regeneracja turbo a zakup urzywanego

Tematy dotyczące mechanizmu doładowania i turbiny.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

regeneracja turbo a zakup urzywanego

Post autor: adam-bmw »

tak jak w temacie interesuje mnie ile kosztuje regenaracja turbiny w tds-ie, ceny urzywek to od 400 do 1000 wiec duza rozbieznosc ale czy warto kupowac urzywke czy za podobne pieniadze zregeneruje wlasna
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Regneracja zaczyna sie od 500zl oczywiscie zalezy co bedzie regenerowane.Całkowita regeneracja z gwarancja to koszt około 1600zl oczywiscie zrobiona w specjalistycznej firmie z gwarancja.Używki bym nie pakowal bo do konca nie wiadomo co jest warta ,ile jeszcze wytrzyma a porządnie zregenerowana powinna posmigac kilka lat.A niestety to urzadzenie pracuje w cieżkich warunkach
Ja znalazlem firme ktora za rageneracje mojej chce 1400zl+ gwarancja(nowy wirnik lożyska uszczelniacze i oczywiscie odpowiednio wyważona co ciekawe moge zobaczyc na czym to bedzie polegalo)

Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

znalazlem kilka firm zajmujacych sie tymi sprawami i w przypadku mojej turbiny wystarcza ta regeneracja za 400-600 bo jak na razie olej leci tylko po stronie zimnej wiec mozna ja ratowac. regeneracja za ok 1000-1400 polega na wymianie zalego zawieszenia i uszczelniaczy
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2405
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

Zależy od firmy w jakiej będziesz regenerował.
Ja swego czasu kupiłem używkę i jestem zadowolony. Przejechałem ok. 40000km na niej i sprawuje się bez zarzutu.
W EGR jest trochę oleju, ale to raczej z przedmuchów silnika.

BTW Chciałem regenerować, ale poczytałem jacy ludzie są "zadowoleni". Niejaki eks-rajdowiec Myszkier, z okolic Gdańska, chciał mi wymienić turbo za 3kPLN bo niby sprawdził że w TDSach były japońskie turbiny :evil:
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

silnik mam po remoncie wiec o przedmuchach nie ma mowy tylko turbo zostalo do zrobienia znalazlem kilka ladnych sztuk na allegro ale jakos bez obmacania boje sie kupowac

http://allegro.pl/item363904447_turbina ... 5_tds.html

http://allegro.pl/item355522815_turbina ... 5_tds.html
kifiu
Bywalec Wyjadacz
Posty: 677
Rejestracja: 28 gru 2007, 23:20
Seria: Opel
Model: RR P38a
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kifiu »

hmm ja bym zaryzykowal - w ubydwu przypadkach masz gwarancje rozruchową.
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów

POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI :)

Obrazek
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

turbo wymienione znalazlem urzywane w naprawde rewelacyjnym stanie. cena 500zl i oczywiscie czas wlasny poswiecony na wymiane, ale czego sie nierobi dla naszych TDS-ow
DZWILU88
Bywalec
Posty: 155
Rejestracja: 25 lut 2009, 2:02
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Post autor: DZWILU88 »

CO TO ZNACZY ŻE OLEJ LECI PO STRONIE ZIMNEJ , JAK TO ROZPOZNAC?

Mam jeszcze jedno pytanko oddałem auto do przeglądu i podobno cieknie z turbiny tak przynajmniej mówi mechanik .Niestety nie zajrzałem pod maske przed oddaniem auta do na przegląd bo
-jak dodawałem gazu na postoju to praktycznie nic nie leciało z rury wydechowej spaliny były jak powietrze w ciechocinku :))) żadnego dymu i tu moje pytanie czy jet to możliwe żeby się rozciekła a nie dawała czarnego dymu z wydechu?

adam-bmw pisze:znalazlem kilka firm zajmujacych sie tymi sprawami i w przypadku mojej turbiny wystarcza ta regeneracja za 400-600 bo jak na razie olej leci tylko po stronie zimnej wiec mozna ja ratowac. regeneracja za ok 1000-1400 polega na wymianie zalego zawieszenia i uszczelniaczy
Ostatnio zmieniony 03 mar 2009, 20:51 przez DZWILU88, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

turbina ma dwie czesci ciepla to ta ktora spaliny ida zimna tam gdzie powietrze, w czesci powietrznej ciezko ocenic czy olej sie na wirnik dostaje bo i tak on tam jest z odmy, po czesci spalinowej tam gdzie rura od wydechu podchodzi powinien gyc jesynie nagar ze spalin, jesli ten nagar jest mokry to znaczy ze na wirnik dostaje sie paliwo, pierwsza ozaka jest niebieski dym a czarny ja pisales, czarny to wtedy jak wtryski leja, sprawdz jeszcze luz na wirniku, zdejmij ta rure co do ic idzie zlap wirnik w palce i poruszaj gora dol, luz mowinien byc praktycznie niewyczuwalny jesli jest znaczny to turbo do wymiany, i lepiej poszukac urzywki w dobrym stanie niz regenerowac bo polacy nie potrafia tego dobrze zrobic
DZWILU88
Bywalec
Posty: 155
Rejestracja: 25 lut 2009, 2:02
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Post autor: DZWILU88 »

Czyli jeśli dobrze rozumiem to patrząc od przodu to po lewej stronie jest dostęp do wirnika (turbiny) tam gdzie jest tabliczka znamionowa z turbiny i jest to częśc ciepła, gdzie ida spaliny, a po prawej czyli część łącząca kolektor i turbine to jest część zimna i tam jest podpięty taki gumowy wężyk chyba od odmy tak?
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Post autor: adam-bmw »

ta tej fotce zaznaczylem na niebiesko strone zimna na czerwono ciepla

Obrazek

a na tej fotce zaznaczylem miejsce gdzie ma wygladac wlasnie tak jak na foto jesli sa zacieki oleju to turbo do wymiany

Obrazek
Awatar użytkownika
clubGRANT
Bywalec Gadulec
Posty: 429
Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Post autor: clubGRANT »

Ja dałem 2000zł za regenerację za to 2 lata gwarancji.
Regeneracja u Mnie opiewała na wymianie całego środka: wirniki,łożyskowanie,wałek+uszczelnienie i sprawdzenie poprawności działanie+wyczyszczenie (wytrawienie) korpusu aluminowego.

Wiem,że to nie dział na te info,ale link firmy dla zainteresowanych się może przydać:
http://www.turbo-tec.eu/pl/index.php
DZWILU88
Bywalec
Posty: 155
Rejestracja: 25 lut 2009, 2:02
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: TYCHY

Post autor: DZWILU88 »

Ja kupiłem moją i po prostu założyłem po stwierdzeniu mechanika ze jest dobra i nie mam żadnych problemów a jeżdżę już prawie rok odpukać w niemalowane nic się nie dzieje:)
ODPOWIEDZ