Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

BoroGOW941
Bywalec
Posty: 16
Rejestracja: 29 sty 2014, 15:29

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: BoroGOW941 »

No jeśli chodzi o te od kolektora to są dobrze bo inaczej po prostu nie pasują - a więcej nic nie odpinałem. To wiem, że gdy jakiś wężyk jest odpięty to auto nie ma mocy - ale no mówie dopiero cyrk się zaczął gdy założyłem pompę gdy wróciła ze sprawdzenia.
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: N2O »

Pewnie źle ustawili ramię nastawnika.
Albo w ogóle źle poskładali pompę - tacy są pompiarze w naszym kraju.
:lol:
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BoroGOW941
Bywalec
Posty: 16
Rejestracja: 29 sty 2014, 15:29

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: BoroGOW941 »

Niby autoryzowany serwis BOSHA :?
gitsonbmw
Świeżak
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 05 kwie 2014, 23:17
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: gitsonbmw »

witam panowie dopiero co dolaczylem o waszego forum i zabardzo jeszcze nie potrafie sie po nim poruszac a czytajac wasze posty mam podobne problemy nierowna praca na wolnych pali na cieplym i zimnym niewiem od czego zaczac moglby ktos mi pomoc gdzie w warszawie sa fachowcy ktorym mozna powierzyc samochod ktory sie kocha i chcialoby sie dla niego jak najlepiej :oops:
Awatar użytkownika
Barman
Bywalec
Posty: 94
Rejestracja: 29 lis 2013, 18:25
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Nowe miasto n/P

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: Barman »

trochę odgrzebe temat,,, mam kilka nastawników hdk od e39 tds wczoraj z ciekawosci rozebrałem jeden na czynniki pierwsze ,przeciez tam nie mam nic co sie morze popsuć ...(tak myśle )troche blaszek czujnik temperatury uzwojenie srubki nakretki itd,, to co w takim razie powoduje ze na niektórych nastawnikach auta szarpie nie odpala i cuda sie dzieją, ok ktos napisze ze jest brudny, spoko, ale na która czesc ten "owy brud" tak mocno oddziałowuje ze zakłuca prace silnika?? przeciez tego "brudu" musialo by byc od holery zazwyczaj sa tylko osady itd, jak mówiłem mam kilka nastawników(nie sa brudne normlny cieniutki osad ) i na kazdym auto inaczej pracuje, na jednym nie reaguje na gaz , na drugim obojetnie jaka dawke sie ustawi to szarpie silnikiem na trzecim odrazu wysokie obroty,, która częśc w nastawniku jest tak wazna ze robi tyle bałąganu? moze ktoś logicznie to wytłumaczyć?
mojrzesz_nh
Świeżak
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 28 cze 2015, 21:47
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: mojrzesz_nh »

Witam Kolegów TDS-ów :)
Mam następujący problem w moim tds 525 1998r , zainwestowałem i kupiłem nowy nastawnik Bosch koszt po dobrych zniżkach intercars 1270zł , po założeniu i ustawieniu dawki na 4,50-4,70 mg/hub wartość z inpy . Samochód jeździł poprawnie bez jakich kolwiek wcześniejszych problemów na starym nastawniku. Wiec postanowiłem ożywić trochę motor i zmieniłem dawkę na 3,55-3,70 mg/hub inpa i po około 2 miesiącach bez żadnych problemów (auto elastyczne mocniejsze z dołu) pojawił się problem z obrotami silnika podczas jazdy wskakują na poziom 3-4 tys samoczynnie i spadają do normalnej wartości 750 obr/min w chwili zatrzymania auta. Przegazówka na biegu jałowym obroty zachowują się poprawnie . Macie jakiś pomysł na takie cuda ?
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: rexman »

Barman pisze: która częśc w nastawniku jest tak wazna ze robi tyle bałąganu? moze ktoś logicznie to wytłumaczyć?
Ci co rozgryźli ten temat, pewnie dziś regenerują te nastawniki odpłatnie. :?
Dream44
Świeżak
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 26 lip 2015, 13:36
Seria: E39
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: 325tds
Rocznik: 2009
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: Dream44 »

Płaciłem za takie coś 2 tys. Miało to miejsce rok temu
Awatar użytkownika
AdamDMI
Bywalec
Posty: 156
Rejestracja: 08 lip 2015, 21:20
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: AdamDMI »

wróć do dawki w serii i daj znaka pls, czy nadal masz ten objaw.
BMW Diesel <3
MiM1928
Świeżak
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 22 lut 2018, 20:25

Re: Uszkodzony nastawnik pompy wtryskowej

Post autor: MiM1928 »

poza tym omawiany wielokrotnie i wałkowany jak stary kotlet... tymczasowo zabieraj ze sobą w podróż za każdym razem kilka butelek wody (i lepiej nawet nie próbuj zadawać pytania "po co"... to było również wałkowane ze szczegółowymi instrukcjami).


o co chodzi z tymi butelkami? mozna link.. nie mogę znaleźć
ODPOWIEDZ