e39 525tds - wymiana sprzegla

Zbiór gotowych porad pomocnych w naprawach, modyfikacjach i diagnostyce.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
karol-lolek
Bywalec Gadulec
Posty: 330
Rejestracja: 12 paź 2008, 8:52
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie
Lokalizacja: FSD/ZS

wymiana sprzegla 525 tds

Post autor: karol-lolek »

błażej21 pisze:wienc dziś założyłem tarcze ale mam takie pytanko czy to normalne że pedał od sprzęgła jest miętki? czy to normalne po wymianie tarczy :?:
Jak posmarowałeś smarem wielowpust walka sprzęgłowego smarem to będzie lekko działać :mrgreen: jeżeli pedał wpada lub nie powraca to pozycji wyjściowej to jest zapowietrzony układ. Teraz mam pytanie, odpowietrza się tylko odpowietrznik przy wysprzęgliku czy wszystkie odpowietrzniki przy kołach a może tylko wystarczy ten odpowietrznik przy kole od kierowcy?
Obrazek
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

wymiana sprzegla 525 tds

Post autor: adam-bmw »

ja jak wymieniłem sprzęgło to ze 2 tyg nie mogłem do ładu dojść, jakoś tak inaczej jakby inne auto, ale potem to już się człowiek przyzwyczaił i było super
Ermce
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1052
Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

wymiana sprzegla 525 tds

Post autor: Ermce »

adam-bmw powiedz mi jeszcze jakie miales objawy z tym zlamanym cypelkiem i czy duzo smaru dales w tuleje lozyska oporowego??? :?: :?:

mi chrobocze mimo ze odpowietrzylem wysprzeglik (chodzi ladnie, pedal jest juz na normalnej wysokosci) smaru dalem tyle na walek zdawczy, ze na palec nalozylem ilosc porownywalna do duzego ziarna grochu, na tuleje nalozylem troche mniej. Dreczy mnie jeszcze ten cypelek. Bede musial na nowo zrzucic skrzynie w ktorys cieplejszy dzien i nasmarowac tam wszystko sowicie ale bez przesady.

czy lozysko oporowe ma swoja pozycje czy wystarczy je wlozyc na walek w obojetnie jakiej pozycji a ono sie samo ulozy?? (swoje wlozylem tak jak bylo oryginalne)
Awatar użytkownika
błażej21
Bywalec Gadulec
Posty: 592
Rejestracja: 18 lis 2008, 0:18
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: Nowowola BSK 36NS

wymiana sprzegla 525 tds

Post autor: bÅ‚ażej21 »

Ermce pisze:adam-bmw powiedz mi jeszcze jakie miales objawy z tym zlamanym cypelkiem i czy duzo smaru dales w tuleje lozyska oporowego??? :?: :?:

mi chrobocze mimo ze odpowietrzylem wysprzeglik (chodzi ladnie, pedal jest juz na normalnej wysokosci) smaru dalem tyle na walek zdawczy, ze na palec nalozylem ilosc porownywalna do duzego ziarna grochu, na tuleje nalozylem troche mniej. Dreczy mnie jeszcze ten cypelek. Bede musial na nowo zrzucic skrzynie w ktorys cieplejszy dzien i nasmarowac tam wszystko sowicie ale bez przesady.

czy lozysko oporowe ma swoja pozycje czy wystarczy je wlozyc na walek w obojetnie jakiej pozycji a ono sie samo ulozy?? (swoje wlozylem tak jak bylo oryginalne)
i jak pomogło ci odpowietrzenie wysprzeglika nadal chodzi ci leko pedał ja dziś u siebie nie robiłem tego bo jakoś czasu nie mam ale tak się zastanawiam że wysprzeglik nie powinien się zapowietrzyć bo nie odłączałem od jego przewodu i nie miało jak dostać się powietrze
Sesja str 8 Zerknij i oceń moją Bunie

http://forum.bmw-diesel.pl/viewtopic.php?f=7&t=1927
Ermce
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1052
Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

wymiana sprzegla 525 tds

Post autor: Ermce »

ja odpowietrzylem i chodzi normalnie, z lekkim oporem ale lzej jak przed wymiana :) tylko lozysko mnie wkur.....a bo chrobocze jak zajechane a jest przeciez nowe

wszystko dziala idealnie, nic nie poszarpuje, ladnie wysprzegla biegi, tylko efekt psuje dzwiek lozyska :evil:
Awatar użytkownika
błażej21
Bywalec Gadulec
Posty: 592
Rejestracja: 18 lis 2008, 0:18
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: Nowowola BSK 36NS

wymiana sprzegla 525 tds

Post autor: bÅ‚ażej21 »

Ermce pisze:ja odpowietrzylem i chodzi normalnie, z lekkim oporem ale lzej jak przed wymiana :) tylko lozysko mnie wkur.....a bo chrobocze jak zajechane a jest przeciez nowe

wszystko dziala idealnie, nic nie poszarpuje, ladnie wysprzegla biegi, tylko efekt psuje dzwiek lozyska :evil:
a to jest dziwne nowe łożysko i już ci nawala to lipa u mnie ok jest i nie będę ruszał wysprzeglika bo dałem się dla kumpla przejechać i powiedział ze pedał normalnie chodzi może jestem po prostu przewrażliwiony ps. tylko muszę nauczyć się na nowo jeździć
Sesja str 8 Zerknij i oceń moją Bunie

http://forum.bmw-diesel.pl/viewtopic.php?f=7&t=1927
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

wymiana sprzegla 525 tds

Post autor: adam-bmw »

co do lekkości wduszania to na nowy to nic nadzwyczajnego po prostu łapa wykonuje mniejszy ruch bo tarcza jest grubsza

łożysko oporowe ma takie dwa uszka, które mają się oprzeć o łapę http://allegro.pl/item936390277_lozysko ... 2_e38.html

co do tego cypelka to mówisz o tym co dorabiałem z metalu czy o tym co zakończony jest wysprzęglik, jeśli masz nowy wysprzęglik to ten cypek jest ok, a jeśli masz złamany ten co ja dorabiałem to łpa ma ok 1-1,5 cm luzu co może powodować hałas

z tawotem to nie przesadzaj bo jak się dostanie na tarcze to się będzie ślizgała, nakładasz tyle co na lekarstwo czyli prawie nic
Ermce
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1052
Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

wymiana sprzegla 525 tds

Post autor: Ermce »

to faktycznie ze smarem nie przesadzilem :mrgreen:

tak czy siak zdejme jeszcze raz skrzynie i zobacze o co tam chodzi, lozysko opiera sie o lape tymi dwoma "nozkami"
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

wymiana sprzegla 525 tds

Post autor: adam-bmw »

tak dokładnie musi być w tym miejscu oparte, a jak już będziesz wywalał skrzynie to sobie tego ball pina dotocz zawczasu bo wątpię żebyś kupił nowy plastikowy
Ermce
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1052
Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

wymiana sprzegla 525 tds

Post autor: Ermce »

cypelek to nie problem zeby dotoczyc, bo pracuje obok zaklladu slusarskiego wiec to tylko kwestia piwa :)

nie podejrzewam zeby byl on zlamany bo chodzi wszystko prawidlowo, ale jak juz zrzuce te skrzynie to zajrze tam dokladnie.

wczoraj jak jechalem zawiesily mi sie na jakies 20-30 sek obroty, dopiero jak wbilem wyzszy bieg, przez co obciazylem ukl. napedowy obrtu wrocily do normalnosci i nie huczalo lozysko, chyba tam wszystko musi sie ulozyc, bo dziala idealnie, tylko huczy
klopot89r
Świeżak
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 11 mar 2010, 18:13
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Dębowierzchy

wymiana sprzegla 525 tds

Post autor: klopot89r »

Mam Pytanie którą stroną założyć sprzęgło bo nie zwróciłem uwagi przy zdjęciu..?? Oczywiście to sprzęgło do e39 525TDS
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

wymiana sprzegla 525 tds

Post autor: adam-bmw »

chodzi ci o tarczę czy co bo ciężko wywnioskować jeśli tarcza to pasuje tylko w jednym położeniu bo inaczej o śruby będzie wadzić
klopot89r
Świeżak
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 11 mar 2010, 18:13
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Dębowierzchy

wymiana sprzegla 525 tds

Post autor: klopot89r »

Tak o tarcze. Bo zaraz idę kończyć prace nad sprzęgłem i tak się właśnie zastanawiałem.

Dodano: Sob Mar 13, 2010 3:01 pm

Mam pytanie jeszcze pytanie czy koło dwumasowe powinno mieć jakiś luz??? Bo w trakcie wycierania zauważyłem luz. Jeżeli może mieć luż to jaki jest dopuszczelny luz na kole dwumasowym???
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

wymiana sprzegla 525 tds

Post autor: adam-bmw »

luz jest dopuszczalny ale minimalny ciężko powiedzieć o konkretnym wymiarze luzu ma być i już a najważniejsze w nim że ma on być amortyzowany sprężynami w kole jak są one wybite to luz się powiększa a co za tym idzie zaczyna się tłuczenie i szarpanie

Dodano: 30 Mar 2010 21:48

Ermce
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1052
Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

wymiana sprzegla 525 tds

Post autor: Ermce »

oj .... ja mialem luz na swoim okolo 5mm w kazda strone, moze mniej i juz buda trzslo jak cholera...
rudesmen
Bywalec
Posty: 152
Rejestracja: 19 paź 2008, 0:33
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

wymiana sprzegla 525 tds

Post autor: rudesmen »

Jaki rozmiar TORX-ow jest potrzebny do odkręcenia skrzyni?
Ermce
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1052
Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

wymiana sprzegla 525 tds

Post autor: Ermce »

sa tam dwa rozmiary, od spodu sa male torx-y (5) od gory i po bokach sa wieksze, te male odkrecalem kluczem oczkowym i zaden sie nie uszkodzil, o ile pamietam odkrecalem kluczem 12, badz 10, te wieksze torxy sa juz na klucz (z nasadowych) 13, na numerach torx sie nie znam niestety ;/
rudesmen
Bywalec
Posty: 152
Rejestracja: 19 paź 2008, 0:33
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

wymiana sprzegla 525 tds

Post autor: rudesmen »

jestem w krytycznym momencie. przy nowy sprzegle ma byc szpara miedzy dociskiem a dwumasa? lekko przykrecilem docis tak ze szpara byla jescze duza a tarczy ciernej juz ruszyc reka nie mozna, jak ma byc?
Ermce
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1052
Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

wymiana sprzegla 525 tds

Post autor: Ermce »

szpary byc nie moze,

dokrec docisk na maxa (tak by nie pourywac gwintow),

sprezyna na docisku (sloneczko) splaszczy sie i tak ma byc :)

wtedy zakladasz skrzynie i skrecasz wszystko do kupy
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

wymiana sprzegla 525 tds

Post autor: adam-bmw »

pamiętaj tylko żeby docisk przykręcać na skos bo inaczej powyginasz obudowę docisku
ODPOWIEDZ