e39 tds - problem z przegrzewaniem, wsk. temp. (rozwiązane)

Tematy dotyczące układu chłodzenia silnika i legendarnych przegrzanych głowic.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Juz nie prosze ale blagam o POMOC!!

Post autor: adam-bmw »

krolikbmw pisze:Witam. Dzwonil do mnie mechanik i powiedz ze chlodnica jest tylko ciepla na kawalku czyli najprawdopodobniej to jest przyczyna:) tak czy nie:P?
ja głównie na tej wypowiedzi się wypowiedam :)
krolikbmw
zbanowany
zbanowany
Posty: 26
Rejestracja: 03 paź 2010, 22:19

Juz nie prosze ale blagam o POMOC!!

Post autor: krolikbmw »

Witam. Wymieniona chlodnica na orginalna nowa , nowy termostan i problem nie znikl prawy gorny przewod cieply chlodnica z prawej strony ciepla a dolny ktory idzie do termostatu zimny chlodnica z tamtej strony zimna:/ nie mam pojecia o co mu chodzi prosze o pomoc nie mam jak wrocic do domu:( pozdrawiam
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Juz nie prosze ale blagam o POMOC!!

Post autor: adam-bmw »

stary termostat był w jednym kawałku, nie rozpadł się blokując przepływ, tak jak pisał kolego lucasdj warto też sprawdzić pompę wody może naprawdę się łopatki rozkruszyły
krolikbmw
zbanowany
zbanowany
Posty: 26
Rejestracja: 03 paź 2010, 22:19

Juz nie prosze ale blagam o POMOC!!

Post autor: krolikbmw »

termostat byl caly a lopatki w pompie sa metalowe, oberwany tez nie jest...:( jutro stary termostat wytne i zaloze tak jak by go nie bylo i wtedy zobaczymy chyba ze macie jakies pomysly?
Awatar użytkownika
karol-lolek
Bywalec Gadulec
Posty: 330
Rejestracja: 12 paź 2008, 8:52
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie
Lokalizacja: FSD/ZS

Juz nie prosze ale blagam o POMOC!!

Post autor: karol-lolek »

Miałem podobne objawy jak u Ciebie z grzaniem, ale u mnie były twarde węże... Przyczyną okazała się uszczelka pod głowicą, choć odziwo nie miała wyraźnego pęknięcia...
Obrazek
krolikbmw
zbanowany
zbanowany
Posty: 26
Rejestracja: 03 paź 2010, 22:19

Juz nie prosze ale blagam o POMOC!!

Post autor: krolikbmw »

Głowica byla regenerowana dalem za to 1900zl:/ mialem mikropekniecie ale auto grzalo mi sie przy wiekszych predkosciach i jak juz wskazowka sie odchylila w strone czerwonego pola to nie chciala spac nie gaszac auto przewody byly twarde a zbiornik z zagotowana woda az sie caly trząsł a teraz nie ma takich objawów.

Dodano: Wto Paź 19, 2010 7:39 pm

witam wyjalem termostat auto dalej sie grzeje a chlodnica jest nadal zimna. Cisnienie w dolnym wezu jest ale jest chlodny. Prosze podpowiedzcie co to moze byc. Uszczelka a moze pompa?
Awatar użytkownika
tdbezs
Bywalec Gadulec
Posty: 480
Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
Seria: E53-70
Nadwozie: SUV
Model: X5 3.0d/sd
Rocznik: 2004
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubelskie
Lokalizacja: Chełm

Juz nie prosze ale blagam o POMOC!!

Post autor: tdbezs »

Witam.
Z tego co wyczytałem sugeruję sprawdzić drożność przewodu, który wychodz z chlodnicy do zbiorniczka wyrównawczego, ten mały. Ewentualnie jak sie grzeje to odkręcic ten przewód, sprawdzić czy nie ma w nim powietrza, jeżeli jest w nim powietrze i po jego spuszczeniu pojawia sie dopiero ciecz chlodzaca to moge cos podpowiedziec
Awatar użytkownika
niebo
Bywalec Gadulec
Posty: 539
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Juz nie prosze ale blagam o POMOC!!

Post autor: niebo »

Co masz za pompę ? Na rynku trzeba uważać na marne podróby... Zobacz czy w zbiorniczku wyrównawczym jest obieg płynu, czy płyn leci z tego małego wężyka. Powinien lecieć cały czas po dodaniu gazu jego ilość powinna się zwiększyć.
krolikbmw
zbanowany
zbanowany
Posty: 26
Rejestracja: 03 paź 2010, 22:19

Juz nie prosze ale blagam o POMOC!!

Post autor: krolikbmw »

plyn leci mam pompe z metalowym wirnikiem
Awatar użytkownika
siudek
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1673
Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
Seria: Szukam...
Nadwozie: Nie posiadam
Model: Nie mam
Rocznik: 1975
Skrzynia biegów: Nie mam
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
Kontakt:

Juz nie prosze ale blagam o POMOC!!

Post autor: siudek »

Koledze zapewne chodziło JAKĄ masz pompę, czyli producenta. Tyle że skoro to e39 i plastikowy kolektor, to fabryczną mógł mieć z metalowym wirnikiem.

Czy dobrze rozumiem, zapytam po kolei:
- wskaźnik pokazuje gotowanie (czerwony), a w układzie chłodzenia wszystko jest ok?
- obieg płynu jest ok (w zbiorniczku wyrównawczym leci z tego małego przewodu)?
- czy ubywa Ci płynu chłodzącego czy poziom cały czas taki sam??
- czy oprócz tego, że wskaźniki pokazują problem cokolwiek się dzieje z silnikiem?
- czy wentylator w końcu chodzi Ci czy nie chodzi?? Główny przy chłodnicy, VISCO.

Sądząc po Twoich perypetiach, jedna sugestia - podjedź do kogoś, kto robi BMW (tzn. kto się ZNA na BMW a nie tylko naprawia) i niech spojrzy, przy okazji podepnij auto pod kompa i zobacz czy nie ma błędów (nigdzie nie napisałeś, że sprawdziłeś, tylko że wymieniałeś po kolei wszystko).

Popraw temat, bo już któryś raz Ci zwracają uwagę.
siudek siudkowski

Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
niebo
Bywalec Gadulec
Posty: 539
Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Juz nie prosze ale blagam o POMOC!!

Post autor: niebo »

Ciekawe... Nie masz termostatu,chłodnica zimna,obieg płynu jest a po mimo to ciągle się grzeje... wygląda na to że wskaźnik na desce oszukuje. Sprawdź wskaźnik i czujnik -czy nie oszukuje (zagotuj go razem z termometrem kotłowym) a do czujnika podłącz miernik-termometr. Poszukaj na forum przy jakiej temperaturze jaka powinna być oporność.Jeżeli sam nie czujesz się na siłach to podjedź do elektryka, jemu zajmie to chwilę -no może dwie. Kiedyś czytałem że przy wymianie czujnika temperatury dopiero za piątym razem trafili na prawidłowo działający.
Awatar użytkownika
karol-lolek
Bywalec Gadulec
Posty: 330
Rejestracja: 12 paź 2008, 8:52
Seria: E34
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1992
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Lubuskie
Lokalizacja: FSD/ZS

Juz nie prosze ale blagam o POMOC!!

Post autor: karol-lolek »

Kolega pisał po tym jak był u mechanika na forum www.5er.pl ... Problem jest w uszczelce albo głowicy(ja obstawiam uszczelkę). Z resztą tak samo miał na tym forum mówione. Nie zostało nic jak brać się do roboty :mrgreen: Suma summarum… wymiana uszczelki pod głowicą w TDS nie jest wielkim problemem 8)

pozdr
Obrazek
krolikbmw
zbanowany
zbanowany
Posty: 26
Rejestracja: 03 paź 2010, 22:19

Juz nie prosze ale blagam o POMOC!!

Post autor: krolikbmw »

WITAM WINA BYLA USZKODZONA USZCZELKA POD GLOWICA!! DMUCHALA NA PIATYM CYLINDRZE DZIEKI ZA WSZYSTKIE PORADY POZDRO
Awatar użytkownika
adam-bmw
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1108
Rejestracja: 27 gru 2007, 21:29
Seria: E39
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Rocznik: 1999
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Łysomice k. Torunia

Juz nie prosze ale blagam o POMOC!!

Post autor: adam-bmw »

oj coś widzę że mało na forach internetowych bywasz WIELKIE LITERY oznaczają krzyk, chyba że tak się cieszysz że aż krzyczysz

sprawa się wyjaśniła temat zamykam
Zablokowany