e34 tds - napinacz paska wielorowkowego

Zbiór gotowych porad pomocnych w naprawach, modyfikacjach i diagnostyce.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Pawik83
Bywalec Gadulec
Posty: 344
Rejestracja: 28 gru 2007, 13:04
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Pawik83 »

a przez uszkodzony napinacz poszła pompa wspomagania nie dosłownie bo wspomaganie działa w 100% ale na jałowym biegu tłucze czasami jakby sie w niej tuleje wyrobiły muszę ja jeszcze poządnie osłuchać czy to napewno to . Bo po wymianie siłownika napinacza problem sie zredukował ale jak ktoś sie wsłucha to słychać strasznie mnie to denerwuje bo jest to metaliczny dzwięk :mad: a stuki dochodzą z okolicy pompy

moze panowie mieliscie podobne doświedczenia zaznaczę ze napinacz wymieniłem (sam siłownik )
tomek-tarnow
Bywalec
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2008, 23:19

Post autor: tomek-tarnow »

ja dzis zabieram sie za wymiane napinacza (amortyzatora) i wowczas bede mogl pisac ze u mnie napinacze sa wymienione wszystie tak samo jak i paski !! :)
kaczka
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 02 sty 2008, 16:23
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kaczka »

Witam
a ja dziś wymieniałem pasek wieloklinowy po założeniu nowego sprawdzałem czy wszystko chodzi poprawnie, autko chodziło jakieś 10min po czym wyłączyłem silnik i dotknąłem napinacza (siłownika) był on strasznie gorący. i teraz mam pytanie, czy on ma być taki gorący, jak pracuje.? czy czas go już wymienić.?
cdromek
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 20 mar 2008, 19:48
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: śląsk

Post autor: cdromek »

Mam pytanie odnośnie piszczącego napinacza, bo nie do końca orientuje się częściach jakie ten napinacz tworzą. Jest tłumik drgań (amortyzator) , ramię z otworem(napinacz) i była wyżej mowa o tubie wychodzącej z bloku oraz o tuleji . Na Allegro jest napinacz( ramię z otworem) i tłumik drgań. Czy wymieniając napinacz nie trzeba wymienić tuby w bloku??? Czy pomiędzy tubą a napinaczem jest wyżej wspomniana tuleja??? Z moich przemyśleń wynika , że zużycie napinacza powinno być takie same jak tuby wychodzącej z bloku i do skasowania luzu należy wymienić wszystko , czyli napinacz i tubę albo tuleję. Jeżeli zagmatwałem to przepraszam. Jeżeli ktoś może mi to naświetlić to będę wdzięczny. Kto pyta , nie naprawia dwa razy.
Awatar użytkownika
biernus
Bywalec Gadulec
Posty: 419
Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: biernus »

cdromek pisze:Mam pytanie odnośnie piszczącego napinacza, bo nie do końca orientuje się częściach jakie ten napinacz tworzą. Jest tłumik drgań (amortyzator) , ramię z otworem(napinacz) i była wyżej mowa o tubie wychodzącej z bloku oraz o tuleji . Na Allegro jest napinacz( ramię z otworem) i tłumik drgań. Czy wymieniając napinacz nie trzeba wymienić tuby w bloku??? Czy pomiędzy tubą a napinaczem jest wyżej wspomniana tuleja??? Z moich przemyśleń wynika , że zużycie napinacza powinno być takie same jak tuby wychodzącej z bloku i do skasowania luzu należy wymienić wszystko , czyli napinacz i tubę albo tuleję. Jeżeli zagmatwałem to przepraszam. Jeżeli ktoś może mi to naświetlić to będę wdzięczny. Kto pyta , nie naprawia dwa razy.
U mnie nie piszczal napinacz.(a bylem prawie pewny ze to on). tylko wlasnie ta "tuba" ta tuleja.... wyciagniete, wyczyszczone, przesmarowane "czarnym" smarem do lozysk i cisza, wszystko smiga, zero luzow...
Obrazek
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
Awatar użytkownika
Pawik83
Bywalec Gadulec
Posty: 344
Rejestracja: 28 gru 2007, 13:04
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Pawik83 »

kaczka pisze:Witam
a ja dziś wymieniałem pasek wieloklinowy po założeniu nowego sprawdzałem czy wszystko chodzi poprawnie, autko chodziło jakieś 10min po czym wyłączyłem silnik i dotknąłem napinacza (siłownika) był on strasznie gorący. i teraz mam pytanie, czy on ma być taki gorący, jak pracuje.? czy czas go już wymienić.?
u mnie tez był gorący zaraz po wymianie teraz nie sprawdzałem jak jest , ale podejrzewam ze tak ma być
tomek-tarnow
Bywalec
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2008, 23:19

Post autor: tomek-tarnow »

noi rozwalilo mi dzis napinacz
spad na da kawalki pozrywalo paski
arcabuz
Bywalec
Posty: 83
Rejestracja: 19 kwie 2008, 22:52
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Mikołów ( Śląsk)

Post autor: arcabuz »

jakie są objawy na 100% zużytego napinacza? Ja w moim TDSie przesmarowałem jedynie ten amortyzatorek bo czasem nie odbijał i przestał piszczeć pasek.
leszczu
Bywalec
Posty: 31
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:18
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: leszczu »

Witam
Podepnę się...Właśnie mi piszczy (na jałowych obrotach) ten napinacz lub tuleja...- jak wcisnę paluchem ten siłowniczek to przestaje.....
Jak wogóle to się nazywa w sklepie?- Pytać o : Napinacz głównego paska czy jak?
dzięki.
Awatar użytkownika
biernus
Bywalec Gadulec
Posty: 419
Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: biernus »

leszczu pisze:Witam
Podepnę się...Właśnie mi piszczy (na jałowych obrotach) ten napinacz lub tuleja...- jak wcisnę paluchem ten siłowniczek to przestaje.....
Jak wogóle to się nazywa w sklepie?- Pytać o : Napinacz głównego paska czy jak?
dzięki.
Napinacz to napinacz (amortyzaotrek) ~100pln
Ramie napinacza to ta "tulejowata" czesc w ksztalcie ramionka ;D od ~100
Obrazek
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
tomek-tarnow
Bywalec
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2008, 23:19

Post autor: tomek-tarnow »

Witam prezentuje moje "ramie" napinacza rozsypał sie jak z plastiku na drugim foto nowka z ASO
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

Panowie, rozerwało mi dzisiaj pasek na strzępy, potrzebny mi jest piulnie schemat jak ten pasek ma być poprowadzony w E34 bo z tego co jest na realoem to nie mogę nic skumać.

Będę wdzięczny za szybką odpowiedź.
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

Ktoś mi pomoże z tym schematem?
Walczyłem dzisiaj 2 godziny i nic.

Nie mogę wsadzić go na koło pasowe z powodu rolki od klimy.
Jutro chyba wyjme wszystkie chłodnice i zderzak z grillem bo nie mogę dojść gdzie popełniam błąd.

Pasek założyłem na koło od wspomy, alternator, pompę wody i zostaje koło pasowe.
Co z tego jak pasek jest 30cm za długi :evil:
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Jawor mam tylko ten rysunek http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=18 .Jak u siebie wymienialem to była moja sciagawka :mrgreen:

Pozdrawiam
Obrazek
kifiu
Bywalec Wyjadacz
Posty: 677
Rejestracja: 28 gru 2007, 23:20
Seria: Opel
Model: RR P38a
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kifiu »

jawor mam nadzieje ze pomoglem:


Obrazek
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów

POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI :)

Obrazek
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

kifiu, extra schemat.

już chciałem dzisiaj chłodnice zdejmować.

dzięki wielkie.
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
kifiu
Bywalec Wyjadacz
Posty: 677
Rejestracja: 28 gru 2007, 23:20
Seria: Opel
Model: RR P38a
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kifiu »

sciagnalem z Tisa :)
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów

POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI :)

Obrazek
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

Na wstępie wielkie podziekowania dla kolegi Łukasza (Łosiowy) za pomoc w walce z tym shitem.

Co do mojego problemu, to przeszkodą była rolka od klimy, nr 4:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=18

Nie mogłem jej ani odkręcić ani poluzowac śrub od klimy. Wszystko jak skała.
po 2 godzinach walki udało mi się zerwać plastikową część rolki z łożyska, podważając kombinerkami od spodu silnika.

Problem polegał na tym że nie mogłem założyć paska na koło pasowe, dlatego musiałem zrobić coś z tą rolką.

Później był problem z naciągnięciem paska, ale Łosiowy nadjechał z odsieczą:)
Dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie:)
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Jawor nie ma problemu :razz: to byla szybka akcja :mrgreen: Ciesze sie ze mogłem pomóc

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2008, 12:53 przez Łosiowy, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

Ostatnio znów "strzeliło w mojej" ramię napinacza...! :twisted:
Zauważyłem,że średnio co 2 lata "to" się łamie... :cool:

Chyba kupię sobie na zapas i bedę woził ze sobą.
Gdybym miał znajomego spawacza i tokarza,to być może zrobili by mi to ramię ze stali i był by "święty spokój". :idea:

Pierwszym razem jak zakładałem pasek wieloklinowy(wielorowkowy),mialem poważne problemy,żeby go naciągnąć na "szajbę" alternatora. :mrgreen:
I tym razem pomagałem sobie "breszką",lecz nie wkładałem już ją pod pasek,lecz w ramię napinacza.
Wtedy nawet nie zbyt mocno "breszkę"naciskamy i ramię nam zaczyna się "poddawać" dzięki temu,że jest wsparte na amortyzatorku.Następnie z dziecinną łatwościa zakładamy pasek,zwalniamy nacisk na "brechę" i jest po bólu. :cool: :smile:

Może Wy koledzy ten sposób znacie od dawna,ale człowiek ciągle się uczy... :oops:
ODPOWIEDZ