
"Wieki" temu czytałem,że ON o liczbie cetanowej 20 był letnim ON,a 40-sto cetanowy był zimowym ON.(Chyba mnie pamięć nie myli)

Pomny tego co piszecie,jestem jak najbardziej za tym żeby nie bać się OO,"uszlachetniając" go "mixolem" czy czymś podobnym.
Jednak ja mieszkając w IRL nie zaryzykuję OO,bo kary są zbyt drastyczne.OO(czerwone) i ON do maszyn budowlanych(zielony)zostawia ślad we filtrze paliwa.Te paliwa dotowane są przez państwo,więc wiadomo... złapią tylko raz i wszystkie oszczędności obecne i te w planach pójdą do państwowej kieszeni.Nie wspomnę o adnotacji na policji.
Od 3 lat co prawda nie regularnie,ale jednak tankowałem paliwo na stacji paliw (okazały hangar przy drodze). Paliwo miało kolor normalny,tylko cena była ok.30% niższa od wszystkich w IRL.Póżniej usłyszałem,że paliwo to jest odbarwiane...i przestałem tam tankować.
Natomiast niedawno regenerowałem pompę wtryskową i mechanik,który nie jedno widział,powiedział że pompa była w bardzo dobrym stanie.Powiedział:"Musiało auto być eksploatowane na dobrym paliwie".

Oczywiście pomijając "normalne"zużycie elementów w czasie eksploatacji silnika.Auto tylko raz było w PL,kiedy je sprowadziłem z Niemiec.Po zarejestrowaniu jest cały czas ze mną.

Postanowiłem"wrócić" z powrotem do "hangaru".Niestety cena paliwa była już tak wysoka,że przestało mi się opłacać tak daleko jeżdzić.
Może niedługo podjadę tam kiedy i sprawdzę cenę,bo ostatnio w IRL paliwo tanieje z dnia na dzień.
Dziś było po 1,11euro(oczywiście nie wszędzie).Ale ogólnie cena paliw leci w dół.
