Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: 16 mar 2012, 15:17
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Nic nie pokazuje bo nie mam jeszcze interfejsu, muszę kupić i zastanawiam się który może ty podpowiesz który i gdzie lub od kogo kupic??
- patryk1981
- Bywalec Gadulec
- Posty: 431
- Rejestracja: 24 lis 2011, 18:50
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2011
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Nie mam pojecia o interfejsachwicher__91 pisze:Nic nie pokazuje bo nie mam jeszcze interfejsu, muszę kupić i zastanawiam się który może ty podpowiesz który i gdzie lub od kogo kupic??
Audi A6 C5 rok 2000 - 1.8t - chip 200 HP
-
- Bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: 16 mar 2012, 15:17
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Ja tez nie i nie wiem który kupić
Dodano: 25 Paź 2012 13:47
Wczoraj doszły mnie słuchy ze w TDI z zepsutym nastawnikiem wstawiają gdzieś opornik i auto normalnie pracuje. Czy da się też wstawić taki opornik do TDS-a??
Dodano: 25 Paź 2012 13:47
Wczoraj doszły mnie słuchy ze w TDI z zepsutym nastawnikiem wstawiają gdzieś opornik i auto normalnie pracuje. Czy da się też wstawić taki opornik do TDS-a??
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
1. Co do interfejsu - Nerwus z BKP lub dobry ADS Viakena, oba łączą się z TDSem (pod warunkiem zastosowania fizycznego portu szeregowego, złącze RS-232).
2. Przeczytaj co w tych nastawnikach się "uszkadza" - w potencjometrycznych (MES) wyciera się ścieżka, nie da się tam nic zrobić. W indukcyjnych (HDK) w zasadzie nic się nie dzieje, jedynie brud, opiłki - kwestia wyczyszczenia i nastawnik sprawny. Co do czujnika temperatury, to termistor - wymieniamy jeśli jest uszkodzony. Jeśli natomiast cewka ulegnie uszkodzeniu, niestety nic nie zrobimy, drugi potrzebny. Nie rozumiem kompletnie o co chodzi z jakim "cudownym opornikiem" i co on niby miałby robić? Może zdradzisz nam źródło tych "słuchów".
Pzdr.
2. Przeczytaj co w tych nastawnikach się "uszkadza" - w potencjometrycznych (MES) wyciera się ścieżka, nie da się tam nic zrobić. W indukcyjnych (HDK) w zasadzie nic się nie dzieje, jedynie brud, opiłki - kwestia wyczyszczenia i nastawnik sprawny. Co do czujnika temperatury, to termistor - wymieniamy jeśli jest uszkodzony. Jeśli natomiast cewka ulegnie uszkodzeniu, niestety nic nie zrobimy, drugi potrzebny. Nie rozumiem kompletnie o co chodzi z jakim "cudownym opornikiem" i co on niby miałby robić? Może zdradzisz nam źródło tych "słuchów".
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
pewnie chodzi o "opornik" - oszusta odpalania, albo "opornik" szmoctuningowy... Tyle, że każdy szanujący się VAGmaniak raczej trzymie się z dala od tych cudów.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
-
- Bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: 16 mar 2012, 15:17
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Koleszka był u elektryka samochodowego bo w audi 1.9TDI padał mu nastawnik, elektryk wstawił mu jakiś opornik i elegancko jest.
- patryk1981
- Bywalec Gadulec
- Posty: 431
- Rejestracja: 24 lis 2011, 18:50
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2011
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Ja tez kiedys przypadkiem zaslyszalem cos takiego, zapodam linka chyba o tym oporniku, ale go nie czytalem bo mi sie nie chce, wicher nawiazuje chyba do tego tematu http://www.audi80.pl/b4-19-1z-modyfikac ... 6667c77747
Audi A6 C5 rok 2000 - 1.8t - chip 200 HP
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Jeśli tak, to chyba nie czytacie ze zrozumieniem lub sobie dopowiadacie resztę. Temat już od 1 postu traktuje o tuningowaniu nastawnika, a nie naprawianiu - to spora różnica. A w zasadzie "tuningiem" bym tego nie nazwał - zwiększenie dawki poprzez zmienienie wartości odczytu nastawnika (czyli większość powerbox'ów i tym podobnych wynalazków) bez ingerencji w mapy jest według mnie kompletną głupotą. Ale co kto lubi, w każdym razie to nijak nie pomoże na uszkodzony nastawnik. Pierwsze 2 strony przejrzane, dalej również nie czytałem gdyż nie interesuje mnie kolejne "kombinowanie".
Pzdr.
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: 16 mar 2012, 15:17
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Może ktoś wypowiedzieć się na temat tych interfejsów?? http://www.bmwads.ugu.pl/
-
- Bywalec
- Posty: 13
- Rejestracja: 12 cze 2013, 18:31
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Witam odświeżam dość stary temnat jednak nie chce zakładać nowego. Jest to mój pierwszy diesiel i tds i jestem zielony w temacie
Mój problem wygląda następująco:
Po odpaleniu na zimno autko wchodzi na wysokie obroty około 1200 i jego praca jest nie równa, kiedy temperatura idzie w góre obroty schodzą powoli w dół i falują. Kiedy silnik się nagrzeje auto chodzi ok obroty stoją w miejscu tak jak powinny. Jazda na zimnym silniku (kiedy wskazówka temperatury nie jest na połowie) jest utrudniona w zakrezie od 1000-2000 obrotów szarpie budą ale nie zawsze. Co do autka opala od strzału czy to na zimnym czy na ciepłym, nie kopci, wkręca się pięknie w obroty. Spalalanie w trasie około 6.5-7l miasto 10l (nie wiem czy jest to ważne ale wole dodać).
Byłem u zanojomego mechanika jednak nie jest fachowcem od tds-a podłączył auto do komputera na zimnym zilniku pokazało mu dwa błędy 1) błąd potęciometru gazu (był on wymieniany jakoś rok temu) 2) błąd dawki wstępnej paliwa, kiedy auto doszło do normalnej temperatury i zaczeło chodzić normalnie stracil kontakt z autem i nie mógł zczytać żadnych ustawień ani nic. Dziwi mnie to że problem występuje tylko i wyłącznie na zimnym silniku. Z tego co on mi mówił to do wymiany jest nastawnik pompy wtryskowej i zaleca mi ją wymienic/zregenerować jednak on się tym nie zajmuje i zaproponował żebym zalazł jakiegoś fachowca od tego ale wole najpierw was zapytać o zdanie.
Co wy o tym sądzicie bo tak jak wspomnialem na początku jestem zielony w tych tematach.
Pozdrawiam
Mój problem wygląda następująco:
Po odpaleniu na zimno autko wchodzi na wysokie obroty około 1200 i jego praca jest nie równa, kiedy temperatura idzie w góre obroty schodzą powoli w dół i falują. Kiedy silnik się nagrzeje auto chodzi ok obroty stoją w miejscu tak jak powinny. Jazda na zimnym silniku (kiedy wskazówka temperatury nie jest na połowie) jest utrudniona w zakrezie od 1000-2000 obrotów szarpie budą ale nie zawsze. Co do autka opala od strzału czy to na zimnym czy na ciepłym, nie kopci, wkręca się pięknie w obroty. Spalalanie w trasie około 6.5-7l miasto 10l (nie wiem czy jest to ważne ale wole dodać).
Byłem u zanojomego mechanika jednak nie jest fachowcem od tds-a podłączył auto do komputera na zimnym zilniku pokazało mu dwa błędy 1) błąd potęciometru gazu (był on wymieniany jakoś rok temu) 2) błąd dawki wstępnej paliwa, kiedy auto doszło do normalnej temperatury i zaczeło chodzić normalnie stracil kontakt z autem i nie mógł zczytać żadnych ustawień ani nic. Dziwi mnie to że problem występuje tylko i wyłącznie na zimnym silniku. Z tego co on mi mówił to do wymiany jest nastawnik pompy wtryskowej i zaleca mi ją wymienic/zregenerować jednak on się tym nie zajmuje i zaproponował żebym zalazł jakiegoś fachowca od tego ale wole najpierw was zapytać o zdanie.
Co wy o tym sądzicie bo tak jak wspomnialem na początku jestem zielony w tych tematach.
Pozdrawiam
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Potrzeba dobra diagnostyka z parametrami pracy silnika, inaczej to wróżenie z fusów.
Równie dobrze może być źle ustawiona dawka na nastawniku lub uszkodzony czujnik temperatury paliwa.
Równie dobrze może być źle ustawiona dawka na nastawniku lub uszkodzony czujnik temperatury paliwa.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- mack
- Bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 20 paź 2012, 21:19
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
a te czujniki sie wymienia? jakie parametry ma ten termistor / i czy może ktoś wie gdzie taki kupić?
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Wymienia się, jest pod deklem górnym.
Kupić można choćby w intercarsie, albo w serwisie bosch.
Parametry z tego co pamiętam takie jak dla czujnika temperatury silnika dla komputera - są dane w autodacie.
Na rozgrzanym silniku temp paliwa powinna oscylować w granicach 40-50 stopni.
Kupić można choćby w intercarsie, albo w serwisie bosch.
Parametry z tego co pamiętam takie jak dla czujnika temperatury silnika dla komputera - są dane w autodacie.
Na rozgrzanym silniku temp paliwa powinna oscylować w granicach 40-50 stopni.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- mack
- Bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 20 paź 2012, 21:19
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
u mnie jest tak 84 stopnie silnik a paliwo pokazuje 35 stopni czyli prawie w normie
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 16 sty 2014, 12:52
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525td
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Warmińsko-mazurskie
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Witam a wiec mam e34 2,5td i zaczal falowac obroty dusi sie telepie cala buda
przy niskich obrotach jak lekko gaz wcisne przerywa.
jezdziłem po mechanikach to wszyscy mówia że tego nastawnika nie da sięzregenerować w tym roku a jak kupie inny to nei wiadomo czy nie bedzie trafiony.. Czy moge tak jezdzic? Ktoś ma też takie problemy i jezdzi? Do lata się dodyrdam ?? Jakies odp
przy niskich obrotach jak lekko gaz wcisne przerywa.
jezdziłem po mechanikach to wszyscy mówia że tego nastawnika nie da sięzregenerować w tym roku a jak kupie inny to nei wiadomo czy nie bedzie trafiony.. Czy moge tak jezdzic? Ktoś ma też takie problemy i jezdzi? Do lata się dodyrdam ?? Jakies odp
-
- Bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: 16 gru 2013, 10:55
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Ja kolego mam tak samo. Jak zapale chodzi ladnie na wolnych, jak dam mu gazu tak do2-2.5tys to podczas spadania obrotow szarpie i zatrzymuje sie na okolo 1100-1200 obrotow i strasznie telepie autem po czym nieraz sam wraca na normalne obroty a nieraz go sam zduszam na biegu i hamulcu. Na zimnym pali idealnie, na cieplym po 15 minutach stania musze czeesto 2 razy krecic. Normalnie przyspiesza jedzie bardzo dobrze, gdyz mam chipa od Bagora, jedynie szarpie jadac stala predkoscia w przedziale 1000-2000 tys obrotow. Ja jezdze tak od czerwca i zrobilem jakies 12 tys km i narazie nie ruszam tego bo mialem wazniejsze wydatki, a na wiosne moze wpadnie cos innego.
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 16 sty 2014, 12:52
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525td
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Warmińsko-mazurskie
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
na poczatku tez tylko poszarpywal przy leekim wcisnieciu gazu przy 1500 obrotow a teraz juz na luzie telepie i bylem na kompie to dawka paliwa skacze . Czasami zgasnie a przy 1500obrotow to szarpie cała buda . Ja też chce aby to pojezdzilo tam do lata bo mam zamiar e39 walnąć:) ale nigdy diesla
-
- Bywalec
- Posty: 16
- Rejestracja: 29 sty 2014, 15:29
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Witam. Mam pewne podejrzenia co do nastawnika w moim M41 ale pokolei:
Pewnego dnia padło mi auto bo nie chciało zapalać na mrozach. Sprawdzane wszystko po kolei co tylko mogło by być nie tak - problem nadal wystepował. Zawiozłem pompę wtryskową do sprawdzenia - powiedzieli, że był walnięty jeden simering i dodatkowo wyczyścili mi nastawnik. Ok pompa zamontowana, założony nowy łańcuch i napinacz - odpaliła. Uradowany, że po miesiącu walki "zagadała" wyjechałem i tu małe zdziwienie bo "straciła ducha". Za 3 dni padły mi świece żarowe, teraz jest ok odpala na zimnym itd. ale właśnie po tej zrobionej pompie w serwisie samochód w żadnym zakresie obrotów nie chce jechać Dawka paliwa jest już ustawiona zbyt duża, kąt wtrysku ustawiany na zegar i nic to nie zmienia... Co może być nie tak ?
Pewnego dnia padło mi auto bo nie chciało zapalać na mrozach. Sprawdzane wszystko po kolei co tylko mogło by być nie tak - problem nadal wystepował. Zawiozłem pompę wtryskową do sprawdzenia - powiedzieli, że był walnięty jeden simering i dodatkowo wyczyścili mi nastawnik. Ok pompa zamontowana, założony nowy łańcuch i napinacz - odpaliła. Uradowany, że po miesiącu walki "zagadała" wyjechałem i tu małe zdziwienie bo "straciła ducha". Za 3 dni padły mi świece żarowe, teraz jest ok odpala na zimnym itd. ale właśnie po tej zrobionej pompie w serwisie samochód w żadnym zakresie obrotów nie chce jechać Dawka paliwa jest już ustawiona zbyt duża, kąt wtrysku ustawiany na zegar i nic to nie zmienia... Co może być nie tak ?
- carl0s
- Moderator
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 7:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej
Najpierw sprawdź jak podpięte są dreny podciśnienia i ciśnienia pod maską. Daję sobie postawić piwo, że są źle.
None of you seem to understand...
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!
I'm not locked in here with you.
You're locked in here with me!