatar użytkownika
marcellchen
Bywalec Gadulec
Posty: 363
Rejestracja: 16 cze 2008, 23:28
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: marcellchen »

nic tam nie trzeba odpowietrzac ... odpalasz go i powietrze popchnie ... a jak bedziesz krecil tam kluczami to tylko to gorzej popaprasz ... a jak Ci malo odpalenie to przejdz sie i po sprawie pogoni powietrze na bank
Obrazek
piomar01
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2008, 12:27
Lokalizacja: polska

Post autor: piomar01 »

To ja już nie wiem co mam zrobic zeby zaczęła dobrze palic na zimno. Jeżdże cały tydzień i bez zmian
OpTo
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 27 wrz 2008, 14:22
Lokalizacja: Kalisz - WLKP

Post autor: OpTo »

Wężyki przelewowe na wtryskach całe ?? To jest jedna z przyczyn ciężkiego odpalania na zimnym bynajmniej u mnie pomogło. Teraz jak ręką odjął na strzała pali ;)
1/4 mili z BMW to jak Å‚owienie ryb z dziwkÄ…....jest fajnie ale nie po to ja masz ;)
piomar01
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2008, 12:27
Lokalizacja: polska

Post autor: piomar01 »

Jakieś dwa miesiące temu wymieniełem. Dzisiaj zauważylem że jak zgaśnie kontrolka od świec i poczekam jeszcze ok 5sek. to padli od razu
OpTo
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 27 wrz 2008, 14:22
Lokalizacja: Kalisz - WLKP

Post autor: OpTo »

bo świece rozgrzewają sie jeszcze ok 8sek po zgaśnięciu kontrolki ;) słychać jak przkażnik rozłącza to raz a dwa kontrolki na desce zaczynają jaśniej świecić ;)
1/4 mili z BMW to jak Å‚owienie ryb z dziwkÄ…....jest fajnie ale nie po to ja masz ;)
Boeing732
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 30 gru 2007, 23:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Boeing732 »

a swiece żarowe kiedy wymieniałes? moze juz czas sprawdzic
[you] a ja sie nie poddam
piomar01
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 18 maja 2008, 12:27
Lokalizacja: polska

Post autor: piomar01 »

Nie wymieniełem tylko sprawdzałem. Być może faktycznie już czas na świece
OpTo
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 27 wrz 2008, 14:22
Lokalizacja: Kalisz - WLKP

Post autor: OpTo »

no ja niby miałem ok padła jedna jak sie okazało sprawdzane miernikiem ze złączki koło kompa wymieniłem wszystkie i pali na strzał ;)
1/4 mili z BMW to jak Å‚owienie ryb z dziwkÄ…....jest fajnie ale nie po to ja masz ;)
ANDRU
Bywalec
Posty: 195
Rejestracja: 27 wrz 2008, 21:44
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525td
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Kaliszfornia City

Post autor: ANDRU »

OpTo pisze:no ja niby miałem ok padła jedna jak sie okazało sprawdzane miernikiem ze złączki koło kompa wymieniłem wszystkie i pali na strzał ;)
Ty k... wymieniłes? :twisted:
Skoro Ty wymieniłeś to czemu mnie jeszcze palec boli? :razz:
OpTo
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 27 wrz 2008, 14:22
Lokalizacja: Kalisz - WLKP

Post autor: OpTo »

fakt gdyby nie Andru to byla by k...a ;) dzięki wodzu :mrgreen:


co do odpalania dziś złapał przymrozek autko grzane na raz i zapala od strzała od razu łapie ok 900obr po chwili schodzi na ok750 i jest pięknie ;)
1/4 mili z BMW to jak Å‚owienie ryb z dziwkÄ…....jest fajnie ale nie po to ja masz ;)
ODPOWIEDZ