[olej] E36 325 TD

Polecane materiały eksploatacyjne (płyny, klocki, opony etc.) i kosmetyki - dyskusje, opinie, informacje.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
lyssek
Bywalec
Posty: 43
Rejestracja: 13 paź 2009, 14:39
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325td
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

[olej] E36 325 TD

Post autor: lyssek »

Siemka, kupilem stosunkowo niedawno BMW i zastanawiam sie jaki olej wlac, najechane ma 320 tysiecy, 94 rok, podpowie ktos ?
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
Posty: 467
Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: ded »

Nalej taki jaki byl, jesli byl mineral to najlepiej kup taki sam ewent zmien marke na jakis polecany np Valvoline. Jesli do nastepnej wymiany malo go ubedzie to mozesz smialo zmienic na polsyntetyk. Polecam bo podobno jest znacznie lepszy dla silnika a szczegolnie dla turbiny.
Awatar użytkownika
lyssek
Bywalec
Posty: 43
Rejestracja: 13 paź 2009, 14:39
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325td
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: lyssek »

Problem w tym ze nie wiem jaki byl a gosc po sprzedazy wylaczyl telefon ;/
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
Posty: 467
Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: ded »

Napisz do niego smsa ale jesli wylaczyl telefon to wybor oleju moze byc Twoim najmniejszym problemem. Wytrop jego albo kogos z jego rodziny na naszej klasie i moze nr zdobedziesz :)
Awatar użytkownika
lyssek
Bywalec
Posty: 43
Rejestracja: 13 paź 2009, 14:39
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325td
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: lyssek »

Mam go gdzies, nawet nie chce mi sie z nim gadac, zrobilem juz nia z 5 tys i jest ok wiec nie wiem czemu wylaczyl :P Lepiej powiedzcie jaki olej wlac, tylko zeby mi sie silnik nie rozszczelnil :/
crafty
Bywalec
Posty: 64
Rejestracja: 17 lip 2008, 3:12
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Opolskie
Lokalizacja: k-kozle

Post autor: crafty »

lej 15w40 do diesla castrola albo mobila, będzie najbezpieczniej, no i mam nadzieję że nie masz w nim zalanego Moto-doktora, skoro gość wyłączył telefon....
Awatar użytkownika
lyssek
Bywalec
Posty: 43
Rejestracja: 13 paź 2009, 14:39
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325td
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: lyssek »

:| co znaczy moto - doktor ? Myslalem o Motulu ...
crafty
Bywalec
Posty: 64
Rejestracja: 17 lip 2008, 3:12
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Opolskie
Lokalizacja: k-kozle

Post autor: crafty »

kolego moto-doktor to jest taki bardzo ciekawy wynalazek utrudniający zakup samochodu, z największego szrota robi rakiete na jakies 1-10000 km ciężko określić jak długo działa zwykle do pierwszej wymiany oleju, ma to cholerstwo konsystencje prawie zimnego kisielu i uszczelnia wszystko co napotka po drodze redukując dymienie, klekotanie nieraz różne dziwne usterki(jego działanie i skutki dla nikogo nie są do końca jasne) , no i sobie teraz wyobraź co się dzieje jak ten kisiel wypłuczesz nowiutkim olejem....
p.s. to jest najczarniejszy sceniarusz także nie sugeruj się tym aż tak bardzo,
motul też robi niezłe oleje, ja osobiście leje Mobila, wybór marki należy do ciebie (tylko nie lej jakiegoś shitu typu GM)
Ostatnio zmieniony 13 paź 2009, 21:34 przez crafty, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
lyssek
Bywalec
Posty: 43
Rejestracja: 13 paź 2009, 14:39
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325td
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: lyssek »

A to nie nie bo on lubi zakopcic dosyc dosyc na jalowym no i pod spodem troszeczke jest spocony ;) Z rana tez ciezko dyszy no i pracuje na wyzszych obrotach, 'klekocze' ale jak sie rozgrzeje to jest elegancko ;) To 15W40 ? Bo myslalem szczerze powiem o 5W40 ...
crafty
Bywalec
Posty: 64
Rejestracja: 17 lip 2008, 3:12
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Opolskie
Lokalizacja: k-kozle

Post autor: crafty »

kolego mechanikiem nie jestem, ale 5w na taki przebieg to delikatna przesada podejzewam ze jak szybko bys go wlal tak szybko by go zjadl albo jakies inne cuda by sie dzialy, wybor oczywiscie nalezy do ciebie, przed wlaniem poczekaj jeszcze chwile na inne odpowiedzi moze chlopaki ci doradza cos madrzejszego niz ja
pozdrawiam
Awatar użytkownika
lyssek
Bywalec
Posty: 43
Rejestracja: 13 paź 2009, 14:39
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325td
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: lyssek »

Dlatego pytam bo nie wiem ;) W kazdym razie wielkie dzieki za pomoc :)
Ermce
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1052
Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

Post autor: Ermce »

ja jak tylko kupilem moja Bumke zaraz zalalem olej taki jaki ja chcialem a nie taki jak ktos lal. wlalem polsyntetika mobila 1 TD i niczego innego jej nie wleje, ten olej (moim zdaniem) piesci silnik:) zawsze lalem mobila, moj ojciec zawsze wlewal mobila do swoich aut i NIGDY nie bylo problemu:) osobiscie polecam mobila, moze drogi ale warto
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
Posty: 467
Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: ded »

A ja o mobilu mam troche gorsze zdanie. Z fachowych artykulow ktore przeczytalem to Liqui Moly, Valvoline oraz Motul polecaja. Z tych wszystkich Valvoline jest najtanszy i dostepny w Intercars. Osobiscie przy takim przebiegu oraz bez kontaktu z poprzednim wlascicielem zaczalbym od mineralnego zeby przy nastepnej zmiania przejsc na polsyntetyk. Dla swietego spokoju zastosowalbym jakis srodek pluczacy. Aha, koniecznie wymiana przez spuszczenie rozgrzanego oleju, nie wyciagaj przez bagnet.
Awatar użytkownika
lyssek
Bywalec
Posty: 43
Rejestracja: 13 paź 2009, 14:39
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325td
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: lyssek »

Hmmm czyli 15W40 ? No dobra, pomysle jeszcze o tym Castrolu mam dobre dojscie ... Jeszcze takie pytanie rekami odkrece filtr oleju ?
Awatar użytkownika
Eskimos
Bywalec
Posty: 260
Rejestracja: 04 lut 2009, 15:55
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Eskimos »

15W40? Na zimę? Zdecydowanie nie. Jak już tak bardzo boisz się syntetyka 5W40 (niesłusznie, zdrowy silnik może mieć i 700kkm i nadal jezdzić na pełnym syntetyku), to zalej semi Valvoline MaxLife 10W40. A stopniowanie w zmianie oleju nie ma większego sensu. Niezależnie od tego co było wlane, jeżeli silnik nie jest skrajnie zużyty, możesz wlać docelowy olej i co najwyżej (jeżeli zlejesz teraz wyjątkowy szlam) przyspieszyć pierwszą jego zmianę.

Ja bym na Twoim miejscu zaaplikował przed zlaniem tego co masz teraz płukankę i zapodał pełen syntetyk. Może właśnie dzięki temu, że leję syntetyka do każdego mojego silnika mam nakulane TDSem 340kkm, ciągle oryginalną turbinę (a nigdy nie bawię się w studzenie, czekanie itp.), nigdy nie słyszałem klepiącego popychacza, czy szurającego rozrządu i między zmianami (wg wskazań inspekcji) nie dolewam nic.

Mitów olejowych jest sporo i, choć nie mają one większego uzasadnienia, to ciągle są powtarzane i powielane :evil:
Ostatnio zmieniony 13 paź 2009, 23:16 przez Eskimos, łącznie zmieniany 1 raz.
Darz Bór!
Eskimos
Awatar użytkownika
lyssek
Bywalec
Posty: 43
Rejestracja: 13 paź 2009, 14:39
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325td
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: lyssek »

No to ja juz nie wiem co mam robic ...
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
Posty: 467
Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Post autor: ded »

Plukanka + 10w40 Valvoline to wg mnie rozsadny wybor na poczatek. Jesli chodzi o filtr to unikalbym filtrona, slyszalem ze duzo jest reklamacji glownie na przeciwpylkowe i filtry powietrza a cena tych lepszych nie jest duzo wyzsza.
slawek44
Bywalec
Posty: 53
Rejestracja: 14 paź 2008, 21:50
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525td
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podkarpackie
Lokalizacja: holandia

Post autor: slawek44 »

I ja sie wtrace. 15w40 to juz sam w sobie ma szlam i jest napewno za gesty na zime. Jak zimny samochod z rana na mrozie bedziesz odpalal to na 100% uslyszysz klekot bo w pierwszych sekundach napewno nie bedzie smarowania tak jak trzeba. Jeszcze raz powtorze ze jest za gęsty i mysle ze nawet gdybys wlal go do nowego auta to zwyczajnie by spartolił sprawe. Uwazam ze 10w40 to jest najlepszy wybor. Nie wazne czy jest to mobil czy castrol czy co inne. Wazne aby byl to 10w40. Posiadam dwie beemki i tez nie wiem co lali poprzednicy do nich. Do mojej pierwszej e34 z silnikiem m40 wlalem na poczatek 15w40 i tak zawory zaczely klepac ze kupilem nowe popychacze i wstawilem dzwigienki z m43 na rolkach. zalalem 10w40 i jest cichutko. a do 325td leje shel helix plus bo tutaj w holandii na kazdej stacji mozna to kupic a mam dziure w chlodniczce oleju i musze co jakis czas dolewac. Nie narzekam na ten olej. Nie wiem czy ktos zauwazyl ale zawory w bmw sa zupelnie inaczej zrobione niz w innych markach. troche bardziej skomplikowane i jak sie tak dobrze przypatrzec to na sam widok nasuwa sie mysl ze tu trzeba rzadszy olej niz 15w40 nawet do silnikow z wiekszym przebiegiem a ktowie czy nie tym bardziej
Awatar użytkownika
lyssek
Bywalec
Posty: 43
Rejestracja: 13 paź 2009, 14:39
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325td
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

Post autor: lyssek »

Wlalem Castrola 10W40 i na razie jest git, tylko na zimnym dziwnie cos stuka ale to chyba nie od oleju ...
Awatar użytkownika
smuz
Bywalec
Posty: 223
Rejestracja: 13 wrz 2012, 11:13
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Świętokrzyskie
Lokalizacja: TPI
Kontakt:

Re: [olej] E36 325 TD

Post autor: smuz »

witam mi koles wlal platinum classic mineral 15w40 jakis shit z orlenu z tego co tu widze to trzeba wymienic juz zrobilem okolo 6tys na tym oleju po zimie planuje wymiane ale niewiem czy nie trzeba wymienic go przed auto ma juz 290tys. Zmienic go na polsyntetyk?
ODPOWIEDZ