Troche o TURBO

Tematy dotyczące mechanizmu doładowania i turbiny.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Post autor: clubGRANT »

dankam1 pisze:Drodzy koledzy z fizyki pamiętam, że silnik spalinowy ma największą sprawność przy 90 stopniach, więc że autko jest słabe jak ma zimny silnik jest normalnym zachowaniem...

Dokładnie,a zwłaszcza diesel.
Mogę dodać iż moc wzrasta ze wzrostem temperatury

Dodano: 09 Maj 2010 15:58

Dodam dla zainteresowanych - za pełną regenerację turbo - wymiana całego środka + wyczyszczenie i wytrawienie korpusu + 2 letnia gwarancja bez limitu km dałem 2150pln,jeżdżę już rok i śmiga miło,nie grzeje silnika przed ruszeniem tylko do minięcia niebieskiego pola nie przekraczam 2.500 tyś obrotów,jeśli chodzi o wydawany świst to jest i jest taki sam na zimnym i na ciepłym.
Podaję link z kontaktem firmy do której można wysłać turbinkę:
http://www.turbo-tec.eu/pl/turbosprezar ... eracja.php
dawid8833
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 11 gru 2009, 21:43
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: Sandomierz

Troche o TURBO

Post autor: dawid8833 »

witam :) , czy jest jakis wiekszy problem z wykreceniem turbiny z e39 tds cos mi auto troche osłabło miałem problem z przepływka, ale jest załozona juz nowka (820zł) :shock:
Przeczytałem na forum ze mozna wykrecic turbinke wlozyc ja w rope na pare godz i pozniej patyczek nozyk i wyczyscic, na pewno bedzie lepiej, w IC i rurach i EGR troche oleju jest ale to chyba norma..
jak ktos to robił to prosze o wyjasnienie czy tylko wystarczy odkrecic sróóbki i ja zciagnac??? czy sa jakies przewody np. z olejem czy jakies inne i czy zrobie to sam na kanale... :?:

nikt nie wykrecał turbiny????

Dodano: Pią Sie 06, 2010 10:20 pm

Dodano: Pią Sie 06, 2010 10:23 pm

witam, no i pomoze mi ktos w tym temacie :?: :?: :?
Obrazek
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Troche o TURBO

Post autor: carl0s »

kolego - zdjąć turbo to nie jest filozofia, ale pamiętaj, że to nie jest operacja na 10 minut i raczej unieruchomisz sobie auto na minimum dwa dni. Samo turbo mocowane jest do kolektora trzema lub czterema śrubami (już nie pamiętam jak jest w BMW) oraz taką samą liczbą do rury wydechowej. Oczywiście są też dwa przewody olejowe - zasilanie i powrotny. Przy wykręcaniu turbo zawsze troszkę oleju poleci, więc jak zachlapiesz wydech, to będziesz miał smród i siwy dym spod maski przez kilka kilometrów po zmontowaniu wszystkiego.

I teraz tak: przy demontażu turbo zawsze problem sprawiają śruby. Całość pracuje przy dużych temperaturach, są to różne materiały, więc zazwyczaj śruby / szpilki łączące to wszystko w całość są zapieczone na amen. A więc - rano psikamy WD40, dajemy mu popracować spokojnie i dopiero wtedy odkręcać. Przygotuj sobie też komplet nowych szpilek i nakrętek samo kontrujących - ale nie tych z plastikową wkładką, tylko tych z metalową.

Kwestię moczenia turbo w ropie pomijam szerokim łukiem, to półśrodek, lepiej jest turbo rozebrać (stronę gorącą) i wyczyścić mechanicznie - szczota stalowa, skrobaki itp. Opisy demontażu turbo na części są w necie do ogarnięcia, więc nie będę powielał.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
Awatar użytkownika
tdbezs
Bywalec Gadulec
Posty: 480
Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
Seria: E53-70
Nadwozie: SUV
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Chełm

Troche o TURBO

Post autor: tdbezs »

A ktoś próbował wsadzić do M51 turbosprężarkę VTG? Np z M57?? :idea: to by bylo ciekawe...
Ermce
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1052
Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

Troche o TURBO

Post autor: Ermce »

poczytaj temat TDSEREK, on modzi tds znaczaco
Enej
Bywalec
Posty: 12
Rejestracja: 25 gru 2012, 13:48
Seria: E30
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1987
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie

Re: Troche o TURBO

Post autor: Enej »

a wie ktoś może jakie najwydajniejsze turbo siedziało w 2.5 tds?
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: Troche o TURBO

Post autor: N2O »

TD04-13T
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Wutoslaw
Bywalec
Posty: 107
Rejestracja: 30 cze 2011, 23:02
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podkarpackie

Re: Troche o TURBO

Post autor: Wutoslaw »

btw. to były wydajniejsze i mniej wydajne turbiny w tds'ach? o_O
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: Troche o TURBO

Post autor: N2O »

Było między innymi TD04-11G-4, które jest mniejsze(ciut mniejsza część zimna) niż TD04-13T, za to lepiej wstawało od niskich obrotów.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
primo121
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 05 mar 2013, 23:47
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie

Re: Troche o TURBO

Post autor: primo121 »

Witam.
Chciałbym się dowiedzieć jak sprawdzić moją turbinę ponieważ zatkałem EGR ponieważ BMW strasznie kopciła na czarno i w wężu i kolektorze jest dużo leju z nagarem....
Auto ma siłę i zbiera się dość dobrze ale olej ubywa a zbiera się w okolicach kolektora i egru...
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie ile jej zostało żywotności mniej wiecej.... ??
Awatar użytkownika
gummiss11
Bywalec Gadulec
Posty: 435
Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kawki(Brodnica)

Re: Troche o TURBO

Post autor: gummiss11 »

A może to nie z turbo oliwka, tylko z odmy? Mnie chyba czeka remont dołu, bo strasznie zawaliło dolot olejem przez odmę.... tyle że ja mam M21, nie wiem jakie rozwiązanie odmy jest w TDS....
Bo Możemy Więcej...Obrazek
laki7
Bywalec
Posty: 78
Rejestracja: 04 lut 2013, 20:03
Seria: E28
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie

Re: Troche o TURBO

Post autor: laki7 »

Panowie a dlaczego odmy nie puścić w atmosfere ? :D . Oprócz ekologi .
Awatar użytkownika
adasiek185
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 23 gru 2012, 12:58
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 524d/td
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: DZG / Zgorzelec

Re: Troche o TURBO

Post autor: adasiek185 »

bedzie ssac syf, odma nie tylko dmucha. Poza tym jak widac olejem rzuca, wiec srac pod autem bedzie. Troche temat odbiega od tytulu :)
Awatar użytkownika
gummiss11
Bywalec Gadulec
Posty: 435
Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Kawki(Brodnica)

Re: Troche o TURBO

Post autor: gummiss11 »

Nie zbyt odbiega bo chodzi o olej w dolocie, a to jest związane z turbooooo :D Można przedłużyć wąż i wsadzić koniec do butelki dla sprawdzenia czy to turbo pjardło, czy zasysa olej z komory korbowej 8) Znajomy mechanik mi mówił że jeśli łopatki nie ocierają się o obudowę, to turbinka nie powinna puszczać oleju.
Bo Możemy Więcej...Obrazek
laki7
Bywalec
Posty: 78
Rejestracja: 04 lut 2013, 20:03
Seria: E28
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie

Re: Troche o TURBO

Post autor: laki7 »

No właśnie, ja tak robie z każdym tdsem. Zaślepiam egr i odma w pojemniczek. Nie zauważyłem żadnych niepokojących zmian, dolot jest czysty i mam pewność że silnik oddycha świeżym powietrzem :D . Nikogo do takiego zabiegu nie namawiam ale nie widze potrzeby pchać w dolot gorące spaliny!
Awatar użytkownika
adasiek185
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 23 gru 2012, 12:58
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 524d/td
Rocznik: 1990
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: DZG / Zgorzelec

Re: Troche o TURBO

Post autor: adasiek185 »

ja tez mam mokro :) w dolocie, bez skojarzen :p skad puszcza, nie wiem i nie dociekam :p silnik pracuje, pracuje
Wutoslaw
Bywalec
Posty: 107
Rejestracja: 30 cze 2011, 23:02
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podkarpackie

Re: Troche o TURBO

Post autor: Wutoslaw »

Zawieszenie wybite też pracuje, tylko jak... Niestety, im więcej mają przebiegi tds'y tym więcej jest przedmuchów a co za tym idzie olej w dolocie. Mogli panowie z BMW wymyślić jakiś filtr odmy oryginalnie to by poprawiło sytuacje.
Awatar użytkownika
carl0s
Moderator
Moderator
Posty: 980
Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Re: Troche o TURBO

Post autor: carl0s »

Ależ przecież jest takowe coś, w każdym TDS. Masz to cudo pod deklem zaworowym, w postaci blachy, sprytnego rozmieszczenia kanałów wentylacyjnych, oraz filtra skraplającego ze stalowej siatki. Sęk w tym, że TDS jeżdżące w polsce mają naklepane tyle pierdyliardów kilometrów, że konstruktorzy nie zakłądali takich przebiegów, nie stworzyli więc procedury wymiany czy też czyszczenia ów filtra. Dzięki losowi mamy jednak forum, gdzie to wszystko ładnie jest opisane jak i co.

Aha, trzeba też przełamać pewien mit. Olej w odmie bierze się z dwóch źródeł - jeśli jest go troszkę, i po czyszczeniu zbiera się powoli - to jest to olej z odmy, i to jest normalne. Ale, jeśli oleju jest dużo, a po wyczyszczeniu zbiera się dość szybko, to turbo umarło, tylko właściciel nadal uparcie twierdzi, że jeszcze nie, "bo pompuje dobrze". Koniec kropka, to trzeba przyjąć do wiadomości, i nie zasłaniać się odmą czy innymi pierdołami.

A co do samej odmy wypuszczonej do atmosfery - raz, że ekologia (pitu pitu, tutaj ekologia, a na myjnie się jeździ, nie?), dwa, że odma pracuje w dwie strony, ale już dawno wymyślono pułapki Oil Catch Tank, właśnie do celu wyżej przedstawionego. No tylko w TDS jest o tyle c***, że trzeba przerabiać albo oryginalny filtr powietrza, albo dekiel zaworowy, bo ujście odmy jest w pechowym miejscu.
None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!
primo121
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 05 mar 2013, 23:47
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie

Re: Troche o TURBO

Post autor: primo121 »

Dziś rozebrałem obudowę filtra powietrza i dostałem się do turbiny, łopatki całe,kręcą się luźno, nie obcierają, luzów nie ma, oleju też nie było w turbienie w oklicach łopatek.
Jedynie spękana była uszczelka a prawie jej już nie było tu przy lączeniu plastiku gdzie siedzi powietrza z silnikiem, taka wypustka plastikowa co wchodzi w silnik. Chyba to od odmy tak ?? Wolę zapytać bo nie znam tego silnika jeszcze za dobrze a wkoło tego łączenia i pod spodem było zasr**ne na czarno....
Reszte sprawdziłem i wygląda dobrze. Więc ten olej w dolocie to chyba wina tej odmy a nie turbiny.... ???
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: Troche o TURBO

Post autor: N2O »

W ofercie firmy Kinugawa pojawiła się ciekawa pozycja - fabryczna hybryda TD04-15T z kółkiem kompresora typi "billet", chyba nawet w całkiem niezłej cenie:
http://www.ebay.co.uk/itm/Kinugawa-Bill ... 1e7b1b9291

Ktoś chętny?
:mrgreen:
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
ODPOWIEDZ