[olej] 325 td zaczyna brać olej

Polecane materiały eksploatacyjne (płyny, klocki, opony etc.) i kosmetyki - dyskusje, opinie, informacje.

Moderator: Moderatorzy

dj_tygrys
Bywalec
Posty: 107
Rejestracja: 23 gru 2008, 21:31
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 740d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

[olej] 325 td zaczyna brać olej

Post autor: dj_tygrys »

Witam coś chyba robi się nie tak otóż zauważyłem że ubywa oleju poprzednio wziął 1L na 5tys km tym razem już ponad litr i ponad 3 tys km ... turbo na 100% bierze olej i wymaga chyba regeneracji z tego co podejrzewam, widzę też malutkie kropeczki w garażu bliżej lewego przedniego koła i nie wiem z czego może lecieć czyżby też z turbiny czy uszczelka pod głowicą ? wyciek jest tak jakby pomiędzy wlewem od płynu do spryskiwaczy a głowicą ... widziałem też przy wymianie świec że węże i kolektor są zaolejone ... co może być przyczyną czy tylko uszczelka czy coś więcej ?
Awatar użytkownika
marcellchen
Bywalec Gadulec
Posty: 363
Rejestracja: 16 cze 2008, 23:28
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: marcellchen »

dj_tygrys pisze:widzę też malutkie kropeczki w garażu bliżej lewego przedniego koła i nie wiem z czego może lecieć czyżby też z turbiny czy uszczelka pod głowicą ? wyciek jest tak jakby pomiędzy wlewem od płynu do spryskiwaczy a głowicą
zbiorniczek od spryskow jest przy prawym kole .... watpie ze z turbo by sie tak olej lal zeby az plamy zostawial ...
Obrazek
dj_tygrys
Bywalec
Posty: 107
Rejestracja: 23 gru 2008, 21:31
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 740d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dj_tygrys »

racja racja babola walnąłem chodziło o prawe koło.

Nie mam pojęcia co to może być ale sprawdzałem to troche przesadziłem że ponad litr bo było z pół cm powyżej kreski minimum dolałem litr i jest z 4/5 wskaźnika
Awatar użytkownika
Bociek
Bywalec
Posty: 212
Rejestracja: 12 lut 2008, 8:57
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Bociek »

zacznij od wymiany uszczelki pod pokrywa zaworów, zdemontuj EGR i wyczysc go dokladnie (u mnie to pomoglo i juz z niego nie kapie) sprawdz wszystkie objemki wezy do intercoolera itp czy nie ma luzow i tam nie przepuszcza (ja mialem jedna luzna i tam mi troche uciekalo) 1l na 3000 to juz zalkiem sporo, acha no i napisz na jakim oleju jezdzisz bo ja jazdzilem na syntetycznym i wlasnie dzis zmienilem na polsyntetyk
Szafy, meble na wymiar, drzwi przesuwane INDECO
http://upload.allegro.pl/my_page.php?uid=16080278
Awatar użytkownika
maly 78
Bywalec
Posty: 55
Rejestracja: 04 sty 2008, 17:12
Seria: E60-61
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 520d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: maly 78 »

podobne rzeczy działy się u mnie jak turbina kończyła żywot.Do tego stopnia pobierała olej że plamy były pod samochodem
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

Radził bym umyć silnik, a póżniej obserwować skąd wycieki. :wink:
Adam_E34
Bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 15 cze 2008, 16:17
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Adam_E34 »

rexman ma racje turbo to nie koniecznie olej po lewej stronie ... mi stracil kompresje i miał takie przedmuchy ze wcale nie turbina ciekla tylko walilo przez odme zasysało to turbo i dalsza droga do ukladu dolotowego... ;/ odłącz odme od turbiny zobacz jak pracuje i zmirz kompresje a wszystko bedzie jasne... Obserować czyścić możesz tygodniami ...
kubsonks
Bywalec
Posty: 25
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:45
Lokalizacja: Czewa

Post autor: kubsonks »

Jak turbulum to tylko czekac az caly olej wysra.. czego nie zycze :wink:

Oby cos taniego ale tak czy siak stawiam na turbo ?
crafty
Bywalec
Posty: 64
Rejestracja: 17 lip 2008, 3:12
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Opolskie
Lokalizacja: k-kozle

Post autor: crafty »

rexman pisze:Radził bym umyć silnik, a póżniej obserwować skąd wycieki. :wink:
Tylko proponuje nie karcherem tylko umyc delikatnie srodkiem do mycia silnikow proponuje kagera , myje tym wszystko zre pieknie;)

Kolego powiedz jeszcze na jakim oleju jezdzisz moze czas na zmiane gestosci?
kubsonks
Bywalec
Posty: 25
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:45
Lokalizacja: Czewa

Post autor: kubsonks »

Zastaw tylko w silniku dobrze czesci typu Alternator i spokojnie mozesz myc karcherem ja tak myje 3 autko gdy jezdze na zloty i jest ok ;)
OpTo
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 27 wrz 2008, 14:22
Lokalizacja: Kalisz - WLKP

Post autor: OpTo »

u mnie też zaczął pobierać olej w podobnych ilościach... stanu turbiny byłem pewien wiec wykluczałem to ... po zmianie z 5w40 na 10w40 pobiera w normie ;) 7tkm i zeszlo na 1.4 wskaźnika
1/4 mili z BMW to jak Å‚owienie ryb z dziwkÄ…....jest fajnie ale nie po to ja masz ;)
ODPOWIEDZ