[ inne] Wahacze (Teknorot i inne)
Moderator: Moderatorzy
- biernus
- Bywalec Gadulec
- Posty: 419
- Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
[ inne] Wahacze (Teknorot i inne)
Witajcie...
Rzucam taki temacik... wahacze.
1 kompletny wahacz np. Lemfordera gorny kosztuje chyba okolo 250 PLN za 330 pln mozna miec komplet wlacznie z lacznikami firmy Teknorot Link do aukcji (arekauto) .
Na wstepie napisze ze sam w ubieglym roku zalozylem 1 sztuke Teknorota lewy gorny wahacz i po 15kkm nie wykazuje jakiegos nadmiernego zuzycia (mysle ze jeszcze pociagnie spokojnie kilka tysiecy).
Czy Wy macie jakies doswiadczenie z takimi wahaczami? Ja znam ludzi z innego forum, ktorzy zrobili wlasnie na teknorotach po 15-25 tysiecy i nie maja z nimi zadnych problemow a cena w porownaniu do lemfordera jest "smieszna". Tylko nie piszcie ze smieszna jest tez jakosc bo to nie jest argument. Wypowiadaja sie zazwyczaj w taki sposob ludzie, ktorzy w zyciu takiego wahacza nie mieli w reku nie mowiac o przejechaniu 20 kkm. Nie twierdze ze jakos TEKNOROTA jest taka sama jak innych wahaczy, ze jest rewelacyjna nie. Po prostu posiada lepszy (rewelacyjny) stosunek ceny do... jakosci.
(pomijam fakt ze sa osoby, ktore na firmowych lemforderach robia po 20 kkm i musza wymieniac).
Jakie jest WASZE zdanie?
Tutaj kilka starych zdjec po kupnie wahacza teknorot.
Kilka fotek dla zainteresowanych.
Rzucam taki temacik... wahacze.
1 kompletny wahacz np. Lemfordera gorny kosztuje chyba okolo 250 PLN za 330 pln mozna miec komplet wlacznie z lacznikami firmy Teknorot Link do aukcji (arekauto) .
Na wstepie napisze ze sam w ubieglym roku zalozylem 1 sztuke Teknorota lewy gorny wahacz i po 15kkm nie wykazuje jakiegos nadmiernego zuzycia (mysle ze jeszcze pociagnie spokojnie kilka tysiecy).
Czy Wy macie jakies doswiadczenie z takimi wahaczami? Ja znam ludzi z innego forum, ktorzy zrobili wlasnie na teknorotach po 15-25 tysiecy i nie maja z nimi zadnych problemow a cena w porownaniu do lemfordera jest "smieszna". Tylko nie piszcie ze smieszna jest tez jakosc bo to nie jest argument. Wypowiadaja sie zazwyczaj w taki sposob ludzie, ktorzy w zyciu takiego wahacza nie mieli w reku nie mowiac o przejechaniu 20 kkm. Nie twierdze ze jakos TEKNOROTA jest taka sama jak innych wahaczy, ze jest rewelacyjna nie. Po prostu posiada lepszy (rewelacyjny) stosunek ceny do... jakosci.
(pomijam fakt ze sa osoby, ktore na firmowych lemforderach robia po 20 kkm i musza wymieniac).
Jakie jest WASZE zdanie?
Tutaj kilka starych zdjec po kupnie wahacza teknorot.
Kilka fotek dla zainteresowanych.
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
-
- Bywalec
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2006
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Chojnice
te teknoroty, podobno są robione w Turcji. sam kupiłem łącznik stabilizatora tej firmy,ale aż tak mocno tani nie był. A co do tematu tych wahaczy- nasze drogi dają mocno w kość elementom zawieszenia, także jeśli faktycznie się sprawdzają.. to po co przepłacać ??
info z ich strony
:...Historia Teknorota sięga 1992 roku, kiedy firma rozpoczęła swoją działalność. Od początku istnienia głównym założeniem było utrzymywanie wysokiej jakości produktu.
Produkcję oparto na wytycznych normy ISO 16949, a od roku 1999 uzyskano certyfikat EN ISO 9001:2000.
Jakość została potwierdzona także sukcesami handlowymi. Wielu znanych producentów europejskich, dysponujących mocną pozycją swojej marki, nie obawiało się potraktować Teknorota jako swojego poddostawcy. Przepakowując jego produkty we własne opakowania, sprzedaje je teraz z powodzeniem na rynkach Europy Zachodniej, a klienci darzą je dużym zaufaniem. Z tego powodu do niedawna nazwa "Teknorot" nie była powszechnie znana zarówno w Polsce, jak i w innych europejskich krajach. Chcąc to zmienić menadżerowie firmy postanowili zmodyfikować politykę sprzedaży i nie rezygnując ze współpracy z zachodnimi dystrybutorami, rozpoczęli promocję własnej marki. Z pomocą w realizacji tego celu przyszła nasza firma, która dzięki doświadczeniu i pozycji na rynku dawała gwarancję powodzenia. W sieci handlowej Polcaru produkty Teknorota
są znacznie tańsze niż oferowane przez zachodnich konkurentów. Niska cena jest efektem znacznie niższej marży oraz pominięcia narzutu, jaki trzeba było dotychczas płacić za nazwę zachodniej marki.
W ten sposób, produkty marki Teknorot mogły wejść na rynek zadawalając klientów nie tylko wysoką jakością, ale i bardzo przystępną ceną.
Dziś Teknorot to jedna z większych światowych fabryk produkujących części układu zawieszenia i układu kierowniczego. Łączna powierzchnia hal fabrycznych Teknorota wynosi 20 tysięcy m2, a jego oferta stanowi ponad 5 000 pozycji katalogowych przeznaczonych dla większości modeli samochodów osobowych i dostawczych. Są to:
- wahacze i ich części (sworznie, tuleje metalowo-gumowe)
- łączniki oraz tuleje stabilizatorów
- drążki oraz końcówki drążków kierowniczych
- poduszki pod silnik oraz pod skrzynię biegów
- górne mocowania amortyzatorów.
Zakres oferty jest stale rozszerzany o produkty do najnowszych marek samochodów.
Kładąc duży nacisk nie tylko na przystępną cenę oferowanych produktów, ale również na ich wysoką jakość, nie ograniczyliśmy się do współpracy jedynie z tym dostawcą części układu zawieszenia i układu kierowniczego. Oferujemy Państwu te produkty zgrupowane na kilku poziomach cenowo-jakościowych. Kilkuletnie doświadczenie pozwala nam jednak szczególnie polecać produkty firmy Teknorot. Jest to bardzo udane połączenie wysokiej jakości i niskiej ceny! ..."
info z ich strony
:...Historia Teknorota sięga 1992 roku, kiedy firma rozpoczęła swoją działalność. Od początku istnienia głównym założeniem było utrzymywanie wysokiej jakości produktu.
Produkcję oparto na wytycznych normy ISO 16949, a od roku 1999 uzyskano certyfikat EN ISO 9001:2000.
Jakość została potwierdzona także sukcesami handlowymi. Wielu znanych producentów europejskich, dysponujących mocną pozycją swojej marki, nie obawiało się potraktować Teknorota jako swojego poddostawcy. Przepakowując jego produkty we własne opakowania, sprzedaje je teraz z powodzeniem na rynkach Europy Zachodniej, a klienci darzą je dużym zaufaniem. Z tego powodu do niedawna nazwa "Teknorot" nie była powszechnie znana zarówno w Polsce, jak i w innych europejskich krajach. Chcąc to zmienić menadżerowie firmy postanowili zmodyfikować politykę sprzedaży i nie rezygnując ze współpracy z zachodnimi dystrybutorami, rozpoczęli promocję własnej marki. Z pomocą w realizacji tego celu przyszła nasza firma, która dzięki doświadczeniu i pozycji na rynku dawała gwarancję powodzenia. W sieci handlowej Polcaru produkty Teknorota
są znacznie tańsze niż oferowane przez zachodnich konkurentów. Niska cena jest efektem znacznie niższej marży oraz pominięcia narzutu, jaki trzeba było dotychczas płacić za nazwę zachodniej marki.
W ten sposób, produkty marki Teknorot mogły wejść na rynek zadawalając klientów nie tylko wysoką jakością, ale i bardzo przystępną ceną.
Dziś Teknorot to jedna z większych światowych fabryk produkujących części układu zawieszenia i układu kierowniczego. Łączna powierzchnia hal fabrycznych Teknorota wynosi 20 tysięcy m2, a jego oferta stanowi ponad 5 000 pozycji katalogowych przeznaczonych dla większości modeli samochodów osobowych i dostawczych. Są to:
- wahacze i ich części (sworznie, tuleje metalowo-gumowe)
- łączniki oraz tuleje stabilizatorów
- drążki oraz końcówki drążków kierowniczych
- poduszki pod silnik oraz pod skrzynię biegów
- górne mocowania amortyzatorów.
Zakres oferty jest stale rozszerzany o produkty do najnowszych marek samochodów.
Kładąc duży nacisk nie tylko na przystępną cenę oferowanych produktów, ale również na ich wysoką jakość, nie ograniczyliśmy się do współpracy jedynie z tym dostawcą części układu zawieszenia i układu kierowniczego. Oferujemy Państwu te produkty zgrupowane na kilku poziomach cenowo-jakościowych. Kilkuletnie doświadczenie pozwala nam jednak szczególnie polecać produkty firmy Teknorot. Jest to bardzo udane połączenie wysokiej jakości i niskiej ceny! ..."
-
- Bywalec
- Posty: 72
- Rejestracja: 14 lut 2008, 18:46
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Rekowo Górne
Nie wiem czemu łączniki stabilizatora z przodu lemfordera w ojca e46 poszły po 12 tyś km - aż mi głupio bo zachwalałem je że oryginały.
Ja mam teknorota całe drążki kierownicze i po 20 tyś km nie mogę złego słowa powiedzieć.
Mam do wymiany tuleje w tylnym zawieszeniu (wózek do podwozia i zawieszenie dyfra) i zdecydowałem się na Mayle - dzięki dużo tańszym cenom jak zwalę cały wózek to wymienię wszystkie tuleje.
Tu mam pytanie - dolnych tulei na których jest ustawiany kąt pochylenia koła nie mogę ruszyć, z obawy o ukręcenie kupiłem nowe śruby mimośrodowe. Jednak tych śrub nie mogę odkręcić. Robił to ktoś?
Szlifierką uciąć, grzać palnikiem?
Zaden zakład nie może ustawić kąta bo śruby trzymają na amen - czy jest jakieś zabezpieczenie żeby same się nie odkręcały( i nie zmieniały same kąta) i to tak trzyma?
Proszę o pomoc, bo idę z fleksem i obcinam!
Ja mam teknorota całe drążki kierownicze i po 20 tyś km nie mogę złego słowa powiedzieć.
Mam do wymiany tuleje w tylnym zawieszeniu (wózek do podwozia i zawieszenie dyfra) i zdecydowałem się na Mayle - dzięki dużo tańszym cenom jak zwalę cały wózek to wymienię wszystkie tuleje.
Tu mam pytanie - dolnych tulei na których jest ustawiany kąt pochylenia koła nie mogę ruszyć, z obawy o ukręcenie kupiłem nowe śruby mimośrodowe. Jednak tych śrub nie mogę odkręcić. Robił to ktoś?
Szlifierką uciąć, grzać palnikiem?
Zaden zakład nie może ustawić kąta bo śruby trzymają na amen - czy jest jakieś zabezpieczenie żeby same się nie odkręcały( i nie zmieniały same kąta) i to tak trzyma?
Proszę o pomoc, bo idę z fleksem i obcinam!
mam uczulenie na benzynÄ™
- biernus
- Bywalec Gadulec
- Posty: 419
- Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
No wlasnie cos w tym jest. Kazdy z nas niepopiera "made in china" w naszych samochodach.... ale ludzie sie przyznaja ze maja teknoroty i zrobili wlasnie juz sporo ilosc km i sami sa zdziwieni.
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
-
- Bywalec
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2006
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Chojnice
tylko teknorot na szczęście nie jest made in china, poza tym czytałem trochę w necie o produktach tej firmy i opinie tych co pozakładali sobie elementy ich zawieszeń są przeważnie pozytywne...biernus pisze:No wlasnie cos w tym jest. Kazdy z nas niepopiera "made in china" w naszych samochodach.... ale ludzie sie przyznaja ze maja teknoroty i zrobili wlasnie juz sporo ilosc km i sami sa zdziwieni.
- biernus
- Bywalec Gadulec
- Posty: 419
- Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Wiem wiem, wlasnie o tym mowie (jest made in Turkey) ;Dsebos76 pisze:tylko teknorot na szczęście nie jest made in china, poza tym czytałem trochę w necie o produktach tej firmy i opinie tych co pozakładali sobie elementy ich zawieszeń są przeważnie pozytywne...biernus pisze:No wlasnie cos w tym jest. Kazdy z nas niepopiera "made in china" w naszych samochodach.... ale ludzie sie przyznaja ze maja teknoroty i zrobili wlasnie juz sporo ilosc km i sami sa zdziwieni.
Dlatego taki temat rzucilem, aby poznac Wasze opinie!.
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
- biernus
- Bywalec Gadulec
- Posty: 419
- Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Fakt lemforder 100% pozytywny. Ale przebitka prawie 3 krotna w E34 Teknorot vs Lem z tulejka..... na razie testuje Tekno ;D
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 gru 2008, 20:19
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 730d
- Rocznik: 1991
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Podlaskie
- Lokalizacja: Sejny
- biernus
- Bywalec Gadulec
- Posty: 419
- Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Ja tez POLECAM z czystym sumieniem TEKNO. Kilometry leca 90% po naszych! kochanych "drogach" i na razie OK.
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
-
- Bywalec Gadulec
- Posty: 479
- Rejestracja: 02 sty 2009, 23:57
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: małopolska
kupując wahacze Teknorot"a przynajmniej wiem że nie są gdzieś w jakiejś stodole przepakowywane ocechowane niby oryginalnymi znakami wiodących producentów, idąc do sklepu płacisz za to jak za woły a okazuje się zwykłym bublem,no niestety drogi w naszym kraju są jakie są
Sam się dałem skusić i kupiłem
Sam się dałem skusić i kupiłem
Ostatnio zmieniony 09 sty 2009, 21:35 przez Tomek 85, łącznie zmieniany 3 razy.
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
A gdzie się zaopatrujecie w te części?
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81