ON GTL - próbował ktoś?

Problematyka związana ze spalaniem oraz paliwami (w tym biopaliwa i ekologia).

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raven_1983 »

KosA11 - dokładnie to miałem na myśli...

Paliwo zalane u niemców - auto śmiga ładnie i bez najmniejszych dyskusji osiąga deklarowane vmax.

Paliwo zalane w Polsce? no cóż... kiedyś w końcu rozwija tą prędkość...

Dodatek dodatkiem, ale baza też jest istotna a ta jak każde paliwo w polsce jest po prostu tragiczna.

Czyżby na zachodzie mieli tak znacznie restrykcyjne normy? a może po prostu normy są tam egzekwowane ;)

Badając doświadczalnie różne stacje dałem już sobie spokój z pogonią za najlepszym paliwem. Większe różnice zauważam pomiędzy dostawami paliwa na tej samej stacji niż pomiędzy różnymi koncernami.

Tak więc od jakiegoś czasu "najlepszy" ON mają na stacjach auchan... paliwo jest wyprzedawane tam bardzo szybko z racji ogromnej ilości klientów... a cysterny biorą je z tego samego źródła co dowolna inna stacja "markowa".

Szkoda mi przepłacać za świadomość, że tankuję na stacji z ładnym szyldem.

Tak właściwie to mam wrażenie jak by całe uszlachetniacze powodowały tyle, że polski ON staje się nagle normalnym ON - takim jak powinien być.

Szkoda tylko, że trzeba zapłacić ekstra za to, żeby paliwo rzeczywiście spełniało wymogi.
Awatar użytkownika
Deacon
Bywalec Wyjadacz
Posty: 728
Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
Rocznik: 2005
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec Radzionków

Post autor: Deacon »

panowie ale shell v-power gtl jest importowany z niemiec wiec nie ma go co porownywac do naszego polskiego.
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raven_1983 »

Nie chcę podważać wiedzy, ale skąd taka informacja?

Na którymś z forum (niestety nie jestem w stanie przypomnieć sobie gdzie) ładnie ktoś opisał, że nie jest importowane paliwo a jedynie dodatki uszlachetniające.

Edit: zerknąłem na stronę www shell'a.
Jesteśmy firmą, która jako pierwsza wykorzystuje syntetyczne GTL dodając je do wysokocetanowych olejów napędowych. Paliwo GTL jest ekskluzywnym komponentem Nowego Shell V-Power Diesel.

Shell wytwarza produkty GTL w swej fabryce w Bintulu w Malezji, pierwszej komercyjnej fabryce tego rodzaju, która istnieje od 1993 roku. Obecnie Shell wraz z firmą Qatar Petroleum buduje największy na świecie ośrodek, który będzie pracować nad produktami GTL w Katarze. Przy zdolności produkcyjnej 140 tysięcy baryłek dziennie, fabryka ma rozpocząć działalność pod koniec obecnego dziesięciolecia.
źródło: http://www.shell.com/home/content/pl-pl ... 92004.html

Więc tak jak wcześniej napisałem GTL jest tylko dodatkiem dodawanym do zwykłego ON.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2009, 20:17 przez raven_1983, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Deacon
Bywalec Wyjadacz
Posty: 728
Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
Rocznik: 2005
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec Radzionków

Post autor: Deacon »

no wlasnie tez caly czas bylem przekonany, ze shell v-power diesel jest z polski ale uswiadomil mnie jeden z uzytkownikow BMW Klub Polska:

"Jednak paliwa V-Power Racing i V-Power Diesel w całości pochodzą z rafinerii Shella w Niemczech, mało tego, paliwa te jak poinformował Alfred Kubczak, rzecznik prasowy Shell Polska – są przewożone w zbiornikach dedykowanych tylko i wyłącznie paliwom V-Power"

a jak jest naprawde tego nikt nie wie :)

edit:
znalazlem artykul, w ktorym o tym mowa:
http://74.125.77.132/search?q=cache:sDG ... pl&ct=clnk
Ostatnio zmieniony 04 cze 2009, 23:10 przez Deacon, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raven_1983 »

Troszkę to zmienia postać rzeczy :)

Jak się bak skończy to zaleję GTL'a i zobaczymy czy będą jakieś różnice.
Papay318tds'99
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 20 lip 2008, 18:17
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 318tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Papay318tds'99 »

jestem tego samego zdania co kolega Deacon że jak jest naprawdę tego nikt z nas zapewne nie wie ale jedno jest pewne mimo ze lejemy na tej samej stacji z tego samego dystrybutora to i tak za każdym razem w 90% lejemy co innego i nikt mi nie powie że autoryzowane stacje są najlepsze całkiem nie dawno znajomy zalał na stacji pod znakiem orła benzynę i zanim dojechał do domu ok 10km jego przewody od paliwa po prostu sie rozeszły i to nie był zbieg okoliczności ta sama osoba kilka lat temu przegrała sprawę ze stacją benzynową mimo że serwis jednoznacznie stwierdził że była to wina paliwa a on miał faktury z ostatniego roku że tam tankował od nowości swojego mercedesa akurat tu diesel. morał z tego taki że co nam dadzą to wlejemy i nic na to nie poradzimy, od 5 miesięcy kupuje w hurcie i co? i tam to samo przywieźli cysternę, samochody nie chciały jeździć jeden telefon pan przyjechał wypompował i przywiózł dobre czyli dobrze wiedział co przywiózł. zabić to za mało ja bym mu kazał sie w tym kąpać albo wypić ciekawe jak on by na tym chodził.Brak słów. no cóż ale takie mamy lobby paliwowo i takie prawo, a prawo tworzą ludzie którzy mają władze a przedewszystkim kase dużo kasy :twisted: .
to sie rozpisałem :cool:
Awatar użytkownika
Deacon
Bywalec Wyjadacz
Posty: 728
Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
Rocznik: 2005
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec Radzionków

Post autor: Deacon »

jezde na tym nowym v-powerze gtl i zero roznicy w stosunku do poprzedniego. nie pozatykalo mi tez pompy, wtryskiwaczy itp itd.
rononM1
Bywalec
Posty: 198
Rejestracja: 10 kwie 2008, 17:43
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: W-wa

Post autor: rononM1 »

Korzystając z promocji na Shell-u /-10 gr za litr-za 5 pkt/ zalałem V-Powera Gtl - 2 tankowania po pięćdziesiat kilka litrów. Stwierdziłem że przy jeździe na trasie spokojnie przetestuję. No i zaskoczenie - silnik chodzi lżej, szybciej wkręca się na obroty i ogólnie czuć większą moc !! Spalanie podobne, no może 0,5 litra mniejsze. Przejechałem na tym paliwie ok. tysiąca kilometrów przez tydzień - gdy już wracałem do domu musiałem po drodze dotankować. Jako, że od lat tankuję na Shell-u oczywiście wybór padł na tę stację - zatankowałem w Pabianicach niecałe 30 l i po przejechaniu parudziesięciu kilometrów kicha !!! Motor wyraźnie gorzej ciągnie, brakuje mu tej ochoty do przyspieszania :wink: No i teraz pytanie: czy jest rzeczywiście aż tak duża różnica, czy na tej stacji było tak kiepskie paliwo. Jutro jadę na Shell-a w Wawie, na którym tankuję - wiem, jak na tym paliwie powinno mi chodzić auto i wtedy ostatecznie potwierdzę jakość GTL-a. Generalnie jestem za tym aby raz na parę miesięcy zalać dwukrotnie to paliwo dla oczyszczenia układu.
Awatar użytkownika
Deacon
Bywalec Wyjadacz
Posty: 728
Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
Rocznik: 2005
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec Radzionków

Post autor: Deacon »

ja je tankuje caly czas. 10gr na litrze mnie nie zbawi :)
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Porównanie Auchan ON vs. Shell Vpower ON

Post autor: raven_1983 »

Ostatnio przeszedłem z paliwa Auchan na Shella (Vpower ON) - ostatnio tj. pare tygodni temu.

Za sobą mam kilka zbiorników w różnorodnych warunkach.

Na obrotach jałowych silnik pracuje nieco ciszej - chociaż klekot jest bardziej wyraźny (ale i tak nieco cichszy).

Zużycie paliwa w stosunku do Auchan jest zdecydowanie mniejsze.

W ruchu miejskim spalanie spadło o około 1 litr - na A miałem średnio 12 litrów przy S jest 11.

Styl jazdy ten sam, warunki jazdy bardzo powtarzalne.

W trasie jest znacznie ciekawiej:
Shell - 5.4 litra przy spokojnej jeździe ekonomicznej, 5.9 przy śmiganiu autostradą i ogólnym pośpiechu
Auchan - najmniej co udało mi się uzyskać to 7.5 więc różnica jest spora.

Przy przejeździe autostrada + ogólny pośpiech Auchanowej ropki ubywało około 8-9 litrów.

Bajek o dynamice auta pisać nie będę - i tak komputer dostosowuje dawkę paliwa aby silnik pracował "jak należy" tylko różnić będzie się spalanie.

Natomiast paliwo to ma kilka bardzo miłych zalet które zauważyłem:
1. zdecydowanie mniej się pieni przy tankowaniu. Tankuję do odstrzelenia i jest pełny bak, wcześniej musiałem odczekać chwilę i dolać do odstrzelenia.

2. w większości przypadków czas kręcenia do odpalenia na gorącym silniku uległ znacznemu skróceniu - nie traktujcie tego jako lekarstwo na problemy z odpalaniem, pompa ma nową głowiczkę ;) Jednakże przy paliwie z Auchan sporadycznie zdarzało się aby silnik zagadał zanim skończyłem obracanie kluczyka, na shellu często odpala tak jak zimny.

Zrobiłem też porównanie kosztu przejechania kilometra na jednym i drugim paliwie i pomimo różnicy w cenach zostaję przy shellu - koszt kilometra wychodzi bardzo zbliżony lub nawet niższy niż w przypadku auchan.

Przykładowo gdy na Auchan ON był po 3.69 w ruchu miejskim kilometr kosztował 45 groszy... gdy paliwo było po 3.49 kilometr wyszedł po 41 groszy.

Tankowanie na Shellu po 4.04 a koszt kilometra wyniósł 47 groszy, kilka dni wcześniej zalałem po 4.02 a koszt kilometra wyniósł 44 grosze.

Uwzględniając obecną cenę w Auchan tj. 3.63 i średnie spalanie jakie miałem na ich paliwie kilometr kosztował by 43 grosze.

A teraz jakby podsumowanie całego długaśnego posta...

Czyli dlaczego zmieniłem stację :)

Koszt jak widać wychodzi w miarę zbliżony. Przez ostatnie pół roku tankowania na Auchan nie miałem żadnych problemów, spalanie mniej więcej stale takie samo... aż pewnego pięknego dnia (16.07.2009) zatankowałem do pełna... przy tankowaniu tydzień później okazało się, że spalanie po mieście wyniosło 18 litrów (WTF?).

Po zatankowaniu pojechałem za miasto, po powrocie znowu tankowanie do pełna i ponowne zdziwienie... 11 litrów w trasie?

Pozostawię to bez komentarza :) moja decyzja chyba oczywista skoro tankuję teraz na shellu... zwłaszcza, że pomimo różnicy w cenie litra paliwa nie jest znacząco droższy na 100 km jazdy (2 złote różnicy w cenie...).

Mam nadzieję, że te przydługie wypociny się przydadzą komuś, i oczywiście jak przy każdym długim poście zapraszam do dyskusji :)
rononM1
Bywalec
Posty: 198
Rejestracja: 10 kwie 2008, 17:43
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: W-wa

Post autor: rononM1 »

Hej raven!
U mnie tak, jak pisałem różnica w dynamice jest b.wyraźna. Podejrzewam, że w moim aucie jest źle ustawiony kąt wtrysku /jak sam widziałeś potrafi zakopcić/ to na gtl-u tego nie ma i dynamika jest lepsza.
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raven_1983 »

Ano fakt :) ale twój to i tak fajne mruczydełko :D

A tak co do dynamiki... może i jest trochę dynamiczniejszy... ale ciężko mi to jakoś miarodajnie sprawdzić a nie chce mi się robić nagrania z przyśpieszenia ;)
rononM1
Bywalec
Posty: 198
Rejestracja: 10 kwie 2008, 17:43
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: W-wa

Post autor: rononM1 »

Generalnie te 2 zbiorniki wypaliłem na trasie i tu jest największa poprawa - szybko redukuje /automat/, zdecydowanie szybciej się zbiera i wykazuje duuużo wiekszą ochotę do dynamicznej jazdy /pewnie dlatego spalanie wyszło mi podobne :mrgreen: /. W jeździe po zapchanej Wawie nie ma już takiej róźnicy. Z tego powodu wrócę chyba do systemu jaki stosowalem, gdy jeździłem na benzynie: na miejscu zwykłe paliwo, na trasę V-Power.
Pavlick
Bywalec
Posty: 71
Rejestracja: 31 maja 2008, 11:03
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pavlick »

RononM1 w jakich warunkach (temp powietrza, ~wilgotność)?
Normalnym zjawiskiem jest, że im chłodniej tym lepiej będzie jechał.
Średnie spalanie można obliczyć na dystansie powiedzmy 500km - w dzień, w nocy, w lato w zimę ;-)
Co do kopcenia - kąt wtrysku owszem ale co z i rozpylaniem przez wtryskiwacze?
Pozdrawiam
Q.
rononM1
Bywalec
Posty: 198
Rejestracja: 10 kwie 2008, 17:43
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: W-wa

Post autor: rononM1 »

Warunki - przekrojowe :mrgreen: : w zeszłym tygodniu, czyli w dzień gorąco - start rano g.7-8, jazda w ciągu dnia /włączona klima/ i koniec ok. 22 - 23.00. W zwiazku z tym wydaje mi się, że "pomiar" nie jest zafałszowany.
Pavlick - co do kopcenia, to zacząłem się nad zastanawiać gdy zobaczyłem jak Twoja puszcza mało dymu. A więc - diagnoza przede mną !
mati
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 14 cze 2009, 9:35
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: toruń

Post autor: mati »

ciekawostka, ostatnio tankując jak zwykle na Shellu, a trafiło na Częstochowę, zapytałem pana na stacji gdzie produkują V-Power Diesel, powiedział że w rafinerii ORLEN, i że tylko V-Power Reacin jest importowany z niemiec. Troszkę szkoda, ale i tak będę V tankował bo to się po prostu opłaca.
Awatar użytkownika
Deacon
Bywalec Wyjadacz
Posty: 728
Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
Rocznik: 2005
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec Radzionków

Post autor: Deacon »

kurde to ja juz sam nie wiem jak w koncu jest z tym V-Power. nawet rzecznik Shell'a mowil, ze jest importowany z Niemcowni.

cytat:
"Jednak paliwa V-Power Racing i V-Power Diesel w całości pochodzą z rafinerii Shella w Niemczech, mało tego, paliwa te jak poinformował Alfred Kubczak, rzecznik prasowy Shell Polska – są przewożone w zbiornikach dedykowanych tylko i wyłącznie paliwom V-Power"
mati
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 14 cze 2009, 9:35
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: toruń

Post autor: mati »

i tak jest, pracownik Shell'a w Częstochowie był nie doinformowany. Zanim V-PD dostał dodatek GTL to był robiony w Polsce, ale teraz jest importowany z Niemcowni, ale tylko V-Power Diesel i Reacing, zwykły V Power jest produkcji polskiej.
ODPOWIEDZ