Strona 1 z 1

E39-wyciek z przekładni kierowniczej

: 08 lis 2011, 23:19
autor: Dimo
Jak w temacie-wyciek ma miejsce spod osłony gumowej drążka kier. Czy ktoś już przerabiał taki temat? Istnieje możliwośc samodzielnego uszczelnienia tej przekładni? Czy jedyną opcją jest zakład regenerujący maglownice :roll:
Pozdrawiam.

Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej

: 13 lis 2011, 14:56
autor: clubGRANT
Masz 3 opcje do wyboru.
2 dotyczą obecnej przekładni czyli : 1-wymiana uszczelnień samodzielnie - dostępne na necie za jakieś 250 złotych lub 2- regeneracja za 500 złotych i to bym proponował bo sam się do tego przymierzam tylko szukam w pobliżu konkretnego zakładu.
3 opcja to zakup używki, ale ile pochodzi to już najstarsi górale niewiedzą.

Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej

: 13 lis 2011, 20:19
autor: Dimo
Poczytałem troche w miedzyczasie i okazuje sie,ze owa regeneracja to w zasadzie wymiana tych uszczelnień,wiec zaryzykuje samodzielne uszczelnienie. A jak masz clubGRANT u siebie-tylko wyciek czy także luzy na listwie?

Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej

: 13 lis 2011, 20:35
autor: carl0s
no to wtrącę własne 3 grosze - wymiana uszczelnień we własnym zakresie spoko można wykonać, to nic innego jak kilka simmeringów i oringów sprytnie rozmieszczonych w korpusie. Ale - problemem nie jest to, że te uszczelniacze się zużywają czy niszczą same z siebie. Problemem są zanieczyszczenia, które powodują mikrorysy i mikropęknięcia czy nawet czasami korozję i mikrowżery samej listwy maglownicy - to one niszczą uszczelnienia i powodują wycieki. i teraz - o ile uszczelniacze samemu można wymienić, to już regenerować listwę nie bardzo - trzeba mieć maszynę do napawania lub ewentualnie w ostateczności możliwość chromowania, a potem precyzyjną szlifierkę, żeby doprowadzić listwę do wymiaru nominalnego. Także wiecie - regeneracja to nie tylko wymiana uszczelnień, ale właśnie regeneracja listwy, wymiana kul w przekładni, wymiana zaworów jeśli są, usunięcie korozji z korpusu... to sporo więcej :)

Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej

: 13 lis 2011, 21:18
autor: Dimo
carl0s pisze:..regeneracja to nie tylko wymiana uszczelnień, ale właśnie regeneracja listwy, wymiana kul w przekładni, wymiana zaworów jeśli są, usunięcie korozji z korpusu... to sporo więcej :)
zgadzam sie z Toba,ale taka kompleksowa regeneracja na pewno nie kosztuje 500-600zł,tylko przekracza 1tys.zł. Za 500zł podejrzewam,że jest uszczelniona i wypiaskowana :mrgreen: Do tego dochodzi unieruchomienie bawarki na kilka dni,a na razie nie moge sobie na to pozwolic i spróbuje z samodzielnym uszczelnieniem owej nieszczesnej maglownicy :twisted:

Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej

: 13 lis 2011, 21:32
autor: carl0s
Zaponaj się z ofertą firmy AutoRege - oni za 600 pln do e36 robili mi magiel - i własnie przede wszystkim była napawana i szlifowana listwa - później uszczelniacze i cała reszta. Taka regeneracja jak Ty mówisz ponad 1000 to do servotroniców, i jak wymieniają listwę i ślimak na nowe. Cala sprawa trwała 3 dni - zamówiłem w poniedziałek rano magiel, a w środę już miałem go w aucie - po czym odesłałem mój uszkodzony i dostałem zwrot kaucji.

Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej

: 15 lis 2011, 18:48
autor: Dimo
Wielkie dzieki CarlOs za ta podpowiedź-takie coś by mnie interesowało :D z racji wykonywanego zawodu mam czas tylko w week.na naprawy,wiec przyjrze sie ofercie AutoRege.
Pozdrawiam.

Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej

: 20 lis 2011, 16:00
autor: pawlo1982
hej jeśli ta przekładnia jest taka jak w e34 to mam taką za 150zł ,z mojego sw pamięci ex kombi
jeśli chodzi o regeneracje to niema sensu ,taki oring nie powinien być drogi z tym ze jego wymiana może być kłopotliwa ,przerabiałem w range roverze naprawę przekładni no i tam trzeba było rozebrać całość w drobny mak by wybić ta uszczelkę i nie uszkodzić łożyska za którym sie chowa ta guma ...
w kazdym razie w roverze koszt naprawy był w wysokości 700zł ,a używek jak na lekarstwo ,spędziłem dwa dni i dwie noce i wyrobiłem sie w 100zł :D - działa do dziś a pan od maglownic twierdził ze to niemożliwe bo to tam ciśnienie i teflony i całość bardzo precyzyjnie musi być na tokarce jeszcze piaskowane gotowane ,sraja paja i różowe rękawiczki

Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej

: 20 lis 2011, 16:05
autor: siudek
W e39 jest zupełnie inna przekładnia.

A regeneracja niestety to REGENERACJA, czyli rozłożenie na śrubki dorobienie/wymiana zużytych elementów i to nie może być tanie. Jeśli ktoś Ci proponuje "regenerację" za 100-200zł to podziękuj, wróć do garażu i powymieniaj to co możesz sam niskim kosztem. Jak nie pomoże, kup nową przekładnię lub używkę-los. Albo oddaj do porządnej firmy, która się zajmuje takimi rzeczami przemysłowo.

Pzdr.

Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej

: 20 lis 2011, 16:10
autor: pawlo1982
e34 ma slimakowo-łozyskową jeśli chodzi o e39 to bym trochę uważał bo auto chodliwe i dużo magli poszło do anglików ,tak ze celować na rozbitka z niemiec ,kogoś kto ma cała furę i rozbiera ją ,to najpewniejszy traf
poza tym jak piszą inni rozebrać i zobaczyć czy nie siedzi tam jakiś krasnoludek :lol:

Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej

: 20 lis 2011, 16:35
autor: siudek
Maglownice do e39 to zupełnie coś innego niż e34, już pisałem i jest to częsta usterka tego modelu. Żadne krasnoludki tam nie mieszkają, często wyciera się listwa i problem z kołem. Używki tanie nie są, a bardzo tanie to złom - używaną już masz w aucie, bez sensu wydawać następne nie małe pieniądze "a może się uda". Regeneracja to koło, listwa, szlif, toczenie, taka praca nie może kosztować 100zł. Osobiście poszukałbym dobrego zakładu z renomą i albo kupił regenerowaną albo oddał swoją - spokój.

W e34 to zupełnie co innego, bo możesz za 100-150zł kupić przekładnię (nie maglownicę :] ) w bardzo dobrym stanie i pojeździć. Paweł, wpierw zobacz sobie na ceny tych części dla e39... aha, w anglikach maglownica ma inny numer części. Zanim kupisz - jeśli kupisz - sprawdź czy nie ma różnic w mocowaniach.

Pzdr.

Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej

: 27 lis 2011, 13:38
autor: Dimo
Ja na razie myśle o opcji REGENERACJA,firma AutoRege o której pisał CarlOs znajduje sie w Kożuchowie,jeżdze czasem tamtedy,odwiedze tą firme osobiście i ustale CO,JAK I ZA ILE i opisze co ustaliłem.
CarlOs,jak Ci sie sprawuje ta przekładnia? Jak długo ją już masz? Wszystko OK?

Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej

: 27 lis 2011, 17:48
autor: carl0s
niecały rok czasu, zrobione pare ładnych km i jest doskonale. Nie ma wycieków, nie ma stuków, puków, innych dziwnych rzeczy. Płyn w zbiorniczku ładnie czerwony, bez opiłków (jeździłem kilka tygodni z wrzuconym magnesem na nitce do zbiorniczka). Ogólnie jestem zadowolony bardzo z samej roboty, natomiast co zauważyłem, to malowanie zewnętrzne jest takie sobie, bo mimo, że mam osłony kompletne pod silnik, to jednak miejscami farba zlazła.

Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej

: 04 gru 2011, 15:24
autor: Dimo
Dzieki Carl0s,estetyke zewnetrzną jakoś przecierpie :mrgreen: Byłem tam,i tak,jak napisałeś-regenerowana do e39 600 zł plus 250 kaucji,ew.nowa za 1,1kzł,rok gwarancji,z tego co widziałem-mają tam spory przerób.

Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej

: 06 paź 2012, 22:41
autor: electro
wymieniłem niedawno przekładnie na nową włoską, jak na razie bez zarzutu...

Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej

: 07 paź 2012, 21:09
autor: waldek
gdzie kupiles nowa maglownice?

Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej

: 07 paź 2012, 21:19
autor: electro
Na allegro, 1100 pln, robia we wloszech i w chinach, ja kupilem wloska, za zdanie starej jeszcze 200 pln mozna odzyskac...
http://allegro.pl/nowa-maglownica-bmw-e ... 42833.html
http://www.generalricambi.it/sterzi_manuali.asp

Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej

: 22 wrz 2013, 12:57
autor: Ultimate_TDS
Też szukam nowej maglownicy. Chyba kupie włoską.

Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej

: 22 wrz 2013, 18:15
autor: electro
Minął prawie rok, w miedzyczasie musialem wymienic jeszcze pompę wspomagania na regenerowaną, z włoską przekładnią nic sie nie dzieje, wrazenia z jazdy są troche inne niż oryginalną , ale wszystko jest OK.

Re: E39-wyciek z przekładni kierowniczej

: 16 lis 2017, 1:53
autor: Tytus
Witam wszystkich,problem który pojawił się w samochodzie zaczął się niewinnie od uszkodzonej prawej osłony drążka kierowniczego.Połączenie kulowe dostało luzu,ale co gorsze powstał niewielki wyciek z maglownicy a listwa przy kołach ustawionych do jazdy na wprost ma na końcu niewielki luz promieniowy.Poszukuję opisu demontażu,porad na co zwrócić uwagę przy wyciąganiu maglownicy i jej uszczelnianiu,znalazłem podobny temat http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=11696 niestety obrazki znikły,jaki kupić zestaw uszczelnień do przekładni (producent).Chcę wymienić płyn od wspomagania jest czerwony,nie wiem niestety jakiej marki,czym można zalać wspomaganie aby działało bezawaryjnie.Wyczytałem o płukaniu ropą całego układu,czy to dobry pomysł?


Poszukuję również oleju do skrzynki biegów ma naklejkę pomarańczową i taki opis
ATF-OIL !
AUTOMATIC-TRANSMISSION
FLUID
BMW-BEST.-NR. 81 229 407 558
Co można wlać za olej aby nie było problemów?
I w zasadzie też wypada wymienić olej w tylnim moście,tam nie znalazłem żadnych naklejek.Co polecacie za olej?
Dziękuję za wszystkie sugestie i porady.