Zużycie paliwa wg. OBC.
Moderator: Moderatorzy
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Zużycie paliwa wg. OBC.
Pozakładaliśmy sobie OBC. O różnych dobrodziejstwach płynących z jego montażu sobie omawialiśmy, jednak o wskazaniach zużycia paliwa, dyskusji było jak na lekarstwo.
No, ale wiadomo - "era" OBC dopiero się zaczynała.
Czas szybko leci i ani się obejrzeliśmy, jak kilkanaście miesięcy minęło, więc już można coś
nie coś na ten temat dopowiedzieć.
Wobec tego mam pytanie:
Jak u każdego z Was ma się rzeczywiste zużycie paliwa do tego co pokazuje OBC?
No, ale wiadomo - "era" OBC dopiero się zaczynała.
Czas szybko leci i ani się obejrzeliśmy, jak kilkanaście miesięcy minęło, więc już można coś
nie coś na ten temat dopowiedzieć.
Wobec tego mam pytanie:
Jak u każdego z Was ma się rzeczywiste zużycie paliwa do tego co pokazuje OBC?
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Zużycie paliwa wg. OBC.
Ma się wprost odwrotnie proporcjonalnie do odchylenia dawki wtrysku względem normy.
Skalibrowane dla stałych warunków drogowych pokazuje bardzo dokładnie.
Odchylenia pojawiają się w sytuacjach gdy występują drastyczne spalania - np. jazda w górach... oczywiście w przypadku gdy dawka nie jest zgodna z ideałem
Skalibrowane dla stałych warunków drogowych pokazuje bardzo dokładnie.
Odchylenia pojawiają się w sytuacjach gdy występują drastyczne spalania - np. jazda w górach... oczywiście w przypadku gdy dawka nie jest zgodna z ideałem
- błażej21
- Bywalec Gadulec
- Posty: 592
- Rejestracja: 18 lis 2008, 0:18
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
- Lokalizacja: Nowowola BSK 36NS
Zużycie paliwa wg. OBC.
Na ale mnie tak ciekawi czy w ogóle obc będzie nam pokazywało rzeczywistość spalania cały czas jak nawet je dokładnie ustawiamy
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Zużycie paliwa wg. OBC.
A ja jestem ciekaw skąd OBC "wie" kiedy ile pali? Przecież to my na początku wprowadzamy jakieś ustawienia.
Np. ja wyliczałem sobie na kalkulatorze średnią przy tankowaniu, a póżniej wprowadzałem odpowiedni - nazwijmy to kod do OBC - i odtąd było ono "skazane" na to, co ja wprowadziłem.
Jeśli po póżniejszych tankowaniach nie zgadzało się z rzeczywistym zużyciem paliwa, to znów wprowadzałem korektę.
Być może, że coś nie kumam w tym temacie, dlatego chętnie się dowiem czegoś nowego.
Np. ja wyliczałem sobie na kalkulatorze średnią przy tankowaniu, a póżniej wprowadzałem odpowiedni - nazwijmy to kod do OBC - i odtąd było ono "skazane" na to, co ja wprowadziłem.
Jeśli po póżniejszych tankowaniach nie zgadzało się z rzeczywistym zużyciem paliwa, to znów wprowadzałem korektę.
Być może, że coś nie kumam w tym temacie, dlatego chętnie się dowiem czegoś nowego.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- błażej21
- Bywalec Gadulec
- Posty: 592
- Rejestracja: 18 lis 2008, 0:18
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
- Lokalizacja: Nowowola BSK 36NS
Zużycie paliwa wg. OBC.
rexman pisze:A ja jestem ciekaw skąd OBC "wie" kiedy ile pali? Przecież to my na początku wprowadzamy jakieś ustawienia.
Np. ja wyliczałem sobie na kalkulatorze średnią przy tankowaniu, a póżniej wprowadzałem odpowiedni - nazwijmy to kod do OBC - i odtąd było ono "skazane" na to, co ja wprowadziłem.
Jeśli po póżniejszych tankowaniach nie zgadzało się z rzeczywistym zużyciem paliwa, to znów wprowadzałem korektę.
Być może, że coś nie kumam w tym temacie, dlatego chętnie się dowiem czegoś nowego.
ja też się z miał chęcią dowiem bo już z tym wszystkim się pogubiłem
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Zużycie paliwa wg. OBC.
OBC otrzymuje od DDE informację o dawce wtrysku.
Nie jest to informacja o realnej dawce wtrysku tylko o zamierzonej.
Jeżeli nastawnik będzie ustawiony dokładnie tak jak powinien to zamierzona będzie równa rzeczywistej, w innym przypadku robi się przeliczenie i modyfikuje współczynnik korekcji (test 20).
Nie jest to informacja o realnej dawce wtrysku tylko o zamierzonej.
Jeżeli nastawnik będzie ustawiony dokładnie tak jak powinien to zamierzona będzie równa rzeczywistej, w innym przypadku robi się przeliczenie i modyfikuje współczynnik korekcji (test 20).
- błażej21
- Bywalec Gadulec
- Posty: 592
- Rejestracja: 18 lis 2008, 0:18
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
- Lokalizacja: Nowowola BSK 36NS
Zużycie paliwa wg. OBC.
raven_1983 pisze:OBC otrzymuje od DDE informację o dawce wtrysku.
Nie jest to informacja o realnej dawce wtrysku tylko o zamierzonej.
Jeżeli nastawnik będzie ustawiony dokładnie tak jak powinien to zamierzona będzie równa rzeczywistej, w innym przypadku robi się przeliczenie i modyfikuje współczynnik korekcji (test 20).
a dawka nastawnika ta ta dawka wtrysku ja mam ja ustawioną na 4mg/h
To u mnie obc może pokazywać realne spalanie
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Zużycie paliwa wg. OBC.
A dla jakiej temperatury silnika masz 4mg?
Wstępne warunki do prawidłowego wskazywania masz spełnione... pytanie tylko przy jakiej temperaturze silnika.
Wstępne warunki do prawidłowego wskazywania masz spełnione... pytanie tylko przy jakiej temperaturze silnika.
- błażej21
- Bywalec Gadulec
- Posty: 592
- Rejestracja: 18 lis 2008, 0:18
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
- Lokalizacja: Nowowola BSK 36NS
Zużycie paliwa wg. OBC.
raven_1983 pisze:A dla jakiej temperatury silnika masz 4mg?
Wstępne warunki do prawidłowego wskazywania masz spełnione... pytanie tylko przy jakiej temperaturze silnika.
wienc tak Czujnik temperatury Silnika 79 stopnia Czujnik temperatury Paliwa 57 stopnia
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Zużycie paliwa wg. OBC.
W takich warunkach OBC powinno podawać mniej więcej zgodne spalanie - ew. konieczna będzie drobna zmiana wartości kalibracji.
Gorzej gdy ustawi się ciekawe dawki... lub założy chipa - wtedy niestety bywa tak, że zakresu regulacji w OBC nie starcza aby uzyskać na komputerku realne spalania...
Gorzej gdy ustawi się ciekawe dawki... lub założy chipa - wtedy niestety bywa tak, że zakresu regulacji w OBC nie starcza aby uzyskać na komputerku realne spalania...
- błażej21
- Bywalec Gadulec
- Posty: 592
- Rejestracja: 18 lis 2008, 0:18
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
- Lokalizacja: Nowowola BSK 36NS
Zużycie paliwa wg. OBC.
Wiesz o te kalibracje ustawia sie tak jak jest opisane w temacie montażu obc ale czy także muszę zmieniać to??raven_1983 pisze:W takich warunkach OBC powinno podawać mniej więcej zgodne spalanie - ew. konieczna będzie drobna zmiana wartości kalibracji.
Gorzej gdy ustawi się ciekawe dawki... lub założy chipa - wtedy niestety bywa tak, że zakresu regulacji w OBC nie starcza aby uzyskać na komputerku realne spalania...
Obecnie OBC pokazuje mi 8.5l i czasem 15l wszystko zależy jak jeżdżę a naj mniejsze spalanie np jak jadę na tempomacie tak 120km/h spalenie pokazuje 5.2l czy to są prawdziwe dane
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Zużycie paliwa wg. OBC.
OBC kalibrujesz testem 20.
1000 = wartość nominalna.
Jak OBC ci zaniża spalanie względem realnego obliczonego przy tankowaniu to zwiększasz wartość, jak zawyża to zmniejszasz - nic trudnego.
Jeżeli nie chcesz się bawić w liczenie to możesz na czuja ustawiać - po zmianie wartości w teście 20 zmieniają się od razu zapisane wartości spalania średniego.
Z doświadczenia własnego wiem, że warto po ustaleniu spalania na właściwym poziomie na jednym tankowaniu zostawić sobie drugą średnią na kilka tankowań i wtedy porównać czy wskazywana średnia zgadza się z całkowitym dystansem dzielonym przez całkowitą ilość paliwa, jeżeli jest rozbieżność to poprawić.
1000 = wartość nominalna.
Jak OBC ci zaniża spalanie względem realnego obliczonego przy tankowaniu to zwiększasz wartość, jak zawyża to zmniejszasz - nic trudnego.
Jeżeli nie chcesz się bawić w liczenie to możesz na czuja ustawiać - po zmianie wartości w teście 20 zmieniają się od razu zapisane wartości spalania średniego.
Z doświadczenia własnego wiem, że warto po ustaleniu spalania na właściwym poziomie na jednym tankowaniu zostawić sobie drugą średnią na kilka tankowań i wtedy porównać czy wskazywana średnia zgadza się z całkowitym dystansem dzielonym przez całkowitą ilość paliwa, jeżeli jest rozbieżność to poprawić.
- błażej21
- Bywalec Gadulec
- Posty: 592
- Rejestracja: 18 lis 2008, 0:18
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
- Lokalizacja: Nowowola BSK 36NS
Zużycie paliwa wg. OBC.
raven_1983 pisze:OBC kalibrujesz testem 20.
1000 = wartość nominalna.
Jak OBC ci zaniża spalanie względem realnego obliczonego przy tankowaniu to zwiększasz wartość, jak zawyża to zmniejszasz - nic trudnego.
Jeżeli nie chcesz się bawić w liczenie to możesz na czuja ustawiać - po zmianie wartości w teście 20 zmieniają się od razu zapisane wartości spalania średniego.
Z doświadczenia własnego wiem, że warto po ustaleniu spalania na właściwym poziomie na jednym tankowaniu zostawić sobie drugą średnią na kilka tankowań i wtedy porównać czy wskazywana średnia zgadza się z całkowitym dystansem dzielonym przez całkowitą ilość paliwa, jeżeli jest rozbieżność to poprawić.
I tak wszystkiego do końca nie zrozumiał ale postaram się jakoś to ustawić chodź dla mnie to czarna magia
- raven_1983
- Ekspert
- Posty: 2286
- Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1992
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Zużycie paliwa wg. OBC.
No dobra... napiszę na szybko krok po kroku... aby w pełni wykonać kalibracje konieczne jest prowadzenie zapisków kiedy ile tankujemy... inaczej ciężko będzie dokonać kalibracji w oparciu o kilka tankowań
0. tankujesz do pełna, resetujesz licznik kilometrów i w OBC spalanie średnie 1 i 2.
1. jeździsz...
2. jak ileś tam wyjeździsz (nie musi być cały bak... ale im więcej tym mniejszy błąd statystyczny będzie)... jedziesz zatankować do pełna.
3. dzielisz (ilość wlanego paliwa)/(ilość przejechanych kilometrów) wynik mnożysz *100.
4. Porównujesz wynik z spalaniem avg1 na obc...
5. korygujesz obc tak aby pokazało właściwe spalanie (tj. zgodne z tym co uzyskałeś w punkcie 3).
6. resetujesz avg1 i dystans
7. jeździsz... ew. poprawiając cały czas w oparciu o avg1 ale nie ruszasz avg2.
8. po kilku tankowaniach przeliczasz tak samo jak powyżej ale dla avg2 i całkowitego dystansu przejechanego oraz całkowitej liczby paliwa wlanej do baku (np. 5342km i 384l paliwa...) Jeżeli średnia się różni to korygujesz.
Przykładowo... przejechane 264km, wlane do baku 27.34 litra paliwa, a obc pokazuje spalanie średnie 9.2 wartość kalibracji 1000 (dane z sufitu...)
1. spalanie rzeczywiste wynosi:
(27.34 / 264)*100 = 0.10356 * 100 = 10.356 l/100km
2. obc podaje 9.2 więc zaniża spalanie...
jak obliczyć wartość kalibracji? (bieżąca wartość) * (spalanie rzeczywiste / spalanie z obc)
1000 * (10.356 / 9.2) = 1000 * 1.12565 = 1125.65
w teście 20 wpisujemy liczby całkowite więc zaokrąglasz wynik i wpisujesz... w tym przypadku 1126.
Dla potwierdzenia sprawdzasz czy avg1 pokazuje na obc teraz 10.3 lub 10.4 (nie pamiętam czy OBC zaokrągla czy ucina).
Jeżeli różnica w spalaniu jest zbyt wysoka to nie będzie możliwe uzyskanie prawidłowych wskazań na OBC - kalibracja ma regulację w ograniczonym zakresie (bodajże do 1250 czy coś około tego... piszę w pełni z pamięci teraz).
0. tankujesz do pełna, resetujesz licznik kilometrów i w OBC spalanie średnie 1 i 2.
1. jeździsz...
2. jak ileś tam wyjeździsz (nie musi być cały bak... ale im więcej tym mniejszy błąd statystyczny będzie)... jedziesz zatankować do pełna.
3. dzielisz (ilość wlanego paliwa)/(ilość przejechanych kilometrów) wynik mnożysz *100.
4. Porównujesz wynik z spalaniem avg1 na obc...
5. korygujesz obc tak aby pokazało właściwe spalanie (tj. zgodne z tym co uzyskałeś w punkcie 3).
6. resetujesz avg1 i dystans
7. jeździsz... ew. poprawiając cały czas w oparciu o avg1 ale nie ruszasz avg2.
8. po kilku tankowaniach przeliczasz tak samo jak powyżej ale dla avg2 i całkowitego dystansu przejechanego oraz całkowitej liczby paliwa wlanej do baku (np. 5342km i 384l paliwa...) Jeżeli średnia się różni to korygujesz.
Przykładowo... przejechane 264km, wlane do baku 27.34 litra paliwa, a obc pokazuje spalanie średnie 9.2 wartość kalibracji 1000 (dane z sufitu...)
1. spalanie rzeczywiste wynosi:
(27.34 / 264)*100 = 0.10356 * 100 = 10.356 l/100km
2. obc podaje 9.2 więc zaniża spalanie...
jak obliczyć wartość kalibracji? (bieżąca wartość) * (spalanie rzeczywiste / spalanie z obc)
1000 * (10.356 / 9.2) = 1000 * 1.12565 = 1125.65
w teście 20 wpisujemy liczby całkowite więc zaokrąglasz wynik i wpisujesz... w tym przypadku 1126.
Dla potwierdzenia sprawdzasz czy avg1 pokazuje na obc teraz 10.3 lub 10.4 (nie pamiętam czy OBC zaokrągla czy ucina).
Jeżeli różnica w spalaniu jest zbyt wysoka to nie będzie możliwe uzyskanie prawidłowych wskazań na OBC - kalibracja ma regulację w ograniczonym zakresie (bodajże do 1250 czy coś około tego... piszę w pełni z pamięci teraz).
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Zużycie paliwa wg. OBC.
I tu właśnie "pies pogrzebany".raven_1983 pisze:... kalibracja ma regulację w ograniczonym zakresie (bodajże do 1250 czy coś około tego... ).
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- błażej21
- Bywalec Gadulec
- Posty: 592
- Rejestracja: 18 lis 2008, 0:18
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
- Lokalizacja: Nowowola BSK 36NS
Zużycie paliwa wg. OBC.
rexman pisze:I tu właśnie "pies pogrzebany".raven_1983 pisze:... kalibracja ma regulację w ograniczonym zakresie (bodajże do 1250 czy coś około tego... ).
Ale przynajmniej wiemy ile mniej lub więcej spala nasz bunia
Ja to sie bede starł sie to wyliczyć jak to raven_1983 napisał