SPALANIE A CHIP TUNING
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 21:28
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: SÅ‚awa
SPALANIE A CHIP TUNING
Zastanawiam sie na chipem do mojego TDS i chciałem się zapytac jak ze spalaniem po chipowaniu. Zastanawiam sie nad podkręceniem do 160km-170km co wy na to???
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Eskimos
- Bywalec
- Posty: 260
- Rejestracja: 04 lut 2009, 15:55
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Ja zrobiłem z chipem od Bagora jakieś 15kkm i nie mam uwag. A komputer pokładowy można skalibrować (test 20) i ustawić tak, że będzie pokazywał +- 0,1l.
Ostatnio zmieniony 08 lis 2009, 1:57 przez Eskimos, łącznie zmieniany 2 razy.
Darz Bór!
Eskimos
Eskimos
-
- Bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: 08 sty 2009, 15:04
- Seria: E36
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
- Lokalizacja: Kolbuszowa
- Kontakt:
Jeżdżę na chipsie od kolegi Bagora parę miesięcy temu. Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć że różnica w spalaniu jest. Całkowite spalanie wzrosło o około 0,3-0,5 l/100km. Auto spala teraz około 6,5-6,7 l w cyklu mieszanym, przy czym 70% miasto 30% trasa. Na trasie potrafi zejść do 6 i tu ciekawostka którą sprawdziłem już dwa razy nie ma znacznej różnicy między jazdą w trasie utrzymując 90-100 km/h a innym razem 130-140 km/h. Dodatkowo ( może auto z chipem tak reaguje a może mój egzemplarz jest wyjątkowy ) generalna tendencja spalania jest taka że chip chyba lubi wyższe obroty bo wyjeżdżenie baku na spokojnie (2800 rpm to max) i wyjeżdżenie baku przyciskając nieraz do 4000 rpm daje wynik, bardzo nieznacznie ale jednak, na korzyść tego drugiego. zobaczymy jak będzie w zimie. Podsumowując wydaje mi się że takie różnice to naprawdę nic biorąc pod uwagę poprawę elastyczności i osiągów. pozdr
- wojtek_blekitny
- Moderator
- Posty: 921
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: okol. Poznania
A jak byś nie patrzył to V8antek1001 pisze:Jakbym patrzył na spalanie to bym kupił tico w gazie A radość z jazdy jest bezcenna
Elvis, rozwiń proszę temat.
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
-
- Bywalec
- Posty: 198
- Rejestracja: 10 kwie 2008, 17:43
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: W-wa
To o moich doswiadczeniach pisze raven
Ale najpierw kilka faktów:
-mam E34 touring
-automat
-miesięcznie robię 3-5 tys. km
-uogólniając 50% miasto - 50% trasa
Po zamontowaniu chipa od Bagora na moim automacie w trasie większa moc przekłada sie na rzadsze redukcje - więcej mocy na wyższych biegach. Teraz przy normalnej jeździe od 90km/h na lock-upie auto spokojnie się rozpędza a wcześniej była redukcja
Natomiast w mieście /W-wa, korki/ moim zdaniem większe zużycie paliwa powoduje inna mapa wtrysku = zwiększona dawka paliwa.
W moim przypadku wychodzi na to samo, co przed chipem.
Ale z drugiej strony spokojnie możecie przyjąć, że zuzycie paliwa wzrośnie, bo trudno się oprzeć tej dynamice
Ale najpierw kilka faktów:
-mam E34 touring
-automat
-miesięcznie robię 3-5 tys. km
-uogólniając 50% miasto - 50% trasa
Po zamontowaniu chipa od Bagora na moim automacie w trasie większa moc przekłada sie na rzadsze redukcje - więcej mocy na wyższych biegach. Teraz przy normalnej jeździe od 90km/h na lock-upie auto spokojnie się rozpędza a wcześniej była redukcja
Natomiast w mieście /W-wa, korki/ moim zdaniem większe zużycie paliwa powoduje inna mapa wtrysku = zwiększona dawka paliwa.
W moim przypadku wychodzi na to samo, co przed chipem.
Ale z drugiej strony spokojnie możecie przyjąć, że zuzycie paliwa wzrośnie, bo trudno się oprzeć tej dynamice
-
- Bywalec
- Posty: 37
- Rejestracja: 16 paź 2009, 17:22
- Lokalizacja: Niegosław
mimo wszystko jestem starej daty i uwazam ze to co dal producent to i tak duzo jak na tamten czas z diesel'a. chipowanie moim skromnym zdaniem, jak rowniez zdaniem wielkiej rzeszy mechanikow, drastycznie skraca zywotnosc silnikow. Ja moim autem chce pojezdzic dlugo i nie skatuje jej chipem, ma zbyt wyglaskany stan zeby teraz to popsuc,
ale to Wasze auta i Wy zrobicie z nimi to co bedziecie chcieli
ale to Wasze auta i Wy zrobicie z nimi to co bedziecie chcieli
Wiedza jest jedna ale każdy ma swoją jej interpretację
-
- Bywalec
- Posty: 198
- Rejestracja: 10 kwie 2008, 17:43
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: W-wa
Dokładnie - to nasze auta i nasz wybór.
W moim przypadku wybór sprowadzał sie do jednego z dwóch: albo przełożenie na manuala albo chip. Poprzedniego TDS-a miałem w manualu i jazda na trasie była spokojniejsza i dynamiczniejsza niż w automacie. Teraz do dynamicznego wyprzedzania na trasie nie zrzuca mi do 4. lub 3. biegu przez co dostawał wysokich obrotów. Z chipem w razie potrzeby nie wkręca się tak i spokojnie przyspiesza na wyższych biegach. Teraz mam do dyspozycji wysoki moment i jazda jest komfortowa
Ale z drugiej strony u mnie w 2003 r był wymieniony silnik na nowy
W moim przypadku wybór sprowadzał sie do jednego z dwóch: albo przełożenie na manuala albo chip. Poprzedniego TDS-a miałem w manualu i jazda na trasie była spokojniejsza i dynamiczniejsza niż w automacie. Teraz do dynamicznego wyprzedzania na trasie nie zrzuca mi do 4. lub 3. biegu przez co dostawał wysokich obrotów. Z chipem w razie potrzeby nie wkręca się tak i spokojnie przyspiesza na wyższych biegach. Teraz mam do dyspozycji wysoki moment i jazda jest komfortowa
Ale z drugiej strony u mnie w 2003 r był wymieniony silnik na nowy
-
- Bywalec
- Posty: 212
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 22:10
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Olecko
- suley
- Bywalec
- Posty: 122
- Rejestracja: 09 wrz 2009, 20:44
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: KaWuEr SiTi
Z tego co wyczytałem dobry chip który dodaje powiedzmy 20KM zmniejsza zużycie paliwa w pewnym zakresie obr. a w pewnym zwiększa bo moc nie bierze się przecież z niczego. Poza tym kto normalny chipuje samochód a później jeździ sobie spokojnie jak gdyby nigdy nic? Chip jest po to żeby korzystać z tej mocy a nie chwalić się na naszej klasie
- Paweł Markiewic
- Bywalec
- Posty: 113
- Rejestracja: 18 paź 2009, 9:06
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Gliwice
Ja powiem tak. Mam chip od Bagora od około tygodnia. Jeżdżę raczej spokojnie nie więcej niż 100 po mieście , a tak na poważnie co do spalania to ja nie zauważyłem prawie żadnej różnicy chociaż jak jadę pod górkę ok 12o km/h na 5 biegu ekonomizer pokazuje jedną kreskę mniej niż przed chipem, jeżdżę tą drogą regularnie i sprawdzałem żeby mieć jakieś porównanie przed i po chipie, a i żeby nie było że sobie noge z gazu odpuściłem jechałem z tempomatem. Ciekawy jestem co Bagor powie, słyszałem, że chip obniża spalanie w dieslu. Pozostaje sprawdzenie trasy i miasta on po korek jazda 100km i wyjdzie.
BMW doszedłem do wniosku, że jazda samochodem jest całkiem przyjemna, pora na prawo jazdy...