wymiana oleju w skrzyni automatycznej? e34 tds

Polecane materiały eksploatacyjne (płyny, klocki, opony etc.) i kosmetyki - dyskusje, opinie, informacje.

Moderator: Moderatorzy

bodzio19
Bywalec
Posty: 59
Rejestracja: 08 cze 2008, 12:43
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1991
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: kraków

wymiana oleju w skrzyni automatycznej? e34 tds

Post autor: bodzio19 »

Witam. Chciałbym sam sprawdzić stan oleju w skrzyni automatycznej mojego TDS'a i dolać jeśli zajdzie taka potrzeba. Mam pytanie - wie ktoś jak to zrobić? Oglądałem skrzynie z kazdej strony i nie mogę znaleźć bagnetu ani niczego podobnego. czy jest taka mozliwosc ze skrzynia polaczona jest ze wspomaganiem kierowniczym?? bardzo prosze o jakas odpowiedz:) z gory dziekuje:)
Gaik
Świeżak
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 27 sty 2009, 14:34
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Gaik »

tam niema bagnetu,sprawdza się przez korek pod skrzynią,w ten sposób,że wkłada się przez niego giętki wąż z dużą strzykawą na końcu i wstrzykuje się olej aż do momentu przelania.acha,wąż musi wejść na samą górę skrzyni od wewnątrz.silnik musi być ciepły i pracować w momencie sprawdzania.
saimon27
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 29 gru 2008, 21:00
Lokalizacja: Pleszew

Post autor: saimon27 »

Kolega Gaik ma rację, korek z boku skrzyni, dolewasz do czasu wypływu, skrzynia rozgrzana, na pracującym silniku, druga osoba musi mieć wcisnięty pedał hamulca i biegi ustawione na drogowych. Wtedy dolewasz. Co do połaczenia z układem kierowniczym to nie jest polaczona, ale może masz chłodnicę skrzyni biegów i do niej idą 2 rurki lub wężyki. Stąd może ci się wydawać że jest połączony z innym podzespołem. Co do wymiany oleju i filtra w skrzyni jest sporo opisów na forach. Istnieją 2 metody wymiany, statyczna i dynamiczna. W ASO jak mi wymieniali stosowali dynamiczną.
Awatar użytkownika
biernus
Bywalec Gadulec
Posty: 419
Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Re: wymiana oleju w skrzyni automatycznej? e 334 tds

Post autor: biernus »

bodzio19 pisze:Witam. Chciałbym sam sprawdzić stan oleju w skrzyni automatycznej mojego TDS'a i dolać jeśli zajdzie taka potrzeba. Mam pytanie - wie ktoś jak to zrobić? Oglądałem skrzynie z kazdej strony i nie mogę znaleźć bagnetu ani niczego podobnego. czy jest taka mozliwosc ze skrzynia polaczona jest ze wspomaganiem kierowniczym?? bardzo prosze o jakas odpowiedz:) z gory dziekuje:)
Kolego nie z boku tylko z DOLU masz 2 korki. tym wyzej wlewasz, tym nizej zlewasz.
Obrazek
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
bodzio19
Bywalec
Posty: 59
Rejestracja: 08 cze 2008, 12:43
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1991
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: kraków

Post autor: bodzio19 »

dzieki wielkie panowie:) juz nadchodzi czas wymiany olejku :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
TONY
Bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 17 paź 2008, 15:37
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: TONY »

bodzio przed wymiana raczej nie sugeruj się instrukcja obsługi w której podają, że do automatycznej skrzyni biegów wchodzi 3 l oleju.
Ja podczas wymiany do swojej 5HP-18 wcisnąłem 8,6 l :wink:
----------<<<ŚMIGŁO POTRAFI WKRĘCIĆ>>>-----------
http://www.bmw-tds.pl/forum/viewtopic.php?t=928
bodzio19
Bywalec
Posty: 59
Rejestracja: 08 cze 2008, 12:43
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1991
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: kraków

Post autor: bodzio19 »

no do dosc sporo tego olejku tam sie miesci :shock: no to czeba bedzie sie troszke wysiic :wink: a co do samej wymiany to tak jak kolega; (saimon27) skrzynia rozgrzana, na pracującym silniku, druga osoba musi mieć wcisnięty pedał hamulca i biegi ustawione na drogowych. czy mozna tez jakos inaczej zrobic?? :razz:
Obrazek
Pavlick
Bywalec
Posty: 71
Rejestracja: 31 maja 2008, 11:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pavlick »

Zimny silnik, zimna skrzynia, wyczyszczona miska i magnesy, nowy filtr, nowa uszczelka, wszystko skręcone jak należy - strzykawa lub pistolet z miarką i jazda -
- lejemy ile sie da bez włączonego silnika
- odpalamy silnik, możliwie wszystkie odbiorniki włączone (światła, klima, długie, awaryjne)
- jeden zmienia biegi - 1,2,3,D, R i w druga stronę - drugi pompuje olej aż zacznie sam wyciekać - zakręcamy korek.
Bez komputera trudno stwierdzić jaką temperaturę ma olej więc po przejechaniu i sprawdzeniu działania skrzyni, należałoby ja wystudzić i powtórzyc procedurę - odpalić furę, zmieniać biegi, odkręcić korek wlewowy i sprawdzić czy wycieka, jeśli tak - poziom jest OK, jeśli nie, dolać.
Nie nalezy cudować z podnoszeniem tyłu - za dużo oleju może jedynie zaszkodzić.
Pozdrawiam
Q.
bodzio19
Bywalec
Posty: 59
Rejestracja: 08 cze 2008, 12:43
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1991
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: kraków

Post autor: bodzio19 »

no i o to mi chodziło :grin: dzieki wielkie :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
TONY
Bywalec
Posty: 104
Rejestracja: 17 paź 2008, 15:37
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: TONY »

Dobrze jest jeszcze po zdemontowaniu miski, rozłączyć przewody przy chłodnicy i wypchnąć resztę oleju sprężonym powietrzem...no ale o tym już zapewne czytałeś.


odpalamy silnik, możliwie wszystkie odbiorniki włączone (światła, klima, długie, awaryjne)
Mozesz wyjaśnić jaki ma wpływ na prawidłowy poziom oleju, takie zwiększenie poboru prądu.
----------<<<ŚMIGŁO POTRAFI WKRĘCIĆ>>>-----------
http://www.bmw-tds.pl/forum/viewtopic.php?t=928
ODPOWIEDZ