Czujnik doładowania - wezyki
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 20:25
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: WWY
Czujnik doładowania - wezyki
Witam,
dzis rano przypadkowo zauwazyłem wiszący wężyk, który idzie spod kolektora. Patrzyłem skąd mógł on spaść i zobaczyłem że wisi niepodłączony wężyk (nr 1 na rysunku z malym filterkiem) wychodzący z czujnika za filtrem paliwa (nr 2 na rysunku), wydaje mi się ze jest to czujnik doładowania, jeśli się mylę poprawcie mnie. Powiedzcie mi za co odpowiada ten wezyk, bo nie zauwazylem zeby cos sie zmienilo w pracy silnika, no moze zaczął troche mocniej kopić podczas szybszej jazdy.
dzis rano przypadkowo zauwazyłem wiszący wężyk, który idzie spod kolektora. Patrzyłem skąd mógł on spaść i zobaczyłem że wisi niepodłączony wężyk (nr 1 na rysunku z malym filterkiem) wychodzący z czujnika za filtrem paliwa (nr 2 na rysunku), wydaje mi się ze jest to czujnik doładowania, jeśli się mylę poprawcie mnie. Powiedzcie mi za co odpowiada ten wezyk, bo nie zauwazylem zeby cos sie zmienilo w pracy silnika, no moze zaczął troche mocniej kopić podczas szybszej jazdy.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 cze 2008, 19:19
- Lokalizacja: świerklany
to co masz zaznaczone czerwoną jedynką to jest filterek z pompy próżniowej .Znajduje się ona z czoła silnika u góry jak jest pokrywa zaworów . Jest odpowiedzialna za wspomaganie układu hamulcowego ponieważ w kolektorze dolotowym jest ciśnienie z turbiny a do wspomagania hamulców potrzebne jest podciśnienie. Gdyby nie było turbiny to by wspomaganie było by z kolektora dolotowego gdyż tam by wytwarzało się podciśnienie
-
- Bywalec
- Posty: 21
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 20:25
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: WWY
Czyli musi to być podlaczone do kolektora dolotowego.polokokta55 pisze:to co masz zaznaczone czerwoną jedynką to jest filterek z pompy próżniowej .Znajduje się ona z czoła silnika u góry jak jest pokrywa zaworów . Jest odpowiedzialna za wspomaganie układu hamulcowego ponieważ w kolektorze dolotowym jest ciśnienie z turbiny a do wspomagania hamulców potrzebne jest podciśnienie. Gdyby nie było turbiny to by wspomaganie było by z kolektora dolotowego gdyż tam by wytwarzało się podciśnienie
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- clubGRANT
- Bywalec Gadulec
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
Wyszło na to,że nie Miałem podłączonego przewodu od kolektora do tego czujnika (sensora map ?) więc komputer nie wiedział o tym że turbina pompuje powietrze w większej ilości a auto jeździło normalnie bez zwiększania dawki paliwa przez komparaven_1983 pisze:
Co najwyżej komputer nie wie o większej ilości powietrza i nie zwiększa dawkowania paliwa.
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa