Najgorszy scenariusz- Turbo padło

Tematy dotyczące mechanizmu doładowania i turbiny.

Moderator: Moderatorzy

morsik20ncdldz
Bywalec
Posty: 221
Rejestracja: 14 gru 2008, 13:18
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Najgorszy scenariusz- Turbo padło

Post autor: morsik20ncdldz »

witam, mam dosyc smutny problem, bo gdyz dzisiaj jechalem chwile pocisnalem samochod na wskazniku pokazywalo ladowanie 1.1 bar po przejechaniu odcinka trasy stanalem na skrzyzowaniu i kupa dymu, a na wskazniku doladowanie 0.2-0.5 bar , kopci na bialo i to duuuzo tego dymu, jaka jest rada na to?
pozdrawiam i prosze o pomoc
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Post autor: wojtek_blekitny »

Może być turbo, ale nie musi.
Przede wszystkim, czy jakieś niepokojące odgłosy dochodzą z okolic sprężarki?
Sprawdź luz na wirniku i olej w dolocie. Jak byś solidnie zarżnął sprężarkę, to będzie wyraźny luz na wirniku i oleju by wcinała na umór, ale dym niebieski.
Biały dym w ciepły, słoneczny dzień [jak jest pochmurno, a powietrze ma dużą wilgotność, to biały dymek z wydechu to normalka] to przepalany jest płyn chłodniczy i uszczelka pod głowicą może być wydmuchnięta.
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
morsik20ncdldz
Bywalec
Posty: 221
Rejestracja: 14 gru 2008, 13:18
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: morsik20ncdldz »

własnie odgłosów jako takich nie ma, ja ide teraz ją wykręcić i sprawdzić jak kolega mówił czy jest luz na wirniku i czy olej w dolocie jest

[ Dodano: Czw Cze 11, 2009 11:10 am ]
zauważyłem przedchwila spory luz na wirniku, oleju ciutke w dolocie jest ale nie zbyt duzo, a odglosy jakie dochodza z turbo sprezarki to tak jakby wirnik sie ocieral lekko o scianki, mozna samemu to naprawic?
Awatar użytkownika
Jedrzej191
Bywalec
Posty: 37
Rejestracja: 31 sty 2008, 21:30
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1991
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Jedrzej191 »

Mały luz na wirniku moze byc ale naprawde mały (z tego co sie dowiedziałem od kolesi co regeneruja turbosprezarki) a jesli mowisz ze wirnik tak jakby obcierał o obudowe turbosprezarki to jest zdecydowanie za duzy. Co do naprawy to odradzam robic to samemu bo to trzeba wywazac itd.
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

szukaj lepiej dobrej używki, najlepiej jak jeszcze w aucie będzie to można się przejechać węże pomacać, co do regeneracji gadałem ze znajomym co mu w STAR-ze robili wytrzymało ok 5000km wiec niewiele
morsik20ncdldz
Bywalec
Posty: 221
Rejestracja: 14 gru 2008, 13:18
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: morsik20ncdldz »

aha, czyli poprostu będe szukac uzywki w dobrym stanie nie za drogiej, a jak narazie samochod bedzie stal na parkingu od czasu do czasu bedzie palony, pozdrawiam
tomek_olecko
Bywalec
Posty: 212
Rejestracja: 09 kwie 2008, 22:10
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Olecko

Post autor: tomek_olecko »

Uwazaj z tym paleniem z zajezdzona turbina - zeby sie jeszcze gorzej nie skonczylo - znajomy jechal do holandii, umarla im turbina w 1.9 tdi, poki dojechali znajomi zeby ich scholowac 2 dni sie dogrzewali - silnik trzeba bylo po tym wymienic, odlamki wirnika polecialy sobie do silnika, a dodatkowo samozaplonu dostal.
Ostatnio zmieniony 12 cze 2009, 11:38 przez tomek_olecko, łącznie zmieniany 1 raz.
;>
morsik20ncdldz
Bywalec
Posty: 221
Rejestracja: 14 gru 2008, 13:18
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: morsik20ncdldz »

uuu to nie bedzie palone:)
bogusrichter
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 13 lip 2008, 14:39
Seria: E36
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie
Lokalizacja: Pludry

Re: Najgorszy scenariusz- Turbo padło

Post autor: bogusrichter »

morsik20ncdldz pisze:witam, mam dosyc smutny problem, bo gdyz dzisiaj jechalem chwile pocisnalem samochod na wskazniku pokazywalo ladowanie 1.1 bar po przejechaniu odcinka trasy stanalem na skrzyzowaniu i kupa dymu, a na wskazniku doladowanie 0.2-0.5 bar , kopci na bialo i to duuuzo tego dymu, jaka jest rada na to?
pozdrawiam i prosze o pomoc
Witam,
dziś jechałem moją bmw i prawie to samo, na 3 - 100kmh i coś strzeliło tak jakby zapłon odcieło ale później zorientowałem się auto wogóle nie ma mocy i na każdym biegu zero przyśpieszenia a do tego dziwnie piszczało po nacisnięciu na gaz. Z ciekawości oczywiście jedynka i 5 tys. obrotów i dumu co niemiara, myślałem że się zapaliło. Zatrzymałem na poboczu i później przestawiłem żeby odholować i już zaczął silnik stukać a z turbiny cieknie olej. Auto stoi narazie i nie wiem co robić czy mechanikowi dać czy samemu coś z turbem kombinować.
Dodam że do tej pory auto wyło jak odkurzacz przez cały czas i nic się z nim nie działo, świeżo po wymianie oleju.
tomek_olecko
Bywalec
Posty: 212
Rejestracja: 09 kwie 2008, 22:10
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Olecko

Post autor: tomek_olecko »

Oj stukanie w silniku przy padnietym turbie to nic dobrego, przy samozaplonie strasznie stuka silnik.
;>
bogusrichter
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 13 lip 2008, 14:39
Seria: E36
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie
Lokalizacja: Pludry

regenerowane turbo

Post autor: bogusrichter »

witam,
zakupiłem turbinę w wrocławskiej firmie Turbo Serwis za 1000 zł i dziś dałem do zamontowania mechanikowi, w starej posypały się wirniki (mechanik powiedział że postara się je odnaleźć). Za wysyłkę zapłaciłem 70 zł i muszę jeszcze odesłać starą by mieć gwarancję. Obsługa b. miła koszt nie tak duży i mam nadzieję że ta pochodzi jakiś czas a co najmniej przez kolejne 24 miesiące ;) W najbliższym czasie postaram się napisać jak sprawuje się autko :)
payonc
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:08
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: payonc »

kolego, a ta turbinka po regeneracji jest czy uzywka?
mój TDS'ik //bmw-tds.pl/forum/viewtopic.php?t=2145
klintekTDS
Bywalec
Posty: 53
Rejestracja: 16 mar 2009, 22:06
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2001
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Jelenia Góra

najgorszy scenariusz Turbo padło

Post autor: klintekTDS »

Podaj jakies namiary do tych we wrocławiu od turbiny
bogusrichter
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 13 lip 2008, 14:39
Seria: E36
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: 318tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Opolskie
Lokalizacja: Pludry

po wymianie

Post autor: bogusrichter »

Koledzy wymieniłem turbinkę i śmiga, turbinka regenerowana a auto tak jakby lepiej i równiej ciągło, miałem troszkę strachu że tak kopciło ale po jakimś czasie przestało, katalizator czyszczony benzyną a i tak jeszcze po 2h jazdy za mną szedł dym z rury ;)
Naprawiłem moje autko które można zobaczyć i licytować ;)
narazie nie śpieszy mi się z jego sprzedażą więc z tąd ta cena ;) proszę więc o nie komentowanie jej gdyż do auta mam pewnego rodzaju sentyment i myślę nad kolejną beemką ;)
http://www.allegro.pl/item681501002.html
mdrozdzik
Świeżak
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 25 sty 2010, 22:57

Najgorszy scenariusz- Turbo padło

Post autor: mdrozdzik »

Witam. Jestem nowicjuszem na tym forum, ale myślę, że moja wiedza przyda się wam. Zajmuję się regeneracją turbin. Pracuje w dużej Londyńskiej firmie. Dziennie od 3 do 6 turbin i głównie to są turba do "nowych" aut. Nie ma problemów z regenerowanymi turbinami, trzeba tylko to dobrze zrobić i nie oszczędzać kasy na podzespoły, zawsze muszą być nowe łożyska i uszczelniacze. Idealne wyważenie wałka też jest bardzo ważne. Wałek oczywiście musi spełniać pewne normy.

Zanim oddacie turbo do regeneracji sprawdźcie wszystkie przewody. Czasami zwykłe wyczyszczenie rozwiązuje problem. Np. przytkany wylot oleju z turbiny powoduje "zalanie" turbiny olejem i autko będzie dymić, brać olej itp. Jeśli chodzi o luzy - musi być lekko wyczuwalny luz, nie może oczywiście koło kompresora dotykać obudowy. Przy sprawdzaniu zwróć uwagę czy łożysko poprzeczne jest ok. Weź palcami wałek i próbuj nim ruszać do przodu i tyłu (nie na boki) jeśli nie ma luzu to ok - praktycznie luzu tu nie powinno być.
Jakieś pytania?

Sorry, za mój język, ale w tym temacie łatwiej jest mi używać jezyka ang.
ODPOWIEDZ