Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Panowie mam następujący problem auto potrafi zgasnąć gdy się rusza ale dopiero w momencie kiedy już ma się wduszone sprzęgło i spada z obrotów, czasami jest też tak na postoju ,że w momencie jak przygazuuje się na biegu jałowym dziwnie spada z obrotów i raz na sto razy potrafi zgasnąć i do tego wszystkiego czasami jest tak ,że podczas jazdy auto potrafi sie zamulić i mimo wciśnięcia pedału gazu auto nie przyspiesza wtedy wystarczy wcisnąć sprzęgło przy gazować i auto jedzie już normalnie dawką paliwa jest ustawiona na 4,72 wskazania INPY, kąt wtrysku 2,51 jest pokrywany z oczekiwanym filtr paliwa wymieniony i nadal występują problemy z autem wiec mam pytanie czy to są objawy padającego nastawnika czy już dołu pompy ?? bo już sam nie wiem co robić z tym autem
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Jeżeli dawka na nagrzanym silniku to zbyt mała... do regulacji.
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
no to powiedz mi kolego jaka dawka powinna byc przed regulacja inpa pokazwała 2,0 i objawy były takie same
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Nie chce mi się powtarzać setny raz tego co już było powtarzane wielokrotnie...
Ale skoro na zbyt wysokiej też gasło to zainteresuj się czujnikiem prędkości obrotowej... lub pompą samą w sobie... nie zaszkodzi też sprawdzić przewodu do elektrozaworu odcięcia na pompie.
Ale skoro na zbyt wysokiej też gasło to zainteresuj się czujnikiem prędkości obrotowej... lub pompą samą w sobie... nie zaszkodzi też sprawdzić przewodu do elektrozaworu odcięcia na pompie.
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
myślisz że ten czujnik by mógł szwankować tylko w danych chwilach bo kurde słyszałem że są problemy z odpalaniem itp a ja naprawdę nie mam takich problemów auto czy ciepłe czy zimne pali na strzał
ja podejrzewałem że możę nastawnik się przycina albo coś takiego to jest możliwe
ja podejrzewałem że możę nastawnik się przycina albo coś takiego to jest możliwe
-
- Bywalec
- Posty: 135
- Rejestracja: 27 cze 2009, 19:08
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Radziejów
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Może kolego w pompie masz sitko zabrudzone, które jest między komorą a głowiczką i nie przepuszcza paliwa. Ja bym sprawdził stan tego sitka i czy w ogóle ono jest.
Sitko znajduje się tam gdzie jest zielony kwadracik:)
Sitko znajduje się tam gdzie jest zielony kwadracik:)
- Załączniki
-
- vp36.jpg (12.12 KiB) Przejrzano 7539 razy
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
http://www.liqui-moly.pl/features/katal ... gory_id=17 coś takiego może by pomogło a wydaje mi się ,że nie zaszkodzi i pisząc tak na przyszłość żebym zaraz postu nie zobaczył o wymianie filtra paliwa, filtr jest wymieniony a pompa w baku działa i sitko jest czyste w baku
to jest to sitko ?? Zastanawiałem się też czy wlać może jakiegoś preparatu np -
- Bywalec
- Posty: 135
- Rejestracja: 27 cze 2009, 19:08
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Radziejów
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Poszukaj na forum bo jest na pewno jak wyczyścić nastawnik.
Jeszcze jedno sitko w pompie musisz wykręcić zaworek od gaszenia i z pręta(najlepiej z elektrony) wygiąć go w literę U i zobaczyć czy coś stawia opór. Jeśli stawia to wywal to sitko bo nie ma możliwość jego wyczyszczenia(nie ma jak podejść)
Musisz tez nastawnik zdjąć aby wyjąć to sitko
Jeszcze jedno sitko w pompie musisz wykręcić zaworek od gaszenia i z pręta(najlepiej z elektrony) wygiąć go w literę U i zobaczyć czy coś stawia opór. Jeśli stawia to wywal to sitko bo nie ma możliwość jego wyczyszczenia(nie ma jak podejść)
Musisz tez nastawnik zdjąć aby wyjąć to sitko
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
będę działał jak tylko będzie cieplej zastanawiam się nad wymiana nastawnika na regenerowany od firmy HDKserwis http://allegro.pl/nastawnik-hdk-do-2-5- ... 46504.html po wymianie bym miał spokój z nastawnikiem na dłuższy czas i jeśli by coś się działo bym mógł wykluczyć go bo za czyszczenie nastawnika jakoś nie mam ochoty się zabierać bo trzeba tam troszku rozebrać i idealnie złożyć a ryzyko zawsze jest że coś pójdzie nie tak
-
- Bywalec
- Posty: 135
- Rejestracja: 27 cze 2009, 19:08
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Radziejów
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Trochę drogo ale jest gwarancja.
Ciekawe jak chodzi Ci suwak pompy?
Ja na twoim miejscu bym wysłał:)
Ciekawe jak chodzi Ci suwak pompy?
Ja na twoim miejscu bym wysłał:)
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
no ja też raczej wyślę tylko po wypłacie i wtedy dam znać jak auto chodzi i mam jeszcze pytanie odnośnie dawki paliwa słyszałem ,że przy dobrze ustawionej dawce PWG powinno być 400 w INPIE czy to prawda ??
- Załączniki
-
- pomxr9.jpg (28.43 KiB) Przejrzano 4477 razy
-
- Bywalec
- Posty: 135
- Rejestracja: 27 cze 2009, 19:08
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Radziejów
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Tego to Ci nie powiem bo ja pracuje na DIS-ie
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
no rozumiem a może Ty mi powiesz jaką najlepiej ustawić dawkę bo czytałem tyle że sam już nie wiem
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Może za dużo czytasz? Wałkowane setki razy.
- kąt wtrysku: 0,95 (+-0,03), 0,9 przy większym przebiegu (+-0,03) (wzór: 2,51 stopnia)
- dawka paliwa: 3,5-4,5mg (w praktyce i do 6mg - wskazania komputera)
- obroty jałowe: 727rpm
Dokładne wartości ustawiasz sam względem swojego silnika (nie można w ciemno określić, czy dla Ciebie 3,5 będzie dobre czy 4,5 też wystarczy). Sztuką jest ustawić taką dawkę, aby jak najwięcej paliwa szło przy jak najrówniejszej pracy, metoda prób i błędów pozwala znaleźć najlepsze ustawienie. Na screenie obecnie masz małą dawkę rzeczywistą paliwa, zatem jeśli nie ma problemów z mocą (i silnik jest żwawy jak powinien) to bym zostawił. Jeśli jednak chcesz regulować, a nie kopci Ci obecnie - spróbuj się zbliżyć do 4mg/suw.
Z uwag:
- pamiętaj, żeby regulację dawki robić na w pełni nagrzanym silniku
- zwiększając dawkę nastawnikiem, zmniejszasz odczyt w diagnostyce (bardzo małe ruchy potrafią zrobić bardzo sporą zmianę)
- jeśli auto mocno kopci, próbuj zwiększyć wartość diagnostyczną (np. z 3 na 4)
- jeśli autu brakuje mocy, próbuj zmniejszyć wartość diagnostyczną (np. z 6 na 4)
- dla przykładu 3mg/suw jest wskazaniem ubogim (czyli nastawnik pompy ma ustawioną zbyt bogatą dawkę)
Pzdr.
- kąt wtrysku: 0,95 (+-0,03), 0,9 przy większym przebiegu (+-0,03) (wzór: 2,51 stopnia)
- dawka paliwa: 3,5-4,5mg (w praktyce i do 6mg - wskazania komputera)
- obroty jałowe: 727rpm
Dokładne wartości ustawiasz sam względem swojego silnika (nie można w ciemno określić, czy dla Ciebie 3,5 będzie dobre czy 4,5 też wystarczy). Sztuką jest ustawić taką dawkę, aby jak najwięcej paliwa szło przy jak najrówniejszej pracy, metoda prób i błędów pozwala znaleźć najlepsze ustawienie. Na screenie obecnie masz małą dawkę rzeczywistą paliwa, zatem jeśli nie ma problemów z mocą (i silnik jest żwawy jak powinien) to bym zostawił. Jeśli jednak chcesz regulować, a nie kopci Ci obecnie - spróbuj się zbliżyć do 4mg/suw.
Z uwag:
- pamiętaj, żeby regulację dawki robić na w pełni nagrzanym silniku
- zwiększając dawkę nastawnikiem, zmniejszasz odczyt w diagnostyce (bardzo małe ruchy potrafią zrobić bardzo sporą zmianę)
- jeśli auto mocno kopci, próbuj zwiększyć wartość diagnostyczną (np. z 3 na 4)
- jeśli autu brakuje mocy, próbuj zmniejszyć wartość diagnostyczną (np. z 6 na 4)
- dla przykładu 3mg/suw jest wskazaniem ubogim (czyli nastawnik pompy ma ustawioną zbyt bogatą dawkę)
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
dzięki wielkie jak tylko zakupie nastawnik wezmę sie za regulację przy obecnej dawce auto nie kopci i ma moc ale myślę że by można wykrzesać coś więcej z tego silnika wiec będę próbował
Dodano: 03 Mar 2012 22:25
kupiłem nastawnik z firmy HDK serwis i po założeniu mam taki problem ,że dawka została wyregulowana wszystko złożone przejechałem się autem i wtedy auto zaczęło nierówno chodzić na bieg jałowym po podłączeniu pod kompa okazało się ,że dawka skacze i wskazania PWG w INPE również skaczą i nie wiem czy oddawać ten nastawnik czy może są jakieś szanse ,że zacznie chodzić równo jak myślicie ??
Dodano: 03 Mar 2012 22:25
kupiłem nastawnik z firmy HDK serwis i po założeniu mam taki problem ,że dawka została wyregulowana wszystko złożone przejechałem się autem i wtedy auto zaczęło nierówno chodzić na bieg jałowym po podłączeniu pod kompa okazało się ,że dawka skacze i wskazania PWG w INPE również skaczą i nie wiem czy oddawać ten nastawnik czy może są jakieś szanse ,że zacznie chodzić równo jak myślicie ??
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
kupiłem nastawnik z firmy HDK serwis i po założeniu mam taki problem ,że dawka została wyregulowana wszystko złożone przejechałem się autem i wtedy auto zaczęło nierówno chodzić na bieg jałowym po podłączeniu pod kompa okazało się ,że dawka skacze i wskazania PWG w INPE również skaczą i nie wiem czy oddawać ten nastawnik czy może są jakieś szanse ,że zacznie chodzić równo jak myślicie ??
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Jak to mówią "samo się nie dzieje, to i samo się nie naprawi". Wartość kąta wtrysku jest stała i prawidłowa?
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
kat wtrysku jest 2,51 lub lekko się zmienia lecz nie znacznie dzisiaj auto odpaliłem po nocy przy -2 na strzał ciepłe też pali dobrze ale kurcze dawka skacze nadal i na obrotach delikatnie faluje tak ze wskazówka obrotomierza się nie rusza ale czuć to
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
A dawka jest jaka i jak bardzo skacze?
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
jest 4,21 potrafi skoczyć do 5,04 albo nawet do 3,8 wiec zależy znajomy mi podsunął że skoro wskazania PWG w INPE skaczą to może coś z czujnikiem położenia pedału gazu