BMW 725

Porady na co zwrócić uwagę i jak kupować, opinie o bieżących ogłoszeniach sprzedaży.
Chcesz kupić? Bądź spokojniejszy - zapytaj!

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
lyssek
Bywalec
Posty: 43
Rejestracja: 13 paź 2009, 14:39
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325td
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

BMW 725

Post autor: lyssek »

Siemanko, koledzy co myslicie o samochodzie BMW E38, 725 tds ? Widze takie oferty na allegro ze nawet za 15 tysiecy mozna kupic ?
Awatar użytkownika
karol-lolek
Bywalec Gadulec
Posty: 330
Rejestracja: 12 paź 2008, 8:52
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie
Lokalizacja: FSD/ZS

BMW 725

Post autor: karol-lolek »

Pomysł fajny jako autka do spokojnej, dostojnej jazdy :mrgreen: Druga sprawa to cena części eksploatacyjnych do e38 :shock:
Obrazek
elvis
zbanowany
zbanowany
Posty: 187
Rejestracja: 12 kwie 2008, 16:37
Lokalizacja: BEUTHEN

BMW 725

Post autor: elvis »

Kupuj ,części nie sa drogie ,a jazda superr 8)
Awatar użytkownika
bieniek
Bywalec
Posty: 227
Rejestracja: 02 gru 2009, 15:13
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Oslo

BMW 725

Post autor: bieniek »

Kupić auto to nie problem, ale później...
Mnie na 7er nie stać, dlatego używam e34.
Teraz zastanawiam się nad zmniejszeniem gabarytów, zamiast wozić więcej powietrza.
Chociaż linia e38 jest piękna :)
Nigdy więcej diesel.
Nigdy więcej manual.
Nigdy więcej Mercedes.
Awatar użytkownika
lyssek
Bywalec
Posty: 43
Rejestracja: 13 paź 2009, 14:39
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325td
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

BMW 725

Post autor: lyssek »

Dobrze sprzedac e36 i za 13-15 kupic e38, czy to duzo kasy za auto na takim wypasie ?? Powiedzcie co myslicie o silniku w tej budzie? Sam jezdze 325 td i powiem ze jak dla mnie wystarcza :)
Poza tym, pewnie każdy z was (nas) dal kolo dychy za swoje diesla a tempomat czy ESP to rzadkosc ;)
Awatar użytkownika
GuLuN
Bywalec Gadulec
Posty: 550
Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

BMW 725

Post autor: GuLuN »

Szczerze ja mam tempomat prawie nie używam i owszem TDS w e36 dobry wybór ale e36 waży 1300 a e38 hym koło 2 ton. 7 to marzenie ale nie z tym silnikiem a części wcale nie takie drogie na moje normalne ceny jak się kupuje dobre zamienniki.
Obrazek
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
Awatar użytkownika
Eskimos
Bywalec
Posty: 260
Rejestracja: 04 lut 2009, 15:55
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

BMW 725

Post autor: Eskimos »

GuLuN pisze:Szczerze ja mam tempomat prawie nie używam.
A ja używam codziennie, praktycznie za każdym razem jak wyjeżdżam (mieszkam prawie w centrum miasta i jeżdżę głownie po mieście). A w poprzednim aucie dałem bodaj 450zł za montaż tego wynalazku ;)
Darz Bór!
Eskimos
Jeta
Bywalec Gadulec
Posty: 387
Rejestracja: 29 sie 2009, 18:30
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

BMW 725

Post autor: Jeta »

szkoda,że na temat eksploatacji 7er wypowiadają się użytkownicy 3er :| :|
Miałem już w rodzinie limuzynę ... i też każdy mówił,że części nie są takie drogie... jasne :)
jak dla mnie 2.5 w e38 to pomyłka,albo duży "diesel" z konkretnym momentem,albo duża benzyna
Fakt jest faktem,można kupić taki egzemplarz za grosze... ale jest jest takie powiedzenie: "nie sztuką jest kupić samochód,lecz sztuką jest go utrzymać"
Co do tempomatu to super sprawa. Ja w swoim nie miałem,ale dołożyłem i teraz korzystam prawie cały czas czy to po mieście,czy w trasie (mieszkam w Warszawie)
Jeżeli dla kogoś ESP i Tempomat to Full opcja w 7er- to chyba nigdy nie widział Full opcji :)
Pozdrawiam !
Obrazek
Awatar użytkownika
lyssek
Bywalec
Posty: 43
Rejestracja: 13 paź 2009, 14:39
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325td
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

BMW 725

Post autor: lyssek »

Jeta obrazam Cie ? Bo moge to zrobic piszac, ze czytajac nie myslisz co czytasz ?
Podalem przyklad, ze tempomat i ESP to standart w e38 (chociazby tempomat i chociazby ESP) przykladowo Jeta - przykaldowo! Teraz wyrazilem sie jasno czy cos dopisac ?
Jeta
Bywalec Gadulec
Posty: 387
Rejestracja: 29 sie 2009, 18:30
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1996
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

BMW 725

Post autor: Jeta »

lyssek trochę pokory,czy ja kogoś obrażam? wyrażam taką samą opinie jak i ty i inni. Również podałem przykład,że ESP i Tempomat to nie full opcja,obrazilem Cię tym? zejdź na ziemię
Obrazek
Awatar użytkownika
bieniek
Bywalec
Posty: 227
Rejestracja: 02 gru 2009, 15:13
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Oslo

BMW 725

Post autor: bieniek »

lyssek pisze:Jeta obrazam Cie ? Bo moge to zrobic piszac, ze czytajac nie myslisz co czytasz ?
Podalem przyklad, ze tempomat i ESP to standart w e38 (chociazby tempomat i chociazby ESP) przykladowo Jeta - przykaldowo! Teraz wyrazilem sie jasno czy cos dopisac ?

Czy DSC w E38 weszło do standardu w 1998 roku? Wcześniej, się zdaje, że nie był to standard. :?: :?:
Bo jak na mój smak to nie kupisz 7er z M51 z zaaplikowanym DSC, ewentualnie może ASC+T.
A co Ci da sam ASC w aucie co waży z kierowcą i paliwem ~2050kg i ma motor sprzed epoki? :lol:

Do tego dzisiaj akurat spytałem mechanika o to jak jest z częściami.
Może i dał mi kiepski przykład, ale podobno używany amor[pewnie już jakiś podlotek w E38 wstawiał używki, hehehe] do E34 kupisz za ~60PLN, za to do E38 już ~300PLN, prawda to?
Nigdy więcej diesel.
Nigdy więcej manual.
Nigdy więcej Mercedes.
Awatar użytkownika
Eskimos
Bywalec
Posty: 260
Rejestracja: 04 lut 2009, 15:55
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

BMW 725

Post autor: Eskimos »

bieniek pisze:podobno używany amor[pewnie już jakiś podlotek w E38 wstawiał używki, hehehe] do E34 kupisz za ~60PLN, za to do E38 już ~300PLN, prawda to?
Nie. Na allegro ceny używek startują od 60zł. A 300 to kosztuje nowy Bilstein.

Swoją drogą używanych amorów bym nie założył, choćbym miał je mieć za darmo i to razem z montażem.
Darz Bór!
Eskimos
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

BMW 725

Post autor: raven_1983 »

Części przyjął bym, że kosztują tyle samo co do każdego innego... Czy to E36 czy E34 czy E32 utrzymanie będzie kosztowało podobnie...

I tak paliwo będzie głównym kosztem.

325 TDS w E36? rakieta
525 TDS w E34? nie jest źle
725 TDS w E32? pomyłka...

7 z 2.5 TDS to jak 3 w TDS na 4 garach.
Awatar użytkownika
suley
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: 09 wrz 2009, 20:44
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Dolnośląskie
Lokalizacja: KaWuEr SiTi

BMW 725

Post autor: suley »

Zgadzam się z przedmówcami tds w e34 touring daję radę dopiero po chipie a w 7ce to pomyłka. Limuzyna ma być wygodna, ładna, dostojna ale ma też jechać :wink:
Awatar użytkownika
lyssek
Bywalec
Posty: 43
Rejestracja: 13 paź 2009, 14:39
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325td
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Ustka
Kontakt:

BMW 725

Post autor: lyssek »

A ja pewnie i tak kupie a potem bede plakal ;) Nie no kozak auto jest naprawde podoba mi sie, macie racje wiekszy diesel no ale wtedy wiecej gotowki .... A benzyniaka nie chce ...
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

BMW 725

Post autor: raven_1983 »

Dla formalności - w poprzednim poście chodziło mi o e38 :)

E32 w TDS'ie nie było... jakoś tak się mi napisało po E34 :oops:
Awatar użytkownika
bieniek
Bywalec
Posty: 227
Rejestracja: 02 gru 2009, 15:13
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Zachodniopomorskie
Lokalizacja: Oslo

BMW 725

Post autor: bieniek »

Z realoem.com:

mikrofiltr
bmw e34:
38$
bmw e38
51$ lub z węglem aktywnym 68$

Nie będąc tendencyjnym przyznam, że np chłodnica wody byłaby droższa do e34, nie wiem czemu, ale tak.
Podobnie lampa przednia, jesli porównywać do lampy z e38 sprzed liftu.
Niemniej nie wiem czy nie jest tak, że sprzedający drożej liczą za części do E38, jako że to przecie "highline"

@ Eskimos: Nie miałem na myśli wstawiania tego, ale dzięki za info :)
Nigdy więcej diesel.
Nigdy więcej manual.
Nigdy więcej Mercedes.
elvis
zbanowany
zbanowany
Posty: 187
Rejestracja: 12 kwie 2008, 16:37
Lokalizacja: BEUTHEN

BMW 725

Post autor: elvis »

Jak widac najwięcej gadaja ci co nie mieli E 38
Dla informacji kpl filtrów kabinowych 2 szt kosztuje od 65 zł ,nie musi być węglowy bo w e 38 jest czujnik jaki zamyka dopływ powietrza ,jak np ktos zakopci przed Tobą.
Jak słysze ,ze ktos kupuje amorki uzywane to smiać mi się chce ,a moze mozna uzywane skarpetki albo majtki kupić ? ,amorki kupuje się nowe , ja mam załozone Kayaby i zrobiłem na nich chyba już z 180 tys i jest ok ,koszt przedniego około 400zl sztuka.
Jesli chodzi o inne częsći to tez tragedii nie ma ,moim zdaniem auto jest wytrzymalsze niz np e 34 ,miałem 3szt 34 więc wiem co piszę.
Nie było w standardzie w e 38 ESP ,ale w standardzie jest baaardzo dużo w porównianiu z innymi BMW. W e 38 jest ASC+T i sprawdza się bardzo dobrze.
Podobnie nie ma czegos takiego jak fulll wypas w e 38 ,bo wiele spraw sie wyklucza ,każda e 38 jest inna.
Ja zrobiłem moja e 38 ponad 200 tys i moge powiedziec ,że to super samochów ,a miałem 10 róznych BMW ,e 38 jest najlepsza i tyle.
Można sie obrażac o moc ,ale nie jest tak ,ze w e 38 jest skrzynia 5hp 18 ,z super sterowaniem co pozwala całkiem dobrze nia jezdzić.
Z całym szacunkiem do e 34 ,ale e 34 to po prostu archaiczne auto w porównianiu do e 38 nawet z najsłabszym wypasem.
Jeśli uda wam się znależć e 38 w dobrym stanie ,i nie bita karoseria to nie ma co sie zastanawiać ,silnik mozna naprawic ,zawiecho tez ,ale karoseriii nigdy.

Jak ktos ma jeszcze jakies pytania to zapraszam ,chętnie odpowiem ,zapraszam tez na jazde próbną ,pozdrawiam 8)
Awatar użytkownika
raven_1983
Ekspert
Ekspert
Posty: 2286
Rejestracja: 16 mar 2009, 9:56
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

BMW 725

Post autor: raven_1983 »

Elvis - jaka jest przewaga E38 wyposażonego w 2.5 TDS z 5hp18 nad mniejszym i lżejszym E34 wyposażonym w... 2.5 TDS... i... 5hp18? (akurat dziwnym trafem takowy zestaw posiadam i miejscami brakuje mu odrobinkę...)

Jeśli masz na myśli przewagę komfortu to nie ma dyskusji... jeśli dynamikę jazdy to jest to przejazd z mocnym otarciem o bandę...
elvis
zbanowany
zbanowany
Posty: 187
Rejestracja: 12 kwie 2008, 16:37
Lokalizacja: BEUTHEN

BMW 725

Post autor: elvis »

Róznica jest w sterowaniu tej skrzyni co powoduje inne odczucia z jazdy.
Jak TDS jest za słaby to nic nie pozostaje jak 3.9 D ,ale mysle ,że będzie się wszystko podobac do pierwszej awarii 8)
Nie ma co porównywac wykonania e 38 z wykonaniem e 34 ,bo to sa inne lata i inna klasa 8)
ODPOWIEDZ