td/tds - wymiana oringu pompy wtryskowej i bloku silnika
Moderator: Moderatorzy
- matti-525
- Bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: 26 maja 2008, 14:33
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: IÅ‚awa
td/tds - wymiana oringu pompy wtryskowej i bloku silnika
Zaznaczam że wszystko robimy powoli i bez pośpiechu, operację tą wykonałem na mojej e34 525 td z 1993 r.
Potrzebne nam będą klucze imbusowe, klucze typu torx, klucz płaski 17, klucz sztorcowy 12 i 13, oraz klucz 8.
Oczywiście jeżeli kapie nam ropa z tyłu pompy wtryskowej na łączeniu z żeliwnym kwadratem który to rozdziela przewody na wtryskiwacze to napewno oring stracił swoje właściwości, musimy sie zaopatrzyć w oring, nr części postaram sie podać potem ponieważ nie posiadam w tej chwili przy sobie opakowania, koszt oringu około 8 zł np w Inter Cars.
Na samym początku odłanczamy aku.
Musimy odkręcić kolektor ssący czyli 12 nakrętek oraz 2 łapki które podtrzymują filtr oleju, żeby łatwiej było zdjąć kolektor ssący bez demontarzu zbiorniczka wyrównawczego, musimy poluzować śrubę która trzyma rurę doprawadzająca powietrze od turbo, pamietajmy o odpięciu wtyczki przy kolektorze z czujnika temperatury powietrza, oraz o przewodzie z EGR i króćca do czujnika podciśnienia doładowania. Jeżeli kolektor mamy już zdjęty, musimy teraz poodkręcać rurki doprowadzające paliwo do wtrysków, ja wszystkie sobie pozaznaczałem zarówno na rurce, jak i na końcówkach które wychodzą z żeliwnego kwadratu, żeby to potem nie spotkała mnie nie miła niespodzianka, do tej operacji będzie wam potrzebny klucz płaski nr 17, bedziemy musieli przy tym porozpinac metalowe opaski a jest ich 4 które spinają wszystkie przewody, jak bedziemy odkręcać przewody z tyłu pompy to najpier te z góry, ponieważ płaskim kluczem nie dojdziemy odrazu do wszystkich. Po odkręceniu wszystkich przewodów i ich zaznaczeniu przyszedł czas na odkręcenie żeliwnego kwadratu. I teraz tak. TEN KWADRAT ODKRĘCAMY TYLKO DO MOMENTU JAK ZOBACZYMY ORING, NIE DALEJ, PONIEWAŻ GDY WYKRĘCICIE CAŁOŚĆ OD KORPUSU POMPY TO BEBECHY MOGĄ WAM SIE WYSYPAĆ. Ten żeliwny kwadrat jest przykręcony na 4 śruby typu TORX oraz jest ramie w kształcie litery V które jest na 2 śruby IMBUSOWE przykręcone do tego żeliwnego kwadratu oraz śruba nna 13 klucz do bloku. Napewno możecie odkręcić te 2 śruby imbusowe, pnieważ nie przełozycie potem oringu, a te głowne 4 jak wcześniej zaznaczałem poluzowywujemy do momentu ąż zobaczymy oring. Jeżeli widzimu już oring to odkręcamy przewód od zaworu odcinającego paliwo na górze tego żeliwnego bloku. Jeżeli już to zrobiliśmy to wycinamy stary oring nożykiem do tapet. Po wyjęciu starego oringu przyszedł czas na założenie nowego, możecie rowek oringu w pompie posmarować wazelina techniczna dla lepszego dopasowania. UWAGA!!!! pRZEWLEKAMY NOWY ORIN PRZED TO RAMIE W KSZTAŁCIE LITERY V, POWOLI NAKŁADAMY NA RURKI WYJŚCIOWE OD PRZEWODÓW PALIWOWYCH, PRZECIĄGAMY GO DALEJ NA ŻELIWNY KWADRATOWY KORPUS DO MOMENU GDZIE JEST ZAWÓR DOPRAWADZAJĄCY PALIWO, TERAZ ODKRĘCAMY 2 ŚRUBY DOLNE TYPU TORX CO TRZYMAJĄ TEN KWADRAT, NASTEPNIE PRZEWLEKAMY ORING PRZE ZAWÓR ODCINAJĄCY PALIWO, A POTEM DELIKATNIE ZSUWAMY GO TAM GDZIE ODKRĘCILIŚMY TE 2 DOLNE ŚRUBY TORX, JEZELI NA DOLE JUZ SIEDZI W ROWKU, TO WKRĘCAMY ŚRUBY, POTEM WYKRĘCAMY TE 2 GÓRNE, I ZSUWAMY ORING, JEŻELI JUŻ ORING SIEDZI NA SWOIM MIEJSCU TO PRZYKRĘCAMY TEN ŻELIWNY BLOK SPOSOBEM "NA KRZYŻ" DO POMY WTRYSKOWEJ I CAŁĄ RESZTE SKRĘCAMY W ODWROTNEJ KOLEJNOŚCI. Mi ten czas operacji zajoł jakieś 4 godziny, mam nadzieje, że komuś sie to przyda, w razie pytań proszę pisać, POZDRAWIAM MATTI-525
Potrzebne nam będą klucze imbusowe, klucze typu torx, klucz płaski 17, klucz sztorcowy 12 i 13, oraz klucz 8.
Oczywiście jeżeli kapie nam ropa z tyłu pompy wtryskowej na łączeniu z żeliwnym kwadratem który to rozdziela przewody na wtryskiwacze to napewno oring stracił swoje właściwości, musimy sie zaopatrzyć w oring, nr części postaram sie podać potem ponieważ nie posiadam w tej chwili przy sobie opakowania, koszt oringu około 8 zł np w Inter Cars.
Na samym początku odłanczamy aku.
Musimy odkręcić kolektor ssący czyli 12 nakrętek oraz 2 łapki które podtrzymują filtr oleju, żeby łatwiej było zdjąć kolektor ssący bez demontarzu zbiorniczka wyrównawczego, musimy poluzować śrubę która trzyma rurę doprawadzająca powietrze od turbo, pamietajmy o odpięciu wtyczki przy kolektorze z czujnika temperatury powietrza, oraz o przewodzie z EGR i króćca do czujnika podciśnienia doładowania. Jeżeli kolektor mamy już zdjęty, musimy teraz poodkręcać rurki doprowadzające paliwo do wtrysków, ja wszystkie sobie pozaznaczałem zarówno na rurce, jak i na końcówkach które wychodzą z żeliwnego kwadratu, żeby to potem nie spotkała mnie nie miła niespodzianka, do tej operacji będzie wam potrzebny klucz płaski nr 17, bedziemy musieli przy tym porozpinac metalowe opaski a jest ich 4 które spinają wszystkie przewody, jak bedziemy odkręcać przewody z tyłu pompy to najpier te z góry, ponieważ płaskim kluczem nie dojdziemy odrazu do wszystkich. Po odkręceniu wszystkich przewodów i ich zaznaczeniu przyszedł czas na odkręcenie żeliwnego kwadratu. I teraz tak. TEN KWADRAT ODKRĘCAMY TYLKO DO MOMENTU JAK ZOBACZYMY ORING, NIE DALEJ, PONIEWAŻ GDY WYKRĘCICIE CAŁOŚĆ OD KORPUSU POMPY TO BEBECHY MOGĄ WAM SIE WYSYPAĆ. Ten żeliwny kwadrat jest przykręcony na 4 śruby typu TORX oraz jest ramie w kształcie litery V które jest na 2 śruby IMBUSOWE przykręcone do tego żeliwnego kwadratu oraz śruba nna 13 klucz do bloku. Napewno możecie odkręcić te 2 śruby imbusowe, pnieważ nie przełozycie potem oringu, a te głowne 4 jak wcześniej zaznaczałem poluzowywujemy do momentu ąż zobaczymy oring. Jeżeli widzimu już oring to odkręcamy przewód od zaworu odcinającego paliwo na górze tego żeliwnego bloku. Jeżeli już to zrobiliśmy to wycinamy stary oring nożykiem do tapet. Po wyjęciu starego oringu przyszedł czas na założenie nowego, możecie rowek oringu w pompie posmarować wazelina techniczna dla lepszego dopasowania. UWAGA!!!! pRZEWLEKAMY NOWY ORIN PRZED TO RAMIE W KSZTAŁCIE LITERY V, POWOLI NAKŁADAMY NA RURKI WYJŚCIOWE OD PRZEWODÓW PALIWOWYCH, PRZECIĄGAMY GO DALEJ NA ŻELIWNY KWADRATOWY KORPUS DO MOMENU GDZIE JEST ZAWÓR DOPRAWADZAJĄCY PALIWO, TERAZ ODKRĘCAMY 2 ŚRUBY DOLNE TYPU TORX CO TRZYMAJĄ TEN KWADRAT, NASTEPNIE PRZEWLEKAMY ORING PRZE ZAWÓR ODCINAJĄCY PALIWO, A POTEM DELIKATNIE ZSUWAMY GO TAM GDZIE ODKRĘCILIŚMY TE 2 DOLNE ŚRUBY TORX, JEZELI NA DOLE JUZ SIEDZI W ROWKU, TO WKRĘCAMY ŚRUBY, POTEM WYKRĘCAMY TE 2 GÓRNE, I ZSUWAMY ORING, JEŻELI JUŻ ORING SIEDZI NA SWOIM MIEJSCU TO PRZYKRĘCAMY TEN ŻELIWNY BLOK SPOSOBEM "NA KRZYŻ" DO POMY WTRYSKOWEJ I CAŁĄ RESZTE SKRĘCAMY W ODWROTNEJ KOLEJNOŚCI. Mi ten czas operacji zajoł jakieś 4 godziny, mam nadzieje, że komuś sie to przyda, w razie pytań proszę pisać, POZDRAWIAM MATTI-525
- niebo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 539
- Rejestracja: 04 gru 2009, 20:15
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Wymiana oringu z tyłu pomy wtryskowej a żeliwnym blokiem
Znajomy też to robił na samochodzie i mówił że ciężka praca...
Na drodze nie jesteÅ› sam/a...
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
MOJA BYÅA E34 tdsA
http://bmw5er.pl/index.php
http://bmw-team-poznan.pl/index.php
- matti-525
- Bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: 26 maja 2008, 14:33
- Seria: E34
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525td
- Rocznik: 1993
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: IÅ‚awa
Wymiana oringu z tyłu pomy wtryskowej a żeliwnym blokiem
Fakt pracy troche jest, ale jezeli kos lubi troche podłubać pry aucie i ma troche zdolności manualnych to da rade, satysfakcja gwarantowana he i zaoszczędzona kasa.
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: td/tds - wymiana oringu pompy wtryskowej i bloku silnika
Dzieki za opis,niedługo mnie czeka taka wymiana oringu od głowiczki tłokorozdzielacza.Mój tds stanowi dowód dla praktyki uszczelniania CAŁEJ pompy ZA JEDNYM RAZEM-trzy tyg.temu założyłem nowy oring pod cieknący dekielek od strony bloku silnika i natychmiast zaczął sie wyciek spod głowiczki TR
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: td/tds - wymiana oringu pompy wtryskowej i bloku silnika
...jak widać nie tak do końca bez sensu radzą tu ludzie. ;]
Pzdr.
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: td/tds - wymiana oringu pompy wtryskowej i bloku silnika
Zrobiłem wg.opisu Mattiego-fakt,troche pracy z tym jest. Warto wymontowac całkowicie tylny wspornik pompy wtr.-jest wtedy o wiele łatwiej założyc ten oring.
Zgadzam sie calkowicie,że MUSI to byc oryginalny oring boschowski,nie żaden zwykły ani nawet olejoodporny. Prawdopodobnie u mnie był taki właśnie olejood.(czarny)-nie był już okrągły w przekroju,bardziej przypominał pasek.
I tak,jak sugerują koledzy powyżej-najlepiej zestaw uszczelek,wszystko pasuje,a dodatkowo są tam elementy plast.do zabezpieczania krócców paliwowych przed zanieczyszczeniami.
Zgadzam sie calkowicie,że MUSI to byc oryginalny oring boschowski,nie żaden zwykły ani nawet olejoodporny. Prawdopodobnie u mnie był taki właśnie olejood.(czarny)-nie był już okrągły w przekroju,bardziej przypominał pasek.
I tak,jak sugerują koledzy powyżej-najlepiej zestaw uszczelek,wszystko pasuje,a dodatkowo są tam elementy plast.do zabezpieczania krócców paliwowych przed zanieczyszczeniami.
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
- gilmor
- Bywalec
- Posty: 86
- Rejestracja: 28 kwie 2012, 15:02
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: Ksawerów k/Åodzi
Re: td/tds - wymiana oringu pompy wtryskowej i bloku silnika
Opis fajny ale dla bardziej ambitnych i mniej wygimnastykowanych(jak ja;)) polecam zakup/wypożyczenie ściągacza
i demontaż całej pompy miałem nawet opisać właśnie cały przebieg prac:) ale jak już jest to pozwolę sobie dorzucić iż czasem wyciek zdarza się z bocznych dekielków usytuowanych na dole pompy lub z czym własnie walczyłem, z korka usytuowanego pomiędzy krućcami wysokiego ciśnienia,jako że jak robię coś przy swoim aucie to głęboko ukryta oferma ze mnie wyłazi. Na wszelki wypadek wyjąłem pompę owinąłem ją grubo materiałem i wmontowałem w imadło "dupką" do góry w ten sposób mogłem wygodnie wymontować głowiczkę nieco przeczyścić wszystko (w gruncie rzeczy składa się z całkiem logicznie po składanych elementów;))
Według mnie jeśli wydamy kasę na zestaw uszczelek to chociaż te do których można dostać sie, wymieńmy.minimalizujemy prawdopodobieństwo wycieków w najbliższym czasie
Ale pamiętajcie myślimy oglądamy 10razy,myślimy 5razy, siły używamy raz:P i chyba co najważniejsze gdy już zrzucimy kolektor ssący, pędzelkiem i benzyną ekstrakcyjną umyjmy pompę, minimalizujemy wtedy ryzyko dostania się jakichś drobinek do środka tego dosyć dokładnego urzadzenia a po za tym fajnie jest mieć na tyle czyste ręce by się móc po czole po drapać jak nas za swędzi
W gruncie rzeczy cała filozofia sprowadza się do tego by wcześniej mieć uszczelki,klucze śrubokręty i jakiś magnesik na śrubki co spier... w dól oraz czyste miejsce,kilka szmat do wycierania siebie oraz pacjenta;)a gdy jeszcze mamy imadło lub kogoś kto nam przytrzyma pompę to naprawdę wbrew temu co pompiarze mówią można samemu to zrobić. A . za nim poluzujemy śruby trzymające pompę do bloku oznaczamy jak była usytuowana aczkolwiek zazwyczaj jeśli pompa była dłuższy czas przymocowana do bloku zostanie ślad w jakim była położeniu.Dobrze jest robić sobie fotki wtedy łatwiej nam pójdzie przy montażu. to chyba tyle moim zdaniem:)
Jeśli pojawią się pytania i będe umiał odpowiedzieć, chętnie zabiorę głos:)
ps na podstawie własnych doświadczeń jak już się tam bawicie,zwróćcie uwagę na stan poszyć kabli(ja miałem ugrillowaną wiązkę ),jeśli wcześniej szarpniemy sie na wężyk w oplocie cienutki do przelewów to można sobie dociąć i wymienić to samo z wężykami podciśnienia (nie wiem 2metry takiego wężyka to koszt 2browarów ) a czasem przez taką duperelę nasze ukochane auto nie chodzi tak perfekcyjnie jak byśmy chcieli
powodzenia:)
i demontaż całej pompy miałem nawet opisać właśnie cały przebieg prac:) ale jak już jest to pozwolę sobie dorzucić iż czasem wyciek zdarza się z bocznych dekielków usytuowanych na dole pompy lub z czym własnie walczyłem, z korka usytuowanego pomiędzy krućcami wysokiego ciśnienia,jako że jak robię coś przy swoim aucie to głęboko ukryta oferma ze mnie wyłazi. Na wszelki wypadek wyjąłem pompę owinąłem ją grubo materiałem i wmontowałem w imadło "dupką" do góry w ten sposób mogłem wygodnie wymontować głowiczkę nieco przeczyścić wszystko (w gruncie rzeczy składa się z całkiem logicznie po składanych elementów;))
Według mnie jeśli wydamy kasę na zestaw uszczelek to chociaż te do których można dostać sie, wymieńmy.minimalizujemy prawdopodobieństwo wycieków w najbliższym czasie
Ale pamiętajcie myślimy oglądamy 10razy,myślimy 5razy, siły używamy raz:P i chyba co najważniejsze gdy już zrzucimy kolektor ssący, pędzelkiem i benzyną ekstrakcyjną umyjmy pompę, minimalizujemy wtedy ryzyko dostania się jakichś drobinek do środka tego dosyć dokładnego urzadzenia a po za tym fajnie jest mieć na tyle czyste ręce by się móc po czole po drapać jak nas za swędzi
W gruncie rzeczy cała filozofia sprowadza się do tego by wcześniej mieć uszczelki,klucze śrubokręty i jakiś magnesik na śrubki co spier... w dól oraz czyste miejsce,kilka szmat do wycierania siebie oraz pacjenta;)a gdy jeszcze mamy imadło lub kogoś kto nam przytrzyma pompę to naprawdę wbrew temu co pompiarze mówią można samemu to zrobić. A . za nim poluzujemy śruby trzymające pompę do bloku oznaczamy jak była usytuowana aczkolwiek zazwyczaj jeśli pompa była dłuższy czas przymocowana do bloku zostanie ślad w jakim była położeniu.Dobrze jest robić sobie fotki wtedy łatwiej nam pójdzie przy montażu. to chyba tyle moim zdaniem:)
Jeśli pojawią się pytania i będe umiał odpowiedzieć, chętnie zabiorę głos:)
ps na podstawie własnych doświadczeń jak już się tam bawicie,zwróćcie uwagę na stan poszyć kabli(ja miałem ugrillowaną wiązkę ),jeśli wcześniej szarpniemy sie na wężyk w oplocie cienutki do przelewów to można sobie dociąć i wymienić to samo z wężykami podciśnienia (nie wiem 2metry takiego wężyka to koszt 2browarów ) a czasem przez taką duperelę nasze ukochane auto nie chodzi tak perfekcyjnie jak byśmy chcieli
powodzenia:)
-
- Bywalec
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 gru 2013, 17:26
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: Stróże Nowy Sącz
Re: td/tds - wymiana oringu pompy wtryskowej i bloku silnika
Witam .Kolego mam pytanie co do uszczelnienia wycieku z korka usytuowanego pomiędzy krućcami wysokiego ciśnienia, odkręca się całą tą trójkątną śrubę tak? I nic mi nie wypadnie przy wykręcaniu jej? chodzi mi o wykręcaniu na aucie bo pompy już drugi raz nie chce mi się ściągać...
- gilmor
- Bywalec
- Posty: 86
- Rejestracja: 28 kwie 2012, 15:02
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: Ksawerów k/Åodzi
Re: td/tds - wymiana oringu pompy wtryskowej i bloku silnika
tak spokojnie możesz ją wykręcić,tylko najpierw odkręć śrubkę i włóż tam jakiś patyczek tak na wszelki wypadek chociaż wątpię byś miał tam jakiś problem,natomiast problem możesz mieć tylko taki,że trzeba króćce po wykręcać a w nich masz sprężynki z podkładkami które dopychają zaworki ale kolejno na spokojnie, uważnie i dasz radę bezpośrednio w króćcu masz 2podkładeczki i sprężynkę, ja po odkręceniu ich wziąłem klucz hydrauliczny i odkręciłem musiałem użyć sporo siły,może isć ciężko bo nie raz stary o-ring podejdzie i lekko opór stawia ale tak to nie powinno być dramatu:)
-
- Bywalec
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 gru 2013, 17:26
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: Stróże Nowy Sącz
Re: td/tds - wymiana oringu pompy wtryskowej i bloku silnika
OK dzięki wielkie jak tylko znajdę chwilę czasu to zabieram się do działania
-
- Bywalec
- Posty: 26
- Rejestracja: 21 gru 2013, 17:57
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Åomianki
Re: td/tds - wymiana oringu pompy wtryskowej i bloku silnika
czy ten zielony oring tak mocno sie rozciaga ze mozna go przeciadnac nad zaworek ocinajacym?,a moze lepiej jak sie ten zawor wykreci- czy nic nie wypadnie?,mysle jeszcze czy w komplecie jest oring zaworu-czujnika ktory jest pod spodem głowicy-czy tam tez moze kiedys ciec i czy nalezy go tez wykrecic? Prosze o podpowiedz bo szykuje sie na wymiane.
- gilmor
- Bywalec
- Posty: 86
- Rejestracja: 28 kwie 2012, 15:02
- Seria: E34
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 525tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: Ksawerów k/Åodzi
Re: td/tds - wymiana oringu pompy wtryskowej i bloku silnika
tak tam tez należy wymienić i nie polecam przeciągać nad tym zaworem odcinającym bo można uszkodzić oring i niepotrzebnie go rozciągnąć
-
- Bywalec
- Posty: 26
- Rejestracja: 21 gru 2013, 17:57
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Åomianki
Re: td/tds - wymiana oringu pompy wtryskowej i bloku silnika
czyli rozumiem ze ten zawor mozna śmiało wykręcić?,pytam bo nie chce aby mi jakieś części wyskoczyły
-
- Bywalec
- Posty: 26
- Rejestracja: 21 gru 2013, 17:57
- Seria: E38
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 725tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
- Lokalizacja: Åomianki
Re: td/tds - wymiana oringu pompy wtryskowej i bloku silnika
wymienilem ten oring,da sie bez wykręcania zaworu,rzeczywiście pare godzin roboty
-
- Bywalec
- Posty: 11
- Rejestracja: 12 gru 2013, 17:26
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 318tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: Stróże Nowy Sącz
Re: td/tds - wymiana oringu pompy wtryskowej i bloku silnika
Można przeciągnąć, gdzieś na forum był dokładniejszy opis jak ktoś go wymieniał na samochodzie, Ja osobiście wykręciłem o ile dobrze pamiętam jest tam taka sprężynka ale niewiem czy coś jeszcze, ja w komplecie miałem uszczelki pod czujnik od spodu, osobiście wymieniłem ale czytałem gdzieś że raczej rzadko się zdarza żeby z niego ciekło, pozdrawiam