E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

Ermce
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1052
Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie

Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas

Post autor: Ermce »

w dwumasie chodzi o sile bezwladnosci, ktora w trasie "pomaga silnikowi" przez co nie potrzeba tak dusic autka. Jednomas jest dynamiczniejszy (szybciej sie wkreca na obroty , ale i tez rown=ie szybko spada z nich), ale lekko wiecej pali.

Mozna to porownac do pociagu. Jest ciezki, ciezko go ruszyc, ale jak sie juz "rozbuja" to silnik mozna wylaczyc a ten i tak bedzie jeszcze dlugi czas jechac
Awatar użytkownika
krystiano83
Bywalec
Posty: 44
Rejestracja: 23 lis 2009, 16:04
Seria: E46
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 330d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: Legnica

Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas

Post autor: krystiano83 »

Witam panowie :) Korzystając z tematu...chciałbym się zapytać czy ktoś z was orientuje się może czy jest możliwość kupienia samej tarczy sprzęgła z tłumikiem drgań jak w zestawie kit 4P valeo? Mam sztywne koło zamachowe i docisk z zestawu valeo i potrzebuję dokupić tarczę (niestety z tego co mi wiadomo valeo oferuje sprzedaż tylko w zestawie :( ) a może pasuje od jakiegoś starszego modelu?

Znalazłem coś takiego http://moto.allegro.pl/tarcza-sprzegla- ... 71969.html pasuje do BMW 3(E30) 325e
a tutajhttp://moto.allegro.pl/sprzeglo-valeo-k ... 27442.html kit 4p valeo pasuje również do BMW 3(E30) 325e

jak myślicie? czy będzie pasować? jak to inaczej sprawdzić? Z góry za pomoc serdeczne dzięki :)
N2O
Bywalec Wyjadacz
Posty: 779
Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
Seria: E38
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 725tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Truskaw

Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas

Post autor: N2O »

Ogólnie to dwumasowe koło zamachowe zwiększa zużycie paliwa z prostej przyczyny - całość wykonuje większa pracę niż zwykłe sprzegło, co za tym idzie straty energii są większe.
Dwumas jest stosowany po to aby zredukować wpływ pulsacji momentu obrotowego silnika(szczególnie na niskich obrotach) na układ napędowy.
Zjawisko sprężynowania to jakaś bajka.

A co do ustawienia wałka w TDS - w silnikach z przebiegiem większym niż 20 tyś. km pod przyrząd do ustawiana wałka podkłada się dystans o odpowiedniej grubości z jednej strony.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
Awatar użytkownika
Dimo
Bywalec Gadulec
Posty: 450
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: EZD

Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas

Post autor: Dimo »

Ermce,jak ta jednomasa Valeo sprawowała Ci sie w dłuższym okresie czasu?
Obrazek
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
Awatar użytkownika
Marciino
Bywalec Gadulec
Posty: 332
Rejestracja: 20 maja 2009, 18:54
Seria: Szukam...
Nadwozie: _
Model: Nie mam
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas

Post autor: Marciino »

Dimo pisze:Ermce,jak ta jednomasa Valeo sprawowała Ci sie w dłuższym okresie czasu?
Na odpowiedź od Ermce będziesz musiał chyba dłuuugo poczekać, chyba, że naskrobiesz mu PW, ale z tego co się orientuje, to już dawno sprzedał swojego TDSa.

Ja śmigam na zestawie VALEO od marca 2010, wcześniej w tym temacie pisałem już jak to się sprawuje, no i do tej pory jest tak samo... nie ma co się rozpisywać... wszystko OK :mrgreen:
Ermce zakładał u siebie ten zestaw jakoś krótko przede mną, i sporo z nim PW wymieniłem w sprawie działania tego, też nie narzekał na nic.
Niby ok (przynajmniej w naszych dwóch przypadkach), ale w internecie, czy chociażby na tym forum, można znaleźć opinie, że ten zestaw nie zdaje egzaminu wcale... nie wiem, może to kwestia montażu.
Awatar użytkownika
Dimo
Bywalec Gadulec
Posty: 450
Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Łódzkie
Lokalizacja: EZD

Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas

Post autor: Dimo »

Dzieki Marciino za info,odnalazłem Twój temat i poczytałem o Waszych wrażeniach po zamianie DKZ na jednomase.
Pzdr.
Obrazek
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
ToMpower
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: 11 lip 2010, 23:55
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas

Post autor: ToMpower »

Koledzy, mam pytanie, szukam odpowiedzi, ale ciężko jednoznacznie na nie odpowiedzieć. Może Wy mi pomożecie ;D
Prawdopodobnie jednomas od m50 pasuje p&p do tdsa. Rozrusznik zostaje od tdsa, swapujemy tylko jednomas tarcze sprzęgła, docisk też może zostać od m51. Wszystko pięknie oprócz tego, że taki jednomas waży 10.6kg, a dwumasa 11.9kg. Pytanie, czy może to mocno wpłynąć na charakterystykę momentu obrotowego? Silnik będzie miał lżej, szybciej wkreci się na obroty, ale czy utrzyma się dotychczasowe parametry?
Z góry dzięki, pozdrawiam!
M51 207km 433nm :D
Maroo
Bywalec
Posty: 89
Rejestracja: 27 sie 2011, 22:53
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas

Post autor: Maroo »

Ja mam jednomas u siebie i nie widzę zbytniej różnicy jeśli chodzi o moment obrotowy tylko że ja mam gt2260V więc moment jest niżej.Na pewno jednomas przy niżej osiągalnym momencie jest mniej komfortowy bo gdy obciążam silnik przy niskich obrotach to czuję rezonans w układzie napędowym.Jednomas jest dobry jak chcesz robić "wyścigowego" diesla.Zawsze można go odchudzić.Do codziennej jazdy jednak wolę dwumasę.
ToMpower
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: 11 lip 2010, 23:55
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas

Post autor: ToMpower »

Masz dedykowany jednomas Valleo, czy z m50?
Różnicy w mocy się nie odczuwa, to najważniejsze ;D komfort w przypadku mojego e36 jest nieistotny ;D
M51 207km 433nm :D
Maroo
Bywalec
Posty: 89
Rejestracja: 27 sie 2011, 22:53
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas

Post autor: Maroo »

Mam dedykowany valeo plus tarcza z kewlarowymi okładzinami.
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas

Post autor: adam-bmw »

do m51 musi być dedykowany bo zamach od m50 nie posiada kołeczków do czujnika obrotów

ja w moim m52tub28 mam jednomas od jakiś 2 lat i jestem zadowolony
ToMpower
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: 11 lip 2010, 23:55
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas

Post autor: ToMpower »

Ok, wiem już coś więcej, dzięki! Abstrachujac od nacięcia do czujnika, mam pompę mechaniczną, a obrotomierz można obejść. Chcodzi mi tylko o wagę, czy ten wirujacy 1kg, może wpłynąć na spadek osiągów?
M51 207km 433nm :D
Maroo
Bywalec
Posty: 89
Rejestracja: 27 sie 2011, 22:53
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1993
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie

Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas

Post autor: Maroo »

Nie czuć różnicy.
ToMpower
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: 11 lip 2010, 23:55
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas

Post autor: ToMpower »

Drazac temat, myślicie że zestaw valleo opiera się na jednomasie od m50? ;D
M51 207km 433nm :D
ODPOWIEDZ