[ inne] Tarcze JAKIE?(ATE Brembo Zimmermann TEXTAR)+klocki
Moderator: Moderatorzy
- błażej21
- Bywalec Gadulec
- Posty: 592
- Rejestracja: 18 lis 2008, 0:18
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
- Lokalizacja: Nowowola BSK 36NS
[ inne] Tarcze JAKIE?(ATE Brembo Zimmermann TEXTAR)+klocki
Heh no to pięknie , też mam taki sam zestaw na przedniej osi(Zimmermann+ Jurid) i także kupowałem w tym sklepie. Może jakaś wadliwa partia się trafiła. Gwarancja polegała na wymianie na nowy czy na naprawie?
za 1 razem dostałem nowy zestaw a teraz jak wyśle i uznają mi gwarancje to chce zwrot kasy i będę szukał innego zestawu
za 1 razem dostałem nowy zestaw a teraz jak wyśle i uznają mi gwarancje to chce zwrot kasy i będę szukał innego zestawu
-
- Bywalec
- Posty: 198
- Rejestracja: 10 kwie 2008, 17:43
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: W-wa
[ inne] Tarcze JAKIE?(ATE Brembo Zimmermann TEXTAR)+klocki
No to mnie nie pocieszyłeś - jak już nawet Jurid jest do niczego, to na czym jeździć; a właśnie przymierzam sie do wymiany kpl na przód (adam-bmw pisze:co do jurida to kiedyś naprawdę była marka, do e30 mamuśki zamontowałem tarcze jurida, po ok 10 tyś wyglądały jak fale na morzu a klocki jurida się zeszkliły, na mojej e39 mam tarcze brembo, klocki trw lucas i jestem super zadowolony
Powód edycji: uzupełnij dane w profilu ułatwi to identyfikację i pomoc wobec twojej osoby
- adam-bmw
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1108
- Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Åysomice k. Torunia
[ inne] Tarcze JAKIE?(ATE Brembo Zimmermann TEXTAR)+klocki
tak jak pisałem kiedy kupiłem e39 tarcze wyły do wymiany i założyłem tarcze brembo i klocki trw lusas, mija prawie rok i ok 15.000 km i jest super, naprawdę polecam
ps. w e34 czyli moim poprzednim bmw też miałem taki zestaw i byłem super zadowolony
ps. w e34 czyli moim poprzednim bmw też miałem taki zestaw i byłem super zadowolony
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 08 lip 2010, 16:17
- Seria: E46
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Mazowieckie
[ inne] Tarcze JAKIE?(ATE Brembo Zimmermann TEXTAR)+klocki
ATE tarcze i klocki zdecydowanie NIE POLECAM, po przejechaniu 1400 km zaczeły dziwnie się zachowywać, mianowicie było słychać metaliczny dźwiek przy każdorazowym wciśnięciu pedału hamulca, potem drgania pod stopą były coraz bardziej odczuwalne. Po 6 tys. takiego jeżdżenia dostałam szału i postanowiłam zmienić tarcze i klocki na Jurid i Textar. Dowiedziałam się ASO, że auta BMW w takim zestawieniu zjeżdżają z taśmy produkcyjnej.
Teraz wiem dlaczego, problem zniknął jak ręką odjął. Autko hamuje cicho, bez drgań.
Generalnie w warsztacie powiedzieli mi, że ATE ostatnio bardzo się pogorszyło i mieli dużo reklamacji. Teraz od 1,5 roku montują tylko Juridę, Textara i ewentualnie Boscha. Reklamacji brak.
Podsumowując NIE POLECAM ATE !
Teraz wiem dlaczego, problem zniknął jak ręką odjął. Autko hamuje cicho, bez drgań.
Generalnie w warsztacie powiedzieli mi, że ATE ostatnio bardzo się pogorszyło i mieli dużo reklamacji. Teraz od 1,5 roku montują tylko Juridę, Textara i ewentualnie Boscha. Reklamacji brak.
Podsumowując NIE POLECAM ATE !
- błażej21
- Bywalec Gadulec
- Posty: 592
- Rejestracja: 18 lis 2008, 0:18
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Podlaskie
- Lokalizacja: Nowowola BSK 36NS
[ inne] Tarcze JAKIE?(ATE Brembo Zimmermann TEXTAR)+klocki
Ja teraz przód mam na oryginalnych tarczach i klockach bmw a tył zrobiłem na boschu i puki co hamulce dobrze sie zachowują
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2405
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: [ inne] Tarcze JAKIE?(ATE Brembo Zimmermann TEXTAR)+kloc
Podbiję temat.
Z przodu mam tarcze Zimmermann, wentylowane + klocki TRW, z tyłu tarcze i klocki Brembo.
Klocki TRW strasznie, strasznie pylą, felgi non stop czarne.
Z tyłu praktycznie nic, do tego na tarczy jest ogranicznik zużycia, który przydałby się także z przodu.
Następne klocki jakie wlecą na przód to na pewno nie będą TRW.
Pozdrawiam
Z przodu mam tarcze Zimmermann, wentylowane + klocki TRW, z tyłu tarcze i klocki Brembo.
Klocki TRW strasznie, strasznie pylą, felgi non stop czarne.
Z tyłu praktycznie nic, do tego na tarczy jest ogranicznik zużycia, który przydałby się także z przodu.
Następne klocki jakie wlecą na przód to na pewno nie będą TRW.
Pozdrawiam
-
- Bywalec
- Posty: 222
- Rejestracja: 22 lut 2012, 0:47
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 2006
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
Re: [ inne] Tarcze JAKIE?(ATE Brembo Zimmermann TEXTAR)+kloc
Nie przeszkadza Ci to wizualnie, że z przodu wentylowane a z tyłu lite? Bo mnie osobiście by to gryzło
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2405
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: [ inne] Tarcze JAKIE?(ATE Brembo Zimmermann TEXTAR)+kloc
Przeszkadzać nie przeszkadza, nowe tarcze, klocki, przewody, płyn, zregenerowane zaciski, także hamuje jak trzeba, znacznie lepiej niż większość aut moich znajomych.
Poza tym nie widzę jakiegoś merytorycznego uzasadnienia dla tego zabiegu, a przy (póki co) lichym lakierze, mało kto zwróci uwagę na niewentylowane tarcze z tyłu ;]
Poza tym nie widzę jakiegoś merytorycznego uzasadnienia dla tego zabiegu, a przy (póki co) lichym lakierze, mało kto zwróci uwagę na niewentylowane tarcze z tyłu ;]
-
- Bywalec
- Posty: 222
- Rejestracja: 22 lut 2012, 0:47
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 2006
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
Re: [ inne] Tarcze JAKIE?(ATE Brembo Zimmermann TEXTAR)+kloc
Aha, rozumiem u mnie kończą się tarcze z przodu i właśnie mam dylemat czy lite czy wentylowane ponieważ komplet na przód went. Zimmermann to koszt 800zł
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2405
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: [ inne] Tarcze JAKIE?(ATE Brembo Zimmermann TEXTAR)+kloc
Zmiana na jednolite wyjdzie Ci w pdobnym koszcie jak zakup wentylowanych, musisz zmienić zaciski bo do wentylowanych są szersze.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Bywalec
- Posty: 222
- Rejestracja: 22 lut 2012, 0:47
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 2006
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
Re: [ inne] Tarcze JAKIE?(ATE Brembo Zimmermann TEXTAR)+kloc
Stop, stop! Trochę zamotałem chodziło mi o Zimmermann Sport które do mojej BMW kosztują 800zł z klockami i strasznie się pylą... dlatego myślałem zmienić na tylko wentylowane bez wierconych bo założenie jednolitej tarczy do takiej wagi mogłoby się źle skończyć myślałem o wierconych a pisałem o wentylowanych także przepraszam za to zamieszanie
- wojtek_blekitny
- Moderator
- Posty: 921
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1994
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: okol. Poznania
Re: [ inne] Tarcze JAKIE?(ATE Brembo Zimmermann TEXTAR)+kloc
Tak właśnie czytam i dziwię się, co się tu wyprawia
Na przodzie w E39 fabryka przewidziała wyłącznie wentylowane tarcze.
Przód=klucz.
Lite tarcze z tyłu i wentylowane z przodu to częsta praktyka.
Spotyka się również tarcze wentylowane przód i bębnowe na tyle.
A wracając do tematu, to nie tak dawno dość znacznie zawiodłem się na Brembo.
Co prawda nie w BMW, ale w takim wypadku to raczej nie o markę chodzi.
Tarcze wentylowane przód do małego mieszczucha, za 340zł/para, po niecałych 8kkm w sezonie letnim (bez 'hartowania' w kałużach ) zaczęły bić
Kupione w sklepie. Choć nigdy nie wiadomo w 100% czy to aby nie podróbka
Na przodzie w E39 fabryka przewidziała wyłącznie wentylowane tarcze.
Przód=klucz.
Lite tarcze z tyłu i wentylowane z przodu to częsta praktyka.
Spotyka się również tarcze wentylowane przód i bębnowe na tyle.
A wracając do tematu, to nie tak dawno dość znacznie zawiodłem się na Brembo.
Co prawda nie w BMW, ale w takim wypadku to raczej nie o markę chodzi.
Tarcze wentylowane przód do małego mieszczucha, za 340zł/para, po niecałych 8kkm w sezonie letnim (bez 'hartowania' w kałużach ) zaczęły bić
Kupione w sklepie. Choć nigdy nie wiadomo w 100% czy to aby nie podróbka
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
-
- Bywalec
- Posty: 222
- Rejestracja: 22 lut 2012, 0:47
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 2006
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Zachodniopomorskie
Re: [ inne] Tarcze JAKIE?(ATE Brembo Zimmermann TEXTAR)+kloc
U mnie w E39 po lifcie przód i tył są wentylowane oraz wiercone ale to ktoś założył te dziurawce według mnie ładnie hamuje tylko strasznie felgi są zasyfione po ostrej zabawie co do Brembo miałem kiedyś w A4 z przodu i klocki Ferodo to powiem, że jak dla mnie to był idealny zestaw i z tego co pamiętam nie dużo droższy od kompletu TRW.
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 maja 2012, 1:30
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1990
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: [ inne] Tarcze JAKIE?(ATE Brembo Zimmermann TEXTAR)+kloc
czyli jeśli chce założyć wentylowane i nawiercane tarcze to które bedą najlepsze ? poniewaz moje zwykłe nie wytrzymują ostrzejszej jazdy
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: [ inne] Tarcze JAKIE?(ATE Brembo Zimmermann TEXTAR)+kloc
Przede wszystkim masz sedana, zatem z przodu masz fabrycznie pełne tarcze (302x12mm) - jeśli tak jest, to aby je zmienić na wentylowane musisz zmienić tarcze, zaciski i jarzma zacisków. Komplet możesz wziąć z jakiejkolwiek e34 z tej listy: http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... series=E34 (potrzebne Ci zaciski wraz z jarzmami).
Zaciski przed montażem odśwież porządnie lub daj do profesjonalnej regeneracji, przewody elastyczne kup nowe. Uważaj przy odkręcaniu, aby nie urwać przewodu czy odpowietrznika nie ułamać (lub jeśli kupujesz wyjęte, zwróć na to uwagę). Sprawdź też stan cylinderków, bo muszą być szczelne, a nowe zamienniki nie są warte nic i lepiej ich nie montować. Taki swap hamulców wiąże się ze zmianą płynu oczywiście, całości - sprawdź też stan przewodów sztywnych, aby większe (jednak) ciśnienie nie spowodowało niespodzianki.
Oczywiście możesz montować hamulce z 540stki lub M5, na przeszkodzie stoi wyłącznie cena i dostępność zacisków w dobrym stanie.
Pzdr.
Zaciski przed montażem odśwież porządnie lub daj do profesjonalnej regeneracji, przewody elastyczne kup nowe. Uważaj przy odkręcaniu, aby nie urwać przewodu czy odpowietrznika nie ułamać (lub jeśli kupujesz wyjęte, zwróć na to uwagę). Sprawdź też stan cylinderków, bo muszą być szczelne, a nowe zamienniki nie są warte nic i lepiej ich nie montować. Taki swap hamulców wiąże się ze zmianą płynu oczywiście, całości - sprawdź też stan przewodów sztywnych, aby większe (jednak) ciśnienie nie spowodowało niespodzianki.
Oczywiście możesz montować hamulce z 540stki lub M5, na przeszkodzie stoi wyłącznie cena i dostępność zacisków w dobrym stanie.
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
- niebo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 539
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: [ inne] Tarcze JAKIE?(ATE Brembo Zimmermann TEXTAR)+kloc
Proponuję zmienić zaciski przód na te z 540, ja tak zrobiłem i jest bez porównania lepiej tył został seryjny.
Na drodze nie jesteÅ› sam/a...
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: [ inne] Tarcze JAKIE?(ATE Brembo Zimmermann TEXTAR)+kloc
Niebo, ale Ty również przesiadłeś się z serii czyli pełnych. Ja po zmianie na wentylowane z 530i też odczułem dużą różnicę. O ile cena tarcz to jakieś 40-50zł różnicy na jednej, o tyle o zaciski przód z 540'stki i trudniej i znacznie drożej.
Pamiętajmy, że jedyną różnicą jest kilka mm w grubości tarczy, bo średnica jest ta sama, tak jak i klocki. Zatem te hamulce są bardziej wytrzymałe i teoretycznie mniej się nagrzewają. Pytanie czy warto przy niemodzonym m51, bo wiadomo że "fajnie jest mieć". ;]
Pzdr.
Pamiętajmy, że jedyną różnicą jest kilka mm w grubości tarczy, bo średnica jest ta sama, tak jak i klocki. Zatem te hamulce są bardziej wytrzymałe i teoretycznie mniej się nagrzewają. Pytanie czy warto przy niemodzonym m51, bo wiadomo że "fajnie jest mieć". ;]
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
- niebo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 539
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: [ inne] Tarcze JAKIE?(ATE Brembo Zimmermann TEXTAR)+kloc
Przesiadłem się z seryjnych pełnych auto na fabrycznym DDE ( wkurzało mnie przegrzewanie się tarcz po kilku hamowaniach, był odczuwalny po wydłużającej się drodze hamowania, czuć było spadek wydajności układu, po wymianie na 540 nie zaobserwowałem tego zjawiska ani razu). Co do rozmiaru tarcz i klocków to :siudek pisze:Niebo, ale Ty również przesiadłeś się z serii czyli pełnych. Ja po zmianie na wentylowane z 530i też odczułem dużą różnicę. O ile cena tarcz to jakieś 40-50zł różnicy na jednej, o tyle o zaciski przód z 540'stki i trudniej i znacznie drożej.
Pamiętajmy, że jedyną różnicą jest kilka mm w grubości tarczy, bo średnica jest ta sama, tak jak i klocki. Zatem te hamulce są bardziej wytrzymałe i teoretycznie mniej się nagrzewają. Pytanie czy warto przy niemodzonym m51, bo wiadomo że "fajnie jest mieć". ;]
Pzdr.
E34 tds sedan przód seria 302/12mm -tarcz pełna, a E34 tds Touring przód 302/22mm -tarcz wentylowana, i E34 540i 302/28mm -tarcz wentylowana. Klocki są takie same do wszystkich w/w rodzai tarcz więc płacimy trochę drożej za tarcze, ale za to skuteczność na wyrost Moim zdaniem nie muszą to być od razu te z 540 wystarczą po prostu wentylowane od każdej benzyny lub tds Touring i już będzie znaczna poprawa. W mojej byłej E28 M20B20 (129km) były wentylowane, nie mam pojęcia dlaczego w tds założyli pełne...
Pozdrawiam.
Na drodze nie jesteÅ› sam/a...
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: [ inne] Tarcze JAKIE?(ATE Brembo Zimmermann TEXTAR)+kloc
...no właśnie to napisałem.niebo pisze:Moim zdaniem nie muszą to być od razu te z 540 wystarczą po prostu wentylowane od każdej benzyny lub tds Touring i już będzie znaczna poprawa.
Generalnie też nie mam pojęcia skąd pomysł na pełne tacze w sedanie, ale cóż - ani ja ani Ty już ich nie mamy. ;] Początkowo wymieniłem tylko hamulce z przodu na wentylowane i różnica była naprawdę spora. W momencie gdy wymieniłem hamulce tylne na wentylowane, auto staje w miejscu. Nie wiem co będzie gdy założę przód z 540'stki - będę się cofał podczas hamowania?
Grunt to wykonać modyfikację zgodnie ze sztuką, wymienić DOBRY nowy CAŁY płyn hamulcowy (2x pod rząd najlepiej, ze względu na pompę ABS) oraz kupić dobre tarcze i klocki - wtedy efekt będzie odpowiedni.
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Bywalec
- Posty: 14
- Rejestracja: 09 maja 2012, 1:30
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1990
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Wielkopolskie
Re: [ inne] Tarcze JAKIE?(ATE Brembo Zimmermann TEXTAR)+kloc
w sumie to macie racje wentylowane powinny wystarczyć zobacze za tymi zaciskami z 540 ale pewnie sporo kosztują... mnie denerwuje to że gdy hamuje od 200kmh do zera to płyn sie chyba gotuje bo gdy wyhamuje tak do 60kmh oczywiście dosć ostro hamując to pedał wpada w podłoge i nie ma szans na to by sie szybko zatrzymać. a po takiej jezdzie na max przejechanie 17 km gdzie jest dużo zakrętów i kilka prostych tarcze miały wszystkie kolory tęczy i wszystko aż parowało, samochód z takimi możliwościami powinien mieć przystosowane hamulce do zatrzymania się z takich prędkości. Chociaż konstruktorzy pewnie podeszli do tego tak ze ma służyć jako limuzyna a nie auto sportowe i pewnie dlatego dopiero w większych pojemnościach były wentylowane tarcze