wyciek oleju z intercoolera

Tematy dotyczące mechanizmu doładowania i turbiny.

Moderator: Moderatorzy

Zbych
Bywalec
Posty: 96
Rejestracja: 02 mar 2008, 20:42
Lokalizacja: PL

Post autor: Zbych »

moim zdaniem wymien lub napraw ten waz co pisales wczesniej...to jest odpowietrzenie skrzyni korbowej i to moze byc twoj klopot :razz:
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

chcialem zauwazyc ze odma bo tak sie to nazywa w tds-ie jest podlacznona bezposrednio do obudowy filtra powietrza
Piotr
Bywalec
Posty: 33
Rejestracja: 26 kwie 2008, 14:34
Lokalizacja: Gubin

Post autor: Piotr »

aha to sie troche pogubiłem prosił bym jasnie co zrobic i za co się wziąść? w filtrze powietrza mam sucho nie ma tam sladow oleju. Aha i pytanie do adama czy Ci tak samo kapie olej jak mi? w tym miejscu? to jest czesty problem tdsów:(
Piotr
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

w tds-ie najczesciej kapie z zworu agr ale zdazaja sie inne miejsca wiec jeszcze raz dokladnie napisz gdzie tobie kapie bo mi kapalo z laczenia tej rurki z gumowym kolankiem co pionowo do agr idzie, okazalo sie ze opaska puscila. ja mialem juz takie ilosci oleju w dolocie ze jak demontowalem rury to olej sie ju wylewal, turbo do wymiany bo to ze olej do powietrza szedl to jeszcze pikus ale ze poszedl w wydech to juz trup na calej linii
Piotr
Bywalec
Posty: 33
Rejestracja: 26 kwie 2008, 14:34
Lokalizacja: Gubin

Post autor: Piotr »

jak bys zechciał to na stronie pierwszej tematu wszystko opisałem dokładnie nawet zamiesciłem fote. Zaznaczę że ścieka olej w dolnej czesci IC. Górna jest sucha gdzies z 15 cm od dołu Ic jest cały czarny od oleju. i leci sobie po nadkoli o skapuje tak jak na focie. dzieki pozdro
Piotr
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

czyli z tego wynika ze masz rozszczelniony ic lub obudowa jest peknieta, a co do oleju to tak jak pisalem wina turbiny
Piotr
Bywalec
Posty: 33
Rejestracja: 26 kwie 2008, 14:34
Lokalizacja: Gubin

Post autor: Piotr »

Aha. Mniej wiecej rozumiem. Czyli tak... IC jest uszkodzone dlatego puszcza małe ilości oleju na zewnątrz. Oleju który bierze się z rozszczelnionej turbiny. A kiedy Ic było by szczelne ten olej gdzie by sie podział? Bo śłyszałem ze nowe turbo nawet puszcza znikome ilości oleju
Piotr
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

normalnie olej ten osadza sie na sciankach rur, ic, kolektorze ssacym, a to co trafi dalej jest spalone. co do nowej turbiny jest prawda ze puszcza olej ale naprawde w minimalnych ilosciach.


wczoraj ostatecznie zakonczylem temat mojego turbo, za urzywke w dobrym stanie dalem 500zl. teraz gwizda az milo
Piotr
Bywalec
Posty: 33
Rejestracja: 26 kwie 2008, 14:34
Lokalizacja: Gubin

Post autor: Piotr »

Aha moja tez gwizda az miło ale nie miło jak olej skapuje na ziemie. Wiec to najprawdopodobniej wina IC?
Piotr
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

ja sprawdzalem szczelnosc ic w oplu omedze za pomoca benzyny ekstrakcyjnej postawilem ja do gory wylotami i zalalem do pelna benzyna. benzyna rozpuszcza olej i jezeli jest nieszczelnosc zacznie sie pieknie saczyc w miejscu nieszczelnosci
Piotr
Bywalec
Posty: 33
Rejestracja: 26 kwie 2008, 14:34
Lokalizacja: Gubin

Post autor: Piotr »

tzn ze musze wyjąć IC i zalac tą benzyną jeśli bedzie gdzieś ciekło to bedzie wina IC? dobrze zrozumiałem?
Piotr
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

dokladnie zeby spr szczelnosc musisz go wyjac i dalej tak jak napisalem jesli masz trafiony to do wymiany bo wontpie ze da rade go skleic
Piotr
Bywalec
Posty: 33
Rejestracja: 26 kwie 2008, 14:34
Lokalizacja: Gubin

Post autor: Piotr »

no dobrze. wiec tak... jesli IC jest dziurawe i kupie całe(szczelne) to co wtedy bedzie sie działo z olejem ktory dostaje sie do ic i skapuje sobie pomalutku na ziemie? i czy to normalne ze w ic znajduja sie ślady oleju? mój IC jest z góry czysty od połowy cały zaolejony
Piotr
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

tak jak pisalem wczesniej to ze olej sie odklada i czesciowo spala to normalne. to ze turbina w niewielkim stopniu przepuszcza olej to tez normalne, ale jesli turbina zaczyna przepuszczac zbyt duzo oleju ic szybciej sie zabrudza i trzeba go czyscic i oczywiscie w razie potrzeby wymienic turbo. jesli turbo jest sprawne to wystarczy czyszczenie ic pod warunkiem ze jest cale bo inaczej nawet po czyszczeniu za jakis czas zacznie na nowo leciec jak olej sie odlozy
Piotr
Bywalec
Posty: 33
Rejestracja: 26 kwie 2008, 14:34
Lokalizacja: Gubin

Post autor: Piotr »

ok dzieki za pomoc za jakis czas bede działał wyczyszcze ic choc myśle ze mam je dziurawe wyciagne sprawdze i bede wiedział na czym stoje. Ale Jeśli leci to raczej jest dziurawe. Nom ale zobaczymy.dam znac. pozdrawiam

[ Dodano: Pon Maj 26, 2008 6:16 pm ]
Witam ponownie. Mam jeszcze pytanie, jesli nie wykręcałem Ic tylko odłączyłem górną rurę dolotową i nalałem z góry trochę wody (nie dużo mniej niż pół szklanki) i przez chwile była cisza az za chwile wylała sie ta woda oczywiscie tędy gdzie cieknie olej. czy to cos oznacza?

[ Dodano: Pią Lip 04, 2008 5:53 pm ]
Witam. Problem nadal jest:( po przejechaniu 3 tys km stan oleju zszedł nieco ponad ostatnią kreske czyli minimum, autko chodzi elegancko nie kopci obroty stoja w miejscu nie faluja a olej ubywa, to ze ubywa to ja wiem i to widac scieka przez IC, teraz jest takie pytanie jak wymienie ic bo sądze ze jest dziurawe czy to pomoze? prosze o pomoc
Piotr
ArekB
Bywalec
Posty: 16
Rejestracja: 09 gru 2008, 19:34
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: PÅ‚ock

wyciek oleju z intercoolera

Post autor: ArekB »

witam mam uszkodzony intercooler, zabieram sie za jego wymianę jak bedzie troche cieplej. Czy inny moze tez byc dobry? chodzi mi o te uniwersalne, które sa całe z aluminium a nie łaczone jak org z plastikiem?
http://allegro.pl/item889682303_interco ... ic_pl.html

http://allegro.pl/item869589922_sportow ... mocja.html

http://allegro.pl/item881329218_sportow ... mocja.html
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

wyciek oleju z intercoolera

Post autor: raven_1983 »

Jeżeli zmieści się i węże będzie można podłączyć to nie ma powodu aby nie działało...

Problemy jakie widzę:
1. intercooler jest mocowany pod chłodnicą i jest tam dosyć ciasno.
2. plastikowe mocowania węży są skierowane w stronę silnika a nie na boki auta.
3. czy zamiennik ma taką samą przepustowość? (czy nie będzie stawiał oporów?)
ArekB
Bywalec
Posty: 16
Rejestracja: 09 gru 2008, 19:34
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: PÅ‚ock

wyciek oleju z intercoolera

Post autor: ArekB »

właśnie tez sie tego obawiam, wymiary można by zmierzyć i porównać, org inter jest trochę słaby wiec możne lepiej zainwestować w coś porządniejszego, jak wymontuje stary to pomysle co kupic bo zastanawia mnie montaż tych innych IC
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

wyciek oleju z intercoolera

Post autor: raven_1983 »

Oryginalny IC nie jest słaby - jest wystarczający.

Chyba, że posiadasz wiedzę z tej dziedziny przewyższającą inżynierów BMW, lub pracują tam wybitne patałachy ;)

Swoją drogą - masz świadomość, że w IC nie powinno być oleju? co najwyżej śladowe ilości...
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

wyciek oleju z intercoolera

Post autor: N2O »

Oryginalne IC w BMW to jest jakaś parodia Intercoolera.
:lol:
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
ODPOWIEDZ