[ inne] Wahacze (Teknorot i inne)
Moderator: Moderatorzy
- biernus
- Bywalec Gadulec
- Posty: 419
- Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Ja od uzytkownika AREKAUTO na allegro. Naprawde solidnie przeprowadzona transakcja.
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 479
- Rejestracja: 02 sty 2009, 23:57
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: małopolska
Teknorot- totalne dziadostwo w moim przypadku przestrzegam ja się przejechałem!
Już podczas montażu miałem wątpliwości bo przy wymianie prawego dolnego zerwał się gwint ten od gałki więc wyprasowałem obydwie tuleje z dolnych i wprasowałem do starych dolnych wahaczy gałki nie miały luzu. Wymieniłem tylko górne dokręciłem z czuciem.Byłem ustawić geometrie i doznałem szoku, na starych wahaczach wszystko było ok bo jakieś 6 miesięcy temu ustawiałem geometrie w tym samym zakładzie.Dowiedziałem się że zbieżność jako tako mi mogą ustawić ale kąty pochylenia kół wychodzą dokładnie jak w w samochodzie Ciężarowym TATRA! Diagnosta zauważył że górne wahacze się popuściły chciał dokręcić ale się nie udało zerwał się gwint drugiego nawet nie tykał. Dobrze że stare miałem w bagażniku moment wymieniłem, Gościu mierzył te wahacze i nie mają nawet wymiarów takich samych jak oryginały jeden krótszy drugi dłuższy.Dosłownie jakby były robione na zamówienie do auta po dzwonie. Materiał straszna lipa coś jak plastelina mówię o gałkach.Wydawało mi się że zaoszczędzę a tu 320 zł poszło się r...ć!
Przestrzegam wszystkich! Na zawieszeniu nie opłaca się oszczędzać!
Nie chce nawet myśleć co by się mogło stać jakby gdzieś na nierównościach zerwało ten gwint i koło poszło by pod auto, to by były dopiero koszty!
Dostałem zniżkę w sklepie, sprzedawca okazał się fanem bmw 525TDS nie jestem w stanie określić jaką ale sporą sądząc po tym ile zapłaciłem:
Febi-Bilstein Górny lewy+prawy 300zł
Tuleje Boge 2szt.-100zł
Już podczas montażu miałem wątpliwości bo przy wymianie prawego dolnego zerwał się gwint ten od gałki więc wyprasowałem obydwie tuleje z dolnych i wprasowałem do starych dolnych wahaczy gałki nie miały luzu. Wymieniłem tylko górne dokręciłem z czuciem.Byłem ustawić geometrie i doznałem szoku, na starych wahaczach wszystko było ok bo jakieś 6 miesięcy temu ustawiałem geometrie w tym samym zakładzie.Dowiedziałem się że zbieżność jako tako mi mogą ustawić ale kąty pochylenia kół wychodzą dokładnie jak w w samochodzie Ciężarowym TATRA! Diagnosta zauważył że górne wahacze się popuściły chciał dokręcić ale się nie udało zerwał się gwint drugiego nawet nie tykał. Dobrze że stare miałem w bagażniku moment wymieniłem, Gościu mierzył te wahacze i nie mają nawet wymiarów takich samych jak oryginały jeden krótszy drugi dłuższy.Dosłownie jakby były robione na zamówienie do auta po dzwonie. Materiał straszna lipa coś jak plastelina mówię o gałkach.Wydawało mi się że zaoszczędzę a tu 320 zł poszło się r...ć!
Przestrzegam wszystkich! Na zawieszeniu nie opłaca się oszczędzać!
Nie chce nawet myśleć co by się mogło stać jakby gdzieś na nierównościach zerwało ten gwint i koło poszło by pod auto, to by były dopiero koszty!
Dostałem zniżkę w sklepie, sprzedawca okazał się fanem bmw 525TDS nie jestem w stanie określić jaką ale sporą sądząc po tym ile zapłaciłem:
Febi-Bilstein Górny lewy+prawy 300zł
Tuleje Boge 2szt.-100zł
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Zapamiętamy tę "firmę".
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- kwiatek
- Bywalec Gadulec
- Posty: 337
- Rejestracja: 16 paź 2008, 22:07
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
Witam. Panowie mam pytanie ? szukam wahacze do mojej E34 tylko patrze na aukcje i nie wiem co wybrac? czy tzw. POLCAR czy Teknorot różnica w cenie 70zl . I chyba kupie stalowe , gdyz i tak co 2 lata zawiecha do wymiany patrzyłem od gościa o nicku AREKAUTO , dzwoniłem do niego i pytalem o aluminiowe to jest juz koszt 480zl Teknorota co wy na to polecicie coś? czy ktoś uzywa Polcar?
http://www.allegro.pl/item545717520_wah ... _stal.html
http://www.allegro.pl/item545717520_wah ... _stal.html
- Bagor
- Partner
- Posty: 365
- Rejestracja: 17 sty 2009, 16:12
- Seria: E30
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1990
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Spytaj tutaj: http://www.bmw-tds.pl/forum/viewtopic.php?t=1444
Chiptuning silników BMW: http://www.bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?t=1316
- karol-lolek
- Bywalec Gadulec
- Posty: 330
- Rejestracja: 12 paź 2008, 8:52
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
- Lokalizacja: FSD/ZS
Witam
Wczoraj byłem na przeglądzie no i niestety mam wybąbane zawieszenie. Cały przód jest do wymiany gdyż nie można ustawić zbieżności i teraz nie wiem czy warto pchać sie w koszta w oryginalne części czy kupić tańsze, ale sprawdzone.
Interesowałyby mnie opinie tych który założyli tańsze części, a dokładnie ile one wytrzymują. Widzę, ze są opinie pozytywne na początku tematu. Nie sztuką władować do starego auta furę pieniędzy a później ich nie odzyskać...
Na dobrych częściach przednie i tylne zawieszenie wyjdzie mnie ok 1500zł
bez układu kierowniczego...
Wczoraj byłem na przeglądzie no i niestety mam wybąbane zawieszenie. Cały przód jest do wymiany gdyż nie można ustawić zbieżności i teraz nie wiem czy warto pchać sie w koszta w oryginalne części czy kupić tańsze, ale sprawdzone.
Interesowałyby mnie opinie tych który założyli tańsze części, a dokładnie ile one wytrzymują. Widzę, ze są opinie pozytywne na początku tematu. Nie sztuką władować do starego auta furę pieniędzy a później ich nie odzyskać...
Na dobrych częściach przednie i tylne zawieszenie wyjdzie mnie ok 1500zł
bez układu kierowniczego...
-
- Bywalec
- Posty: 90
- Rejestracja: 30 mar 2009, 11:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
- Lokalizacja: grajewo
witam potrzebuje pilnie opini uzytkowników wachaczy teknorota, jak sie sie sprawuja i gdzie kupowaliscie ja chce wziasc na allegro od "arekauto" bo roznica w cenie miedzy nimi a lemforderem czy nawet febi jest spora a kilku z was pisalo ze sa dobre jakosciowo choc i jak zawsze trafil sie jakis rodzynek piszac ze to szajs, napiszcie mi szybko jak sie sprawuja i czy warto?
- karol-lolek
- Bywalec Gadulec
- Posty: 330
- Rejestracja: 12 paź 2008, 8:52
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
- Lokalizacja: FSD/ZS
- biernus
- Bywalec Gadulec
- Posty: 419
- Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
@Czarek: Ja kolejny raz z czystym sumieniem POLECAM!!! Teknoroty. Kupilem od arekauto, wymiarowo idealnie sie zgadzaly, zbieznosc bez problemow, za te pieniadze nie ma sie co zastanawiac. Jezdza na nich codziennie po roznych drogach.
Pamietaj ze jak ktos wali przez kazde torowiska czy wyrwy na pelnej predkosci to nawet oryginal za kilkaset pln nic nie da - tez poleci.
JA! nie mam powodow do narzekan i na pewno kolejny raz kupie teknoroty.
Pamietaj ze jak ktos wali przez kazde torowiska czy wyrwy na pelnej predkosci to nawet oryginal za kilkaset pln nic nie da - tez poleci.
JA! nie mam powodow do narzekan i na pewno kolejny raz kupie teknoroty.
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 479
- Rejestracja: 02 sty 2009, 23:57
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: małopolska
Pisałem, że to bubel - małe sprostowanieCzarek pisze:no kuzwa ludzie jak tak jeden przez drugiego pisaliscie ze zalozyliscie te wachacze, a jak teraz ja i kolega potrzebujemy informacji zaden nie chce napisac jak sie sprawuja, cos tu jest nie tak
Po przeczytaniu opinii innych użytkowników zmieniłem jednak zdanie
wahacze porównywałem z oryginalnymi zdjętymi z auta i długość mogła się nie zgadzać, gdyż wiadomo jakie nasze drogi są dziura na dziurze i wahacz może się delikatnie ugiąć, i zmienić długość. A co do gwintu, że przepuścił podczas dociągania gałki to radze uważać bo nakrętki dołączone do zestawu są dość miękkie-radze zastosować stare i dociągnąć z czuciem.
Cena jest kusząca, jakość wykonania -porównywalna z wiodącymi producentami
sam niedawno założyłem wahacz prawy górny od Arekauto i nic niepokojącego się z nim nie dzieje.
Pozdrawiam
-
- Bywalec
- Posty: 90
- Rejestracja: 30 mar 2009, 11:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
- Lokalizacja: grajewo
o i wlasnie o to mi chodzilo. dzieki chłopaki za informacje, swoja droga dzis moj znajomy kupil wachacze tej firmy do VW passata 2000rok i powiem szczerze ze obejrzalem je dokladnie i nie wygladaly na badziew, tylko byly bardzo solidnie wykonane i widac odrazu ze firma robi wysokojakosciowe produkty. a wiec w nastepnym miesiacu kupuje caly komplet na przod. jeszcze raz dzieki chlopaki
- biernus
- Bywalec Gadulec
- Posty: 419
- Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Oczywiscie opisz na forum wymiane, czy jakies problemy. I pierwsze wrazenia zaraz po zalozeniu.Czarek pisze:o i wlasnie o to mi chodzilo. dzieki chłopaki za informacje, swoja droga dzis moj znajomy kupil wachacze tej firmy do VW passata 2000rok i powiem szczerze ze obejrzalem je dokladnie i nie wygladaly na badziew, tylko byly bardzo solidnie wykonane i widac odrazu ze firma robi wysokojakosciowe produkty. a wiec w nastepnym miesiacu kupuje caly komplet na przod. jeszcze raz dzieki chlopaki
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
-
- Bywalec
- Posty: 90
- Rejestracja: 30 mar 2009, 11:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
- Lokalizacja: grajewo
no kolego gdzie ta relacja z wymiany?? ja mialem wymieniac wachacze bo cos mi tluklo ale postanowilem zajechac do szpenia ktory zdjagnozowal usterke i mi ja pokazal mianowicie mam wyrwana jedna tuleje na gornym wachaczu z prawej (dlatego tak z prawej na dziurach tluklo) a z lewej jest naderwana pozatym wszystko sztywne, kupilem dzis tuleje TRW po 50zl/sztuka i jutro wymieniamadam-bmw pisze:jutro będę wymieniał wahacze w e34 jak dam radę zrobię fotorelację i dam do odpowiedniego działu
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
nie dałem rady zrobić foto sam robiłem a na czasie mi zależało więc tak wyszło. robota banalnie prosta, odkręcasz śrubę tą co trzyma tuleję klucz 22 jak dobrze pamiętam, potem sworzeń zwrotnicy klucz 24 i za pomocą ściągacza wyciągasz sworzeń, jak masz wahacz wyjęty wystarczy przeprasować tulejkę i możesz montować. na problem możesz napotkać przy skręcaniu sworznia bo będzie on raczej luźny i jak będziesz zakręcał nakrętkę będzie się zapewne obracał, weź do pomocy jakąś łyżkę lub kawałek płaskownika i doduś sworzeń aby go zaklinować i wtedy dokręć zakrętkę. pamiętaj aby śrubę, która trzyma tuleję skręcić dopiero jak auto na kołach będzie
co do kosztów wymiany jakie poniosłem dwie tuleje lemforder 100zł, dwa wahacze delphi 160zł/ szt
co do cen innych producentów wahacze: febi- bilstein ok 300zł/ szt, lemforder ok 250zł/ szt, meyle ok 220zł/ szt, tuleje: ceny za parę zawsze ok 100zł
jakiś czas temu wymieniałem wszystkie drążki kierownicze: brałem federal mogul (firma ta produkuje układy zawieszenia "na pierwszy montaż" oraz do samochodów sportowych i terenowych), za komplet tj. 2 drążki kierownicze, drążek środkowy, i podporę drążka dałem w granicach 400zł
łączniki stabilizatora wraz z gumami na sam stabilizator to koszt ok 100zł (febi- bilstein)
co do kosztów wymiany jakie poniosłem dwie tuleje lemforder 100zł, dwa wahacze delphi 160zł/ szt
co do cen innych producentów wahacze: febi- bilstein ok 300zł/ szt, lemforder ok 250zł/ szt, meyle ok 220zł/ szt, tuleje: ceny za parę zawsze ok 100zł
jakiś czas temu wymieniałem wszystkie drążki kierownicze: brałem federal mogul (firma ta produkuje układy zawieszenia "na pierwszy montaż" oraz do samochodów sportowych i terenowych), za komplet tj. 2 drążki kierownicze, drążek środkowy, i podporę drążka dałem w granicach 400zł
łączniki stabilizatora wraz z gumami na sam stabilizator to koszt ok 100zł (febi- bilstein)
- karol-lolek
- Bywalec Gadulec
- Posty: 330
- Rejestracja: 12 paź 2008, 8:52
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
- Lokalizacja: FSD/ZS