[ inne] Wahacze (Teknorot i inne)

Polecane materiały eksploatacyjne (płyny, klocki, opony etc.) i kosmetyki - dyskusje, opinie, informacje.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
biernus
Bywalec Gadulec
Posty: 419
Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

[ inne] Wahacze (Teknorot i inne)

Post autor: biernus »

Witajcie...
Rzucam taki temacik... wahacze.

1 kompletny wahacz np. Lemfordera gorny kosztuje chyba okolo 250 PLN za 330 pln mozna miec komplet wlacznie z lacznikami firmy Teknorot Link do aukcji (arekauto) .

Na wstepie napisze ze sam w ubieglym roku zalozylem 1 sztuke Teknorota lewy gorny wahacz i po 15kkm nie wykazuje jakiegos nadmiernego zuzycia (mysle ze jeszcze pociagnie spokojnie kilka tysiecy).

Czy Wy macie jakies doswiadczenie z takimi wahaczami? Ja znam ludzi z innego forum, ktorzy zrobili wlasnie na teknorotach po 15-25 tysiecy i nie maja z nimi zadnych problemow a cena w porownaniu do lemfordera jest "smieszna". Tylko nie piszcie ze smieszna jest tez jakosc bo to nie jest argument. Wypowiadaja sie zazwyczaj w taki sposob ludzie, ktorzy w zyciu takiego wahacza nie mieli w reku nie mowiac o przejechaniu 20 kkm. Nie twierdze ze jakos TEKNOROTA jest taka sama jak innych wahaczy, ze jest rewelacyjna nie. Po prostu posiada lepszy (rewelacyjny) stosunek ceny do... jakosci.
(pomijam fakt ze sa osoby, ktore na firmowych lemforderach robia po 20 kkm i musza wymieniac).

Jakie jest WASZE zdanie?

Tutaj kilka starych zdjec po kupnie wahacza teknorot.
Kilka fotek dla zainteresowanych.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
sebos76
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: sebos76 »

te teknoroty, podobno są robione w Turcji. sam kupiłem łącznik stabilizatora tej firmy,ale aż tak mocno tani nie był. A co do tematu tych wahaczy- nasze drogi dają mocno w kość elementom zawieszenia, także jeśli faktycznie się sprawdzają.. to po co przepłacać ??

info z ich strony
:...Historia Teknorota sięga 1992 roku, kiedy firma rozpoczęła swoją działalność. Od początku istnienia głównym założeniem było utrzymywanie wysokiej jakości produktu.
Produkcję oparto na wytycznych normy ISO 16949, a od roku 1999 uzyskano certyfikat EN ISO 9001:2000.
Jakość została potwierdzona także sukcesami handlowymi. Wielu znanych producentów europejskich, dysponujących mocną pozycją swojej marki, nie obawiało się potraktować Teknorota jako swojego poddostawcy. Przepakowując jego produkty we własne opakowania, sprzedaje je teraz z powodzeniem na rynkach Europy Zachodniej, a klienci darzą je dużym zaufaniem. Z tego powodu do niedawna nazwa "Teknorot" nie była powszechnie znana zarówno w Polsce, jak i w innych europejskich krajach. Chcąc to zmienić menadżerowie firmy postanowili zmodyfikować politykę sprzedaży i nie rezygnując ze współpracy z zachodnimi dystrybutorami, rozpoczęli promocję własnej marki. Z pomocą w realizacji tego celu przyszła nasza firma, która dzięki doświadczeniu i pozycji na rynku dawała gwarancję powodzenia. W sieci handlowej Polcaru produkty Teknorota



są znacznie tańsze niż oferowane przez zachodnich konkurentów. Niska cena jest efektem znacznie niższej marży oraz pominięcia narzutu, jaki trzeba było dotychczas płacić za nazwę zachodniej marki.
W ten sposób, produkty marki Teknorot mogły wejść na rynek zadawalając klientów nie tylko wysoką jakością, ale i bardzo przystępną ceną.
Dziś Teknorot to jedna z większych światowych fabryk produkujących części układu zawieszenia i układu kierowniczego. Łączna powierzchnia hal fabrycznych Teknorota wynosi 20 tysięcy m2, a jego oferta stanowi ponad 5 000 pozycji katalogowych przeznaczonych dla większości modeli samochodów osobowych i dostawczych. Są to:



- wahacze i ich części (sworznie, tuleje metalowo-gumowe)
- łączniki oraz tuleje stabilizatorów
- drążki oraz końcówki drążków kierowniczych
- poduszki pod silnik oraz pod skrzynię biegów
- górne mocowania amortyzatorów.


Zakres oferty jest stale rozszerzany o produkty do najnowszych marek samochodów.
Kładąc duży nacisk nie tylko na przystępną cenę oferowanych produktów, ale również na ich wysoką jakość, nie ograniczyliśmy się do współpracy jedynie z tym dostawcą części układu zawieszenia i układu kierowniczego. Oferujemy Państwu te produkty zgrupowane na kilku poziomach cenowo-jakościowych. Kilkuletnie doświadczenie pozwala nam jednak szczególnie polecać produkty firmy Teknorot. Jest to bardzo udane połączenie wysokiej jakości i niskiej ceny! ..."
Freude am Fahren
Åšrednie spalanie ON:
Obrazek
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Już kiedyś słysałem o tej firmie ze ma przystepne ceny.Niestety nie znam zadnych opini na temat jakosci tych czesci.Jak narazie Lemforder jest dla mnie sprawdzoną i godna polecenia firmą.

Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
Pawik83
Bywalec Gadulec
Posty: 344
Rejestracja: 28 gru 2007, 13:04
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Pawik83 »

z własnego doświadczenia wiem ze tanie zamienniki nie są zbyt dobrej jakości ale zdarzaja sie wyjątki

ja wymieniałem u siebie łaczniki stabilizatora przy wymianie oleju (zbieg okolicznosci) i przy następnej wymianie oleju (wg inspekcji) łączniki tez musiałem wymienic czyli 10 tyś km i OUT
quba30
Bywalec
Posty: 72
Rejestracja: 14 lut 2008, 18:46
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Rekowo Górne

Post autor: quba30 »

Nie wiem czemu łączniki stabilizatora z przodu lemfordera w ojca e46 poszły po 12 tyś km - aż mi głupio bo zachwalałem je że oryginały.
Ja mam teknorota całe drążki kierownicze i po 20 tyś km nie mogę złego słowa powiedzieć.
Mam do wymiany tuleje w tylnym zawieszeniu (wózek do podwozia i zawieszenie dyfra) i zdecydowałem się na Mayle - dzięki dużo tańszym cenom jak zwalę cały wózek to wymienię wszystkie tuleje.
Tu mam pytanie - dolnych tulei na których jest ustawiany kąt pochylenia koła nie mogę ruszyć, z obawy o ukręcenie kupiłem nowe śruby mimośrodowe. Jednak tych śrub nie mogę odkręcić. Robił to ktoś?
Szlifierką uciąć, grzać palnikiem?
Zaden zakład nie może ustawić kąta bo śruby trzymają na amen - czy jest jakieś zabezpieczenie żeby same się nie odkręcały( i nie zmieniały same kąta) i to tak trzyma?
Proszę o pomoc, bo idę z fleksem i obcinam!
mam uczulenie na benzynÄ™
Awatar użytkownika
biernus
Bywalec Gadulec
Posty: 419
Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: biernus »

No wlasnie cos w tym jest. Kazdy z nas niepopiera "made in china" w naszych samochodach.... ale ludzie sie przyznaja ze maja teknoroty i zrobili wlasnie juz sporo ilosc km i sami sa zdziwieni.
Obrazek
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
sebos76
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: sebos76 »

biernus pisze:No wlasnie cos w tym jest. Kazdy z nas niepopiera "made in china" w naszych samochodach.... ale ludzie sie przyznaja ze maja teknoroty i zrobili wlasnie juz sporo ilosc km i sami sa zdziwieni.
tylko teknorot na szczęście nie jest made in china, poza tym czytałem trochę w necie o produktach tej firmy i opinie tych co pozakładali sobie elementy ich zawieszeń są przeważnie pozytywne...
Freude am Fahren
Åšrednie spalanie ON:
Obrazek
Awatar użytkownika
biernus
Bywalec Gadulec
Posty: 419
Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: biernus »

sebos76 pisze:
biernus pisze:No wlasnie cos w tym jest. Kazdy z nas niepopiera "made in china" w naszych samochodach.... ale ludzie sie przyznaja ze maja teknoroty i zrobili wlasnie juz sporo ilosc km i sami sa zdziwieni.
tylko teknorot na szczęście nie jest made in china, poza tym czytałem trochę w necie o produktach tej firmy i opinie tych co pozakładali sobie elementy ich zawieszeń są przeważnie pozytywne...
Wiem wiem, wlasnie o tym mowie (jest made in Turkey) ;D
Dlatego taki temat rzucilem, aby poznac Wasze opinie!.
Obrazek
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
Pete
Bywalec
Posty: 65
Rejestracja: 27 gru 2007, 19:15
Seria: E60-61
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

Post autor: Pete »

TEKNOROTA,one nie są chyba aluminiowe?
Awatar użytkownika
biernus
Bywalec Gadulec
Posty: 419
Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: biernus »

Nie nie sa. Sa to czyste stalowki
Obrazek
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Po wakacjach bede kupował dolne i po małym rozeznaniu napewno to beda firmy Lemforder i zadne inne.W tej chwili mam tej firmy i wytrzymały na polskich drogach ponad 50tys a nie wiem ile wczesniej naklepały kilometrów.
W E39 tylko aluminiowe a w E34 były tez stalowe.

Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
biernus
Bywalec Gadulec
Posty: 419
Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: biernus »

Fakt lemforder 100% pozytywny. Ale przebitka prawie 3 krotna w E34 Teknorot vs Lem z tulejka..... na razie testuje Tekno ;D
Obrazek
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
adam_edyta
Świeżak
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 18 gru 2008, 20:19
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 730d
Rocznik: 1991
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: Sejny

Post autor: adam_edyta »

Zrobiłem już na wachaczach teknorot 35000 km. i narazie nic nie wskazuje na jakiekolwiek oznaki zużycia. nie wiem jak długo jeszcze pochodzą????
Awatar użytkownika
Pawik83
Bywalec Gadulec
Posty: 344
Rejestracja: 28 gru 2007, 13:04
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 530d
Rocznik: 2002
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Pawik83 »

no dobra spoko a zamieniał ktoś w E34 aluminiowe wachacze stalowymi ???

mianowice bete mam z końca produkcji i u mnie były juz montowane aluminiowe , a chciałbym załozyć stalowe terknot np

przerabiał ktoś z was taki zabieg ??
Awatar użytkownika
biernus
Bywalec Gadulec
Posty: 419
Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: biernus »

Ja tez POLECAM z czystym sumieniem TEKNO. Kilometry leca 90% po naszych! kochanych "drogach" i na razie OK.
Obrazek
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

jezeli chodzi o czesci zawieszenia to tylko febi-bilstein, lemforder, federal mogul, sprawdzone i polecane
Tomek 85
Bywalec Gadulec
Posty: 479
Rejestracja: 02 sty 2009, 23:57
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Tomek 85 »

kupując wahacze Teknorot"a przynajmniej wiem że nie są gdzieś w jakiejś stodole przepakowywane ocechowane niby oryginalnymi znakami wiodących producentów, idąc do sklepu płacisz za to jak za woły a okazuje się zwykłym bublem,no niestety drogi w naszym kraju są jakie są :sad:
Sam się dałem skusić i kupiłem :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 09 sty 2009, 21:35 przez Tomek 85, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
d56
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:49
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: d56 »

Ja przy swojej buni robiłem przednie zawieszenie na Teknorocie, jeżdzę już prawie dwa lata i jestem zadowolony bo nic nie puka :smile:
Było e36 318tds, teraz jest e46 320d ;)
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

A gdzie się zaopatrujecie w te części? :cool:
Awatar użytkownika
d56
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:49
Seria: E46
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: d56 »

Ja wszystkie kupowałem na allegro :grin:
Było e36 318tds, teraz jest e46 320d ;)
ODPOWIEDZ