E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas
Moderator: Moderatorzy
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1052
- Rejestracja: 02 paź 2009, 17:48
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubuskie
Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas
w dwumasie chodzi o sile bezwladnosci, ktora w trasie "pomaga silnikowi" przez co nie potrzeba tak dusic autka. Jednomas jest dynamiczniejszy (szybciej sie wkreca na obroty , ale i tez rown=ie szybko spada z nich), ale lekko wiecej pali.
Mozna to porownac do pociagu. Jest ciezki, ciezko go ruszyc, ale jak sie juz "rozbuja" to silnik mozna wylaczyc a ten i tak bedzie jeszcze dlugi czas jechac
Mozna to porownac do pociagu. Jest ciezki, ciezko go ruszyc, ale jak sie juz "rozbuja" to silnik mozna wylaczyc a ten i tak bedzie jeszcze dlugi czas jechac
- krystiano83
- Bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: 23 lis 2009, 16:04
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 330d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Dolnośląskie
- Lokalizacja: Legnica
Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas
Witam panowie Korzystając z tematu...chciałbym się zapytać czy ktoś z was orientuje się może czy jest możliwość kupienia samej tarczy sprzęgła z tłumikiem drgań jak w zestawie kit 4P valeo? Mam sztywne koło zamachowe i docisk z zestawu valeo i potrzebuję dokupić tarczę (niestety z tego co mi wiadomo valeo oferuje sprzedaż tylko w zestawie ) a może pasuje od jakiegoś starszego modelu?
Znalazłem coś takiego http://moto.allegro.pl/tarcza-sprzegla- ... 71969.html pasuje do BMW 3(E30) 325e
a tutajhttp://moto.allegro.pl/sprzeglo-valeo-k ... 27442.html kit 4p valeo pasuje również do BMW 3(E30) 325e
jak myślicie? czy będzie pasować? jak to inaczej sprawdzić? Z góry za pomoc serdeczne dzięki
Znalazłem coś takiego http://moto.allegro.pl/tarcza-sprzegla- ... 71969.html pasuje do BMW 3(E30) 325e
a tutajhttp://moto.allegro.pl/sprzeglo-valeo-k ... 27442.html kit 4p valeo pasuje również do BMW 3(E30) 325e
jak myślicie? czy będzie pasować? jak to inaczej sprawdzić? Z góry za pomoc serdeczne dzięki
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 779
- Rejestracja: 13 lip 2009, 20:34
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Truskaw
Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas
Ogólnie to dwumasowe koło zamachowe zwiększa zużycie paliwa z prostej przyczyny - całość wykonuje większa pracę niż zwykłe sprzegło, co za tym idzie straty energii są większe.
Dwumas jest stosowany po to aby zredukować wpływ pulsacji momentu obrotowego silnika(szczególnie na niskich obrotach) na układ napędowy.
Zjawisko sprężynowania to jakaś bajka.
A co do ustawienia wałka w TDS - w silnikach z przebiegiem większym niż 20 tyś. km pod przyrząd do ustawiana wałka podkłada się dystans o odpowiedniej grubości z jednej strony.
Dwumas jest stosowany po to aby zredukować wpływ pulsacji momentu obrotowego silnika(szczególnie na niskich obrotach) na układ napędowy.
Zjawisko sprężynowania to jakaś bajka.
A co do ustawienia wałka w TDS - w silnikach z przebiegiem większym niż 20 tyś. km pod przyrząd do ustawiana wałka podkłada się dystans o odpowiedniej grubości z jednej strony.
RANGE ROVER P38A 2.5 DSE
BMW 725 TDS
BMW 725 TDS
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas
Ermce,jak ta jednomasa Valeo sprawowała Ci sie w dłuższym okresie czasu?
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
- Marciino
- Bywalec Gadulec
- Posty: 332
- Rejestracja: 20 maja 2009, 18:54
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: _
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas
Na odpowiedź od Ermce będziesz musiał chyba dłuuugo poczekać, chyba, że naskrobiesz mu PW, ale z tego co się orientuje, to już dawno sprzedał swojego TDSa.Dimo pisze:Ermce,jak ta jednomasa Valeo sprawowała Ci sie w dłuższym okresie czasu?
Ja śmigam na zestawie VALEO od marca 2010, wcześniej w tym temacie pisałem już jak to się sprawuje, no i do tej pory jest tak samo... nie ma co się rozpisywać... wszystko OK
Ermce zakładał u siebie ten zestaw jakoś krótko przede mną, i sporo z nim PW wymieniłem w sprawie działania tego, też nie narzekał na nic.
Niby ok (przynajmniej w naszych dwóch przypadkach), ale w internecie, czy chociażby na tym forum, można znaleźć opinie, że ten zestaw nie zdaje egzaminu wcale... nie wiem, może to kwestia montażu.
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas
Dzieki Marciino za info,odnalazłem Twój temat i poczytałem o Waszych wrażeniach po zamianie DKZ na jednomase.
Pzdr.
Pzdr.
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
-
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: 11 lip 2010, 23:55
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas
Koledzy, mam pytanie, szukam odpowiedzi, ale ciężko jednoznacznie na nie odpowiedzieć. Może Wy mi pomożecie ;D
Prawdopodobnie jednomas od m50 pasuje p&p do tdsa. Rozrusznik zostaje od tdsa, swapujemy tylko jednomas tarcze sprzęgła, docisk też może zostać od m51. Wszystko pięknie oprócz tego, że taki jednomas waży 10.6kg, a dwumasa 11.9kg. Pytanie, czy może to mocno wpłynąć na charakterystykę momentu obrotowego? Silnik będzie miał lżej, szybciej wkreci się na obroty, ale czy utrzyma się dotychczasowe parametry?
Z góry dzięki, pozdrawiam!
Prawdopodobnie jednomas od m50 pasuje p&p do tdsa. Rozrusznik zostaje od tdsa, swapujemy tylko jednomas tarcze sprzęgła, docisk też może zostać od m51. Wszystko pięknie oprócz tego, że taki jednomas waży 10.6kg, a dwumasa 11.9kg. Pytanie, czy może to mocno wpłynąć na charakterystykę momentu obrotowego? Silnik będzie miał lżej, szybciej wkreci się na obroty, ale czy utrzyma się dotychczasowe parametry?
Z góry dzięki, pozdrawiam!
M51 207km 433nm
-
- Bywalec
- Posty: 89
- Rejestracja: 27 sie 2011, 22:53
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas
Ja mam jednomas u siebie i nie widzę zbytniej różnicy jeśli chodzi o moment obrotowy tylko że ja mam gt2260V więc moment jest niżej.Na pewno jednomas przy niżej osiągalnym momencie jest mniej komfortowy bo gdy obciążam silnik przy niskich obrotach to czuję rezonans w układzie napędowym.Jednomas jest dobry jak chcesz robić "wyścigowego" diesla.Zawsze można go odchudzić.Do codziennej jazdy jednak wolę dwumasę.
-
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: 11 lip 2010, 23:55
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas
Masz dedykowany jednomas Valleo, czy z m50?
Różnicy w mocy się nie odczuwa, to najważniejsze ;D komfort w przypadku mojego e36 jest nieistotny ;D
Różnicy w mocy się nie odczuwa, to najważniejsze ;D komfort w przypadku mojego e36 jest nieistotny ;D
M51 207km 433nm
-
- Bywalec
- Posty: 89
- Rejestracja: 27 sie 2011, 22:53
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas
Mam dedykowany valeo plus tarcza z kewlarowymi okładzinami.
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas
do m51 musi być dedykowany bo zamach od m50 nie posiada kołeczków do czujnika obrotów
ja w moim m52tub28 mam jednomas od jakiś 2 lat i jestem zadowolony
ja w moim m52tub28 mam jednomas od jakiś 2 lat i jestem zadowolony
-
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: 11 lip 2010, 23:55
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas
Ok, wiem już coś więcej, dzięki! Abstrachujac od nacięcia do czujnika, mam pompę mechaniczną, a obrotomierz można obejść. Chcodzi mi tylko o wagę, czy ten wirujacy 1kg, może wpłynąć na spadek osiągów?
M51 207km 433nm
-
- Bywalec
- Posty: 89
- Rejestracja: 27 sie 2011, 22:53
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas
Nie czuć różnicy.
-
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: 11 lip 2010, 23:55
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1997
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: E34 525 tds zamiana dwumasu na jednomas
Drazac temat, myślicie że zestaw valleo opiera się na jednomasie od m50? ;D
M51 207km 433nm