[olej] E36 325 TD
Moderator: Moderatorzy
- lyssek
- Bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: 13 paź 2009, 14:39
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325td
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Ustka
- Kontakt:
[olej] E36 325 TD
Siemka, kupilem stosunkowo niedawno BMW i zastanawiam sie jaki olej wlac, najechane ma 320 tysiecy, 94 rok, podpowie ktos ?
-
- Bywalec
- Posty: 64
- Rejestracja: 17 lip 2008, 3:12
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Opolskie
- Lokalizacja: k-kozle
kolego moto-doktor to jest taki bardzo ciekawy wynalazek utrudniający zakup samochodu, z największego szrota robi rakiete na jakies 1-10000 km ciężko określić jak długo działa zwykle do pierwszej wymiany oleju, ma to cholerstwo konsystencje prawie zimnego kisielu i uszczelnia wszystko co napotka po drodze redukując dymienie, klekotanie nieraz różne dziwne usterki(jego działanie i skutki dla nikogo nie są do końca jasne) , no i sobie teraz wyobraź co się dzieje jak ten kisiel wypłuczesz nowiutkim olejem....
p.s. to jest najczarniejszy sceniarusz także nie sugeruj się tym aż tak bardzo,
motul też robi niezłe oleje, ja osobiście leje Mobila, wybór marki należy do ciebie (tylko nie lej jakiegoś shitu typu GM)
p.s. to jest najczarniejszy sceniarusz także nie sugeruj się tym aż tak bardzo,
motul też robi niezłe oleje, ja osobiście leje Mobila, wybór marki należy do ciebie (tylko nie lej jakiegoś shitu typu GM)
Ostatnio zmieniony 13 paź 2009, 21:34 przez crafty, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Bywalec
- Posty: 64
- Rejestracja: 17 lip 2008, 3:12
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Opolskie
- Lokalizacja: k-kozle
kolego mechanikiem nie jestem, ale 5w na taki przebieg to delikatna przesada podejzewam ze jak szybko bys go wlal tak szybko by go zjadl albo jakies inne cuda by sie dzialy, wybor oczywiscie nalezy do ciebie, przed wlaniem poczekaj jeszcze chwile na inne odpowiedzi moze chlopaki ci doradza cos madrzejszego niz ja
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1052
- Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
ja jak tylko kupilem moja Bumke zaraz zalalem olej taki jaki ja chcialem a nie taki jak ktos lal. wlalem polsyntetika mobila 1 TD i niczego innego jej nie wleje, ten olej (moim zdaniem) piesci silnik:) zawsze lalem mobila, moj ojciec zawsze wlewal mobila do swoich aut i NIGDY nie bylo problemu:) osobiscie polecam mobila, moze drogi ale warto
- ded
- Bywalec Gadulec
- Posty: 467
- Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
A ja o mobilu mam troche gorsze zdanie. Z fachowych artykulow ktore przeczytalem to Liqui Moly, Valvoline oraz Motul polecaja. Z tych wszystkich Valvoline jest najtanszy i dostepny w Intercars. Osobiscie przy takim przebiegu oraz bez kontaktu z poprzednim wlascicielem zaczalbym od mineralnego zeby przy nastepnej zmiania przejsc na polsyntetyk. Dla swietego spokoju zastosowalbym jakis srodek pluczacy. Aha, koniecznie wymiana przez spuszczenie rozgrzanego oleju, nie wyciagaj przez bagnet.
- Eskimos
- Bywalec
- Posty: 260
- Rejestracja: 04 lut 2009, 15:55
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
15W40? Na zimę? Zdecydowanie nie. Jak już tak bardzo boisz się syntetyka 5W40 (niesłusznie, zdrowy silnik może mieć i 700kkm i nadal jezdzić na pełnym syntetyku), to zalej semi Valvoline MaxLife 10W40. A stopniowanie w zmianie oleju nie ma większego sensu. Niezależnie od tego co było wlane, jeżeli silnik nie jest skrajnie zużyty, możesz wlać docelowy olej i co najwyżej (jeżeli zlejesz teraz wyjątkowy szlam) przyspieszyć pierwszą jego zmianę.
Ja bym na Twoim miejscu zaaplikował przed zlaniem tego co masz teraz płukankę i zapodał pełen syntetyk. Może właśnie dzięki temu, że leję syntetyka do każdego mojego silnika mam nakulane TDSem 340kkm, ciągle oryginalną turbinę (a nigdy nie bawię się w studzenie, czekanie itp.), nigdy nie słyszałem klepiącego popychacza, czy szurającego rozrządu i między zmianami (wg wskazań inspekcji) nie dolewam nic.
Mitów olejowych jest sporo i, choć nie mają one większego uzasadnienia, to ciągle są powtarzane i powielane
Ja bym na Twoim miejscu zaaplikował przed zlaniem tego co masz teraz płukankę i zapodał pełen syntetyk. Może właśnie dzięki temu, że leję syntetyka do każdego mojego silnika mam nakulane TDSem 340kkm, ciągle oryginalną turbinę (a nigdy nie bawię się w studzenie, czekanie itp.), nigdy nie słyszałem klepiącego popychacza, czy szurającego rozrządu i między zmianami (wg wskazań inspekcji) nie dolewam nic.
Mitów olejowych jest sporo i, choć nie mają one większego uzasadnienia, to ciągle są powtarzane i powielane
Ostatnio zmieniony 13 paź 2009, 23:16 przez Eskimos, łącznie zmieniany 1 raz.
Darz Bór!
Eskimos
Eskimos
-
- Bywalec
- Posty: 53
- Rejestracja: 14 paź 2008, 21:50
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
- Lokalizacja: holandia
I ja sie wtrace. 15w40 to juz sam w sobie ma szlam i jest napewno za gesty na zime. Jak zimny samochod z rana na mrozie bedziesz odpalal to na 100% uslyszysz klekot bo w pierwszych sekundach napewno nie bedzie smarowania tak jak trzeba. Jeszcze raz powtorze ze jest za gęsty i mysle ze nawet gdybys wlal go do nowego auta to zwyczajnie by spartolił sprawe. Uwazam ze 10w40 to jest najlepszy wybor. Nie wazne czy jest to mobil czy castrol czy co inne. Wazne aby byl to 10w40. Posiadam dwie beemki i tez nie wiem co lali poprzednicy do nich. Do mojej pierwszej e34 z silnikiem m40 wlalem na poczatek 15w40 i tak zawory zaczely klepac ze kupilem nowe popychacze i wstawilem dzwigienki z m43 na rolkach. zalalem 10w40 i jest cichutko. a do 325td leje shel helix plus bo tutaj w holandii na kazdej stacji mozna to kupic a mam dziure w chlodniczce oleju i musze co jakis czas dolewac. Nie narzekam na ten olej. Nie wiem czy ktos zauwazyl ale zawory w bmw sa zupelnie inaczej zrobione niz w innych markach. troche bardziej skomplikowane i jak sie tak dobrze przypatrzec to na sam widok nasuwa sie mysl ze tu trzeba rzadszy olej niz 15w40 nawet do silnikow z wiekszym przebiegiem a ktowie czy nie tym bardziej
- smuz
- Bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Świętokrzyskie
- Lokalizacja: TPI
- Kontakt:
Re: [olej] E36 325 TD
witam mi koles wlal platinum classic mineral 15w40 jakis shit z orlenu z tego co tu widze to trzeba wymienic juz zrobilem okolo 6tys na tym oleju po zimie planuje wymiane ale niewiem czy nie trzeba wymienic go przed auto ma juz 290tys. Zmienic go na polsyntetyk?