Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 98
- Rejestracja: 23 lis 2011, 13:40
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Tczew
Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Witam ... ostatnio mam też problem z odpaleniem auta po nocnym postoju... może nie problemy ale po kolei ... jak nagrzeje świece auto odpala od pierwszego podgrzania ... Ale jak już zapali to przez jakiś czas nigdy nie mierzylem ale ok 30s-1 minuta chodzi bardzo nie równo ... jeśli się przytrzyma pedal gazu przez chwile na obrotach 1 tys to dużo szybciej to trwa ... jeśli nie to tak jak pisalem trochę rzuca silnikiem i chodzi brzydko ... ale po tym czasie motor ladnie pracuje ... taki problem pojawia się tylko po dluższym postoju nocy albo calym dniu na mrozie ... Samochod to 524 Td M21 na mechanicznej pompie paliwa ..
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 502
- Rejestracja: 16 mar 2008, 23:04
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Obstawiam ze nie wszystkie świece grzeją i tyle. Wymienić na nowe i powinno być ok, najlepiej cały komplet.
-
- Bywalec
- Posty: 98
- Rejestracja: 23 lis 2011, 13:40
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Tczew
Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika
No wlaśnie świece zmienione .... kupilem 6 sztuk boscha i dalej jest to samo ... ostatnio zauważylem że powoli coś z pompy wtryskowej zaczyna lecieć ... czy to może być powodem tego że się tak dzieje ?
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 wrz 2011, 20:10
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika
moze byc nieszczelnosc ale wyglada to na grzanie swiec... oczywiscie spawdzales swiece przy monazu..... jeszcze pozostaje kwestia sterownika swiec
-
- Bywalec
- Posty: 98
- Rejestracja: 23 lis 2011, 13:40
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Tczew
Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Świec nowych nie sprawdzilem niestety ... Ale sprawdze czy na kazdej jest prąd i kazda grzeje .. Bo dziś faktycznie podgrzalem swiece trzy razy i po odpaleniu bylo lepiej
- ignas
- Bywalec
- Posty: 89
- Rejestracja: 07 maja 2012, 11:06
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika
witam dodam cos od siebie miałem problem z odpalaniem zimneo silnika sprawdzone świece wszystko ok pompa ustawiona wyszło ze przeskoczyl rozrzad.....i z tad cały problem calkowity koszt naprawy 900zł z ustawieniem pompy paliwowej itp
-
- Bywalec
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 sty 2013, 20:35
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Witam, jestem w posiadaniu M41 i znów gdy przyszły mrozy to pojawił się problem z odpalaniem silnika po postoju.
1. Przedwczoraj gdy temp. w nocy spadła do ok. -5 to pomocny okazał się plak
2. Wczoraj gdy temp. wynosiła ok. -8 podałem w kolektor ciepłego powietrza (z palnika)
3. Dzisiaj gdy było ok. -12 musiałem wziąć go na hol (powiedziano mi, że niby TDS tego nie lubi ale to była wyższa konieczność)
I teraz pytanie dlaczego tak się dzieje (dodam, że w zeszłą zimę też miał problemy ale nie aż takie bo zazwyczaj raz na parę dni plak rozwiązywał sprawę), bo gdy było jeszcze te 0 do -3 to odpalał bdb.
-świece grzeją bdb
-aku NOWE
-pompa była nie dawno sprawdzana i uszczelniana
-wtryski OK
-mam założone DWA zaworki zwrotne (co prawda dopiero za pompą wtryskową ale nie widać pęcherzyków powietrza w przewodzie więc na pewno paliwo nie schodzi)
-kąt wtrysku też jest w porządku
A więc ktoś ma jakieś pomysły ? :/
1. Przedwczoraj gdy temp. w nocy spadła do ok. -5 to pomocny okazał się plak
2. Wczoraj gdy temp. wynosiła ok. -8 podałem w kolektor ciepłego powietrza (z palnika)
3. Dzisiaj gdy było ok. -12 musiałem wziąć go na hol (powiedziano mi, że niby TDS tego nie lubi ale to była wyższa konieczność)
I teraz pytanie dlaczego tak się dzieje (dodam, że w zeszłą zimę też miał problemy ale nie aż takie bo zazwyczaj raz na parę dni plak rozwiązywał sprawę), bo gdy było jeszcze te 0 do -3 to odpalał bdb.
-świece grzeją bdb
-aku NOWE
-pompa była nie dawno sprawdzana i uszczelniana
-wtryski OK
-mam założone DWA zaworki zwrotne (co prawda dopiero za pompą wtryskową ale nie widać pęcherzyków powietrza w przewodzie więc na pewno paliwo nie schodzi)
-kąt wtrysku też jest w porządku
A więc ktoś ma jakieś pomysły ? :/
-
- Bywalec
- Posty: 33
- Rejestracja: 19 gru 2010, 10:01
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika
witam, otoz mam taki problem, swiece i sterownik sprawdzony wszystko ok, na zimnym silniku samochod ciezko pali ... musze go krecic kilkurotnie i zaskakuje po dluzszym czasie, najpierw wskakuje na obroty ponizej 500 i gasnie, zdarza sie to kilkukrotnie a potem dopiero odpala i o dziwo chodzi rowno ... czy przyczyna moze byc wtrysk sterujacy ?? komputer pokazuje jego uszkodzenie ?? mechanik powiedzial, ze auto zachowuje sie tak jakby nie palilo na poczatku na wszystkie gary, nie odczuwam utraty mocy ...
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 502
- Rejestracja: 16 mar 2008, 23:04
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 530d
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika
BoroGOW94, kompresja?
-
- Bywalec
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 sty 2013, 20:35
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Kompresja na pewno nie, gdyż robiłem rok temu "górę" silnika i przy okazji sprawdziłem jak pierścionki i cylindry wyglądająpapwil pisze:BoroGOW94, kompresja?
-
- Bywalec
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 sty 2014, 15:29
Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Z góry przepraszam za post pod postem ale chcę, żeby był widoczny...
Kompresja sprawdzona - wyszło 25,0 na każdym z garów, a w internecie jest podane, że powinna wynosić 22 więc wynik super... Powodem tego, że nie chce zapalać są prawdopodobnie końcówki wtryskiwaczy, które wyglądają gorzej niż tragicznie... Także po niedzieli zabiorę się za nie i zdam relacje co i jak
Kompresja sprawdzona - wyszło 25,0 na każdym z garów, a w internecie jest podane, że powinna wynosić 22 więc wynik super... Powodem tego, że nie chce zapalać są prawdopodobnie końcówki wtryskiwaczy, które wyglądają gorzej niż tragicznie... Także po niedzieli zabiorę się za nie i zdam relacje co i jak
- Barman
- Bywalec
- Posty: 94
- Rejestracja: 29 lis 2013, 18:25
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Nowe miasto n/P
Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika
..tak sobie przeglądam forum ,, i znalazłem taką porade od zalożyciela tematu na stronie nr 1...
""Aby odpalić TDSa z nieszczelną instalacją trzeba podgrzać kilkakrotnie świece żarowe ( w tym czasie pracuje pompa paliwa, która podleje wtryskiwacze) ""
wprowadzanie ludzi w błąd, nie ma mowy żeby pompka w baku (przy zdrowej pompie wtryskowej) przepchła paliwo przez pompe i wtryski, dla niedowiarków poluzujcie przewód od wtrysku i przekrecic kluczyk i patrzeć czy ropa poleci..nie.
pompka z baku dopchnie paliwo do pompy
""Aby odpalić TDSa z nieszczelną instalacją trzeba podgrzać kilkakrotnie świece żarowe ( w tym czasie pracuje pompa paliwa, która podleje wtryskiwacze) ""
wprowadzanie ludzi w błąd, nie ma mowy żeby pompka w baku (przy zdrowej pompie wtryskowej) przepchła paliwo przez pompe i wtryski, dla niedowiarków poluzujcie przewód od wtrysku i przekrecic kluczyk i patrzeć czy ropa poleci..nie.
pompka z baku dopchnie paliwo do pompy
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 gru 2013, 18:38
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Witam, również mam problem z zapaleniem zimnego silnika. Wszystko było ok, palił zimny od pierwszego strzału - odpalanie na ciepłym załatwione metodą typu "leczenie syfa pudrem", czyli "ciepły diesel" - ale palił ok. W czwartek niestety turbo przepuściło olej do silnika i nastąpił samozapłon na szczęście udało mi się silnik szybko zadławić.
Po wymianie turbiny okazało się że silnika nie możemy uruchomić - załapuje ale nie odpala. Daliśmy mu plaka i zaskoczył. Pojeździłem trochę, ciepły odpala jak wcześniej.
Na drugi dzień schodzę do auta a tu ta sama opcja - załapuje ale nie pali. Znowu plak rozwiązał sprawę.
Rozważam teraz kilka opcji:
- czy jest możliwość żeby świece żarowe dostały "nagaru" od oleju który zaczął się spalać i przestały grzać?
- a może skoro silnik dostał ~8,5k obrotów i chodził tak przez 5-6 sekund pierścienie dostały i gubi kompresję?
- czy może być jeszcze inna przyczyna?
Dodam że silnik jak już zapali na plaku pracuje tak jak przed incydentem z turbiną - równo na zimnym. Moc się nie zmieniła, chyba że na plus Kolektory poskręcane ok, uszczelki całe, turbo śwista, kody migowe zero błędów - ADS w trakcie składania.
Ktoś ma jakieś pomysły oprócz tych na które wpadłem? Dopiero praktycznie zaczynam zabawę z TDSem i chciałbym się dowiedzieć coś więcej, dlatego piszę
Dzięki za wszelkie odpowiedzi.
EDIT: Ok, cała przyczyna już znana, 4 świece przestały praktycznie istnieć. Jak je wykręciliśmy wyglądały jakby się skruszyły. Nowe już w drodze.
Po wymianie turbiny okazało się że silnika nie możemy uruchomić - załapuje ale nie odpala. Daliśmy mu plaka i zaskoczył. Pojeździłem trochę, ciepły odpala jak wcześniej.
Na drugi dzień schodzę do auta a tu ta sama opcja - załapuje ale nie pali. Znowu plak rozwiązał sprawę.
Rozważam teraz kilka opcji:
- czy jest możliwość żeby świece żarowe dostały "nagaru" od oleju który zaczął się spalać i przestały grzać?
- a może skoro silnik dostał ~8,5k obrotów i chodził tak przez 5-6 sekund pierścienie dostały i gubi kompresję?
- czy może być jeszcze inna przyczyna?
Dodam że silnik jak już zapali na plaku pracuje tak jak przed incydentem z turbiną - równo na zimnym. Moc się nie zmieniła, chyba że na plus Kolektory poskręcane ok, uszczelki całe, turbo śwista, kody migowe zero błędów - ADS w trakcie składania.
Ktoś ma jakieś pomysły oprócz tych na które wpadłem? Dopiero praktycznie zaczynam zabawę z TDSem i chciałbym się dowiedzieć coś więcej, dlatego piszę
Dzięki za wszelkie odpowiedzi.
EDIT: Ok, cała przyczyna już znana, 4 świece przestały praktycznie istnieć. Jak je wykręciliśmy wyglądały jakby się skruszyły. Nowe już w drodze.
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Taaa, a resztki ze świec pewnie wbite w tłoki albo zaczynają zacierać silnik.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Szanuję Cię Mietas za szczerość...! Popełniłeś błąd, ale kto ich nie popełnia...
Zapomnij na przyszłość o wszelkiego rodzaju samostartach (plak). To gwóźdź do trumny. Samostarty stosowało się w samochodach "państwowych". Niczym się nie ryzykowało.
Diesel pracuje na zasadzie samozapłonu, więc jak mógł "złapać" samozapłon? Kiedyś na tutejszym forum, miałem ostre ścięcie właśnie o ten "samozapłon". Koleś był najzwyczajniej niereformowalny i nie dał sobie wytłumaczyć, że takie zjawisko ma swoją fachową nazwę. A przykładami sypał, jak z rękawa...
Zapomnij na przyszłość o wszelkiego rodzaju samostartach (plak). To gwóźdź do trumny. Samostarty stosowało się w samochodach "państwowych". Niczym się nie ryzykowało.
Diesel pracuje na zasadzie samozapłonu, więc jak mógł "złapać" samozapłon? Kiedyś na tutejszym forum, miałem ostre ścięcie właśnie o ten "samozapłon". Koleś był najzwyczajniej niereformowalny i nie dał sobie wytłumaczyć, że takie zjawisko ma swoją fachową nazwę. A przykładami sypał, jak z rękawa...
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 gru 2013, 18:38
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Świece wymienione, samochód odpala i jeździ jak wcześniej Żadnych skutków ubocznych.
-
- Bywalec
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 cze 2013, 18:31
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Witam miałem taki sam problem z moim tds nie odpalał na zimnym nawet jak postał 2 godziny i była lipa pomagało tak jak było to wspomniane wyżej podgrzanie kilka razy świec . Wymieniłem wszystkie świece i nie pomogło dopiero zamontowanie zaworka zwrotnego za filtrem paliwa pomoglo i mój turas odpala na dotyk:P
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 26 lip 2015, 13:36
- Seria: E39
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: 325tds
- Rocznik: 2009
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Problemem bardzo często są przepalone świece. Warto to sprawdzić.
-
- Bywalec
- Posty: 12
- Rejestracja: 03 paź 2009, 12:16
- Seria: E36
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: 318tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Polska
Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika
dobre swiece i zmiana po co najmniej półtora roku na nowe. tds juz tak maja musza byc dobre swiece.
-
- Bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: 07 lis 2015, 18:24
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
Re: Problemy z odpaleniem zimnego silnika
Ja jakos wymieniłem swiece na nowe, sprawdzone grzeja napiecie roniez dochodzi. Nowy filtr paliwa, pompa paliwa wtrysk sterujący bo lał czujnik plynu chlodzacego i jak było tak jest zero poprawy....