rozrusznik do 2.5 tds

Forum o ogólnych problemach z elektroniką i elektryką w BMW.

Moderator: Moderatorzy

kazio1919
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 15 mar 2008, 21:36
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: Bełchatów

rozrusznik do 2.5 tds

Post autor: kazio1919 »

witam mam dosc dziwny dylemat zmarł mi rozrusznik w 2.5 tds zakupilem wiec na allegro nowy i tu jest problem poniewaz rozrusznik który mi przysłano jest znacznie mniejszy niz ten który obecne posiadam , mały tzn, ma mniejszy silnik i mniejszy elektro magnes , jednak rozstaw srób do montazu pasuje , bendix równiez pasuje , i teraz obawiam sie czy mniejsze wymiary spowodują gorsze krecenie silnikiem ???
tutaj link rozrusznik który kupilem http://allegro.pl/item897909051_nowy_ro ... d_tds.html
a tutaj przykladaowa aukcja z rozrusznikiem identycznym który posiadam http://allegro.pl/item897379580_rozrusz ... 5_tds.html
i jeszcze jedno czy moc (2.2 kw) była w tych rozrusznikach taka sama czy którys był silniejszy
Awatar użytkownika
biernus
Bywalec Gadulec
Posty: 419
Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

rozrusznik do 2.5 tds

Post autor: biernus »

Smialo zakladaj. GWARANTUJE Ci, ze bedzie krecil jak szalony mimo wielkosci i mniejszej znamionowo mocy.
Obrazek
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
Awatar użytkownika
2Ya
Bywalec
Posty: 121
Rejestracja: 20 paź 2009, 3:42
Nadwozie: Touring/Kombi
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Aloha Hawaii..

rozrusznik do 2.5 tds

Post autor: 2Ya »

Jak pasuje to zakładaj ;)
Bo ten mniejszy jest pewno na przekładniach planetarnych i jest całkiem inaczej przenoszona moc z rozrusznika,dlatego może byc mniejszy,a miec wydajnośc większego rozrusznika.
To tak pokrótce w tym temacie.
W różnych autach stosowano zamiennie i takie i takie rozruszniki.

Pzdr.
kazio1919
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 15 mar 2008, 21:36
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: Bełchatów

rozrusznik do 2.5 tds

Post autor: kazio1919 »

oki i jeszcze jedno pytanie nowy rozrusznik ma w otworach montazowych gwint , aby zamontowac go musze te gwinty rozwiercic aby sruba mogla przejsc na wylot , jezeli to zrobie to utrace gwarancje ? pytalem oto sprzedawcy ale narazie cisza
Awatar użytkownika
2Ya
Bywalec
Posty: 121
Rejestracja: 20 paź 2009, 3:42
Nadwozie: Touring/Kombi
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Aloha Hawaii..

rozrusznik do 2.5 tds

Post autor: 2Ya »

A śruby nie pasują w ten gwint ?
U mnie rozrusznik (ten normalny) nie ma gwintu i sa nakrętki z drugiej strony,także jeśli masz gwint w "główce" rozrusznika i podpasowuje pod śruby to skręcaj tak jak jest czyli bez nakrętek z 2ugiej strony ;)

Pozdro.
kazio1919
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 15 mar 2008, 21:36
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: Bełchatów

rozrusznik do 2.5 tds

Post autor: kazio1919 »

mam gwint w rozruszniku ale zeby przykrecic srube musze wlożyc ją od strony skrzyni biegów , a sami wiecie jaki jest tam dostęp . dostalem maila od sprzedawcy ze moge rozwiercic gwint , wiec rozrusznik zaloze tak jak bylo worginale czyli na sruby i nakretki ale nadal niejestem przekonany do tego rozrusznika :/
Awatar użytkownika
2Ya
Bywalec
Posty: 121
Rejestracja: 20 paź 2009, 3:42
Nadwozie: Touring/Kombi
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Aloha Hawaii..

rozrusznik do 2.5 tds

Post autor: 2Ya »

Nie ma,aż takiej tragedii z tym dostępem - potrzebujesz 2 długie przedłużki + ewentualnie jakas krótka przedłużka i najlepiej jakby jedna przedłużka była pływająca czyli po nałożeniu nasadki miała możliwość pod niewielkim kątem "łamania" - bardzo to pomocne.
No ale jak wolisz,ja 2 razy skrzynie wywalałem itd i też za 1 razem myślałem,że dostęp będzie tragiczny ale nie jest wcale tak źle ;)

Czemu nie jestes przekonany do tego rozrusznika ? Ja miałem kiedys takiego typu w Mazdzie 626 2.0D i kręcił jak szalony oraz w innych autach.
Własnie o to w tym chodzi,iż dzięki zastosowaniu takowej przekładni rozrusznik może byc mniejszy oraz o mniejszej mocy znamionowej,a wykonuje taka sama pracę - bo ma przekładnie :idea:

Pozdro.
Awatar użytkownika
biernus
Bywalec Gadulec
Posty: 419
Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

rozrusznik do 2.5 tds

Post autor: biernus »

kazio1919 pisze:mam gwint w rozruszniku ale zeby przykrecic srube musze wlożyc ją od strony skrzyni biegów , a sami wiecie jaki jest tam dostęp . dostalem maila od sprzedawcy ze moge rozwiercic gwint , wiec rozrusznik zaloze tak jak bylo worginale czyli na sruby i nakretki ale nadal niejestem przekonany do tego rozrusznika :/
Kazio... no przecież Ci tlumacze. Zakładaj i nie marudź. Mam identyczny i kreci jak szalony! A do jego zalozenia nic nie trzeba kombinować po prostu łapy z małym kluczem wsadzić tam gdzie trzeba! ;D
Obrazek
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
kazio1919
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 15 mar 2008, 21:36
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: Bełchatów

rozrusznik do 2.5 tds

Post autor: kazio1919 »

dzis zamontowalem "super" rozrusznik :) rozwierciłem gwinty i zastosowałem śruby z nakrętkami tak jak było w orginale ale uszy do montażu są grubsze wiec musiałem zastosować dłuższe śruby , otworek na bolec centrujący był o ok 0.3 milimetra za mały ( musiałem rozwiecić )
ale ogólnie udało się , i nawet dobrze kreci , pytanie tylko jak długo wytrzyma i jak będzie się zachowywał przy -20 stopniach
Wszystkim którzy udzielali się w temacie dziękuję za pomoc :) pozdro
Awatar użytkownika
biernus
Bywalec Gadulec
Posty: 419
Rejestracja: 20 sty 2008, 22:57
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

rozrusznik do 2.5 tds

Post autor: biernus »

Jak sie bedzie zachowywal przy -20? Tak samo jak teraz przy -5 ;D
Lepiej zadbaj o akumulator.. bo to od niego zalezy jak szybko zakreci rozrusznik.
Obrazek
Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl
Awatar użytkownika
marcellchen
Bywalec Gadulec
Posty: 363
Rejestracja: 16 cze 2008, 23:28
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Podlaskie
Lokalizacja: BIAŁYSTOK

rozrusznik do 2.5 tds

Post autor: marcellchen »

kazio1919, mniejmy nadzieje ze w te zime nie bedziesz juz mial okazji sprawdzic jak kreci przy -20 ..... bo ja juz mam tej zimy po dziurki w nosie ..... sprawdzisz sobie za rok :D ..... pozdrawiam
Obrazek
kazio1919
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 15 mar 2008, 21:36
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: Bełchatów

rozrusznik do 2.5 tds

Post autor: kazio1919 »

moze komus sie przyda taka rada :) nowy rozrusznik jest głosniejszy niz stary ,ale skreci szybciej :) a co do Tych mrozów to nietylko Ty mariusz masz dosc :) ja tez
kazio1919
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 15 mar 2008, 21:36
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: Bełchatów

rozrusznik do 2.5 tds

Post autor: kazio1919 »

Panowie załamka :( dzis rano ( silnik zimny ) sytuacja powtórzyla sie tak jak na starym rozruszniku , mianowicie po przekręceniu kluczyka w pozycje ( start ) słychac bylo tylko pykanie albo przekaźnik albo elektro magnes na rozruszniku ale rozrusznik nie zakręcil , dopiero po kilkunastu takich "pykaniach " zakręcił , niewiem co robic bo przeciez nowy rozrusznik a takie cyrki :/ macie jakies pomysły ?
Ermce
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1052
Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

rozrusznik do 2.5 tds

Post autor: Ermce »

masz immobilaiser?? mialem cos podobnego w starej buni i nikt nie wiedzial czemu tak jest
Awatar użytkownika
bieniek
Bywalec
Posty: 227
Rejestracja: 02 gru 2009, 15:13
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Oslo

rozrusznik do 2.5 tds

Post autor: bieniek »

kazio1919 pisze:witam mam dosc dziwny dylemat zmarł mi rozrusznik w 2.5 tds
A nie zainteresowałeś się wpierw co zmarło w rozruszniku?

Nie kręcił silnik, ale cewka pracowała? Słychać było przeskok po przekręceniu klucza na zapłon? Nie znam się aż na tyle, ale to nie dosyć podejrzane żeby naraz skończyły się szczotki silnika, bendiks i/lub elektromagnes?
Probowałeś rozmontować stary rozrusznik? Przynajmniej byś wiedział, co nie gra. Nie mówiąc już o koszcie regeneracji - ~120PLN
Chyba, że szczotki były już tak zużyte, że odpryski resztek zniszczyły wirnik?
pozdrawiam
Nigdy więcej diesel.
Nigdy więcej manual.
Nigdy więcej Mercedes.
kazio1919
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 15 mar 2008, 21:36
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: Bełchatów

rozrusznik do 2.5 tds

Post autor: kazio1919 »

Ermce pisze:masz immobilaiser??
tak mam jednak dziś wpisałem specjalnie błędny kod do komputera i przekręciłem kluczyk i takiego "pyknięcia" niesłychac , a na aktywnym imo słychac własnie te pyknięcia , ,,,, przykręciłem dziś kawałek kabla w celu dodatkowej masy między silnikiem a karoserią jednak znów psikus dwa
" pyknięcia " dopiero zapalił , pomysły mi sie kończa
Mamamuszi
Bywalec Gadulec
Posty: 361
Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

rozrusznik do 2.5 tds

Post autor: Mamamuszi »

Na elektromagnesie śrubę z grubym przewodem {plusowy z akumulatora} zewrzyj z cienkim przewodem [śrubką lub pinem ] auto na luzie, w ten sposób omijasz stacyjkę i całą resztę .Jeżeli będzie kręcił bez problemów to trzeba przebadać cieńki przewód od elektromagnesu do stacyjki,jeśli jest to nowy rozrusznik i elektromagnes to raczej powinno być w nim wszystko OK,powiadom jak się zachowuje po łączeniu na ;krótko" pomyślimy co dalej.
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

rozrusznik do 2.5 tds

Post autor: raven_1983 »

Z opisu przewód wyraźnie jest ok - rozrusznik klika.

Coś mam wrażenie, że dostałeś "nówkę" z allegro... która z nówką ma dość mało wspólnego.

Albo ktoś wstawił nowe szczotki nie docierając ich do krzywizny komutatora.
kazio1919
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: 15 mar 2008, 21:36
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 320d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: Bełchatów

rozrusznik do 2.5 tds

Post autor: kazio1919 »

Mamamuszi pisze:Na elektromagnesie śrubę z grubym przewodem {plusowy z akumulatora} zewrzyj z cienkim przewodem [śrubką lub pinem ] auto na luzie, w ten sposób omijasz stacyjkę .
tk tylko problem jest taki ze to niezawsze wyskakuje , raz zapala za pierwszym a zraz za xxx :)
napisałem meile do osób które na tej samej aucji kupowały takie same rozruszniki i kazda osoba stwierdziła ze wszysstko jest ok , a nie zrozbierałem rozrusznika bo jest on na gwarancji i każda ingerencja spowoduje jej utrate
Mamamuszi
Bywalec Gadulec
Posty: 361
Rejestracja: 17 sty 2010, 17:30
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie

rozrusznik do 2.5 tds

Post autor: Mamamuszi »

kazio1919 pisze:
Mamamuszi pisze:Na elektromagnesie śrubę z grubym przewodem {plusowy z akumulatora} zewrzyj z cienkim przewodem [śrubką lub pinem ] auto na luzie, w ten sposób omijasz stacyjkę .
tk tylko problem jest taki ze to niezawsze wyskakuje , raz zapala za pierwszym a zraz za xxx :)
napisałem meile do osób które na tej samej aucji kupowały takie same rozruszniki i kazda osoba stwierdziła ze wszysstko jest ok , a nie zrozbierałem rozrusznika bo jest on na gwarancji i każda ingerencja spowoduje jej utrate
Miałem taki problem a mianowicie ,na zimnym kręcił niemal zawsze a na ciepłym często gęsto pykał ,po sprawdzeniu wszystkiego co możliwe zmieniłem przewód od stacyjki do elektromagnesu na grubszy i jest OK Często koniec przewodu [zagniatany w pinie czy też uszku] z biegiem lat utlenia się tracąc pierwotną przewodność.Generalnie rozrusznik jest arcy ciekawą konstrukcją,jeden objaw może mieć kilka przyczyn,jeśli masz nowy i nowy elektromagnes to raczej nie ma co tam wsadzać pazurów trzeba szukać poza nim.
ODPOWIEDZ