Strona 1 z 1
[e39]530d Turbo
: 01 cze 2010, 22:52
autor: zlotko5
Witam
Mam taki problem nagle kom pokazał mi ze mam mało oleju w silniku dolałem go i przez krótki czs było ok podczas wymiany wahacza zauważyłem że przy IC w miejscu gdzie dochodzi wąż od turbo jest mokro od oleju i tez osłona silnika mokra od oleju, następnie zaczeło mi przy obrotach tak 2300 dymic na czarno i znowu musiałem dolac oleju.
Czy to jest oznaka końca turbo?? tj.szczelność
z góry dzięki za podpowiedzi
Pozdro
e 39 530d Turbo
: 02 cze 2010, 9:28
autor: raven_1983
Zdejmij wąż z turbiny i zobacz jak wygląda w środku.
e 39 530d Turbo
: 03 cze 2010, 21:02
autor: zlotko5
Witam
raven_1983 pisze:Zdejmij wąż z turbiny i zobacz jak wygląda w środku.
Więc sprawdziłem wąż który dochodzi do turbiny nie był suchy, mokry od oleju tj olej nie leciał strumieniem tylko wilgotny od oleju
Również odkręciłem wąz który dochodzi do AGR też jego ścianki jak i sam AGR był od oleju ubrudzony tj.olej nie wyciekał tylko ściany wilgotne od oleju
Co doradzacie ??
Sory ale dopiero teraz zauważyłem że źle umieściłem mój temat
Powinien być w dziale common rail-turbo
Administaratora proszę o przeniesienie go w odpowiednie miejsce
Dziękuję
e 39 530d Turbo
: 03 cze 2010, 21:49
autor: raven_1983
Turbina nie ma jak zaoleić węża którym zasysa powietrze... jak sam napisałeś znajduje się on przed turbiną, więc olej w nim nie bierze się z turbiny.
Sprawdź odmę.
e 39 530d Turbo
: 04 cze 2010, 7:55
autor: zlotko5
Witam
Może sprostuje, wąż który sprawdzałem to wąż który wychodzi z turbiny i dochodzi do intercoolera a nastepnie wąż który wychodzi z intercoolera i dochodzi AGR
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz że stan oleju na bagnecie jest na 3/4 czyli prawidłowo a zapala mi sie kontrolka od oleju (czerwona) i pojawia sie informacja
CHECK ENGINE OIL LEV
Wczoraj podociągałem wszystkie opaski na łączeniach
Natomiast w dniu dzisiejszym po przeciągałem troszeczkę w drodze do pracy i na początku leciał czarny dymeym a po chwili zaczął lecieć delikatny biały
.
To wszystko było przy pełnym bucie.
Reasumując przy pedale wciśniętym na maxa na samym początku przez pól sekundy wylatuje delikatny czarny dym a później delikatny biały
.
Kur.. co teraz bo sam niewiem co o tym myśleć
.
Pomocy.
e 39 530d Turbo
: 04 cze 2010, 8:07
autor: raven_1983
Czyli zdjąłeś wąż wychodzący z turbo a nie dochodzący do niego
W świecie idealnym powinien być suchy jak pieprz... ale nie żyjemy w świecie idealnym.
Zobacz w jakim stanie jest wirnik turbiny i czy/jakie ma luzy.
Sprawdź również czy pod korkiem wlewu oleju nie ma masła, czy nie ubywa płyn chłodzący i czy na bagnecie nie ma dziwnych nalotów.
Dymienie na czarno to bardziej lejące wtryski i/lub za dużo paliwa (za mało powietrza).
Biały dym - to już prędzej wskazywało by na palenie oleju.
e 39 530d Turbo
: 04 cze 2010, 8:11
autor: zlotko5
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
Żeby wszystko było jasne
Zdjąłem wąż nr 1 i 6
Pod korkiem żadnego masła
Na bagnecie równieżtylko sam olej
Płynu chłodzącego nie ubywa
e 39 530d Turbo
: 04 cze 2010, 9:06
autor: raven_1983
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=20
Zdejmij z turbiny wąż numer 4 - sprawdź stan wirnika i ew. luzy na ośce (zarówno wzdłużne jak i poprzeczne) oraz obejrzyj sam wąż.
Jeśli ten wąż będzie suchutki to olej puszcza turbo, jeśli będzie tak samo zaolejony to opary oleju z odmy.
e 39 530d Turbo
: 07 cze 2010, 22:32
autor: zlotko5
raven_1983 pisze:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=20
Zdejmij z turbiny wąż numer 4 - sprawdź stan wirnika i ew. luzy na ośce (zarówno wzdłużne jak i poprzeczne) oraz obejrzyj sam wąż.
Jeśli ten wąż będzie suchutki to olej puszcza turbo, jeśli będzie tak samo zaolejony to opary oleju z odmy.
Witam
Niestety nie dam rady odkręcuc węża nr 4 ponieważ pod blokiem nie mam warunków (nadmienie że dziś próbowałem) i słabe dojście, ale tyle co udło mi sie odkręcić obudowę od filtra powietrza i tam spradizłem jak wygląda przepływka zupełnie suchutka filtr też suchy poza ty że lekko brudny.
Podczas wczorajszej trasy znowu pojawiło się info z kompa o zamałym stanie oleju, oleju jest ok według bagnetu na 3/4 info wyswietla sie podczs zatrzymywania samochody np na swiatłach itp. podczas jazdy wszystko ok
no i TURBO zaczeło nagle z********* głosno chałasowac głosno pracować.
A w dniu dzisiejszym wszystko ok
Co to może być za usterka
Czy podłaczenie pod kompa da coś.
Pozdro
e 39 530d Turbo
: 07 cze 2010, 22:54
autor: raven_1983
Ekhm.... porównaj bagnet z innym użytkownikiem takiego samego auta...
Jeżeli bagnet jest prawidłowy i wskazania ilości są w normie, to niestety ale szukał bym dziury w całym w pompie oleju.
Na ten trop naprowadza mnie problem z podawaniem oleju gdy spadną obroty silnika.
e 39 530d Turbo
: 07 cze 2010, 23:24
autor: zlotko5
raven_1983 pisze:Turbina nie ma jak zaoleić węża którym zasysa powietrze... jak sam napisałeś znajduje się on przed turbiną, więc olej w nim nie bierze się z turbiny.
Sprawdź odmę.
A gdzie znajduje się odma w moim aucie??
e 39 530d Turbo
: 08 cze 2010, 7:42
autor: raven_1983
e 39 530d Turbo
: 26 lip 2010, 17:10
autor: Szamil
Witam,
Odme znajdziesz pod filtrm powietrza(prawa str silnika/str pasazera). Od niej zacznij sprawdzanie jak pisal Raven.
Potem sprawdzilbym czujnik poziomu oleju.
Pozdrawiam