Jaka stacja oferuje najlepsze paliwa do naszych TDSów?
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: 23 sie 2009, 16:21
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: Åódź
Jaka stacja oferuje najlepsze paliwa do naszych TDSów?
Witam !
Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem TDSa i zastanawiam się jakie stacje oferuja najczystsze i najl;epsze paliwa do naszych tdsow.
Piszcie skad jestescie i gdzie sie "zalewacie"
Ja poki co stawiam na SHELLa.Ne maja tanio ale na swojej buni nie mam zamiaru oszczedzac, a zawsze mialem wrazenie ze Shell to solidna paliwodajnia.
Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem TDSa i zastanawiam się jakie stacje oferuja najczystsze i najl;epsze paliwa do naszych tdsow.
Piszcie skad jestescie i gdzie sie "zalewacie"
Ja poki co stawiam na SHELLa.Ne maja tanio ale na swojej buni nie mam zamiaru oszczedzac, a zawsze mialem wrazenie ze Shell to solidna paliwodajnia.
-
- Bywalec
- Posty: 198
- Rejestracja: 10 kwie 2008, 17:43
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: W-wa
Ja od kilkunastu lat tankuję na Shell'u. W Łodzi tankowałem na 2 stacjach Shell'a: od strony Zgierza i wylot na Katowice /nie pamietam ulic/. Przyzwoite paliwo ale na Shell'u bywają lepsze. Tragedia na BP wylot na Stryków/Brzeziny !!!
Na Statoil paliwo całkowicie bez siarki - podobno nie za dobre dla naszych tds-ów
Zdecydowanie Shell !
Na Statoil paliwo całkowicie bez siarki - podobno nie za dobre dla naszych tds-ów
Zdecydowanie Shell !
- Prawdziński
- Bywalec
- Posty: 60
- Rejestracja: 06 kwie 2009, 8:27
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Bywalec
- Posty: 198
- Rejestracja: 10 kwie 2008, 17:43
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: W-wa
Podobno paliwo jest bardziej suche:
"Z kolei zmniejszanie zawartości siarki w oleju napędowym powoduje zmniejszenie jego właściwości smarnych, przez co konieczne jest stosowanie dodatków uszlachetniających".
Tds to konstrukcja z lat, gdy siarka była stałym składnikiem w ON i jej właściwości smarne były uwzględniane w procesie spalania.
Oczywiście siarka jest olbrzymim szkodnikiem jeśli chodzi o zanieczyszczenia gdyż podczas spalania zostaje przekształcona w siarczany, które stanowią jedną z form nierozpuszczalnej fazy cząstek stałych.
Co do Statoil - moje stwierdzenie o które pytałeś było wyrażone trochę z przymrużeniem oka, gdyż nie wydaje mi się aby taka firma po wyeliminowaniu siarki z ON w to miejsce nie dodała smarnych środków uszlachetniających. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie; swoją drogą i tak nie tankuję na Statoil
"Z kolei zmniejszanie zawartości siarki w oleju napędowym powoduje zmniejszenie jego właściwości smarnych, przez co konieczne jest stosowanie dodatków uszlachetniających".
Tds to konstrukcja z lat, gdy siarka była stałym składnikiem w ON i jej właściwości smarne były uwzględniane w procesie spalania.
Oczywiście siarka jest olbrzymim szkodnikiem jeśli chodzi o zanieczyszczenia gdyż podczas spalania zostaje przekształcona w siarczany, które stanowią jedną z form nierozpuszczalnej fazy cząstek stałych.
Co do Statoil - moje stwierdzenie o które pytałeś było wyrażone trochę z przymrużeniem oka, gdyż nie wydaje mi się aby taka firma po wyeliminowaniu siarki z ON w to miejsce nie dodała smarnych środków uszlachetniających. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie; swoją drogą i tak nie tankuję na Statoil
ja najczęściej leje na Bp ON Ultimate ... ostatnio zalałem paliwo na shellu ON GTL i powiem wam że kupa jakich mało lepiej auto pracowalo na starym Vpower .... jechałem w góry i mówie zaleję bo czytałem gdzieś na forum że w trasie się pięknie sprawdza -> przereklamowane i tyle (takie jest moje zdanie) mam sprawdzone paliwko na stacji Bp u mnie pod blokiem więc leję Bp od kiedy mam auto i pompiarz też mi powiedział że to jest najpewniejsze paliwo jeżeli chodzi o ON w Polsce więc leje to
1/4 mili z BMW to jak Å‚owienie ryb z dziwkÄ…....jest fajnie ale nie po to ja masz
- Prawdziński
- Bywalec
- Posty: 60
- Rejestracja: 06 kwie 2009, 8:27
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
- bart74
- Bywalec
- Posty: 260
- Rejestracja: 26 lip 2009, 21:11
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Opolskie
- Lokalizacja: Brzeg (opolskie)
Lotos Dynamic, od lat tankuje na jednej stacji, do golfa 1.9TD leje zwykly ON, a do Beti wlasnie dynamica i jest ok.
_______________________________________
Zapraszam do mojej galerii
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=2745
Zapraszam do mojej galerii
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=2745
-
- Bywalec
- Posty: 39
- Rejestracja: 14 cze 2009, 9:35
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: toruń
nie mam jeszcze za wielkiego doświadczenia w kwestii BMW, ale wcześniej jeździłem Passatem 1,9 TD z 340tys km na liczniku i tankowałem najdroższe paliwo w Polsce V-Power Diesel. W konstrukcji z lat 80 robiło wielką różnicę, gdzie wszystko było mechaniczne. W TDS'e gdzie jest już komputer różnica jest jeszcze większa. Raz byłem zmuszony zatankować zwykłego Diesla Ekstra i od ręki auto zrobiło się bardziej mułowate i troszkę zwiększył mu się apetyt.
Na ogół tankuję właśnie V Power, ale ostatnio stwierdziłem że w czasie kryzysu trzeba wesprzeć Polski biznes i przetestowałem trochę krajowych wyrobów. Wszystkie paliwa kupowane na naszych stacjach są produkcji Polskiej, znaczy się w naszych rafineriach, tylko V power diesel i V power reacing są importowane z Niemiec.
STATOIL SupraDiesel- tańszy od całej reszty, auto dość ciche i nie kopci bardzo po przegazowaniu, jednak troszkę mniej dynamicznie się jedzie, prawie tak samo wydajne jak V power.
Lotos Dynamic Diesel-tańszy od V powera o kilka groszy, liczba cetanowa 55,6 indeks cetanowy 57, śladowe ilości siarki, baza ta sama co zwykły diesel na lotosie ale z uszlachetniaczami, auto dynamiczne i umiarkowanie szybko sączy paliwko z baku, jedyna różnica jaką zdążyłem zauważyć między V powerem to iż troszkę bardziej kopci jak mu depnę.
Orlen Verva ON- nie testowałem, bo ponoć są w nim bio dodatki
BP Ultimate diesel- nie starczyło mi odwagi bo co chwilę słyszę że komuś coś się stało z autem bo paliwo na BP zatankował, ile prawdy to nie wiem ale nie rydzykowałem;)
Konkluzja na koniec, dla oszczędniejszych bądź mniej zamożnych polecam SupraDiesel, następny w kolejce Lotos Dynamic Diesel, no i faworytem jest dla mnie V power diesel ale jest najdroższy i nabija kasę Niemcom.
Jak na razie jestem w fazie użytkowania Dynamic'a, jak pojeżdżę dłużej i będę wstanie coś więcej powiedzieć w odniesieniu tego paliwa do Shella to dam znać:)
Na ogół tankuję właśnie V Power, ale ostatnio stwierdziłem że w czasie kryzysu trzeba wesprzeć Polski biznes i przetestowałem trochę krajowych wyrobów. Wszystkie paliwa kupowane na naszych stacjach są produkcji Polskiej, znaczy się w naszych rafineriach, tylko V power diesel i V power reacing są importowane z Niemiec.
STATOIL SupraDiesel- tańszy od całej reszty, auto dość ciche i nie kopci bardzo po przegazowaniu, jednak troszkę mniej dynamicznie się jedzie, prawie tak samo wydajne jak V power.
Lotos Dynamic Diesel-tańszy od V powera o kilka groszy, liczba cetanowa 55,6 indeks cetanowy 57, śladowe ilości siarki, baza ta sama co zwykły diesel na lotosie ale z uszlachetniaczami, auto dynamiczne i umiarkowanie szybko sączy paliwko z baku, jedyna różnica jaką zdążyłem zauważyć między V powerem to iż troszkę bardziej kopci jak mu depnę.
Orlen Verva ON- nie testowałem, bo ponoć są w nim bio dodatki
BP Ultimate diesel- nie starczyło mi odwagi bo co chwilę słyszę że komuś coś się stało z autem bo paliwo na BP zatankował, ile prawdy to nie wiem ale nie rydzykowałem;)
Konkluzja na koniec, dla oszczędniejszych bądź mniej zamożnych polecam SupraDiesel, następny w kolejce Lotos Dynamic Diesel, no i faworytem jest dla mnie V power diesel ale jest najdroższy i nabija kasę Niemcom.
Jak na razie jestem w fazie użytkowania Dynamic'a, jak pojeżdżę dłużej i będę wstanie coś więcej powiedzieć w odniesieniu tego paliwa do Shella to dam znać:)
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2009, 23:12 przez mati, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marciino
- Bywalec Gadulec
- Posty: 332
- Rejestracja: 20 maja 2009, 18:54
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: _
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
By się zgadzało, raz zalałem właśnie auto zwykłym ON na BP do pełna, dało się odczuć muła, którego złapał, także trzymam się tylko BP ULTIMATE i jest ok, autko się zbiera i nie kopci. Pozdr.rononM1 pisze:(...)Natomiast zwykły ON na BP to szajs z kiepskimi uszlachetniaczami - mój kolega pracuje w centrali BP i chyba wie, co mówi
-
- Bywalec
- Posty: 64
- Rejestracja: 17 lip 2008, 3:12
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Opolskie
- Lokalizacja: k-kozle
Szczerze wam powiem koledzy, że co miasto to chyba inne paliwo , we wrocławiu leje na BP na wylocie na a4(koło czołgów) oraz shellu(nowy dwór) i nie miałem nigdy żadnych problemów, natomiast u siebie w mieście raz się pokusiłem na shella i musiałem spuścić z auta prawie cały bak paliwa, samochód zaczął przerywać trząść silnikiem aż w końcu zdechł , po wymianie filtra paliwa i spuszczeniu paliwa z baku pomogło , brat miał podobną sytuację z peugotem z tym że zatankował na BP i musieliśmy powtórzyć całą operację, osobiście u siebie leje na Orlenie i jest w porządku, także podejżewam że trzeba wyczaić stację która ma poprostu dobre paliwo w danym mieście, chyba nie ma schematu...
-
- Bywalec
- Posty: 39
- Rejestracja: 14 cze 2009, 9:35
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: toruń
co do mojego wcześniejszego porównania paliw V power diesel i Lotos Dynamic to moje spostrzeżenia:
- na V-power diesel'u jest minimalnie dynamiczniejszy, ale to może być moje subiektywne odczucie, albo pasażerowie w trakcie postoju na Shell'u oddali mocz i stali się lżejsi
- na V-PD jakoś tak nie kopci jak mu depnę przy dynamicznym przyspieszaniu, zostaje gęstszy obłoczek ale nie czarny dym
- tankując na Lotosie szybciej zbierze się punkty na jakąś sensowną nagrodę, bo po 2,5 roku tankowania na Shell'u mogę sobie pozwolić co najwyżej na plecak dziecięcy z kucykami albo mini kompresor z chin który nie napompuje nawet materaca
- na Lotosie jest mniejsza marża na wzbogacanym paliwie niż na Shell'u
Poza tym różnic nie widzę żadnych. Zatem przystaję na Dynamic'a bo trzeba wspierać POLSKI przemysł.
- na V-power diesel'u jest minimalnie dynamiczniejszy, ale to może być moje subiektywne odczucie, albo pasażerowie w trakcie postoju na Shell'u oddali mocz i stali się lżejsi
- na V-PD jakoś tak nie kopci jak mu depnę przy dynamicznym przyspieszaniu, zostaje gęstszy obłoczek ale nie czarny dym
- tankując na Lotosie szybciej zbierze się punkty na jakąś sensowną nagrodę, bo po 2,5 roku tankowania na Shell'u mogę sobie pozwolić co najwyżej na plecak dziecięcy z kucykami albo mini kompresor z chin który nie napompuje nawet materaca
- na Lotosie jest mniejsza marża na wzbogacanym paliwie niż na Shell'u
Poza tym różnic nie widzę żadnych. Zatem przystaję na Dynamic'a bo trzeba wspierać POLSKI przemysł.
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2009, 16:44 przez mati, łącznie zmieniany 1 raz.
- Deacon
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 728
- Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
- Rocznik: 2005
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Sosnowiec Radzionków
ja dzisiaj nalalem na full BP Ultimate - zobaczymy jak sie na tym jezdzi.
co do zbierania punktow - dla mnie wogole te programy lojalnosciowe to jakas pomylka. fajne nagrody kosztuja tyle punktow, ze trzeba by tirem jezdzic, zeby je zdobyc
chociaz powiem, ze na shellu mam jakies 8tys punktow - zestaw narzedzi moge sobie wziasc, albo model zdalnie sterowany F1 ferrari, albo jakis grill elektryczny - pare pierdulek jest
co do zbierania punktow - dla mnie wogole te programy lojalnosciowe to jakas pomylka. fajne nagrody kosztuja tyle punktow, ze trzeba by tirem jezdzic, zeby je zdobyc
chociaz powiem, ze na shellu mam jakies 8tys punktow - zestaw narzedzi moge sobie wziasc, albo model zdalnie sterowany F1 ferrari, albo jakis grill elektryczny - pare pierdulek jest