bejcman pisze: No niby tak jak w książce obsługi, ale czy przy 230K km będzie todobry wybór
Acha, zapomniałem dodać że ostatnio wlewany był Castrol , ale nie zaznaczono który . czy pół- ,czy pełny syntetyk.
Mój silnik smarowany jest Castrolem Edgem 10W60 (dawniej Sport )
Po 3ech wymianach - brak wycieków, od wymiany do wymiany dolewam mniej niż pół stanu.
0W30 odpuść... ten olej w wysokiej temperaturze nie smaruje Nasze TDSy potrzebują chłodzenia z każdej strony - po jezdzie w upale (mam automat) z maski spływa lakier a temperatura cieczy idealnie w poziomie... ani drgnie.
Co do pracy silnika - nie dymi specjalnie, nie ma szlamu w środku, brak przedmuchów, olej nie znika w niewyjaśnionych okolicznościach.... Przebieg? ja wiem może być i z pół miliona...
Tam gdzie turbina smarowana jest olejem silnikowym - należy stosować jak najlepszy i jak najbliższy bazy syntetycznej.