m51 2,5tds - kontrola rozrządu
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 189
- Rejestracja: 15 mar 2008, 21:36
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 320d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: Bełchatów
m51 2,5tds - kontrola rozrządu
łańcuch rozrządu w tds-ie niejest wieczny , wyciąga sie powodjąc przy tym straty w mocy i dziwne zachowanie silnika dlatego BMW zaleca kontrole co 20 tys km
1 maska w góre
2 odkręcamy pokrywe rozrządu oraz mostek nad silnikiem z wiązką kabli ( zdecydowanie łatwia to zdjęcie pokrywy
3 musimy jakoś obracac wał , mozna od spodu lub zdjąc visco z wiatrakiem oraz osłona ( ja tak zrobiłem)
4 mając dostęp do śruby wału kręcimy nim ( klucz nasadka 22 ) ustawiamy pierwszy cylinder tak aby krzywki były w górze
5 teraz blokjemy wał za pomocą klina ( osobiscie użyłem szpilki od głowicy od malucha stoczonej na końcu na 8 mm
jezeli wszystko jest ok klin nam wskoczy odrazu , natomiast zmiana połozenia wałka spowoduje to ze niewłozymy klina ( musimy poprostu wyczuc momęt jednoczesnie delikatnie obracając wał WAZNE ! niecofajmy wału , oraz nie obracajmy silnika poprzez śrube umeszczoną na wałku rozrządu
mając klin na swoim miejscu sprawdzamy połozenie wałka
wałek w stosunku do płaszczyzny głowicy musi tworzyc kąt 90*
chyba zrozumiale napisałem w moim przypadku wszystko było ok ! jednak gdyby było cos nie tak odkręcamy pompe vacum i luzujemy centralna srube na wałku ( nasadka torx 14 niepamietam teraz ) i delkatnie korygujemy połozenie wałka
http://img90.imageshack.us/img90/3425/rozrzd25tds.jpg
1 maska w góre
2 odkręcamy pokrywe rozrządu oraz mostek nad silnikiem z wiązką kabli ( zdecydowanie łatwia to zdjęcie pokrywy
3 musimy jakoś obracac wał , mozna od spodu lub zdjąc visco z wiatrakiem oraz osłona ( ja tak zrobiłem)
4 mając dostęp do śruby wału kręcimy nim ( klucz nasadka 22 ) ustawiamy pierwszy cylinder tak aby krzywki były w górze
5 teraz blokjemy wał za pomocą klina ( osobiscie użyłem szpilki od głowicy od malucha stoczonej na końcu na 8 mm
jezeli wszystko jest ok klin nam wskoczy odrazu , natomiast zmiana połozenia wałka spowoduje to ze niewłozymy klina ( musimy poprostu wyczuc momęt jednoczesnie delikatnie obracając wał WAZNE ! niecofajmy wału , oraz nie obracajmy silnika poprzez śrube umeszczoną na wałku rozrządu
mając klin na swoim miejscu sprawdzamy połozenie wałka
wałek w stosunku do płaszczyzny głowicy musi tworzyc kąt 90*
chyba zrozumiale napisałem w moim przypadku wszystko było ok ! jednak gdyby było cos nie tak odkręcamy pompe vacum i luzujemy centralna srube na wałku ( nasadka torx 14 niepamietam teraz ) i delkatnie korygujemy połozenie wałka
http://img90.imageshack.us/img90/3425/rozrzd25tds.jpg
Ostatnio zmieniony 17 cze 2009, 20:59 przez kazio1919, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziwna praca silnika
Zakladalem podobny temat i zostal wywalony do kosza.
Pytanko mam.Czy przestawienie lancuszka moze powodowac telepaniem auta?
Drgania sa dosc duze ale zadko nastepuja czasem jest wszystko dobrze a czasem telepie.Czy moze byc to ta przyczyna?
Pytanko mam.Czy przestawienie lancuszka moze powodowac telepaniem auta?
Drgania sa dosc duze ale zadko nastepuja czasem jest wszystko dobrze a czasem telepie.Czy moze byc to ta przyczyna?
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
to o czym napisałeś dotyczy się regulacji samego wałka, a jak wiadomo łańcuchy są 2 więc co z tego że pozornie wyregulujesz górę skoro dolny łańcuch może być wyciągnięty na tyle że pomimo ustawienia wałka tak jak być powinien nie będzie on zgrany z wałem i pompą bo pojawia się takie coś jak bezwładność czyli luz wałka pompy czy wału i kąt potrzebny do jego naciągnięcia, zapewne wielu zarzuci mi że za korekcję luzu łańcucha odpowiedzialne są napinacze ale i one mają ograniczony zakres działania, dlatego jeśli pojawia się znaczny luz na łańcuchach to należy wymienić je na nowe najlepiej razem z płozami, które są wycierane przez łańcuchy, nie można też zapomnieć o napinaczu, który pod wpływem długoletniej eksploatacji wyciera się tracąc szczelność i gubiąc ciśnienie, tłoczki napinacza są spasowane na styk nie użyto w nich żadnych uszczelniaczy dlatego jak się zużyją należy wymienić cały napinacz
a co do kontroli co 20 tyś nie obraź się ale jest to jakaś bajka, weźmy na logikę jeśli ktoś w roku robi 60 tyś ustawienie wałka będzie trzeba sprawdzić 3x, a teraz porównanie do silnika z paskiem rozrządu gdzie napinacz jest nazwijmy to na sztywno pasek jest raz naciągnięty i tak ma być do następnej wymiany, a jak wiadomo pasek jest połączeniem gumy linek i innych komponentów więc powinien wyciągnąć się znacznie szybciej, czyli analogicznie powinno się go kontrolować częściej
a co do kontroli co 20 tyś nie obraź się ale jest to jakaś bajka, weźmy na logikę jeśli ktoś w roku robi 60 tyś ustawienie wałka będzie trzeba sprawdzić 3x, a teraz porównanie do silnika z paskiem rozrządu gdzie napinacz jest nazwijmy to na sztywno pasek jest raz naciągnięty i tak ma być do następnej wymiany, a jak wiadomo pasek jest połączeniem gumy linek i innych komponentów więc powinien wyciągnąć się znacznie szybciej, czyli analogicznie powinno się go kontrolować częściej
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
znalazłem instrukcję od skody felici czyli rozrząd na pasku i rzeczywiście jest coś wspomniane o sprawdzeniu paska ale tu chodzi o jego wygląd tzn czy nie ma pęknięć przetarć itp. o naciąganiu i jakichkolwiek korektach cisza
a co do łańcucha znalazłem gdzieś wzmiankę że przy przebiegu ok 300.000 powinno się kontrolować jego nacią
jak to ktoś kiedyś powiedział co kraj to obyczaj, co rejon to zwyczaj, może jest w tym odrobina prawdy
a co do łańcucha znalazłem gdzieś wzmiankę że przy przebiegu ok 300.000 powinno się kontrolować jego nacią
jak to ktoś kiedyś powiedział co kraj to obyczaj, co rejon to zwyczaj, może jest w tym odrobina prawdy
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Z tego co wiem to w instrukcji serwisowej tego silnika po przebiegu 20tyś km są podane inne wartości co do ustawiania kąta wtrysku czujnikiem zegarowym i ustawienia wałka rozrządu(przy wymianie np uszczelki pod głowica i składaniu na starych łańcuchach należy podłożyć odpowiedniej grubości podkładkę pod blokadę wałka rozrządu w miejscu styku z głowicą). Wszystko jest dokładnie opisane w manualu.kazio1919 pisze:to ze bmw zaleca kontrole co 20 tys niejest to wyssane z palca tylko prawdziwe dane , wiadomo nie masz mozliwosci regulacji w 100 % ale lepiej podciągnąc wałek niz czekac az zawory spodkają sie z tłokiem , a jezeli łańcuch jest juz dosc wysłużony to nic mu niepomoze nawet świecona woda
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
-
- Bywalec
- Posty: 39
- Rejestracja: 02 sie 2009, 22:12
- Lokalizacja: Wlkp - Poznań
kontrola rozrządu 2.5 td tds
czy mozna skorygować naciąg łancucha w TDS 318 ,czy treba go wymieniać?
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1052
- Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
kontrola rozrządu 2.5 td tds
piotr625 widzialem w Twoim temacie, ktory admin zamknal, ze juz szumi Ci lancuch... jesli szumi to napinacz juz nie daje rady go naciagac. Mialem to samo w sierpniu i z racji tego ze trafil sie naprawde zadbany egzemplaz 2.5 tds nie kombinowalem z zadnym "regenerowaniem" lancucha, a ze chcialem pojezdzic tym autem, wymienilem lancuch i mam swiety spokoj, auto na cieplym pali od strzala, lepiej sie zbiera i nie ma tego chrzekania lancucha jak maske sie podniesie.
jesli szumi to czas na wymiane, u mnie lancuch sie skonczyl po 310 tys km
jesli szumi to czas na wymiane, u mnie lancuch sie skonczyl po 310 tys km
kontrola rozrządu 2.5 td tds
kazio1919 w którym miejscu zablokowałeś wał za pomocą klina ,nie mam pojęcia gdzie to jest
-
- Bywalec
- Posty: 82
- Rejestracja: 09 kwie 2009, 20:04
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
- Lokalizacja: Brzozów
kontrola rozrządu 2.5 td tds
musisz krecic walem az Ci samo wpadnie
-
- Bywalec
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 wrz 2009, 8:49
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: sosnowiec
kontrola rozrządu 2.5 td tds
Witamustawić mam tds 2.5 i wymieniłem uszczelke pod głowica ale chyba przestawilem rozrzad bo jak odpaliłem to stuka zawór a głowica tez była zrobiona! I jak ustawić tez pomocy!!!!!
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
kontrola rozrządu 2.5 td tds
wszystko było dokładnie opisane w temacie ustawienie rozrządu, radzę poszukać
-
- Bywalec
- Posty: 58
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:32
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
kontrola rozrządu 2.5 td tds
tacy znawcy tds'a a zaden nie wie dlaczego instrukcja serwisowa zaleca korekte walka co 20 tkm dzieki takim ludziom mam robote
a powaznie korekta wynika z samej budowy rozrzadu w tds'ie, kto zgadnie przez ktory element rozrzadu cale to zamieszanie ?
a powaznie korekta wynika z samej budowy rozrzadu w tds'ie, kto zgadnie przez ktory element rozrzadu cale to zamieszanie ?
- karol-lolek
- Bywalec Gadulec
- Posty: 330
- Rejestracja: 12 paź 2008, 8:52
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
- Lokalizacja: FSD/ZS
kontrola rozrządu 2.5 td tds
Jak jesteś mechanikiem bądź masz duże doświadczenie na temat TDSa to podziel się swoją wiedzą(TDS to wymarły gatunek i fortuny już raczej nie zbijesz), forum to nie zgaduj zgadula Moim zdaniem bez sensu grzebać w rozrządzie co 20 tyś km z drugiej strony nie spotkałem sie jeszcze z wpisem, że rozrząd kontroluje się co 20 tyś kilometrów...Morti pisze:tacy znawcy tds'a a zaden nie wie dlaczego instrukcja serwisowa zaleca korekte walka co 20 tkm dzieki takim ludziom mam robote
a powaznie korekta wynika z samej budowy rozrzadu w tds'ie, kto zgadnie przez ktory element rozrzadu cale to zamieszanie ?
-
- Bywalec
- Posty: 58
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:32
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
kontrola rozrządu 2.5 td tds
bo masa ludzi podwaza slusznosc korekty walka rozrzadu co 20 tkm co jest zapisane w TIS'ie, dlatego zadalem pytanie czy ktos wie z czego to wynika skoro wiekszosc uwaza ze to bzdura,
odpowiec jest debilnie prosta wynika nie z naciagu lancucha jak to niektorzy prubuja wmowic, ale tylko i wylacznie ze sposobu mocowania kola zebatego do walka rozrzadu, nie ma ani klina ani stozka, tylko jest na szlif i docisniete przez srube mocujaca ... dlatego podczas pracy silnika kolo delikatnie sie obraca o tysieczne jak nie milionowe milimetra na obwodzie, i stad jest ten kilometraz 20 tkm, bo zaleznie od tego jak kto jezdzi swoim tds'em to kolo przesuwa sie bardziej lub mniej, jesli takiej korekty nie przeprowadzimy co 20tkm nic sie oczywiscie nie stanie zlego poza pogorszeniem osiagow auta bo zawory beda sie otwieraly i zamykaly nie wtedy kiedy powinny, dlugofalowym skutkiem nieprzeregulowania walka rozrzadu moze byc spotkanie sie zaworow z tlokiem, zerwaniem lancucha, pekniecie glowicy itd... dlatego okres 20tkm moze jest przesadzony, ale co 50tkm warto sprawdzic walek rozrzadu, anizeli robic remont silnika :]
odpowiec jest debilnie prosta wynika nie z naciagu lancucha jak to niektorzy prubuja wmowic, ale tylko i wylacznie ze sposobu mocowania kola zebatego do walka rozrzadu, nie ma ani klina ani stozka, tylko jest na szlif i docisniete przez srube mocujaca ... dlatego podczas pracy silnika kolo delikatnie sie obraca o tysieczne jak nie milionowe milimetra na obwodzie, i stad jest ten kilometraz 20 tkm, bo zaleznie od tego jak kto jezdzi swoim tds'em to kolo przesuwa sie bardziej lub mniej, jesli takiej korekty nie przeprowadzimy co 20tkm nic sie oczywiscie nie stanie zlego poza pogorszeniem osiagow auta bo zawory beda sie otwieraly i zamykaly nie wtedy kiedy powinny, dlugofalowym skutkiem nieprzeregulowania walka rozrzadu moze byc spotkanie sie zaworow z tlokiem, zerwaniem lancucha, pekniecie glowicy itd... dlatego okres 20tkm moze jest przesadzony, ale co 50tkm warto sprawdzic walek rozrzadu, anizeli robic remont silnika :]
-
- Bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: 07 gru 2009, 17:48
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: chrzanow
kontrola rozrządu 2.5 td tds
kolego mogl bys mi powiedziec jak ten kat 90 stopni sprawdzic bo troche nie kumam