zagotowany silnik krok po kroku

Tematy dotyczące układu chłodzenia silnika i legendarnych przegrzanych głowic.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

zagotowany silnik krok po kroku

Post autor: adam-bmw »

temat walkowany wiela razy ale moj przypadek postanowilem opisac od poczatku krok po kroku.

(wiosna) po kapitalnym remoncie silnika przyszla nowa pompa wody i termostat, wszytsko zostalo zmontowane i bylo bardzo dobrze wskazowka w pionie wiec norma.

(lato) pewnego dnia latem ok 30 st/C naprawde gwaltownie temperatura na czerwone lampka mrugala, zatrzymalem sie natychmiast i zgasilem silnik, maska do gory a tam caly silnik w plynie, samochod do domu na lince wrocil. wymontowalem termostat i pompe wody. termostat kupilem nowy, pompa byla dobra wiec wszystko zmontowalem, przyczyna byla chlodnica (zapchala sie) kupilem nowa zamontowalem i do jesieni- poznej bylo super.

(jesien- pozna) zaczal znikac plyn najpierw male ilosci potem wiecej, sprawdzilem czy niema wyciekow na wszelkich laczeniach, nastepnie nagrzewnice wszystko bylo ok wiec zaczalem sie martwic ze glowica lub uszczelka sie odzywa, ale dolewalem plynu i delikatnie jezdzilem dalej, temperatura w normie ogrzewanie swietne

az do ostaniego piatku 30,01,09 wracajac z pracy naszczescie jakies 200 m od domu temperatura zaczela drastycznie wzrastac i nagle przed samym czerwonym polem wrocila do pionu, analogicznie wyglowkowalem ze termostat skonczyl kadencje, ale i tym razem caly plyn znalazl sie poza zbiorniczkiem, wymontowalem termostat i pompe, pompa ok wrocila na swoje miejsce, rozmontowalem termostat zeby miec ten pierscien uszczelniajacy i zmontowalem wszystko z powrotem. uklad zalalem plynem odpalilem i bylo ok, choc jak wiadomo bez termostatu silnika nie nagrzeje do "pionu" zwlaszcza zima. zrobilem jazde sprawdzajaca i po przejechaniu jakis 10 km ( zmiana biegu przy 2tys zeby nie meczyc silnika) temperatura zaczela rosnac kiedy minela pion wiedzialem ze nic dobrego to nie wrozy, zatrzymalem sie, plyn znowu poza zbiorniczkiem, poczekalem az ostygnie dolalem plynu i bardzo wolno wrocilem do domu.

i tu moje pytanie czy pozornie! dobra pompa wirnik sztywno siedzi na swoim miejscu kiedy dostaje temperatury moze miec luz na walku

termostatu nie bylo wiec mozliwosc jego zaciecia odpada

uszczelka pod glowica ????

no i najgorsza opcja GLOWICA

dodam tylko ze masla pod korkiem brak

wiem ze dopoki nie zdejme glowicy to tylko moge sie domyslac ale moze ktos mial podobny w szczegolach przypadek

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

biorac pod uwage ze silnik jest po remoncie (dol) nowe tloki, pierscienie, panewki

w glowicy zawory, szklanki, uszczelniacze, i inne drobiazgi

mam nadzieje ze jesli to glowica to wystarczy ja wymienic i po klopocie :)

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

no i jeszcze jedna sprawa znajomy handluje silnikami z znglikow i rozbitkow. zaproponowal mi kompletny silnik brak tylko rozrusznika i alternatora z gwarancja na miesiac (pisemna) za niecale 2500zl (jak dla mnie) znajac silnik TDS-a miesiac wystarczy zeby sprawdzic czy jest dobry. pytanie tylko jak jest z pompa wtryskowa czy musi ona byc ona dopasowana do komputera, bo gdybym zdecydowal sie na przekladke to czy pompa moze zostac
Tomek 85
Bywalec Gadulec
Posty: 479
Rejestracja: 02 sty 2009, 23:57
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Tomek 85 »

Jak masz głowice pękniętą, albo uszczelkę wydmuchaną to będzie wyrzucało płyn, ciśnienie z cylindra idzie w układ chłodzący i coś się musi dziać. Wcale nie musi być płynu w oleju lub na odwrót, podejrzewam głowice (po tym przegrzaniu przez zasyfioną chłodnice),
Życze żeby to była jednak uszczelka!
Wywala płyn nie ma obiegu i rośnie temperatura.
Co do pompy i komputera to musisz zawrócić uwagę też na blok-inne mocowane pompy.
w zależności który nastawnik taki soft w kompie. Nastawnik potencjometryczne EDC (od 91r do 94r) i indukcyjne HDK (od 94r do 99r).Przed kupnem sprawdź numery pompy żeby się nie okazało że kupisz inną niż masz lub kupuj z kompem.
pozdrawiam
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

te silniki o ktorych pisalem sa z przedzialu 91-94 czyli EDC wiec powinno zagrac, jesli jutro glowice zdejme to napisze ze szczegolami co w trawie piszczy
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2405
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

Musisz sprawdzić jaki jest nr pompy w obecnym i przyszłym silniku. Jak są takie same to nie ma problemu, jak nie i nowa pompa będzie padnięta to nie zamienisz ich bo mają inne mocowania. Podobnie z nastawnikiem.

A byłeś sprawdzić obecność spalin w układzie chłodzenia?
Wiele wyjaśni zanim pójdziesz w koszta.
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

plyn chlodniczy sam z siebie nie znika i bez przyczyny nie robi sie gejzer ze zbiorniczka, konsultowalem sie ze znajomym mechanikiem i mowil mi ze albo uszczelka albo glowica, a co do kontroli to boje sie ruszac auto z podjazdu bo jesli to uszczelka to glowica nie ucierpi bardziej

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

jesli przyjdzie co do czego z innym silnikiem to najpierw sprawdze mocowania i numery
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

Niedawno kolega Kifiu wspominał coś o specyfiku,który się dolewa do płynu i diagnoza
jest jasna... :cool:
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

glowica zdjeta teraz sprawa jest jasna jak slonce

na 5 cylinder wdarla sie woda

na 6 cylinder wdarl sie olej

glowica przypomina banana

a 5 cylinder wyglada jak jajo

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

nowy silniczek kupiony rok 1998 wiec juz liftingowany, zostalo tylko przelozyc i odpalic, jedyny problem to czujnik temperatury powietrza w kolektorze, w aluminiowy kolektor jest on poprostu wkrecony a w plastikowym nie ma go wogole i tak mysle czy zrobic otworek nagwintowac go i wkrecic czy az do tego aluminiowego kolanka go przeniesc
Ostatnio zmieniony 05 mar 2009, 21:14 przez adam-bmw, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ