td/tds - sprawdzanie sprawności świec żarowych
Moderator: Moderatorzy
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
td/tds - sprawdzanie sprawności świec żarowych
Widzę, że pytania odnośnie sprawdzania świec żarowych co jakiś czas się pojawiają, więc podzielę się swoimi doświadczeniami.
Myślę, że czynność ta jest na tyle prosta, że zdjęcia są zbyteczne.
W tym celu wystarczy probówka nawet taka prowizoryczna, zrobiona na "poczekaniu" z kabelków i żaróweczki (12V).
Po zdjęciu osłony z pokrywy zaworów silnika, mamy wystarczający dostęp do świec.
Pierw odkręcamy nakrętki na świecach i zdejmujemy z nich kable (przewodziki elektryczne).
Następnie mocujemy przewód naszej probówki z tym przed chwilą odkręconym od świec.
Drugi koniec naszej probówki mocujemy do świecy a właściwie, do metalowego kruća u jej góry.
Pewnie będzie łatwiej i szybciej wykonać te czynności, przytrzymując w palcach przewody, ale potrzebna będzie pomoc drugiej osoby, bo trzeba będzie co chwila włączać zapłon.
Po przekręceniu kluczyka, (jeśli świeca żarowa jest sprawna) probówka powinna się zaświecić.
Tę czynność wykonujemy przy każdej świecy z osobna.
Myślę, że czynność ta jest na tyle prosta, że zdjęcia są zbyteczne.
W tym celu wystarczy probówka nawet taka prowizoryczna, zrobiona na "poczekaniu" z kabelków i żaróweczki (12V).
Po zdjęciu osłony z pokrywy zaworów silnika, mamy wystarczający dostęp do świec.
Pierw odkręcamy nakrętki na świecach i zdejmujemy z nich kable (przewodziki elektryczne).
Następnie mocujemy przewód naszej probówki z tym przed chwilą odkręconym od świec.
Drugi koniec naszej probówki mocujemy do świecy a właściwie, do metalowego kruća u jej góry.
Pewnie będzie łatwiej i szybciej wykonać te czynności, przytrzymując w palcach przewody, ale potrzebna będzie pomoc drugiej osoby, bo trzeba będzie co chwila włączać zapłon.
Po przekręceniu kluczyka, (jeśli świeca żarowa jest sprawna) probówka powinna się zaświecić.
Tę czynność wykonujemy przy każdej świecy z osobna.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- bart74
- Bywalec
- Posty: 260
- Rejestracja: 26 lip 2009, 21:11
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Opolskie
- Lokalizacja: Brzeg (opolskie)
Sprawdzanie sprawności świec żarowych w TDS'ach
Powinieneś dopisać, że czynność tę wykonujemy na całkowicie zimnym silniku no chyba, że ktoś ma założone "cudo z allegro"
_______________________________________
Zapraszam do mojej galerii
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=2745
Zapraszam do mojej galerii
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=2745
- kwiatek
- Bywalec Gadulec
- Posty: 337
- Rejestracja: 16 paź 2008, 22:07
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Szczecin
Sprawdzanie sprawności świec żarowych w TDS'ach
Wydaje mi się , przynajmniej ja tak robię ,że kabelkiem od świecy wystarczy potrzeć właśnie o świece i jeśli będzie dobra to będzie iskrzeć , jeśli nie to jest świeca padnięta
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Sprawdzanie sprawności świec żarowych w TDS'ach
Najlepszy sposób to wykręcić świece i podłączyć do akumulatora na kilka sekund(może być na kablach rozruchowych aby się nie poparzyć), i obserwować jak szybko się nagrzewają, czy grzeją prawidłowo od czubka po całym obwodzie. Oczywiście świece grzejące zbyt wolno i nierównomiernie należy wymienić na najlepiej nowe - ale te też sprawdzić przed zamontowaniem.
To że świeca iskrzy lub ma przejście nie znaczy że jest sprawna.
To że świeca iskrzy lub ma przejście nie znaczy że jest sprawna.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- gummiss11
- Bywalec Gadulec
- Posty: 435
- Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 320d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kawki(Brodnica)
Sprawdzanie sprawności świec żarowych w TDS'ach
N2O ma 100% racji. Że coś pobiera prąd nie znaczy że działa prawidłowo. A jak się wykręci to wtedy widać czy grzeją i jak grzeją . Ja swoje świece sprawdzałem na jesieni jak było jeszcze ciepło. I taki sposób polecam
Bo Możemy Więcej...
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Sprawdzanie sprawności świec żarowych w TDS'ach
Mój sposób jeszcze mnie nie zawiódł.
Nie przeczę, że wykręcenie świecy i jej sprawdzenie na zewnątrz jest ewidentnie bardziej miarodajne, ale za to ile fatygi i czasu.
Niby powinno się wymieniać świece kompletami, ale ja przez 5 lat wymieniłem tylko 2 świece. W drugim TDS'ie 3 świece. Też w ciągu 5 lat.
Nie przeczę, że wykręcenie świecy i jej sprawdzenie na zewnątrz jest ewidentnie bardziej miarodajne, ale za to ile fatygi i czasu.
Niby powinno się wymieniać świece kompletami, ale ja przez 5 lat wymieniłem tylko 2 świece. W drugim TDS'ie 3 świece. Też w ciągu 5 lat.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Sprawdzanie sprawności świec żarowych w TDS'ach
U mnie zdjęcie i założenie aluminiowego kolektora w Range Rover'ze to kilka minut roboty jak się ma wprawę, ostatnim razem miałem kilkanaście różnych używanych świec z trzech silników, więc znalazłem sobie takie co się najszybciej rozgrzewają i najrównomierniej - były to świece BERU.
Rozgrzewają się w czasie około 3-5 sekund.
Świecy na pierwszym cylindrze nie wykręcałem z powodu kiepskiego dostępu i braku odpowiednio wygiętych kluczy - sprawdziłem ją tylko miernikiem i byłą ok.
Odpalanie silnika z półobrotu przy -20stC po jednym grzaniu świec bezcenne. Tylko akumulator musi być dobry.
Rozgrzewają się w czasie około 3-5 sekund.
Świecy na pierwszym cylindrze nie wykręcałem z powodu kiepskiego dostępu i braku odpowiednio wygiętych kluczy - sprawdziłem ją tylko miernikiem i byłą ok.
Odpalanie silnika z półobrotu przy -20stC po jednym grzaniu świec bezcenne. Tylko akumulator musi być dobry.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Sprawdzanie sprawności świec żarowych w TDS'ach
Po demontażu kolektora jakimi kluczami się posługujesz?N2O pisze:U mnie zdjęcie i założenie aluminiowego kolektora w Range Rover'ze to kilka minut roboty jak się ma wprawę...
Świecy na pierwszym cylindrze nie wykręcałem z powodu kiepskiego dostępu i braku odpowiednio wygiętych kluczy - sprawdziłem ją tylko miernikiem i byłą ok.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Sprawdzanie sprawności świec żarowych w TDS'ach
Kolektor odkręcam nasadową 12-ką na 1/4 cala z odpowiednimi przedłużkami i grzechotką, nakrętki jakoś sięgam rękami aby wyjąć. Potem przydaje się długa nasadka 12 na małą grzechotkę(1/4) do wykręcenia i świec, klucz 12 oczkowy gięty przy oczku i 7 lub 8mm do odkręcenia nakrętek na świecach. Nie polecam używania większych kluczy do wykręcania świec aby czasem nie urwać świecy jak mocno dokręcona.
Przy kolektorze istotne są oryginalne nakrętki z kołnierzem, w ciaśniejszych miejscach nie spadają tak z klucza jak zwykłe nakrętki.
A i wcześniej warto odpiąć minusową klemę z akumulatora co by zwarcia na rozruszniku nie zrobić niechcący.
Przy kolektorze istotne są oryginalne nakrętki z kołnierzem, w ciaśniejszych miejscach nie spadają tak z klucza jak zwykłe nakrętki.
A i wcześniej warto odpiąć minusową klemę z akumulatora co by zwarcia na rozruszniku nie zrobić niechcący.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- clubGRANT
- Bywalec Gadulec
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
Sprawdzanie sprawności świec żarowych w TDS'ach
kwiatek pisze:Wydaje mi się , przynajmniej ja tak robię ,że kabelkiem od świecy wystarczy potrzeć właśnie o świece i jeśli będzie dobra to będzie iskrzeć , jeśli nie to jest świeca padnięta
Dokładnie słyszałem to samo od użytkowników diesli innych marek.
Osobiście to wolał bym wykręcić wszystkie świece i ocenić je wizualnie oraz sprawdzić podłączając pod akum.
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Sprawdzanie sprawności świec żarowych w TDS'ach
N2O, masz dość bogate wyposażenie.
Pytałem Cię o to, bo... jak to się mówi: "odpowiedni sprzęt, to połowa sukcesu".
Nie chwaląc się, bez ściągania kolektora ssącego, zawsze udawało mi się odkręcić wszystkie świece. Używam też kilku wypróbowanych kluczy.
Jednak w czasie wykręcania świec nie powiem, mam chwile zwątpienia.
Przydały by się dziecięce rączki.
Pytałem Cię o to, bo... jak to się mówi: "odpowiedni sprzęt, to połowa sukcesu".
Nie chwaląc się, bez ściągania kolektora ssącego, zawsze udawało mi się odkręcić wszystkie świece. Używam też kilku wypróbowanych kluczy.
Jednak w czasie wykręcania świec nie powiem, mam chwile zwątpienia.
Przydały by się dziecięce rączki.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Sprawdzanie sprawności świec żarowych w TDS'ach
Podziwiam cie za tą umiejętność wykręcania świec na założonym kolektorze.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
Sprawdzanie sprawności świec żarowych w TDS'ach
jest jeszcze jeden sposób na sprawdzanie świec, trzeba dostać się do sterowania świecami i wykożystując fakt że każda świeca ma osobny przewód odpina się kostkę i miernikiem mierzysz ciągłość obwodu
- gummiss11
- Bywalec Gadulec
- Posty: 435
- Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 320d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kawki(Brodnica)
Sprawdzanie sprawności świec żarowych w TDS'ach
Z tą wtyczką to dobry pomysł, od razu wiadomo że instalacja też jest ok
Bo Możemy Więcej...
-
- Bywalec
- Posty: 23
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 17:31
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Sprawdzanie sprawności świec żarowych w TDS'ach
Świece możemy sprawdzić miernikiem prądu.Potrzebny jest długi śrubokręt i miernik.Miernik ustawiamy na symbol diody jeden przewód do masy a drugi do śrubokręta.Śrubokrętem dotykam do nakrętki świecy i jak jest sprawna to miernik wydaje sygnał.
- Deacon
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 728
- Rejestracja: 17 lut 2008, 12:39
- Rocznik: 2005
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: Sosnowiec Radzionków
Sprawdzanie sprawności świec żarowych w TDS'ach
ja to robilem zwykla probowka - taki srobokret z lampka i kablekiem. kabelek do plusa, odkrecilem nakretki od swiec i dotykalem tym srubokretem. jak sie zapalila lampka to znaczy, ze swieca dziala
-
- Bywalec
- Posty: 201
- Rejestracja: 27 gru 2010, 18:15
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
Re: td/tds - sprawdzanie sprawności świec żarowych
Dodam od siebie że tak jak koledzy mówią najlepiej sprawdzać na wyjętych świecach I jeśli się ma prostownik to też wygodniej jest
- tdbezs
- Bywalec Gadulec
- Posty: 480
- Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
- Seria: E53-70
- Nadwozie: SUV
- Model: X5 3.0d/sd
- Rocznik: 2004
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Chełm
Re: td/tds - sprawdzanie sprawności świec żarowych
Ok dziewczyny, mowa cały czas o świecach z tdsa, a jak ktoś ma CR... to z tego co się orientuję to zasilane są prądem 5V... i jak wtedy sprawdzać świece?? jak się 12 podłączy to ich szlag nie trafi?? ma ktoś jakieś doświadczenie w tej kwestii?
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
Re: td/tds - sprawdzanie sprawności świec żarowych
DDE4 CR pierwszej generacji ma świece jeszcze na 12v mowa tutaj o silniku m57 184 i194ps
- gummiss11
- Bywalec Gadulec
- Posty: 435
- Rejestracja: 13 gru 2009, 18:19
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 320d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Kawki(Brodnica)
Re: td/tds - sprawdzanie sprawności świec żarowych
Czyli tu będą palone z 12V?? Podobno w cr bardzo rzadko padają świece(te zasilane 5-7V), a sprawdzić je można przez kompa.
Bo Możemy Więcej...