TDS m51 (2.5l) i m41 (1.8l) - wymiana rozrządu
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec
- Posty: 53
- Rejestracja: 09 lis 2008, 14:31
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: ok.Koszalina
Ok dobre narzedzia tylko jakie??? Ciekawy jestem czym to odkrecic jak nie kluczem i jakas porzadna przedłuzką. Odłamac kawałek wału to trzeba byc naprawde zdolnym i walic w srube a nie klucz. Zakladałem nasadke udarowa, pokretło, rure 1.5 metra i rura sie wyginała. Odkrecanie udarowe jest najbardziej efektywnym. Napinasz kluczem ile sie da i walisz młotkiem od czoła w srube-musi puscic.
-
- Bywalec
- Posty: 152
- Rejestracja: 19 paź 2008, 0:33
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Gdy mamy już zdjętą pokrywę przekręcemy za pomocą klucza rozmiar 22 śrubą na wale korbowym tak, aby krzywki wałka rozrządu na pierwszym cylindrze były skierowane ku górze.
http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=11&fg=25
Gdzie tutaj jest ta śruba rozmiar 22? To przypadkiem nei chodzi o srubę Torx E14?
ja odkręciałem ta śrubę od wału takim z********* dużym kluczem pneumatycznym... nawet nie zajękała:D
takim właśnie:
http://www.narzedziowy.pl/timages//0902 ... 0x270).png
http://www.narzedzia-pm.pl/product_thum ... =475&h=475
takim właśnie:
http://www.narzedziowy.pl/timages//0902 ... 0x270).png
http://www.narzedzia-pm.pl/product_thum ... =475&h=475
witam czaytsalem posty i doczytalem sie opsiu rozrzadu ze miedzy znakiem na walem korbowym a znakiem na pompie wtryskowej musi byc 10 ogniw a cechowane 11 i 12 czy tr ustawienie jest poprawne zanim sciagalem rozrzad bylo tak ale po przeczytaniu postow wole sie upewnic
dziekuje za pomoc
pozdrawiam
oizo
dziekuje za pomoc
pozdrawiam
oizo
tak masz dobrze wszystko;)
a te znaki to ty sam robiłes???
ja jutrro zakladam rozrzad a kilka dni wczesniej napchalem łancuch na pompe i wał tak samo jak ty, tylko ze ja mialem oryginalne oczka (miedziane)
[ Dodano: Pon Lip 20, 2009 12:11 pm ]
witam, powiedzcie mi jak napiąć gorny napinacz w rozrządzie w 2.5 TDS tak aby nałożyć łańcuch na koło zębate od wałka rozrządu? macie jakieś pomysły???
z góry dzieki;)
a te znaki to ty sam robiłes???
ja jutrro zakladam rozrzad a kilka dni wczesniej napchalem łancuch na pompe i wał tak samo jak ty, tylko ze ja mialem oryginalne oczka (miedziane)
[ Dodano: Pon Lip 20, 2009 12:11 pm ]
witam, powiedzcie mi jak napiąć gorny napinacz w rozrządzie w 2.5 TDS tak aby nałożyć łańcuch na koło zębate od wałka rozrządu? macie jakieś pomysły???
z góry dzieki;)
Ostatnio zmieniony 20 lip 2009, 12:13 przez Dikson, łącznie zmieniany 1 raz.
ja ci to moge zrobić skąd jestes???:D wlasnie swierzo jestem po tej samej operacji... tylko ze ja 3 razy kupowalem uszczelke i zdejmowalem glowice (2 razy kupilem najtansza uszczelke za 150zł) ciekł mi olej pod glowica, na poczatku nie wiedzialem o co chodzi a za 3 razem kupiłem kozak uszczelke victora reinza za 280zł i hula elegancko, takze wiec na tym nie oszczedzaj... zacznij sobie od pierdółek dookoła glowicy (to co ja trzyma) kolektor odkrec wydechowy, ssący, rurki od wtrysków, wode spóść i dokładnie ją wydmuchaj jakos przed sciagnieciem bo bedziesz mial wode w oleju i jak bedziesz juz chcial odkrecac glowe to z przodu na obudowie rozrządu jest taki korek (nakretka) na imbus 10 chyba i odkrec go a wtedy ukaże ci sie napinacz... z góry płoze napinającą musisz jakś ugiąć wraz z łancuchem na du zeby móć wepchać przez ten korek jakis szpikulec o średnicy około 3,5 mm do napinacza zeby go zablokowac... jak zablokujesz to tylko potem sciagasz kolo zebate na wałku rozrządu przytrzymując sobie go kluczem 27 (na srodku walka jest miejsce na klucz) aha i przed cała operacją najlepiej zablokuj sobie wał na 0 wpychając bolec w odpowiednie miejsce docelowo przy skrzyni biegów pod rozrusznikiem (jest zatkana dziura plastykowym korkiem) musisz znależć jakis bolec o srednicy tej dziury i krecąc wałem (klucz 22) zablokowac go w odpowiednim miejscu... i tak pewnie nie skumałes no ale co... to trzeba zobazcyc inaczej sie nie da
-
- Bywalec
- Posty: 96
- Rejestracja: 21 sie 2012, 11:30
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: TDS m51 (2.5l) i m41 (1.8l) - wymiana rozrządu
Przepraszam za odgrzewanie kilkuletniego kotleta , ale uważam , że bedzie wiekszy porzadek jesli wszystko bedzie w jednym miejscu.
Jestem na etapie ustawiania rozrzadu - jako ze w automacie kolo zamachowe mozna zablokowac w kilku miejscach (tam gdzie sie wydaje ze jest gmp mozna zablokowac w dwoch meijsacch zaraz kolo siebie - blokade mam dobra - trzpien 12mm stoczony na koncu na 8mm , blokuje w dwoch miejscach zaraz kolo siebie blisko tego wlasnie znaku na pompie oleju .... ja juz zglupialem - ale taka jest konstrukcja kola zamachowego w automacie , tam jest taka blacha przykrecona z otworami i blokada moze wejsc w otwor w blasze , albo zaraz za to blacha tez blokujac .... paranoja) to pytam - czy GMP jest wtedy kiedy klin walu zgrywa sie ze znakiem na obudowie pompy oleju (taka mala straleczka) i jest to gdzies chyba kolo godziny trzeciej odchylone od pionu , a klin pompy wtryskowej wtedy celuje w godzine 12 ?
Jestem na etapie ustawiania rozrzadu - jako ze w automacie kolo zamachowe mozna zablokowac w kilku miejscach (tam gdzie sie wydaje ze jest gmp mozna zablokowac w dwoch meijsacch zaraz kolo siebie - blokade mam dobra - trzpien 12mm stoczony na koncu na 8mm , blokuje w dwoch miejscach zaraz kolo siebie blisko tego wlasnie znaku na pompie oleju .... ja juz zglupialem - ale taka jest konstrukcja kola zamachowego w automacie , tam jest taka blacha przykrecona z otworami i blokada moze wejsc w otwor w blasze , albo zaraz za to blacha tez blokujac .... paranoja) to pytam - czy GMP jest wtedy kiedy klin walu zgrywa sie ze znakiem na obudowie pompy oleju (taka mala straleczka) i jest to gdzies chyba kolo godziny trzeciej odchylone od pionu , a klin pompy wtryskowej wtedy celuje w godzine 12 ?
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
Re: TDS m51 (2.5l) i m41 (1.8l) - wymiana rozrządu
jeśli dobrze pamiętam znak masz też na kole pasowym wału, do samego zblokowania załóż jeśli masz zdjęte i po kłopocie
-
- Bywalec
- Posty: 96
- Rejestracja: 21 sie 2012, 11:30
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Śląskie
Re: TDS m51 (2.5l) i m41 (1.8l) - wymiana rozrządu
Przy ustawieniu wałka jest napisane , że powinien być delikatnie obrócony - ale w którą stronę , dolotu czy wydechu ? Ja ustawiłem delikatnie na wydech , bo tak zrozumiałem wypowiedź , ale może źle zrozumiałem ? Swoją drogę zwrócić należy szczególną uwage przy wkręcaniu szpilki (na torxa) trzymającą górną płozę - ja właśnie ją urwałem . Niby duży torx , a siły trzeba małej użyć .