Regeneracja wtrysków

Problematyka związana ze spalaniem oraz paliwami (w tym biopaliwa i ekologia).

Moderator: Moderatorzy

junior.pl.dk
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 13 lut 2009, 9:12
Lokalizacja: nidzica

Regeneracja wtrysków

Post autor: junior.pl.dk »

Witam wszystkich miłośników TDS.Mam pytanie,czy ktos juz robił regeneracje wtrysków w M51.Ostatnio mechanik zaproponował mi taką usługe,bo powiedziałem mu ze na moje oko to za duzo spala.Spalanie w trasie na autobani przy 160km/h-9.5l.Jazda po miescie 13L.Auto jest ze skrzynią automatyczno.Mechanik twierdzi ze po regeneracji wtrysków spalanie obnizy sie srednio o 1.5L Czy ktos juz robił taką regeneracje,i czy spalanie naprawde,sie obnizyło.
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

Ogólnie BMW maja bardzo żywotne wtryskiwacze. :cool:
A jaka cena jest między końcówka wtryskiwacza po regeneracji a nową?
Osobiście nie mam zaufania do wtrysków po regeneracji... :wink:
No i standardowe pytanko:Jak bardzo mocno kopci Ci samochód? :???:
junior.pl.dk
Świeżak
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 13 lut 2009, 9:12
Lokalizacja: nidzica

Post autor: junior.pl.dk »

Ja na początku terz myslałam ze,chodzi mu o koncówki wtryskiwacza,ale mechanik powiedział ze potrzebna jest regeneracjia całego wtryskiwacza ja jestem elektrykiem i na wtryskach to sie nie znam.Koszt regeneracij wtrysków 6szt. ok.2000.pln.Jak narazie nie widac w lusterku nawet po wcisnięciu pedału w podłoge,zeby zostawiała chmure.Wczesniej kopciła ,ale okazało sie ze pasek od pompy wspomagania przetarł przewód od interculera po wymianie ,przestała kopcic i lepiej zaczeła jechac.
elvis
zbanowany
zbanowany
Posty: 187
Rejestracja: 12 kwie 2008, 16:37
Lokalizacja: BEUTHEN

Post autor: elvis »

Nie ma czegoś takiego jak regeneracja wtrysków ,to sciema jakich mało ,niby jak mają je zregenerować ? nie maja nawet takich maszyn ,powinni mieć maszyna jak w fabryce BOSCHA :smile: Wtryski jedynie mozna wyczyścic ,albo wyregulować ,co powinno przynieść jakis efekt ,ale jak sie np jeżdzilo na opale odbarwianym kwasem to nie da sie ich uratować ,pozostaje tylko wymiana końcówek i tak by zrobił gdybym musiał :cool:




p.s. jak widze napis na warsztacie"regeneracja wtrysków " to mi sie chce smiać ,żarówki tez niech zaczna regenerować :lol:
Ostatnio zmieniony 26 lut 2009, 9:54 przez elvis, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
marcellchen
Bywalec Gadulec
Posty: 363
Rejestracja: 16 cze 2008, 23:28
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: marcellchen »

junior.pl.dk, 2 tysiaki to chyba przesada, w silnikach Cr sie za mniejsza kwote wyreguluje i oczysci ... koncowka kosztuje z 30-40 zla potrzebujesz 6 ..... nawet jak by za kazdy wzial 100 w tym koszt czesci i koszta pracy to masz 600 zl ...ale nie 2 tysiaki ....
Obrazek
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

junior.pl.dk ,zmień mechanika. :wink:
quba30
Bywalec
Posty: 72
Rejestracja: 14 lut 2008, 18:46
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Rekowo Górne

Post autor: quba30 »

ja już zamówiłem końcówki wtrysków i w tygodniu będą robione (BOSCH po około 85 zł za sztukę) sama wymiana duża wódka. powód wymiany końcówek - na każdym biegu od około 2500 obr biało siwa zasłona dymna z tyłu. spalanie jeszcze względne ale w 10 l/100km cięzko się zmieścić. na liczniku 21o tyś + około 100 cofniętę przez sprowadzacza aut. jak na ten przebieg to i tak dużo wytrzymały.
mam uczulenie na benzynÄ™
Awatar użytkownika
Eskimos
Bywalec
Posty: 260
Rejestracja: 04 lut 2009, 15:55
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Eskimos »

A ja zapytam czy wymiana końcówek jest do zrobienia samemu na zasadzie wykręcić stare i wsadzić nowe, czy to się jakoś pózniej ustawia i potrzeba specjalistycznego sprzętu?
Darz Bór!
Eskimos
papwil
Bywalec Gadulec
Posty: 502
Rejestracja: 16 mar 2008, 23:04
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: papwil »

Koledzy, u mnie co prawda wszystko ja narazie wyglada ok jesli chodzi o wtryski (znaczy nie dymi) ale jak bede robic remont to wymienic profilaktycznie koncowki czy zbedny wydatek?
Ostatnio zmieniony 03 maja 2009, 15:50 przez papwil, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Eskimos
Bywalec
Posty: 260
Rejestracja: 04 lut 2009, 15:55
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Eskimos »

Dzisiaj zabrałem się za nastawnik, czyszczenie i uszczelnianie kolektora, EGR, wężyki i przy okazji wykręciłem wtryski i zawiozłem do Bosch Service do sprawdzenia i ewentualnej naprawy.

Po przebiegu 330 kkm trzy wtryski nie wymagały żadnej ingerencji, a trzy przeszlifowali i uregulowali.

Sprawdzenie 10zł+VAT/wtrysk, naprawa (czyszczenie, szlifowanie, regulacja) 30zł+VAT/wtrysk. Żadna końcówka nie wymagała wymiany (choć powiedziałem im, że jak trzeba, to mają robić i nie musi być po kosztach). Zapłaciłem 146zł i powiedzieli, że wtryski i oryginalne końcówki przeżyją całe auto i nie ma co kombinować.

Profilaktycznie bym nie zmieniał. Najpierw daj do sprawdzenia - może nie będzie trzeba nic robić.
Darz Bór!
Eskimos
Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Post autor: clubGRANT »

Oczywiście,najpierw jedź do firmy,która je sprawdzi i powie co jest grane !!!
Końcówki wtrysków się wymienia,a nie regeneruje !!!
REGENERACJA pomp wtryskowych i wtrysków to wielka ściema - czyszczą,uszczelniają i ustawiają,a za to kasują krocia np.2000pln , a taka robota nie warta 1000pln.
Daro280
Bywalec Wyjadacz
Posty: 643
Rejestracja: 19 sie 2008, 21:14

Post autor: Daro280 »

mowicie ze jak kopci to moga byc wtryski.... jezeki u mnie przy jezdzie normalnej nie kopci ale jak go depne pod 3,5 4 tys obrotow poleci troche na czarno to zle??? jest zawirusowany :mrgreen:
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

Daro280 pisze:mowicie ze jak kopci to moga byc wtryski.... jezeki u mnie przy jezdzie normalnej nie kopci ale jak go depne pod 3,5 4 tys obrotow poleci troche na czarno to zle??? jest zawirusowany :mrgreen:
To tak jak u mnie było. Pomogło czyszczenie EGR. :wink:
Daro280
Bywalec Wyjadacz
Posty: 643
Rejestracja: 19 sie 2008, 21:14

Post autor: Daro280 »

oooo, to przeczyszcze :) mam przeczyscic tylko ten element który znajduje sie przy kolektorze ??
Awatar użytkownika
Deacon
Bywalec Wyjadacz
Posty: 728
Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
Rocznik: 2005
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec Radzionków

Post autor: Deacon »

kurde panowie, kazdy ropniak jak mu sie da w palnik to zakopci na czarno :)
Awatar użytkownika
Eskimos
Bywalec
Posty: 260
Rejestracja: 04 lut 2009, 15:55
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Eskimos »

Nie każdy. Mój ojciec ma Lybrę 1.9 JTD ('01, 225kkm) i możesz ją butować jak chcesz, a nie zakurzy.
Darz Bór!
Eskimos
Awatar użytkownika
Deacon
Bywalec Wyjadacz
Posty: 728
Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
Rocznik: 2005
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec Radzionków

Post autor: Deacon »

Eskimos pisze:Nie każdy. Mój ojciec ma Lybrę 1.9 JTD ('01, 225kkm) i możesz ją butować jak chcesz, a nie zakurzy.
nie wierze :P chociaz troche dymka musi puscic, nie ma bata :)
Awatar użytkownika
Eskimos
Bywalec
Posty: 260
Rejestracja: 04 lut 2009, 15:55
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Eskimos »

No wlasnie kufra nie ;) Czy depniesz do końca na za wysokim biegu (np. wychodzisz z zakretu bez redukcji), czy po prostu normalnie dasz w palnik pod czerwone pole - samochód nie dymi, nawet w nocy, w swiatlach samochodu z tylu (a wtedy najbardziej widac). Wiem, że dziwne :P ale jezdzilem tym autem patrzac w lusterka, jezdzilem tez za tym autem (a ojciec sie nie szczypie i bynajmniej nie zamula) i... nie dymi ;)
Darz Bór!
Eskimos
Awatar użytkownika
Deacon
Bywalec Wyjadacz
Posty: 728
Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
Rocznik: 2005
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec Radzionków

Post autor: Deacon »

heh no to niezle :) nawet nowoczesne TDI puszczaja dymka.
Daro280
Bywalec Wyjadacz
Posty: 643
Rejestracja: 19 sie 2008, 21:14

Post autor: Daro280 »

czyli jak pocisne troche mojego tadka i puści czrnego dymku to nie mam sie zbytnio czym martwic?? wiem ze diesle dymia jak sie je pocisnie ale wolalem sie upewnic :)
ODPOWIEDZ