Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

marcin0690
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: marcin0690 »

Panowie mam następujący problem auto potrafi zgasnąć gdy się rusza ale dopiero w momencie kiedy już ma się wduszone sprzęgło i spada z obrotów, czasami jest też tak na postoju ,że w momencie jak przygazuuje się na biegu jałowym dziwnie spada z obrotów i raz na sto razy potrafi zgasnąć i do tego wszystkiego czasami jest tak ,że podczas jazdy auto potrafi sie zamulić i mimo wciśnięcia pedału gazu auto nie przyspiesza wtedy wystarczy wcisnąć sprzęgło przy gazować i auto jedzie już normalnie dawką paliwa jest ustawiona na 4,72 wskazania INPY, kąt wtrysku 2,51 jest pokrywany z oczekiwanym filtr paliwa wymieniony i nadal występują problemy z autem wiec mam pytanie czy to są objawy padającego nastawnika czy już dołu pompy ?? bo już sam nie wiem co robić z tym autem :evil: :evil:
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: raven_1983 »

Jeżeli dawka na nagrzanym silniku to zbyt mała... do regulacji.
marcin0690
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: marcin0690 »

no to powiedz mi kolego jaka dawka powinna byc :D przed regulacja inpa pokazwała 2,0 i objawy były takie same
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: raven_1983 »

Nie chce mi się powtarzać setny raz tego co już było powtarzane wielokrotnie...

Ale skoro na zbyt wysokiej też gasło to zainteresuj się czujnikiem prędkości obrotowej... lub pompą samą w sobie... nie zaszkodzi też sprawdzić przewodu do elektrozaworu odcięcia na pompie.
marcin0690
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: marcin0690 »

myślisz że ten czujnik by mógł szwankować tylko w danych chwilach bo kurde słyszałem że są problemy z odpalaniem itp a ja naprawdę nie mam takich problemów auto czy ciepłe czy zimne pali na strzał

ja podejrzewałem że możę nastawnik się przycina albo coś takiego to jest możliwe
grancz
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 27 cze 2009, 19:08
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Radziejów

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: grancz »

Może kolego w pompie masz sitko zabrudzone, które jest między komorą a głowiczką i nie przepuszcza paliwa. Ja bym sprawdził stan tego sitka i czy w ogóle ono jest.
Sitko znajduje się tam gdzie jest zielony kwadracik:)
Załączniki
vp36.jpg
vp36.jpg (12.12 KiB) Przejrzano 7470 razy
marcin0690
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: marcin0690 »

2084082472.jpg
to jest to sitko ?? Zastanawiałem się też czy wlać może jakiegoś preparatu np http://www.liqui-moly.pl/features/katal ... gory_id=17 coś takiego może by pomogło a wydaje mi się ,że nie zaszkodzi ;) i pisząc tak na przyszłość żebym zaraz postu nie zobaczył o wymianie filtra paliwa, filtr jest wymieniony a pompa w baku działa i sitko jest czyste w baku :)
grancz
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 27 cze 2009, 19:08
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Radziejów

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: grancz »

Poszukaj na forum bo jest na pewno jak wyczyścić nastawnik.
Jeszcze jedno sitko w pompie musisz wykręcić zaworek od gaszenia i z pręta(najlepiej z elektrony) wygiąć go w literę U i zobaczyć czy coś stawia opór. Jeśli stawia to wywal to sitko bo nie ma możliwość jego wyczyszczenia(nie ma jak podejść)
Musisz tez nastawnik zdjąć aby wyjąć to sitko
marcin0690
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: marcin0690 »

będę działał jak tylko będzie cieplej :) zastanawiam się nad wymiana nastawnika na regenerowany od firmy HDKserwis http://allegro.pl/nastawnik-hdk-do-2-5- ... 46504.html po wymianie bym miał spokój z nastawnikiem na dłuższy czas i jeśli by coś się działo bym mógł wykluczyć go :) bo za czyszczenie nastawnika jakoś nie mam ochoty się zabierać bo trzeba tam troszku rozebrać i idealnie złożyć a ryzyko zawsze jest że coś pójdzie nie tak
grancz
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 27 cze 2009, 19:08
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Radziejów

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: grancz »

Trochę drogo ale jest gwarancja.
Ciekawe jak chodzi Ci suwak pompy?
Ja na twoim miejscu bym wysłał:)
marcin0690
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: marcin0690 »

no ja też raczej wyślę tylko po wypłacie :) i wtedy dam znać jak auto chodzi :) i mam jeszcze pytanie odnośnie dawki paliwa słyszałem ,że przy dobrze ustawionej dawce PWG powinno być 400 w INPIE czy to prawda ??
Załączniki
pomxr9.jpg
pomxr9.jpg (28.43 KiB) Przejrzano 4446 razy
grancz
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 27 cze 2009, 19:08
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Radziejów

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: grancz »

Tego to Ci nie powiem bo ja pracuje na DIS-ie
marcin0690
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: marcin0690 »

no rozumiem a może Ty mi powiesz jaką najlepiej ustawić dawkę bo czytałem tyle że sam już nie wiem :?
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: siudek »

Może za dużo czytasz? Wałkowane setki razy.

- kąt wtrysku: 0,95 (+-0,03), 0,9 przy większym przebiegu (+-0,03) (wzór: 2,51 stopnia)
- dawka paliwa: 3,5-4,5mg (w praktyce i do 6mg - wskazania komputera)
- obroty jałowe: 727rpm

Dokładne wartości ustawiasz sam względem swojego silnika (nie można w ciemno określić, czy dla Ciebie 3,5 będzie dobre czy 4,5 też wystarczy). Sztuką jest ustawić taką dawkę, aby jak najwięcej paliwa szło przy jak najrówniejszej pracy, metoda prób i błędów pozwala znaleźć najlepsze ustawienie. Na screenie obecnie masz małą dawkę rzeczywistą paliwa, zatem jeśli nie ma problemów z mocą (i silnik jest żwawy jak powinien) to bym zostawił. Jeśli jednak chcesz regulować, a nie kopci Ci obecnie - spróbuj się zbliżyć do 4mg/suw.

Z uwag:
- pamiętaj, żeby regulację dawki robić na w pełni nagrzanym silniku
- zwiększając dawkę nastawnikiem, zmniejszasz odczyt w diagnostyce (bardzo małe ruchy potrafią zrobić bardzo sporą zmianę)
- jeśli auto mocno kopci, próbuj zwiększyć wartość diagnostyczną (np. z 3 na 4)
- jeśli autu brakuje mocy, próbuj zmniejszyć wartość diagnostyczną (np. z 6 na 4)
- dla przykładu 3mg/suw jest wskazaniem ubogim (czyli nastawnik pompy ma ustawioną zbyt bogatą dawkę)

Pzdr.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
marcin0690
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: marcin0690 »

dzięki wielkie jak tylko zakupie nastawnik wezmę sie za regulację :) przy obecnej dawce auto nie kopci i ma moc ale myślę że by można wykrzesać coś więcej z tego silnika wiec będę próbował :)

Dodano: 03 Mar 2012 22:25
kupiłem nastawnik z firmy HDK serwis i po założeniu mam taki problem ,że dawka została wyregulowana wszystko złożone przejechałem się autem i wtedy auto zaczęło nierówno chodzić na bieg jałowym po podłączeniu pod kompa okazało się ,że dawka skacze i wskazania PWG w INPE również skaczą i nie wiem czy oddawać ten nastawnik czy może są jakieś szanse ,że zacznie chodzić równo jak myślicie ?? :roll: :roll:
marcin0690
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: marcin0690 »

kupiłem nastawnik z firmy HDK serwis i po założeniu mam taki problem ,że dawka została wyregulowana wszystko złożone przejechałem się autem i wtedy auto zaczęło nierówno chodzić na bieg jałowym po podłączeniu pod kompa okazało się ,że dawka skacze i wskazania PWG w INPE również skaczą i nie wiem czy oddawać ten nastawnik czy może są jakieś szanse ,że zacznie chodzić równo jak myślicie ?? :roll: :roll:
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: siudek »

Jak to mówią "samo się nie dzieje, to i samo się nie naprawi". Wartość kąta wtrysku jest stała i prawidłowa?
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
marcin0690
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: marcin0690 »

kat wtrysku jest 2,51 lub lekko się zmienia lecz nie znacznie ;) dzisiaj auto odpaliłem po nocy przy -2 na strzał ciepłe też pali dobrze ale kurcze dawka skacze nadal i na obrotach delikatnie faluje tak ze wskazówka obrotomierza się nie rusza ale czuć to
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: raven_1983 »

A dawka jest jaka i jak bardzo skacze?
marcin0690
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 07 wrz 2010, 20:00
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: marcin0690 »

jest 4,21 potrafi skoczyć do 5,04 albo nawet do 3,8 wiec zależy :? znajomy mi podsunął że skoro wskazania PWG w INPE skaczą to może coś z czujnikiem położenia pedału gazu
ODPOWIEDZ