BMW 725

Porady na co zwrócić uwagę i jak kupować, opinie o bieżących ogłoszeniach sprzedaży.
Chcesz kupić? Bądź spokojniejszy - zapytaj!

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

BMW 725

Post autor: raven_1983 »

Elvis - pytam z ciekawości gdyż bardzo mnie to interesuje.

Czym różni się sterowanie 5hp18 w E34 z 2.5 TDS od sterowania 5hp18 w E38 z 2.5 TDS?

Sterowniki mają inne numery, ale skrzynia i bebechy te same. Jedyne co przychodzi mi do głowy to inne punkty przełączania biegów z racji większej masy auta.

Ciekawe jak by E34 jeździło na sterowniku z E38.
elvis
zbanowany
zbanowany
Posty: 187
Rejestracja: 12 kwie 2008, 16:37
Lokalizacja: BEUTHEN

BMW 725

Post autor: elvis »

Ok rozumiem Twoje pytanie ,więc sa dwa rodzaje 5 hp18 ,niekoniecznie musisz miec skrzynię indentyczną jak ja.
Do e 38 były wkładane te z większą ilościa tarczek ,nie pamietam dokładnie ,ale w e 34 benzynie w zalezności od silnika ,do tych mocniejszych ,chyba od 3,5 w zwyz tez te skrzynie były montowane ,jesli oczywiście była zamontowana 5 hp 18 w danym aucie.
Ja nie wiem czy masz w swojej przycisk * (tryb zimowy)
nie pamietam jak jest w e 34
Wątpie ,że e 34 pojedzie na sterowniku z e 38 ,bo ten sterownik współpracuje z innymi sterownikami ,których jest w e 38 więcej.
Jakies przeprogramowywanie nie jest opłacalne i chyba niewykonalne.
Reasumując ,odczucia z jazdy e 38 z TDSem i e 34 z TDSem ,są zupełnie inne ,jest płynniej ,nie wspominam,że ciszej ,ale to inna sprawa.
Jeśli w e 38 jest dobry silnik to praktycznie nie wiesz,ze pracuje ,ponadto poduszki silnika są podłaczone do podciśnienia co eliminuje drgania ,w końcu to seria 7 ,wątpie ,żeby niemcy zrobili jakąś fuszerkę.

Ale pytanie było czy warto ,moim zdaniem warto ,bo e 38 z TDSem to najtańszy samochód w utrzymaniu tej klasy nie tylko w BMW.
Jak komuś mało mocy to od tego są inne auta,na pewno nie TDS !!!!

Nie wspominam o ponadczasowej liniii i wykonaniu wnętrza i właściwościach jezdnych 8)

Pozdrawiam 8)
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

BMW 725

Post autor: raven_1983 »

Zawsze wydawało mi się, że 5hp18 to 5hp18 (o ile pamięć mnie nie myli to dokładnie jest to 5hp18s)...

Tak samo jak 2.5TDS to 2.5TDS a nie jeden ma więcej cylindrów drugi mniej ;)

Sterownik mam obsługujący sport, ekonom, zimę, skrzynia 5 biegów + lockup, wybierak na pozycje P, R, N, D, 4, 3, 2.

Były również skrzynie z adaptacyjnym sterownikiem dopasowującym się do stylu jazdy kierowcy - niestety nie wiem czy ten mechanizm sterujący stosowano w 5hp18 czy innych skrzynkach.
elvis
zbanowany
zbanowany
Posty: 187
Rejestracja: 12 kwie 2008, 16:37
Lokalizacja: BEUTHEN

BMW 725

Post autor: elvis »

Właśnie u mnie nie ma przcisku "zima" jest tylko S i A ,poza pozycjami lewarka jakie wymieniłeś.
Tryb zimowy sam sie uruchamia po dotarciu informacji do sterownika skrzyni o tym ,że koła "chciały " buksowac i chyba tez o informacji o temperaturze zewnętrznej ,ale tego nie jestem pewien.
Wtedy np samochód rusza z biegu drugiego.
W mojej i chyba każdej E 38 jest AGS to jest moduł adaptacyjny ,super sprawa ,bardzo on ułatwia jazdę , myślę ,że od tego właśnie jest płynniej.
Wątpię ,że jak nie ma tego modułu adaptacji w samochodzie ,że go założysz.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
niebo
Bywalec Gadulec
Posty: 539
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

BMW 725

Post autor: niebo »

Jako ciekawostka: kolega ma e39 528 automat + kontrola trakcji ja mam e34 tds + 5hp18 z programem zimowym (jego skrzynia jest taka sama albo następcą modelu 5hp18) Pojechaliśmy ze znajomymi na kulig :D droga nie odśnieżona lekko pod górkę jemu włącza się kontrola trakcji i mozolnie z tańczącym tyłem auta pnie się do góry ja zapinam program zimowy lewarek na 2 i jazda -buksuję ale jadę.Staję lewarek na 3 i ... jakby śnieg uciekł na bok, jak latem gaz i do przodu.Do końca dnia mijałem dużo aut z tylnym jak i przednim napędem które nie mogły podjechać pod ową górkę a później i na trasie. Program zimowy jest perfekcyjny w 5hp18. Dlaczego BMW zrezygnowało z tego programu na rzecz kontroli trakcji... nie wiem, może z powodu ogólnie panującej mody?
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

BMW 725

Post autor: raven_1983 »

Niebo - owy program zimowy i pozycja 3 to po prostu wymuszenie stałe i cały czas trzeciego biegu :) Jedynie przy D skrzynia pracuje "normalnie". Żeby jeszcze dało się na zjazdy wymusić pierwszy bieg :cry:

Elvis - S i A to już adaptacyjny sterownik.
Awatar użytkownika
niebo
Bywalec Gadulec
Posty: 539
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

BMW 725

Post autor: niebo »

raven_1983 pisze:Niebo - owy program zimowy i pozycja 3 to po prostu wymuszenie stałe i cały czas trzeciego biegu :) Jedynie przy D skrzynia pracuje "normalnie". Żeby jeszcze dało się na zjazdy wymusić pierwszy bieg :cry:

Elvis - S i A to już adaptacyjny sterownik.
No i właśnie o to chodzi, że jeżeli z D nie chce ruszyć to blokujesz na 2 jak dalej są kłopoty to 3 i jazda...
tej zimy nigdzie nie stanąłem ani się nie zakopałem wszędzie sobie poradziłem - a nie jakieś tam systemy ''kontrola trakcji''.
elvis
zbanowany
zbanowany
Posty: 187
Rejestracja: 12 kwie 2008, 16:37
Lokalizacja: BEUTHEN

BMW 725

Post autor: elvis »

Kontrola trakcji , a program zimowy to dwie rózne sprawy.
Jak mówimy o kontroli trakcji to musimy rozróżnić ASC+T i DSC.
Jam mam ASC+T i program zimowy jakie sam sie aktywuje i jedno drugiemu nie przeszkadza ,bo mam wyłącznik tego ASC.
W warunkach miejskich nie potrzeba żadnych systemów ,chyba,że ktoś wyjątkowo nie potrafi jeżdzić 8)

Kontrola trakcji najmniej sie przydaje gdy sie zakopiemy ,ale jak wspominałem można ja wyłączyć ,najbardziej pomaga przy samej jeżdzie i dodawaniu i ujmowaniu gazu na łukach ,zakrętach itp ,bo wtedy nic sie nie dzieje z samochodem.
Gdybyście pojeżdzili autem z DSC to innego byście nie chcieli 8)

Ja też nie pamiętam żebym się gdzieś zakopał zimą ,podstawa to opony 8)

> A co do zjazdów ,to przeciez jest hamowanie skrzynią 8)
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

BMW 725

Post autor: raven_1983 »

elvis - jest... i właśnie przy tym brakuje możliwości wymuszenia pierwszego biegu :(

Najczęściej gdy miałem solidny zjazd przed sobą wrzucałem na ograniczenie do 2 i sport aby możliwie najdłużej ciągnąć na 1 - auto bardzo powoli nabierało prędkości, niestety skrzynia wrzucała dwójkę przy około 30 i siła hamowania drastycznie spadała...

Zima i drugi bieg się nie sprawdzał - trzeba było by cały czas klocki ścierać.
elvis
zbanowany
zbanowany
Posty: 187
Rejestracja: 12 kwie 2008, 16:37
Lokalizacja: BEUTHEN

BMW 725

Post autor: elvis »

Ok przecież u mnie też mogę wrzucic 2 i na "S" ,ale powiem szczerze ,że nie pamiętam żebym musiał z tego korzystać 8)
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

BMW 725

Post autor: raven_1983 »

Jak napisałem powyżej - niestety siła hamowania na drugim biegu jest niewystarczająca i auto się rozpędza... na pierwszym biegu rozpędza się bardzo powoli ale dochodząc do granicy przełączenia skrzynia przeskakuje na drugi bieg i trzeba przyhamowywać.

Pod tym względem manual o niebo lepszy na zjazdy 30-40% :(
tl
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 14 cze 2009, 13:11
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 318tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Żukago
Kontakt:

BMW 725

Post autor: tl »

odswiezam...

Moze sie wypowiedziec ktos kto ma 725 tds? Chodzi mi o spalanie, awaryjnosc i na co szczegolnie zwrocic uwage podczas kupna.
Jak porownywalem to czesci sa w bardzo podobnej cenie do e39.

Pozdrawiam.
Obrazek
Jest:
318 TDS Touring
Było:
325 TDS+
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
Posty: 467
Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

BMW 725

Post autor: ded »

Ja sie rozgladam za e39 wiec i o e38 zachaczylem. Faktycznie ceny podobne. Najwieksza roznica jest w blacharce, tutaj 7er wychodzi sporo drozej. Co do spalania to mysle ze mozesz spokojnie 2-3 litry doliczyc do swojego obecnego :P e39 z tdsem bym chetnie lyknal, po wirusie powinna dawac rade ale e38 obawiam sie ze juz nie. Roznica miedzy trojka a siodemka to nawet 800kg. Tak jak bys zapial kemping i zaladowal rodzine arnolda boczka do samochodu. Ja pomimo nieskrywanej milosci do TDS powaznie zastanaiwam sie nad 530d bo kupujac 525tds w jakis sposob sie cofam...
tl
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 14 cze 2009, 13:11
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 318tds
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Żukago
Kontakt:

BMW 725

Post autor: tl »

No licze, ze przy normalnej jezdzie 10-11 l. łyknie :) Porownujac 325tds do 725tds to jest tylko 1 sekunda roznicy, a po wrzuceniu chipa na ok. 170KM/320nm to bedzie spokojnie ponizej 10, czyli szybciej niz seryjny 3er :) Poza tym 7er nie kupuje sie do scigania, to jest limo, w ktorej mamy czuc sie komfortowo i bezpiecznie. Wiem, ze wielu ludziom takie uczucie zapewnia przede wszystkim ogromne stado konikow gotowych w kazdej chwili, ale dla takich sa benzyniaki od 3 litrow w gore :)
Obrazek
Jest:
318 TDS Touring
Było:
325 TDS+
Awatar użytkownika
Paweł Markiewic
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 18 paź 2009, 9:06
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Gliwice

BMW 725

Post autor: PaweÅ‚ Markiewic »

325 tds ma leprze przyspieszenie niż podaje fabryka-sprawdzałem i nawet był taki temat jakiś czas temu 10,5 s - 100km/h to chyba z 4 osobami, no ale to nie na temat. co do 7 er to nie nacieszyłem się autem bo mi zaje... całe szczęście nie zdążyłem sprzedać tds-a. 7 er którą kupiłem miała 3.0 d i dawała radę spokojnie. Co do 725 tds, znajomy ma ów samochód i nie narzeka. Fajnie wyposażony: w skórze, automat, oczywiście pełna el. Jechałem z nim kilka razy i muszę powiedzieć, że nie jest źle. 725 tds ma większy moment obrotowy od 325 to po pierwsze. Po drugie to nie rajdówka. Po trzecie, drogie części...... :?: bez przesady, różnice 20- 30 zł na częściach eksploatacyjnych pomiędzy 3er a 7er moim zdaniem są żadne. Komfort jazdy super. Więc jeżeli, ktoś nie szuka rakiety, a limuzyny to jak najbardziej. Jest tylko jeden mały problem - trafić 7 er w dobrym stanie to nie lada sztuka.
To tyle. PZDR
BMW doszedłem do wniosku, że jazda samochodem jest całkiem przyjemna, pora na prawo jazdy...
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
Posty: 467
Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

BMW 725

Post autor: ded »

te 20-30 zl to chyba miedzy piatka a siodemka. Trojka ma bardzo tanie i wytrzymalsze zawieszenie, amory tez duzo tansze. Gdybym wybieral miedzy 5 a 7 to ceny eksploatacji nie roznia sie tak bardzo, czesci tez podobne (jak pisalem spora roznica jest w blacharce). Tyle ze 7 z manualem to raczej nie dostniemy, w kombi wogle nie wystepuje, a TDS i 2 tony to deko malo mocy. Jak ktos smiga trojka malo dynamicznie to moze 7ka z TDS go nie zniecheci. Ja chcialbym manuala i kombi wiec dla mnie wybor jest prosty. Do tego rynek jest wiekszy i zalezy mi na mocy. TDS po chipie jest fajny ale apetyt rosnie w miare jedzenia.
Awatar użytkownika
Paweł Markiewic
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 18 paź 2009, 9:06
Seria: E36
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 325tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Śląskie
Lokalizacja: Gliwice

BMW 725

Post autor: PaweÅ‚ Markiewic »

Z częściami naprawdę nie ma takiej różnicy. Ja kupuję w jednym sklepie ( rodzina ) wiadomo mam zniżki i to nie małe. To sklepy narzucają zaje.. marże i dlatego są duże różnice między 3 er a 7 er. To jest moje zdanie, z resztą sprawdzałem sam. Kupowałem części i do siebie do 7 er kumpla wiadomo mam taniej. Jak mi podawał później ceny z innych sklepów a nawet z allegro to czasami 40 - 50 % różnicy w cenie. Mało tego niektóre części taniej można kupić w autoryzowanym serwie niż gdzie indziej. Przykład salon samochodowy w, którym jestem handlowcem ( szkoda, że nie BMW ). Sytuacja z tego tygodnia. Przyszedł koleś pytać o naklejki na słupki drzwi do 207 (te czarne matowe) u nas 15 zł sztuka, czy nawet komplet nie chcę teraz skłamać, na giełdzie 50 zł. Zboczyłem z tematu.... Mechanika nie zabija w 7 er chyba, że v8, v12 ewentualnie 740d. Blacharka to inna bajka, tu faktycznie części dość drogie. Czy tak, czy siak decyzja należy nie do mnie. Sam celował bym w 730 d. Jak uzbieram trochę kaski to kupię znowu.
PZDR
BMW doszedłem do wniosku, że jazda samochodem jest całkiem przyjemna, pora na prawo jazdy...
elvis
zbanowany
zbanowany
Posty: 187
Rejestracja: 12 kwie 2008, 16:37
Lokalizacja: BEUTHEN

BMW 725

Post autor: elvis »

Mam 325 tds i 725 tds i doskonałe porównanie 8) tzn porównania nie ma :lol:

Moją 725 zrobiłęm już 220 tys km i złego słowa nie powiem ,mam ja w automacie i bmw 7 musi byc tylko w automacie 8)
Jeśli chodzi o koszty części to nie ma tragedii ,są całkiem ok , a druga sprawa jest to auto wytrzymalsze od innych modeli BMW.
Nie wiem dlaczego podnosicie temat blacharki ,przeciez to sie nie psuje ,jak e 38 nie jest bita to jest wieczna 8)

Jak komuś za mało tego silnika w tej budzie to sa inne modele BMW ,moim zdaniem nie ma bardziej oszczędnego auta w tej klasie ,automat wspólpracuje wspaniale z tym silnikiem. BMW 7 nie jest rajdówką i nigdy nią nie będzie ,z resztą jak pojeżdzicie e 38 to wam przejdzie :lol:

Gdybym miał wybierać pomiedzy 3 , 5 a 7 ,to tylko BMW 7 zwłaszcza e 38 ,bo jest najlepiej dopracowanym modelem BMW w historii firmy 8)

Jak ktoś chce kupić e 38 z silnikiem 3.0 D ,to niech sie szykuje na inne koszty , bo nie są małe ,zwłaszcza wtryski itp ,z drugiej strony bardzo ciężko jest takie auto kupić dobre 8)

Pozdrawiam 8)


p.s. jak ktoś chce spróbować jak jedzie e 38 w TDSie to zapraszam na jazdę próbną 8)
Awatar użytkownika
ded
Bywalec Gadulec
Posty: 467
Rejestracja: 12 mar 2009, 15:23
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

BMW 725

Post autor: ded »

Skoro piszesz o blacharce to pamietaj ze zawsze moze przydazyc sie mniejszy lub wiekszy dzwon. A jak gadalem ostatnio z mechanikiem o dwumasach. Mowil ze raz zmienial w e39 i wzial 500zl. Pytam czemu tak drogo a on ze za takie auta liczy sie wiecej. Mowil ze cene trzeba do klienta dopasowac, za trojke wzialby 300zl a mysle ze robota porownywalna.
elvis
zbanowany
zbanowany
Posty: 187
Rejestracja: 12 kwie 2008, 16:37
Lokalizacja: BEUTHEN

BMW 725

Post autor: elvis »

Dzwon może się stać zawsze ,fakt ,ale jakby tak na to patrzeć ,to lepiej ne jeżdzić wcale.

W automacie nie ma dwumasu ,a skrzynia 5 hp 18 ,jest bardzo wytrzymała 8)

Co byście tutaj nie pisali ,dla mnie i tak e 38 ,to najlepszy wybór ,kto kupi ,nie kupi żadnego innego 8)
ODPOWIEDZ