Czujnik doładowania - wezyki

Tematy dotyczące mechanizmu doładowania i turbiny.

Moderator: Moderatorzy

aro
Bywalec
Posty: 21
Rejestracja: 14 wrz 2008, 20:25
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: WWY

Czujnik doładowania - wezyki

Post autor: aro »

Witam,
dzis rano przypadkowo zauwazyłem wiszący wężyk, który idzie spod kolektora. Patrzyłem skąd mógł on spaść i zobaczyłem że wisi niepodłączony wężyk (nr 1 na rysunku z malym filterkiem) wychodzący z czujnika za filtrem paliwa (nr 2 na rysunku), wydaje mi się ze jest to czujnik doładowania, jeśli się mylę poprawcie mnie. Powiedzcie mi za co odpowiada ten wezyk, bo nie zauwazylem zeby cos sie zmienilo w pracy silnika, no moze zaczął troche mocniej kopić podczas szybszej jazdy.

Obrazek
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

z tego co pamiętam to to ma być "wolne" a powinno być zamocowane gdzieś w okolicy kielicha w takich plastikowych widełkach
polokokta55
Świeżak
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 25 cze 2008, 19:19
Lokalizacja: świerklany

Post autor: polokokta55 »

to co masz zaznaczone czerwoną jedynką to jest filterek z pompy próżniowej .Znajduje się ona z czoła silnika u góry jak jest pokrywa zaworów . Jest odpowiedzialna za wspomaganie układu hamulcowego ponieważ w kolektorze dolotowym jest ciśnienie z turbiny a do wspomagania hamulców potrzebne jest podciśnienie. Gdyby nie było turbiny to by wspomaganie było by z kolektora dolotowego gdyż tam by wytwarzało się podciśnienie
aro
Bywalec
Posty: 21
Rejestracja: 14 wrz 2008, 20:25
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: WWY

Post autor: aro »

polokokta55 pisze:to co masz zaznaczone czerwoną jedynką to jest filterek z pompy próżniowej .Znajduje się ona z czoła silnika u góry jak jest pokrywa zaworów . Jest odpowiedzialna za wspomaganie układu hamulcowego ponieważ w kolektorze dolotowym jest ciśnienie z turbiny a do wspomagania hamulców potrzebne jest podciśnienie. Gdyby nie było turbiny to by wspomaganie było by z kolektora dolotowego gdyż tam by wytwarzało się podciśnienie
Czyli musi to być podlaczone do kolektora dolotowego.
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

ma być tak jak teraz, wszystko jest ok wiec nie martw się, jedyne co możesz zrobić to przymocuj ten filterek żeby nie latał
Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Post autor: clubGRANT »

Witam.
Mam podobny problem,może ktoś coś poradzi:
http://bmw-tds.pl/forum/viewtopic.php?t=2982
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raven_1983 »

W drugim wątku odpisałem gdzie ma być wężyk idący z pod kolektora.
Dawit000
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 25 cze 2009, 10:51
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Turek

Post autor: Dawit000 »

A ja mam takie pytanie. Czy jest możliwość że czujnik doładowania się psuje i turbo przestaje pompować przy 3k obrotów?
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raven_1983 »

Turbina nigdy nie przestaje pompować - chyba, że się zepsuje.

Co najwyżej komputer nie wie o większej ilości powietrza i nie zwiększa dawkowania paliwa.
Dawit000
Bywalec
Posty: 194
Rejestracja: 25 cze 2009, 10:51
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Turek

Post autor: Dawit000 »

Wiem tylko ująłem to w najprostszej postaci.
Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Post autor: clubGRANT »

raven_1983 pisze:
Co najwyżej komputer nie wie o większej ilości powietrza i nie zwiększa dawkowania paliwa.
Wyszło na to,że nie Miałem podłączonego przewodu od kolektora do tego czujnika (sensora map ?) więc komputer nie wiedział o tym że turbina pompuje powietrze w większej ilości a auto jeździło normalnie bez zwiększania dawki paliwa przez kompa :cool:
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: raven_1983 »

Czyli podpięcie wężyka kolektor - czujnik doładowania uleczyło auto? :)
Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Post autor: clubGRANT »

raven_1983 pisze:Czyli podpięcie wężyka kolektor - czujnik doładowania uleczyło auto? :)
Nie uleczyło bo nic mu nie dolegało.
Napisałem wyraźnie,że nie miałem nic podpięte pod kolektor ssący u dołu,a okazało się że ma tam być podpięty przewód do jakiegoś czujnika.
ODPOWIEDZ