na pol zimno/goraca chlodnica 325 TD

Tematy dotyczące układu chłodzenia silnika i legendarnych przegrzanych głowic.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
marcellchen
Bywalec Gadulec
Posty: 363
Rejestracja: 16 cze 2008, 23:28
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

na pol zimno/goraca chlodnica 325 TD

Post autor: marcellchen »

witam, po jezdzie w miescie dzis zauwazylem ze chlodonica na pol jest ciepla i zimna, u gory goraco a na dole zimno ..., temperatura jest w porzadku, rozgrzewa sie ladnie po okolo 3/5 km wskazowka stoi na bacznosc (przy obrotach do 2000), odkrecalem korek zbiorniczka i widac tam bylo strumyczek, tylko nie wiem czy ten strumyczek nie lecial za szybko, bo wskazowka byla za lekko za niebieskim polem, czego to moze byc objaw ??
Obrazek
kifiu
Bywalec Wyjadacz
Posty: 677
Rejestracja: 28 gru 2007, 23:20
Seria: Opel
Model: RR P38a
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kifiu »

moze termostat szaleje.zacznij od tego.
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów

POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI :)

Obrazek
Awatar użytkownika
marcellchen
Bywalec Gadulec
Posty: 363
Rejestracja: 16 cze 2008, 23:28
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: marcellchen »

wiec chlodnica jest zimna nawet po jezdzie w miescie, po trasie .... wczoraj po trasie 50 km w tym 10 w miescie po wjezdzie do garazu sprawdzilem jak wyglada sprawa z ta chlodnica ... goraca jest tylko przy wezu od zbiorniczka i jakby letnia przy tym dolnym wezu, ogolnie w obrzasze wentylatora jest zimna, wisko jest na bank sprawne bo wczoraj jak wjezdzalem do garazu to przed wjazdem otwieralem maske i patrzylem czy sie kreci, i jak wjechalem do garazu i zgasilem motor to wiatrak momentalnie sie zatrzymal .... silnik trzyma temperature w pionie, nagrzewa sie po 3-4 km do pionu i pozniej juz mozna jechac 1000 km ( robilem trasy z bialegostoku do wiednia) i wskazowka nawet nie drgnie .... a ta dziwnie nagrzana chlodnica mnie martwi ....
Obrazek
OpTo
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 27 wrz 2008, 14:22
Lokalizacja: Kalisz - WLKP

Post autor: OpTo »

Ja bym się nie przejmował ;) termostat jak walnie to by sie nie dogrzewał przy mrozach - uszkodzony pozostaje otwarty. Myślę że skoro przy takich trasach jest ok to nie ma powodu do zmartwień widocznie tak działa układ regulacji temperatury. Najgorzej to szukać dziury w całym ;)
1/4 mili z BMW to jak Å‚owienie ryb z dziwkÄ…....jest fajnie ale nie po to ja masz ;)
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

mialem podobny przypadek, najpierw tak jak kolega pisze pol na pol byla potem cala sie zrobila zimna, jednym slowem z racji wieku zapchala sie, probowalem odkamieniaczem ja potraktowac ale nie pomoglo wiec kupilem nowa i mam spokoj koszt jak pamietam ok 400zł
OpTo
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 27 wrz 2008, 14:22
Lokalizacja: Kalisz - WLKP

Post autor: OpTo »

no to zależy co było wlane w układzie ;) jak ktoś jeździł na kranówie to jedno lato i po sprawie :lol:
1/4 mili z BMW to jak Å‚owienie ryb z dziwkÄ…....jest fajnie ale nie po to ja masz ;)
ODPOWIEDZ