wysokie spalanie 318 tds 95'
Moderator: Moderatorzy
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 kwie 2008, 21:31
- Lokalizacja: slask
wysokie spalanie 318 tds 95'
witam mam taki problem,
posiadam e36 318 tds sedan z 95 roku i pali mi 10 litrow po miescie, czytajac w internecie i pytajac kolegow ktorzy tez maja taki samochod dowiedzialem sie ze ich 318 tdsy pala 5.5-7 litrow max.. a moj zlopie 10 zawsze... obojetnie jak jezdze, jaka moze byc tego przyczyna ??
problemow raczej innych nie mam zawsze dobrze mi odpala, i w zimie i w lecie. i na cieplym i na zimnym silniku, jedyny problem ktory mam to taki ze jak mam 1/4 lub mniej diesla w baku to ciezko odpala, papke ktora podaje paliwo z baku do silnika jest zepsuta, tak przynajmniej twierdzi znajomy, jaka moze byc przyczyna tak wysokiego spalania na tym silniku ? prosze o pomoc...
posiadam e36 318 tds sedan z 95 roku i pali mi 10 litrow po miescie, czytajac w internecie i pytajac kolegow ktorzy tez maja taki samochod dowiedzialem sie ze ich 318 tdsy pala 5.5-7 litrow max.. a moj zlopie 10 zawsze... obojetnie jak jezdze, jaka moze byc tego przyczyna ??
problemow raczej innych nie mam zawsze dobrze mi odpala, i w zimie i w lecie. i na cieplym i na zimnym silniku, jedyny problem ktory mam to taki ze jak mam 1/4 lub mniej diesla w baku to ciezko odpala, papke ktora podaje paliwo z baku do silnika jest zepsuta, tak przynajmniej twierdzi znajomy, jaka moze byc przyczyna tak wysokiego spalania na tym silniku ? prosze o pomoc...
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2008, 23:08 przez Serofighter, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 212
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 22:10
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Olecko
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 kwie 2008, 21:31
- Lokalizacja: slask
-
- Bywalec
- Posty: 88
- Rejestracja: 02 lut 2008, 14:07
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podkarpackie
- Lokalizacja: Mielec/ostrów lub.
co do przepływomierza to odpuść sobie szukanie bo w wersji 318tds go nie ma!!!.
co do spalania to:
moja 318 TDS touring pali w mieście 7,8l (lato) 8,3l (zima) i to jest regularne jak "wskazania dobrego zegarka" nic a nic się nie zmienia. trasy jakie pokonuję to około 15 km w jedną stronę do pracy i 15km z powrotem.
o spalaniu około 5 litrów w mieście zapomnij, "bo to nie vw golf 1,9 tdi". to jest BMW i ono pali swoje, nawet przy dieslu.
ja tylko raz zeszłem w mojej beemce na zużycie 5 litrów/100km. Było to na słowacji gdzie jechałem bez CB-radia cały czas 60 i 90 km/h bojąc się policji i przy minimalnym ruchu na drodze (brak wyprzedzania). W polsce nie udało mi się to nigdy!!!!.
może zużycie 10l\100km to trochę dużo,ale dużo zależy jak jeździsz. na jak długich odcinkach w mieście i jak dynamicznie.
podjedź do dobrego mechanika, może pompiarza niech ci sprawdzi pompę, zwłaszcza nastawy na pompie, może to tkwi przyczyna i regulacja pomoże. nie mówię żeby wymieniać od razu pompę, niech "kumaty" mechanik ci ją sprawdzi.
co do spalania to:
moja 318 TDS touring pali w mieście 7,8l (lato) 8,3l (zima) i to jest regularne jak "wskazania dobrego zegarka" nic a nic się nie zmienia. trasy jakie pokonuję to około 15 km w jedną stronę do pracy i 15km z powrotem.
o spalaniu około 5 litrów w mieście zapomnij, "bo to nie vw golf 1,9 tdi". to jest BMW i ono pali swoje, nawet przy dieslu.
ja tylko raz zeszłem w mojej beemce na zużycie 5 litrów/100km. Było to na słowacji gdzie jechałem bez CB-radia cały czas 60 i 90 km/h bojąc się policji i przy minimalnym ruchu na drodze (brak wyprzedzania). W polsce nie udało mi się to nigdy!!!!.
może zużycie 10l\100km to trochę dużo,ale dużo zależy jak jeździsz. na jak długich odcinkach w mieście i jak dynamicznie.
podjedź do dobrego mechanika, może pompiarza niech ci sprawdzi pompę, zwłaszcza nastawy na pompie, może to tkwi przyczyna i regulacja pomoże. nie mówię żeby wymieniać od razu pompę, niech "kumaty" mechanik ci ją sprawdzi.
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 24 kwie 2008, 21:31
- Lokalizacja: slask
szkoda ze dopiero dzis czytam ten post bo bylech u znajomego zeby mi sprawdzil przeplywomierz i mnie wysmial , a jezeli chodzi o jazde to mam tak samo jak ty.. 13 km do pracy.. 13 km z pracy.. i jezdze w miare spokojnie, zamierzam oddac go do mechanika by mi zalozyl chipa, powiedzieli ze dokladnie przed zalozeniem mi sprawdza wszystko, pompe turbine wtryski itd. mam nadzieje ze cos sie okaze.. bo jak sciagnelem przykrywke z silnika zeby spojrzec na wtryski to pierwszy wtrysk jest mokry od diesla a pozostale 3 sa suche, moze wtrysk walniety.. no niewiem. nie jestem mechanik
-
- Bywalec
- Posty: 86
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 18:49
- Lokalizacja: łódź
chyba leci gdzies
mam podobny problem... do pracy 10 km w jedna 10 km w druga.zatankowalem do pelna w poprzedni poniedzialek...i przejechalem 500 km... 12 l??a jeszcze dwa miesiace temu na pelnym baku zrobilem ponad 1100 km, macie moze jakies propozycje skad moze leciec??auto pali na zimno i cieplo super, olej pobiera w granicach rozsadku. ok litr na 12 tys km. spod wtrysku moze tak bardzo leciec???prosze o pomoc:((
-
- Bywalec
- Posty: 86
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 18:49
- Lokalizacja: łódź
a moze wiecie gdzie w okolicy kutna lodzi mozna oddac tds w dobre rece na uszczelnienie pomppy??jakie to sa wogole koszta???
[ Dodano: Sro Paź 21, 2009 8:35 pm ]
a czy to moze nie jest tak ze gdy ta szczelnosc pompy pozostawia wiele do zyczenia to auto powinno ciezko palic po nocy ???zapowietrzac sie w skrocie??
[ Dodano: Sro Paź 21, 2009 8:35 pm ]
a czy to moze nie jest tak ze gdy ta szczelnosc pompy pozostawia wiele do zyczenia to auto powinno ciezko palic po nocy ???zapowietrzac sie w skrocie??
Ostatnio zmieniony 20 paź 2009, 22:07 przez globus_318tds, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 39
- Rejestracja: 02 sie 2009, 22:12
- Lokalizacja: Wlkp - Poznań
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Re: chyba leci gdzies
globus_318tds pisze:mam podobny problem... do pracy 10 km w jedna 10 km w druga.zatankowalem do pelna w poprzedni poniedzialek...i przejechalem 500 km... 12 l??a jeszcze dwa miesiace temu na pelnym baku zrobilem ponad 1100 km, macie moze jakies propozycje skad moze leciec??auto pali na zimno i cieplo super, olej pobiera w granicach rozsadku. ok litr na 12 tys km. spod wtrysku moze tak bardzo leciec???prosze o pomoc:((
A smród paliwa w kabinie nie przeszkadza?
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
-
- Bywalec
- Posty: 86
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 18:49
- Lokalizacja: łódź
przeszkadza. wczesniej jak bylo cieplo nie bylo tego wogole czuc, wczoraj zdjalem kolektor i zlokalizowalem wyciek, pompa, i dzisiaj szukam jakiegos zakladu ktory mi to zrobi,moze ktos w lodzi i okolicy zna jakichs sprawdzonych pompiarzy??
[ Dodano: Pon Paź 26, 2009 10:11 am ]
a moze ktos z kolegow naprawial pompe w zgierzu w zakladzie Bosch Diesel Servic??rozmawialem z nimi przed chwila i cena za calkowite uszczelnienie to prawie 1000 zl razem z montazem i demontazem oraz gw na rok, i sprawdzeniem po 1500km.z tego co widze to piszecie raczej kwoty w granicy 500 zl, wiec zastanawiam sie czy warto sie podjac takiego wydatku...pmocy.
[ Dodano: Pon Paź 26, 2009 10:11 am ]
a moze ktos z kolegow naprawial pompe w zgierzu w zakladzie Bosch Diesel Servic??rozmawialem z nimi przed chwila i cena za calkowite uszczelnienie to prawie 1000 zl razem z montazem i demontazem oraz gw na rok, i sprawdzeniem po 1500km.z tego co widze to piszecie raczej kwoty w granicy 500 zl, wiec zastanawiam sie czy warto sie podjac takiego wydatku...pmocy.
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Bywalec
- Posty: 86
- Rejestracja: 15 kwie 2009, 18:49
- Lokalizacja: łódź
paliwo z tego co zobaczylem leci mi takim malym otworem w gornej pokrywie pompy, tzn tam sie wybija,i to tak sporo, myslallem ze moze gdy tam wloze cos w rodzaju korka to cos da, moze chociaz na krotki czas, ale nie daje rady,
sadze ze to gdzies w srodku leci i wybija tym otworem,poniewaz wmiare mozliwosci wytarlem cala pompe i boki byly suche.
znalazlem jednego pompiarza z glowa,ktory za samo uszczelnienie chce 600zl, do tego inny mechanik wyjac i wlozyc i pewnie ustawic by musial
sadze ze to gdzies w srodku leci i wybija tym otworem,poniewaz wmiare mozliwosci wytarlem cala pompe i boki byly suche.
znalazlem jednego pompiarza z glowa,ktory za samo uszczelnienie chce 600zl, do tego inny mechanik wyjac i wlozyc i pewnie ustawic by musial
- Diler
- Bywalec
- Posty: 118
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:44
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Dęblin
Re: wysokie spalanie 318 tds 95'
Odgrzeję temat.
Mam problem z moim 318 tds, tzn. dość wysokie spalanie na poziomie 12l/100km. Do tej pory nic się nie działo, auto paliło około 7litrów. W tej chwili przy jeździe głównie po małym mieście i trasa 25km między miastami.
W aucie od pewnego czasu szwankuje mi wskaźnik temperatury na OBC, tzn często pokazuje temp -37 ale to chyba nie ma wpływu.
Co do dymienia to może delikatnie mocniej dymi przy przyśpieszaniu, ale nie ma tragedii - moc bez zmian, palenie bez zmian. Delikatnie wilgotny olejem jest intercooler przy dojściu przewodu od EGR.
Wycieku paliwa nigdzie nie widać i co najważniejsze nie czuć zapachu ropy w aucie ani wokół auta.
Nie wiem od czego zacząć poszukiwania. Na pewno najpierw komp i sprawdzenie dawki i kąta, dodatkowo w pon wymiana filtra paliwa. Jeżeli to nic nie wykaże, to gdzie szukać? Wtryski? Czy możliwy jest aż tak duży wzrost spalania przez same wtryski? Czy nieszczelny IC może powodować takie spalanie - przy nieszczelnym raczej powinno ubyć coś mocy?
Mam problem z moim 318 tds, tzn. dość wysokie spalanie na poziomie 12l/100km. Do tej pory nic się nie działo, auto paliło około 7litrów. W tej chwili przy jeździe głównie po małym mieście i trasa 25km między miastami.
W aucie od pewnego czasu szwankuje mi wskaźnik temperatury na OBC, tzn często pokazuje temp -37 ale to chyba nie ma wpływu.
Co do dymienia to może delikatnie mocniej dymi przy przyśpieszaniu, ale nie ma tragedii - moc bez zmian, palenie bez zmian. Delikatnie wilgotny olejem jest intercooler przy dojściu przewodu od EGR.
Wycieku paliwa nigdzie nie widać i co najważniejsze nie czuć zapachu ropy w aucie ani wokół auta.
Nie wiem od czego zacząć poszukiwania. Na pewno najpierw komp i sprawdzenie dawki i kąta, dodatkowo w pon wymiana filtra paliwa. Jeżeli to nic nie wykaże, to gdzie szukać? Wtryski? Czy możliwy jest aż tak duży wzrost spalania przez same wtryski? Czy nieszczelny IC może powodować takie spalanie - przy nieszczelnym raczej powinno ubyć coś mocy?
Jedyny słuszny wybór - BMW
- gummiss11
- Bywalec Gadulec
- Posty: 435
- Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 320d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kawki(Brodnica)
Re: wysokie spalanie 318 tds 95'
Może bardziej jest zapchany niż nieszczelny. Mocy ubędzie jak nie będzie ciśnienia całkowicie, tak to będzie podlewał paliwkiem więcej i dlatego większy spalanie. Do filtra paliwa wymień jeszcze powietrzny, to on jak się zapcha powoduje największy wzrost spalania.....
Osobiście zaczął bym od zasilania powietrzem, potem brał bym się za pompę, zawsze to tańsze rozwiązanie i więcej samemu można zrobić. Grzebanie w pompie i wtryskach zostawił bym na później..... Odblokowanie dolotu powinno pomóc
Osobiście zaczął bym od zasilania powietrzem, potem brał bym się za pompę, zawsze to tańsze rozwiązanie i więcej samemu można zrobić. Grzebanie w pompie i wtryskach zostawił bym na później..... Odblokowanie dolotu powinno pomóc
Bo Możemy Więcej...
- Diler
- Bywalec
- Posty: 118
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:44
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 318tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Dęblin
Re: wysokie spalanie 318 tds 95'
na razie wymieniłem filtry wszystkie.
Jutro prawdopodobnie wyjmę IC w celu dokładnego wymycia i sprawdzenie czy jest szczelny.
Jedyne co zauważyłem, to auto w tej chwili zaczęło mocniej dymić - jadać przy około 1500 obr. i jak depnę w pedał to puszcza czarna chmurę z tyłu. poza tym czuję, jakby auto był delikatnie słabsze. Jutro albo w czwartek czyszczenie IC, jeżeli nie pomoże to będę podpinał auto gdzieś pod komputer w celu sprawdzenia kata wtrysku i dawki.
Jutro prawdopodobnie wyjmę IC w celu dokładnego wymycia i sprawdzenie czy jest szczelny.
Jedyne co zauważyłem, to auto w tej chwili zaczęło mocniej dymić - jadać przy około 1500 obr. i jak depnę w pedał to puszcza czarna chmurę z tyłu. poza tym czuję, jakby auto był delikatnie słabsze. Jutro albo w czwartek czyszczenie IC, jeżeli nie pomoże to będę podpinał auto gdzieś pod komputer w celu sprawdzenia kata wtrysku i dawki.
Jedyny słuszny wybór - BMW
-
- Bywalec
- Posty: 92
- Rejestracja: 27 paź 2015, 19:20
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
Re: wysokie spalanie 318 tds 95'
Co przeczytam historię na temat tds to temat się urywa i ślad po usterce ginie