e39 530d na olej roślinny - możliwe?
Moderator: Moderatorzy
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 cze 2010, 18:16
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
e39 530d na olej roślinny - możliwe?
Witam!
Czy możliwe jest zamontowanie instalacji na olej roślinny (tzn. podgrzewanego zbiornika, wymiennika ciepła itd.) w e39 530d???
Czy ten silnik to zniesie i czy faktycznie przyniesie oszczędności? Czy ktoś z Was już czegoś takiego próbował w tym modelu?
Czy możliwe jest zamontowanie instalacji na olej roślinny (tzn. podgrzewanego zbiornika, wymiennika ciepła itd.) w e39 530d???
Czy ten silnik to zniesie i czy faktycznie przyniesie oszczędności? Czy ktoś z Was już czegoś takiego próbował w tym modelu?
- tdbezs
- Bywalec Gadulec
- Posty: 480
- Rejestracja: 05 gru 2009, 14:12
- Seria: E53-70
- Nadwozie: SUV
- Model: X5 3.0d/sd
- Rocznik: 2004
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Lubelskie
- Lokalizacja: Chełm
Re: e39 530d na olej roślinny - możliwe?
Ciekawe, po zainstalowaniu czegoś takiego podziel się potem na forum ile kosztował zestaw wtryskiwaczy, czyszczenie całego układu i czy pompa wysokiego ciśnienia przeżyła... Wydaje mi się, że silniki CR nie są przystosowane nawet do jazdy na biodieslu, a na olej roślinny... myślę, że przygoda by się szybko zakończyła nieplanowanym postojem na poboczu...pozdrawiam
- GuLuN
- Bywalec Gadulec
- Posty: 550
- Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Toruń
Re: e39 530d na olej roślinny - możliwe?
Jak kolega powiedział padnie cały układ zasilania o ile do TDS taki mocno podgrzany olej jeszcze by zeżarł to m57 z CR padnie z powodu innej gęstości oleju i właściwości a w sumie braku smarnych właściwości jakie ma ropa do tego przy ujemnych temperaturach mieszanka ropy i oleju zmieni się w galaretę no chyba że masz zamiar targać drugi osobny układ zasilania ale w to raczej mało sensowne.tdbezs pisze:Ciekawe, po zainstalowaniu czegoś takiego podziel się potem na forum ile kosztował zestaw wtryskiwaczy, czyszczenie całego układu i czy pompa wysokiego ciśnienia przeżyła... Wydaje mi się, że silniki CR nie są przystosowane nawet do jazdy na biodieslu, a na olej roślinny... myślę, że przygoda by się szybko zakończyła nieplanowanym postojem na poboczu...pozdrawiam
Jak chcesz latać na oleju po frytkach to polecam w124 300td gdzie po podgrzaniu oleju i zbiornika można przełączyć zawór i latasz frytownicą tylko trzeba pamiętać żeby odpalać i gasić na ropie.
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 cze 2010, 18:16
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
Re: e39 530d na olej roślinny - możliwe?
Z tego co gdzieś czytałem to olej roślinny ma podobno lepsze właściwości smarne od tradycyjnej ropy poza tym zależy mi na odpowiednim traktowaniu tzn. rozgrzaniu silnika na ropie oraz zanim go wyłącze to też przepalę go na ropie, ale to tylko czysto hipotetycznie bo najpierw chciałem zapytać o opinie innych.GuLuN pisze:m57 z CR padnie z powodu innej gęstości oleju i właściwości a w sumie braku smarnych właściwości jakie ma ropa do tego przy ujemnych temperaturach mieszanka ropy i oleju zmieni się w galaretę no chyba że masz zamiar targać drugi osobny układ zasilania ale w to raczej mało sensowne.
A tak przy okazji widzę że moi przedmówcy macie silniki 2.5tds i piszecie że do tego silnika taka instalka podejdzie? Napiszcie też kilka słów jak ten silnik śmiga?
- GuLuN
- Bywalec Gadulec
- Posty: 550
- Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Toruń
Re: e39 530d na olej roślinny - możliwe?
A jak kolego może latać stary Diesel w tamtych latach niezły masakrator teraz ot taki klekot fajny odgłos niezłe osiągi w e36
znienawidzony przez niekumatych kochany przez kumatych Turbo dziura do 1800 obrotów za to elastyczny jak cholera np na 4 biegu od 30 do 200 na trasie może spalić 7 litrów a w mieście 10.
Jak masz cegłę zamiast buta spali 20 ma 1 wielką wadę poprzednich właścicieli !!!!
znienawidzony przez niekumatych kochany przez kumatych Turbo dziura do 1800 obrotów za to elastyczny jak cholera np na 4 biegu od 30 do 200 na trasie może spalić 7 litrów a w mieście 10.
Jak masz cegłę zamiast buta spali 20 ma 1 wielką wadę poprzednich właścicieli !!!!
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
- dober
- Bywalec
- Posty: 69
- Rejestracja: 11 paź 2011, 22:46
- Seria: E36
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 325tds
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: Åódź
- Kontakt:
Re: e39 530d na olej roślinny - możliwe?
Piękne słowaTurbo dziura do 1800 obrotów za to elastyczny jak cholera np na 4 biegu od 30 do 200 na trasie może spalić 7 litrów a w mieście 10.
Jak masz cegłę zamiast buta spali 20 ma 1 wielką wadę poprzednich właścicieli !!!!
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: e39 530d na olej roślinny - możliwe?
Pod koniec produkcji modelu e39 wychodziły wersje silników CR fabrycznie przystosowane do estrów oleju roślinnego (RME).
Np.kolega Aprilla81 ma taką wersje.
Np.kolega Aprilla81 ma taką wersje.
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 cze 2010, 18:16
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
Re: e39 530d na olej roślinny - możliwe?
Dimo a to ciekawe. Można bezpośrednio do baku lać olej roślinny, czy może jest z jakąś fabryczną instalacją?
- GuLuN
- Bywalec Gadulec
- Posty: 550
- Rejestracja: 15 mar 2010, 20:18
- Seria: E39
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Toruń
Re: e39 530d na olej roślinny - możliwe?
Jak zapewne nie zauważyłeś kolega napisał przystosowane do estrów olejów roślinnych czyli BIODIESLA lub jak kto woli Diesla z dodatkiem bio komponentów ale to dalej nie jest olej roślinny z biedronki.Dimo pisze:Pod koniec produkcji modelu e39 wychodziły wersje silników CR fabrycznie przystosowane do estrów oleju roślinnego (RME).
Np.kolega Aprilla81 ma taką wersje.
Do silników CR nie zakłada się takich instalacji bo one nie są przewidziane do tego i naprawa wtrysków szyny zasilającej pompy czytaj wymiana przerosła by koszt auta.
Tu masz listę aut latających bez kłopotu na roślinnym jak sam zauważysz silniki starego typu żaden nie ma CR jest jedno BMW 525TDS za to Merców Vagów na tony
http://www.vegetableoildiesel.co.uk/fue ... ntries.php
Brutal!!!Metal!!!Warrior!!!
- clubGRANT
- Bywalec Gadulec
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
Re: e39 530d na olej roślinny - możliwe?
dober pisze:Piękne słowaTurbo dziura do 1800 obrotów za to elastyczny jak cholera np na 4 biegu od 30 do 200 na trasie może spalić 7 litrów a w mieście 10.
Jak masz cegłę zamiast buta spali 20 ma 1 wielką wadę poprzednich właścicieli !!!!
A propo turbo dziury to u mnie turbinka jest 2 lata po całkowitej regeneracji i widzę 1mm po przekroczeniu 1500r/m nagły przyrost mocy, więc mogę stwierdzić że turbo dziura jest do 1600
- clubGRANT
- Bywalec Gadulec
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
Re: e39 530d na olej roślinny - możliwe?
Wracając do tematu oleju roślinnego to już bym się bał go wlać do TDS, a co dopiero do CR mimo tego jeżdżę na B100 i jest lepiej niż na ON jak dla mnie.
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: e39 530d na olej roślinny - możliwe?
A to ciekawe, bo jednak BIO100 to właśnie olej roślinny, głównie rzepakowy, z dodatkowymi komponentami. :]
Fireball - u nas w Polsce słabo z takimi doświadczeniami. Raczej pozostaje odesłać tutaj, jest forum. Są nawet wątki z przystosowaniem TDSa. :]
http://vegetableoildiesel.co.uk/
http://www.biofuelsforum.com/
Ewentualnie nie wiem jak w e39, ale w e46 już był pakiet RME (S201A). Tylko wątpię, że dorwiesz gdzieś przekładkę na rynku wtórnym, bo trochę tego jest do zmiany, a popularne raczej nie bardzo.
Pzdr.
Fireball - u nas w Polsce słabo z takimi doświadczeniami. Raczej pozostaje odesłać tutaj, jest forum. Są nawet wątki z przystosowaniem TDSa. :]
http://vegetableoildiesel.co.uk/
http://www.biofuelsforum.com/
Ewentualnie nie wiem jak w e39, ale w e46 już był pakiet RME (S201A). Tylko wątpię, że dorwiesz gdzieś przekładkę na rynku wtórnym, bo trochę tego jest do zmiany, a popularne raczej nie bardzo.
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 08 gru 2009, 17:43
- Seria: E46
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 330d
- Rocznik: 2000
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
Re: e39 530d na olej roślinny - możliwe?
sprzedaj bmw i kup golfa rocznik 90Fireball pisze:Witam!
Czy możliwe jest zamontowanie instalacji na olej roślinny (tzn. podgrzewanego zbiornika, wymiennika ciepła itd.) w e39 530d???
Czy ten silnik to zniesie i czy faktycznie przyniesie oszczędności? Czy ktoś z Was już czegoś takiego próbował w tym modelu?
- Dimo
- Bywalec Gadulec
- Posty: 450
- Rejestracja: 11 lis 2010, 22:35
- Seria: E39
- Nadwozie: Sedan/Limuzyna
- Model: 525tds
- Rocznik: 1996
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Łódzkie
- Lokalizacja: EZD
Re: e39 530d na olej roślinny - możliwe?
Siudek,zerknij kilka postów do górysiudek pisze:Ewentualnie nie wiem jak w e39
Jest również 318tds Compact,96r.oraz New Beetle 2.3 V5.
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: e39 530d na olej roślinny - możliwe?
...ok, faktycznie. No to teraz już wiem.
Pzdr.
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
- clubGRANT
- Bywalec Gadulec
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
Re: e39 530d na olej roślinny - możliwe?
No tak, ale zmodyfikowany, a mówimy o roślinnym ze sklepu ???siudek pisze:A to ciekawe, bo jednak BIO100 to właśnie olej roślinny, głównie rzepakowy, z dodatkowymi komponentami. :]
Fireball - u nas w Polsce słabo z takimi doświadczeniami. Raczej pozostaje odesłać tutaj, jest forum. Są nawet wątki z przystosowaniem TDSa. :]
http://vegetableoildiesel.co.uk/
http://www.biofuelsforum.com/
Ewentualnie nie wiem jak w e39, ale w e46 już był pakiet RME (S201A). Tylko wątpię, że dorwiesz gdzieś przekładkę na rynku wtórnym, bo trochę tego jest do zmiany, a popularne raczej nie bardzo.
Pzdr.
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: e39 530d na olej roślinny - możliwe?
Zależy co rozumiesz pod pojęciem "zmodyfikowany", bo to bardzo modne pojęcie ostatnio w naszym kraju. W składzie jest ile procent rzepaku? B100 to same estry metylowe kwasów tłuszczowych, bez dodatku ON, RME to po prostu rzepak, czyli główna baza biopaliwa przemysłowego. Wszelkie dodatki są naprawdę śladowe, jedynie domieszki ON w niższych gradacjach paliwa (B80, B60 etc.). W skrócie otrzymywanie:
tłuszcz + metanol → biodiesel + gliceryna
Dodatki czyszczące? Jakieś tajemnice? Zatem jeśli w aucie jest odpowiednia instalacja do biopaliwa, to można lać olej roślinny ze sklepu. ;]
Co by nie pisać, biodiesel w ciepłym ma lepsze właściwości smarujące - ale przy -10stopni żeluje, stąd albo nie jeździmy na nim w zimę, albo mamy specjalną instalację, zarówno z ogrzewaniem paliwa (w odpowiedniej temperaturze jest bardziej wydajny zanim trafi do komory spalania) jak i chłodzeniem (RME szybciej się nagrzewa niż ON, potrzeba utrzymywać optymalną temperaturę, aby utrzymać zadaną dawkę). Zimowy biodiesel i tak jest mieszanką rzepaku i ON. Największą zaletą jest to, że jest ekologiczny i znacznie mniej zależny od cen ropy na rynku (gdyż stosowane domieszki są bardzo małe, taka Polska mogłaby pod tym względem być prawie niezależna o ile damy radę wyprodukować odpowiednią ilość rzepaku). Ale co do zagrożeń, warto pamiętać o technicznych kwestiach, ważniejsze wyciągnięte z Wikipedii:
Kompatybilność materiałowa biodiesla
Do tworzyw sztucznych: polietylen wysokiej gęstości (HDPE) jest kompatybilny, ale polichlorek winylu (PCW/PVC) ulega powolnemu rozkładowi. Polistyren rozpuszcza się w kontakcie z biodieslem.
Do metali: biodiesel wchodzi w reakcje z materiałami na bazie miedzi (np. mosiądz), a także z cynkiem, cyną, ołowiem i żeliwem. Stal nierdzewna (316 i 304) oraz aluminium są neutralne i nie wchodzą w reakcje.
Do gumy: biodiesel wchodzi również w reakcję z wieloma typami kauczuków naturalnych, które mają zastosowanie w niektórych elementach starszych silników. Badania wykazały również, że fluorowane elastomery (FKM) poddane działaniu nadtlenków i tlenków metali mogą być zdegradowane, gdy biodiesel traci stabilność na skutek utleniania. Powszechnie obecnie stosowane kauczuki syntetyczne FKM-GBL-S i FKM-GF-S stosowane w nowoczesnych pojazdach zdają się być niewrażliwe na działanie biodiesla w każdych warunkach.
Trzeba też pamiętać, że biodiesel posiada właściwości gromadzenia wody, czyli raz na jakiś czas dobrze by było przepłukać bak.
Pzdr.
tłuszcz + metanol → biodiesel + gliceryna
Dodatki czyszczące? Jakieś tajemnice? Zatem jeśli w aucie jest odpowiednia instalacja do biopaliwa, to można lać olej roślinny ze sklepu. ;]
Co by nie pisać, biodiesel w ciepłym ma lepsze właściwości smarujące - ale przy -10stopni żeluje, stąd albo nie jeździmy na nim w zimę, albo mamy specjalną instalację, zarówno z ogrzewaniem paliwa (w odpowiedniej temperaturze jest bardziej wydajny zanim trafi do komory spalania) jak i chłodzeniem (RME szybciej się nagrzewa niż ON, potrzeba utrzymywać optymalną temperaturę, aby utrzymać zadaną dawkę). Zimowy biodiesel i tak jest mieszanką rzepaku i ON. Największą zaletą jest to, że jest ekologiczny i znacznie mniej zależny od cen ropy na rynku (gdyż stosowane domieszki są bardzo małe, taka Polska mogłaby pod tym względem być prawie niezależna o ile damy radę wyprodukować odpowiednią ilość rzepaku). Ale co do zagrożeń, warto pamiętać o technicznych kwestiach, ważniejsze wyciągnięte z Wikipedii:
Kompatybilność materiałowa biodiesla
Do tworzyw sztucznych: polietylen wysokiej gęstości (HDPE) jest kompatybilny, ale polichlorek winylu (PCW/PVC) ulega powolnemu rozkładowi. Polistyren rozpuszcza się w kontakcie z biodieslem.
Do metali: biodiesel wchodzi w reakcje z materiałami na bazie miedzi (np. mosiądz), a także z cynkiem, cyną, ołowiem i żeliwem. Stal nierdzewna (316 i 304) oraz aluminium są neutralne i nie wchodzą w reakcje.
Do gumy: biodiesel wchodzi również w reakcję z wieloma typami kauczuków naturalnych, które mają zastosowanie w niektórych elementach starszych silników. Badania wykazały również, że fluorowane elastomery (FKM) poddane działaniu nadtlenków i tlenków metali mogą być zdegradowane, gdy biodiesel traci stabilność na skutek utleniania. Powszechnie obecnie stosowane kauczuki syntetyczne FKM-GBL-S i FKM-GF-S stosowane w nowoczesnych pojazdach zdają się być niewrażliwe na działanie biodiesla w każdych warunkach.
Trzeba też pamiętać, że biodiesel posiada właściwości gromadzenia wody, czyli raz na jakiś czas dobrze by było przepłukać bak.
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
- clubGRANT
- Bywalec Gadulec
- Posty: 429
- Rejestracja: 25 sty 2009, 11:16
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1998
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Śląskie
- Lokalizacja: TYCHY
Re: e39 530d na olej roślinny - możliwe?
No do estrów, które rozpuszczają gumę to nie zauważyłem przez jakieś ponad półtora roku używania B100 aby gumę szlag trafił, no raz wymieniałem przelewowe między wtryskami bo były wadliwe fabrycznie, ale z tym nie mam problemu, więc co do gumy to trzeba po testować dłużej.
Co do gromadzenia wody to nie lepiej upuścić z pod filtra paliwa - jest taniej i szybciej.
Co do gromadzenia wody to nie lepiej upuścić z pod filtra paliwa - jest taniej i szybciej.
- siudek
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1673
- Rejestracja: 08 sty 2009, 20:47
- Seria: Szukam...
- Nadwozie: Nie posiadam
- Model: Nie mam
- Rocznik: 1975
- Skrzynia biegów: Nie mam
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Wolne Miasto Gdańsk
- Kontakt:
Re: e39 530d na olej roślinny - możliwe?
Jeśli chodzi o "rozpuszczanie" uszczelek czy tworzyw - bierz pod uwagę, że po pierwsze biopaliwo wchodzi w reakcje z określonymi typami tworzyw, tak jak napisałem wyżej. Nie wiem czy się mylę, ale większość uszczelek zastosowanych w naszych autach to EPDM i podobne, naturalnej gumy nie uświadczysz, podobnie w tworzywach raczej większość to już HDPE i tym podobne (poprawcie mnie jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat). Trzeba by było się zainteresować czy faktycznie takie materiały są u nas użyte, bo może pod tym względem nie ma się co martwić. Po drugie nie tak od razu "rozpuści" nam "plastikowe" kolanko np., do tego również potrzeba czasu, może przekonamy się za 5 lat. ;] Bardziej bym się bał o elementy chromowane, ocynkowane oraz to z czego jest nasz zbiornik paliwa tak naprawdę (jest on gruby aby był bezpieczny, jednak w pakietach przystosowania zbiorniki mają dodatkową warstwę ochronną wewnątrz). Fakt jest, że wchodzi w reakcje, całkowicie odporne w testach wyszły aluminium i nierdzewka oraz kauczuki syntetyczne. No i należy uważać tak jak w przypadku zwykłego ON, tylko bardziej - jeśli mamy gdzieś wycieki i np. paliwo cieknie nam na przewody chłodzenia lub inne elementy osprzętu.
Jeśli chodzi o wodę natomiast - nie, nie lepiej. :] Dlaczego? Bo upuszczasz tylko z filtra, a w baku woda na dnie nadal przecież zostaje, prawda? Tak samo jest z chrzczonym ON. Poza tym biopaliwo potrafi wiązać wodę i w postaci związków metanolu idzie do spalania, pytanie czy i jaki ma to wpływ. Wiem że robili testy, ale nie mam czasu obecnie nic znaleźć.
Pzdr.
Jeśli chodzi o wodę natomiast - nie, nie lepiej. :] Dlaczego? Bo upuszczasz tylko z filtra, a w baku woda na dnie nadal przecież zostaje, prawda? Tak samo jest z chrzczonym ON. Poza tym biopaliwo potrafi wiązać wodę i w postaci związków metanolu idzie do spalania, pytanie czy i jaki ma to wpływ. Wiem że robili testy, ale nie mam czasu obecnie nic znaleźć.
Pzdr.
siudek siudkowski
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
Było Mercedresa Wziąć... ;]
W kwestiach BMW nie pomagam na PW - od tego jest forum!
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 cze 2010, 18:16
- Seria: E36
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 325tds
- Rocznik: 1999
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Mazowieckie
Re: e39 530d na olej roślinny - możliwe?
Witam!
Ostatecznie mój wybór padł na e36 325tds. Trafiła mi się sztuka z rocznika 99 w touringu z automatem. Do tego kupiłem instalację na olej roślinny. Autko chodzi fantastycznie i właśnie dlatego mam teraz dylemat: założyć instalację i zaryzykować czy lepiej dać sobie spokój i cieszyć się tym autem takie jakie jest?
Ostatecznie mój wybór padł na e36 325tds. Trafiła mi się sztuka z rocznika 99 w touringu z automatem. Do tego kupiłem instalację na olej roślinny. Autko chodzi fantastycznie i właśnie dlatego mam teraz dylemat: założyć instalację i zaryzykować czy lepiej dać sobie spokój i cieszyć się tym autem takie jakie jest?