e39 525tds - wymiana sprzegla
Moderator: Moderatorzy
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
e39 525tds - wymiana sprzegla
jezeli mamy juz kupione sprzeglo tj. tarcza docisk lozysko i elememnt ktory moze wielu zaskoczyc ale lepiej go sobie zorganizowac zawczasu a mowie mianowicie o (element w czerwonej ramce)
z jednej strony lapy jest wysprzeglik z drugiej taki plastikowy cypek i jak to z plastikiem bywa lubi pekac, ja tak mialem
a teraz przechodzimy do sedna sprawy czy wymiany
!!! miejsce pierwsze najwazniejsze odlaczamy akumulator bo bedziemy majstrowac przy rozruszkiku !!!
zaczynamy od zdemontowania podlogi pod silnikiem (jesli ktos ma) a dokladnie jej czesci pod skrzynia 7 srob na kluczyk 10
nastepnie pozbywamy sie wydechu, ktory dosc skutecznie utrudnia wyjecie samej skrzyni, 3 sruby na klucz 13 i dwa wieszaki jeden mniejwiecej po srodku i na samym koncu, nastepnie odkrecamy metalowy wieszak mocujacy wydech do skrzyni dwie sruby na klucz 13
nastepnie pozbywamy sie walu, 3 sruby przy polaczeniu elastycznym ze skrzynia klucz 18, dalej musimy uwolnic podpore aby to zrobic odkrecamy oslone termiczna 4 sruby na klucz 13, i mamy podpore na widoku odkrecamy 2 sruby na klucz 13 i mamy wal wolny, tzn bedzie sobie wisial, do zdemontowania zostaje jeszcze blacza niedaleko dyfra na 4 sruby klucz 13
teraz musimy uwolnic lewarek zmiany biegow jedna nakretka na klucz 13 PS. w kabinie demontujemy galke zmiany wiegow i mieszek)
wysprzeglik trzyma sie na dwoch nakretkach klucz 13
mozemy zabrac sie za rozkrecanie skrzyni od dolu 4 sruby torx male i 2 torx duze, zostaje nam lapa ktora odkrecimy w momencie kiedy bedziemy juz wyciagali skrzynie
zostaje tylko kabel od lamp wstecznego po prawej stronie skrzyni wypinamy go
teraz przenosimy sie pod maske:
aby sobie uproscic najlepiej wyjac kolektor ssacy 12 srub na klucz 12, 2 sruby od podporek klucz 13, waz gumowy opaska skrecana (oryginal klucz 6) rura metalowa od ERG 2 srubu na klucz 13, pod kolektorem jedna wtyczka i wezyk ktore odpinamy
rozrusznik to dwie sruby torx i nakretki na klucz 16, kabli nie odpinamy bedzie sobie lezal
pod rozrusznikiem jest czujnik predkosci obrotowej walu ja go wyjalem czego puzniej zalowalem bo jak go zbyt glaboko zamontujesz to kolo zamachowe w niego walnie wiec demontujac go najlepiej sobie zaznaczyc jego polozenie lub zostawic w spokoju
zostaja jeszcze dwie sruby torx na gorze skrzyni i jedna malutka na klucz 10 ktora trzyma oslone
teraz wracamy pod auto i odkrecamy 4 ostatnie sruby trzyamajce skrzynie klucz 13
!!! do tego najlepiej miec osobe do pomocy bo skrzynia swoje wazy !!!
wyciagamy skrzynie i odkladamy w bezpieczne miejsce
od kola zamachowego odkrecamy docisk 6 srob na imbus
po zdjeciu docisku i tarczy warto sprawdzic kolo 2 masowe i lozysko ktore zaznaczylem na foto wyzej jesli wszystko jest ok to przystepujemy do montazu
zakladamy nowa tarcze z dociskiem urzywajac bolca ustalajacego ( aby tarcza byla w osi ) moze byc np. jakis pret
dokrecamy docisk do kola 2 masowego po skosie tak jak sruby przy kole
do wymiany zostalo nam tylko lozysko oporowe ktore jest poprostu wsadzone w lape i "czarodziejski" cypek ja dorobilem sobie na tokarce z mosiadzu zaznaczylem go na czerwono a zielone to lapa
tuleje lozyska oporowego warto czyms wysmarowac (spar do przegubow lub lozyskowy)
jezeli wszystko mamy wymienione to montaz w odwrotnej kolejnosci pamietajac o czujniku jesli go demontowaliscie bo tani nie jest
wszelkie uwagi i spostrzezenia mile widziane
z jednej strony lapy jest wysprzeglik z drugiej taki plastikowy cypek i jak to z plastikiem bywa lubi pekac, ja tak mialem
a teraz przechodzimy do sedna sprawy czy wymiany
!!! miejsce pierwsze najwazniejsze odlaczamy akumulator bo bedziemy majstrowac przy rozruszkiku !!!
zaczynamy od zdemontowania podlogi pod silnikiem (jesli ktos ma) a dokladnie jej czesci pod skrzynia 7 srob na kluczyk 10
nastepnie pozbywamy sie wydechu, ktory dosc skutecznie utrudnia wyjecie samej skrzyni, 3 sruby na klucz 13 i dwa wieszaki jeden mniejwiecej po srodku i na samym koncu, nastepnie odkrecamy metalowy wieszak mocujacy wydech do skrzyni dwie sruby na klucz 13
nastepnie pozbywamy sie walu, 3 sruby przy polaczeniu elastycznym ze skrzynia klucz 18, dalej musimy uwolnic podpore aby to zrobic odkrecamy oslone termiczna 4 sruby na klucz 13, i mamy podpore na widoku odkrecamy 2 sruby na klucz 13 i mamy wal wolny, tzn bedzie sobie wisial, do zdemontowania zostaje jeszcze blacza niedaleko dyfra na 4 sruby klucz 13
teraz musimy uwolnic lewarek zmiany biegow jedna nakretka na klucz 13 PS. w kabinie demontujemy galke zmiany wiegow i mieszek)
wysprzeglik trzyma sie na dwoch nakretkach klucz 13
mozemy zabrac sie za rozkrecanie skrzyni od dolu 4 sruby torx male i 2 torx duze, zostaje nam lapa ktora odkrecimy w momencie kiedy bedziemy juz wyciagali skrzynie
zostaje tylko kabel od lamp wstecznego po prawej stronie skrzyni wypinamy go
teraz przenosimy sie pod maske:
aby sobie uproscic najlepiej wyjac kolektor ssacy 12 srub na klucz 12, 2 sruby od podporek klucz 13, waz gumowy opaska skrecana (oryginal klucz 6) rura metalowa od ERG 2 srubu na klucz 13, pod kolektorem jedna wtyczka i wezyk ktore odpinamy
rozrusznik to dwie sruby torx i nakretki na klucz 16, kabli nie odpinamy bedzie sobie lezal
pod rozrusznikiem jest czujnik predkosci obrotowej walu ja go wyjalem czego puzniej zalowalem bo jak go zbyt glaboko zamontujesz to kolo zamachowe w niego walnie wiec demontujac go najlepiej sobie zaznaczyc jego polozenie lub zostawic w spokoju
zostaja jeszcze dwie sruby torx na gorze skrzyni i jedna malutka na klucz 10 ktora trzyma oslone
teraz wracamy pod auto i odkrecamy 4 ostatnie sruby trzyamajce skrzynie klucz 13
!!! do tego najlepiej miec osobe do pomocy bo skrzynia swoje wazy !!!
wyciagamy skrzynie i odkladamy w bezpieczne miejsce
od kola zamachowego odkrecamy docisk 6 srob na imbus
po zdjeciu docisku i tarczy warto sprawdzic kolo 2 masowe i lozysko ktore zaznaczylem na foto wyzej jesli wszystko jest ok to przystepujemy do montazu
zakladamy nowa tarcze z dociskiem urzywajac bolca ustalajacego ( aby tarcza byla w osi ) moze byc np. jakis pret
dokrecamy docisk do kola 2 masowego po skosie tak jak sruby przy kole
do wymiany zostalo nam tylko lozysko oporowe ktore jest poprostu wsadzone w lape i "czarodziejski" cypek ja dorobilem sobie na tokarce z mosiadzu zaznaczylem go na czerwono a zielone to lapa
tuleje lozyska oporowego warto czyms wysmarowac (spar do przegubow lub lozyskowy)
jezeli wszystko mamy wymienione to montaz w odwrotnej kolejnosci pamietajac o czujniku jesli go demontowaliscie bo tani nie jest
wszelkie uwagi i spostrzezenia mile widziane
Ostatnio zmieniony 28 gru 2008, 2:41 przez adam-bmw, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 677
- Rejestracja: 28 gru 2007, 23:20
- Seria: Opel
- Model: RR P38a
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
bardzo pomocny opis, super ze podlaczyles pod opis obrazki. oby wiecej takich wskazówek.
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów
POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI
POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
gdybym mial wiecej czasu bylyby zdjecia, dzieki za pozytywne opinie o mim temacie
jak znajde ten "cypek" to zrobie mu foto i podam wymiary gdyby ktos kiedys wymienial sprzegielko to zeby mial go na podstawie czego dorobic
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
zdjecia jednak beda jutro wyciagam skrzynie raz jeszcze, musze zalosyc to kolo 2 masowe co milem
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
obiecany "cypek" a wg. katalogu ball pin
stary plastikowy i nowy z metalu ale jeszcze niewykonczony, to grubsze musi byc na wymiar jak w oryginale i zaokraglone na koncu
i jeszcze fotka z wymiarami
wymiar zaznaczony na czerwono jest do zweryfikowania bo jak na poprzedniej focie widac plastikowy cypek jest zlamany, a wg katalogu podobno mamiec tyle co napisalem
jak znajde ten "cypek" to zrobie mu foto i podam wymiary gdyby ktos kiedys wymienial sprzegielko to zeby mial go na podstawie czego dorobic
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
zdjecia jednak beda jutro wyciagam skrzynie raz jeszcze, musze zalosyc to kolo 2 masowe co milem
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
obiecany "cypek" a wg. katalogu ball pin
stary plastikowy i nowy z metalu ale jeszcze niewykonczony, to grubsze musi byc na wymiar jak w oryginale i zaokraglone na koncu
i jeszcze fotka z wymiarami
wymiar zaznaczony na czerwono jest do zweryfikowania bo jak na poprzedniej focie widac plastikowy cypek jest zlamany, a wg katalogu podobno mamiec tyle co napisalem
Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 19:16 przez adam-bmw, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Bywalec
- Posty: 47
- Rejestracja: 10 kwie 2008, 19:50
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Darłowo
- Kontakt:
Opis super na pewno się przyda. Już przechodziłem wymianę sprzęgła i od siebie dodam że ten cały plastikowy cypelek praktycznie zniwelował moje plany co do wymiany sprzęgła.Połamał się w pół;/ ale trochę kleju wiertarka i mała śrubka załatwiła sprawę.
Dlatego jak planujecie wymianę sprzęgła to na zapas kupcie albo doróbcie na tokarce ten cypel.Na pewno wam się potem to zwróci:)
Dlatego jak planujecie wymianę sprzęgła to na zapas kupcie albo doróbcie na tokarce ten cypel.Na pewno wam się potem to zwróci:)
Nie liczy siÄ™ model, nie liczy siÄ™ moc... liczy siÄ™ marka.
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
z kupnem moze byc problem a swoja droga nawet jesli sie kupi to poco zakladac cos co i tak peknie za jakis czas, za dorobienie dalem praktycznie na dobre piwo i wiem ze wytrzyma wieki
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
oryginalna dlugosc tego cypka co pisalem to 15 mm i zaokraglony na koncu
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
kilka fotek z przeprowadzonych prac
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
oryginalna dlugosc tego cypka co pisalem to 15 mm i zaokraglony na koncu
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
kilka fotek z przeprowadzonych prac
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 19:27 przez adam-bmw, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: wymiana sprzegla 525 tds
Skoro uwagi mile widziane to coś dodam.) Opis bardzo ciekawy i zgodny z rzeczywistością.Sam wymieniałem skrzynię dwa razy plus jeszcze raz przy wymianie sprzęgła i koła dwumasowego.Z praktyki można powiedzieć że całego wydechu nie zdejmowałem i całego wału tez nie ale to detal.Oczywiście dotyczy to E39 bo w E34 może być inaczej.Ciekawostką jest fakt że oryginalny TIS BMW (technical information system) zaleca pewną niebywała czynnośc, a mianowicie smarowanie wielowypustu wałka sprzegłowego specjalistycznym smarem.Jest to zalecenie serwisowe wynikajace z usterek polegajacych na utrudnionym właczaniu pierwszego biegu.Po wysprzegleniu nastepuje znikome i sporadyczne przytrzymanie tarczy w poprzedniej pozycji na wałku sprzegłowym która dociska sie niewielką siła do częsci roboczej koła dwumasowego.Efekt jest taki że "silnik obraca wałek sprzegłowy" po mimo wysprzeglenia .Synchronizator musi sie mocno napocić zanim się uda wyrównac obroty(polożenia).W samochodzie zwyczajnie pchajac lewarek nie możemy biegu włączyć,po czym pchamy silniej.Po jakimś czasie synchronizator pada i jego piasta także.Skrzynia do wymiany lub do naprawy.Serwis wobec tego zaleca smarowanie wielowypustu aby uniknąc sporadycznego kleszczenia tarczy na wałku.Smar jest specjalny i jego parametry dostepne są W TIS .Oczywiscie smaru nie dajemy pół kilo ale minimalnie zwilżamy wielowypust.Gdy bedzie go zbyt wiele,może sie on rozrzucić po tarczy i ..dopiero się wtedy zaczną kłopoty.
JAk co to piszcie ,udziele wszelkich informacji.
Adam.
JAk co to piszcie ,udziele wszelkich informacji.
Adam.
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 19 paź 2008, 0:33
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
wymiana sprzegla 525 tds
Intraco widzę że masz bardzo dużą wiedze w tym temacie, dlatego mam kilka pytań.
Jak sprawdza sie poziom oleju w skrzyni?
Czy użycie tego specjalnego smaru to 100% rozwiązanie problemu czy tylko zamaskowanie go?
Jak padną synchronizatory to nowa skrzynia czy można je wymienić? Czasami na światłach ciężko wchodzi mi 1, a ostatnio po wyjechaniu tyłem z garażu, zamknięciu garażu i ponownym wrzucaniu R zachrobotała mi skrzynia
Jak sprawdza sie poziom oleju w skrzyni?
Czy użycie tego specjalnego smaru to 100% rozwiązanie problemu czy tylko zamaskowanie go?
Jak padną synchronizatory to nowa skrzynia czy można je wymienić? Czasami na światłach ciężko wchodzi mi 1, a ostatnio po wyjechaniu tyłem z garażu, zamknięciu garażu i ponownym wrzucaniu R zachrobotała mi skrzynia
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
wymiana sprzegla 525 tds
specjalny smar zwykły grafitowy, bo jest odporny na skrajne temperatury
problemem może być słynny już pin ball, jak się złamie łapa jest jakieś 1,5 cm dalej a co za tym idzie łapa ma o tyle mnie ruchu w stronę docisku, co może powodować niepełne wysprzęglenie co objawia się zgrzytami, a dlatego na 1 i R bo te biegi "wkładasz" jak auto stoi
co do oleju, na korpusie masz dwie śruby inne niż wszystkie tzn mają wystające łby, na boku skrzyni pod czujnikiem od wstecznego jest korek spustowy, na górze jest wlew, oleju włazi pod korek ok 1,5l na wymianę wystarcza 1,2l
problemem może być słynny już pin ball, jak się złamie łapa jest jakieś 1,5 cm dalej a co za tym idzie łapa ma o tyle mnie ruchu w stronę docisku, co może powodować niepełne wysprzęglenie co objawia się zgrzytami, a dlatego na 1 i R bo te biegi "wkładasz" jak auto stoi
co do oleju, na korpusie masz dwie śruby inne niż wszystkie tzn mają wystające łby, na boku skrzyni pod czujnikiem od wstecznego jest korek spustowy, na górze jest wlew, oleju włazi pod korek ok 1,5l na wymianę wystarcza 1,2l
-
- Bywalec
- Posty: 212
- Rejestracja: 17 sty 2008, 23:19
wymiana sprzegla 525 tds
szykuje mi sie sprzegło do wymiany ale za chiny nie dam rady chyba tego zrobic sam hmmmm
jaki koszt takiej usugi w serwisach jest ??? kojazycie moze
jaki koszt takiej usugi w serwisach jest ??? kojazycie moze
-
- Bywalec
- Posty: 194
- Rejestracja: 25 cze 2009, 10:51
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Turek
wymiana sprzegla 525 tds
niewiem jak w serwisach ale w zwykłym warsztacie koszt sięga od 200-350 zł
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1052
- Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
wymiana sprzegla 525 tds
ja jutro od 10 walcze ze sprzeglem i kolem zamachowym (wywalam dwumas i wkladam jednomas z calym kompletem sprzegla z Valeo)
teraz moje pytanie: Jak zaloze kolo zamachowe to czy moge to zrobic obojetnie w jakiej pozycji czy sa na silniku jakies znaki co do zalozenia w odpowiedzniej pozycji???
prosze o odpowiedz bo jutro bede musial sam kombinowac, a tak ktos kto juz to przzerabial zaoszczedzilby mi czasu i nerwow
z gory dzieki
teraz moje pytanie: Jak zaloze kolo zamachowe to czy moge to zrobic obojetnie w jakiej pozycji czy sa na silniku jakies znaki co do zalozenia w odpowiedzniej pozycji???
prosze o odpowiedz bo jutro bede musial sam kombinowac, a tak ktos kto juz to przzerabial zaoszczedzilby mi czasu i nerwow
z gory dzieki
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
wymiana sprzegla 525 tds
na wale jest taki klin- wypust a w kole zamachowym jest otworek nieco większy niż wszystkie od śrub, jedno w drugie musi wejść
http://allegro.pl/item910614013_wal_kor ... s_96r.html
jak masz jeszcze możliwość kupienia to wymień łożysko w wale to co podpiera wałek sprzęgłowy
http://allegro.pl/item910614013_wal_kor ... s_96r.html
jak masz jeszcze możliwość kupienia to wymień łożysko w wale to co podpiera wałek sprzęgłowy
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1052
- Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
wymiana sprzegla 525 tds
adam-bmw musiales odpowietrzyc wysprzegnik po wymianie??
aha i czy wlozenie lozyska ma jakies znaczenie (nowe wlozylem tak jak bylo stare zamontowane)??
aha i czy wlozenie lozyska ma jakies znaczenie (nowe wlozylem tak jak bylo stare zamontowane)??
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
wymiana sprzegla 525 tds
jeśli nie odkręcasz wysprzęglika od przewodu elastycznego odpowietrzenie nie jest koniecznie, jednak jak chcesz możesz wymienić płyn, zasada taka sama jak z hamulcami, naduszasz odkręcasz odpowietrznik płyn troszkę zlatuje zakręcasz, podpompowujesz kilka razy i znowu wduszasz odkręcasz i tak do momentu aż świeży płyn poleci
rozumiem że pytasz o łożysko w wale czyli podporę wałka zdawczego, tam gdzie je wbijasz jest nazwijmy to próg i łożysko musi się o niego oprzeć, czyli jeśli jest tak samo głęboko jak stare jest dobrze
rozumiem że pytasz o łożysko w wale czyli podporę wałka zdawczego, tam gdzie je wbijasz jest nazwijmy to próg i łożysko musi się o niego oprzeć, czyli jeśli jest tak samo głęboko jak stare jest dobrze
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1052
- Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
wymiana sprzegla 525 tds
nie, nie sprecyzowalem... chodzi mi o lozysko oporowe. Bo dziala normalnie ale chalasuje mocno a przeciez jest nowe. mam czesciowo zapowietrzony wysprzegnik i mysle ze jego ramie (ten wysuwajacy sie precik) nie dotyka (przy NIEwcisnietym pedale sprzegla) do ramienia gdzie opiera sie lozysko. sprzeglo dziala miekkop i lapie od samego dolu wiec wina musi lezec w wysprzegniku, bo gdy zlozylem juz wszystko i odpalilem auto (bez wysprzegnika) nie bylo halasu
chyba ze (tak slyszalem nie wiem czy to prawda) wszystko musi sie ulozyc i dotrzec, podobno dobrze po okolo 100km jest, prawda to??
gdzie jest zbiorniczek plynu do sprzegla i jaki to powinien byc plyn??
chyba ze (tak slyszalem nie wiem czy to prawda) wszystko musi sie ulozyc i dotrzec, podobno dobrze po okolo 100km jest, prawda to??
gdzie jest zbiorniczek plynu do sprzegla i jaki to powinien byc plyn??
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
wymiana sprzegla 525 tds
sprzęgło jest zasilane ze zbiorniczka z płynem hamulcowym, w wysprzęgliku jest sprężyna możliwe że pękła dlatego nie koryguje luzu, za zamiennik co prawda do e30 płaciłem ok 100zł ale z tego co wiem jest taki sam, co do tego pręcika to jest on zakończony plastikiem możliwe że się troszkę utrącił dlatego jest zbyt krótki, może być nie widać bo się ślad po ułamaniu już obrobił na okrągło
http://allegro.pl/item905610206_bmw_e34 ... sprze.html
http://allegro.pl/item905453864_pompka_ ... 04_08.html
jak już tyle wydałeś to kup jeszcze to i będziesz miał komplet mówię o wysprzęgliku pompka tak dla orientacji
http://allegro.pl/item905610206_bmw_e34 ... sprze.html
http://allegro.pl/item905453864_pompka_ ... 04_08.html
jak już tyle wydałeś to kup jeszcze to i będziesz miał komplet mówię o wysprzęgliku pompka tak dla orientacji
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1052
- Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
wymiana sprzegla 525 tds
z tym wysprzeglikiem to chyba nie glupia sprawa, bo moj byl mokty od przodu i jak go wykrecilem to polecialo tchoche plynu z pod precika. jeszcze raz odpowietrze jak nie da rady to wymienie go, bo tak chrobocze lozysko jakby sie chcial silnik rozleciec a jak wcisne to jest cisza,
aha pedal sprzegla przed odpowietrzeniem wpadl w podloge, po odpowietrzeniu do polowy sie podnosi jeszcze pol mu brakuje do pelnego zadowolenia, ale to wyeliminuje w sobote, jesli sie nie da juz wyregulowac to bede musial kupic nowy wysprzeglik...
aha pedal sprzegla przed odpowietrzeniem wpadl w podloge, po odpowietrzeniu do polowy sie podnosi jeszcze pol mu brakuje do pelnego zadowolenia, ale to wyeliminuje w sobote, jesli sie nie da juz wyregulowac to bede musial kupic nowy wysprzeglik...
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
wymiana sprzegla 525 tds
jak mówisz że cieknie to jest 100% do wymiany
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1052
- Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
wymiana sprzegla 525 tds
dzieki za wyszukanie ori wysprzeglika
tak od siebie dodam ze mam ori tarcze i docisk sprzegla od e34 na sprzedaz za male pieniazki (70zl calosc) mi sie juz nie przyda bo mam jednomas
tak od siebie dodam ze mam ori tarcze i docisk sprzegla od e34 na sprzedaz za male pieniazki (70zl calosc) mi sie juz nie przyda bo mam jednomas