Róznica pomiędzy 2.4/2.5td a 2.5 tds

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Róznica pomiędzy 2.4/2.5td a 2.5 tds

Post autor: Jawor »

http://www.e34.de/e34/diesel.htm

Dla osób nie znających j. niemieckiego: w tdsie był intercooler w td nie, stąd podstawowa różnica w mocy i wyglądzie
Ostatnio zmieniony 22 maja 2008, 13:09 przez Jawor, łącznie zmieniany 1 raz.
sebos76
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: sebos76 »

dodam, że w e39 tds silnik ma 280 Nm, moc taka sama jak w e34 -105 kW (143 PS)
Freude am Fahren
Åšrednie spalanie ON:
Obrazek
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

a tak na marginesie czym się różnił 2,5 TDS i 2,5d montowane w E39?
Jakie miały parametry?

2,5d jest na pompie wtryskowej czy na CR?
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
sebos76
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: sebos76 »

Jawor pisze:a tak na marginesie czym się różnił 2,5 TDS i 2,5d montowane w E39?
Jakie miały parametry?

2,5d jest na pompie wtryskowej czy na CR?
2,5d ma 163 KM i 350 Nm no i jest to już CR (to jest takie ciut mniejsze 3.0d)
2,5tds ma 143 KM i 280 Nm
Freude am Fahren
Åšrednie spalanie ON:
Obrazek
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

hmm...
wychodziły równolegle te silniki w E39 czy 2,5d zastąpił TDSa?

jakie ma oznaczenie? M57?
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
sebos76
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: sebos76 »

Jawor pisze:hmm...
wychodziły równolegle te silniki w E39 czy 2,5d zastąpił TDSa?

jakie ma oznaczenie? M57?
przez jakis czas były dostępne równolegle, produkcja tds w e39 zakończyła się 30 marca 2000r
można powiedzieć, że 2.5 tds zastapił 2.0d - ma zbiżoną moc i osiągi

jeśli chodzi o oznaczenie, tak - to M57
Freude am Fahren
Åšrednie spalanie ON:
Obrazek
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

Jawor pisze:a tak na marginesie czym się różnił 2,5 TDS i 2,5d montowane w E39?
Jakie miały parametry?

2,5d jest na pompie wtryskowej czy na CR?

A ja dodam na marginesie,że te same silniki 2.5 tds w e34 i w e39 też się różniły przede wszystkim parametrami na kompie,na turbinie i jeszcze kilkoma drobiazgami. :wink: (wiadomość z pewnego żródła)
adds
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 28 gru 2007, 7:08

Post autor: adds »

tds w 1996 lub 97 dostal dodatkowo 20 Nm wersje z poczatku lat 90 mialy 260Nm a pozniejsze 280Nm - moc pozostala bez zmian tylko przesunieta jest chyba z 4400 obr na 4200
adds
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 28 gru 2007, 7:08

Post autor: adds »

http://www.przebieg.com.pl/index.php?id ... 4=chip/bmw

tytaj jest widoczna roznica pomiedzy tds'em z e34 a e39 20Nm.
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

adds pisze:http://www.przebieg.com.pl/index.php?id ... 4=chip/bmw

tutaj jest widoczna roznica pomiedzy tds'em z e34 a e39 20Nm.
Ciekaw jestem,czy ta różnica w praktyce jest bardzo odczuwalna?
Boeing732
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 30 gru 2007, 23:13
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Boeing732 »

no tyez jestem ciekawy jaka jest roznica 143KM a 170KM to juz jest odczuwalne raqczej
[you] a ja sie nie poddam
sebos76
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: sebos76 »

róznica mocy nie jest tak bardzo odczuwalna, bo w dieslach jeździ się głównie momentem a podpiera się mocą, za to róznica momentu jest odczuwalna bardzo, to własnie duzy moment obrotowy daje to fajne uczucie wgniatania w fotel
Freude am Fahren
Åšrednie spalanie ON:
Obrazek
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

sebos76 pisze:róznica mocy nie jest tak bardzo odczuwalna, bo w dieslach jeździ się głównie momentem a podpiera się mocą, za to róznica momentu jest odczuwalna bardzo, to własnie duzy moment obrotowy daje to fajne uczucie wgniatania w fotel
Przepraszam,nie wyraziłem się zbyt jasno.
Chodziło mi tylko o te 20 Newtonometry. :wink:Kiedyś na "to" mówiło się przyspieszenie, a w gwarze "zryw" :lol: Prawda?
A te 143KM na 170KM to wiadomo... :D :lol:
adds
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 28 gru 2007, 7:08

Post autor: adds »

zaleznosc uproszczona o ile pamietam miedzy mometem a moca jet nastepujaca:

p=(moment*predkosc obrotowa)/9550

moment - jest to wartosc ciezaru na ramieniu o dlugosci 1m.
moment najlepiej wypada przy podjezdzaniu pod gore. Dla przykladu
silniki o tej samej mocy a roznym momencie (np 1.8 bezyna i 2,5td) wzniesienie >4% bezynka juz bedzie redukowac a disel z momentem 2 razy wiekszym nie musi :)
Gierap
Bywalec
Posty: 21
Rejestracja: 04 sty 2008, 11:10
Lokalizacja: Radom

Post autor: Gierap »

W temacie jest wpisane 2.4 8) więc i ja się wypowiem co nieco :D
2.4TD to całkiem inny silnik niż 2.5TD/TDS,jest to silnik o oznaczeniu M21D24,występował w wersji TD jak i bez czyli D,montowany od 09.1983 roku w BMW E28,pojawił się w obu wersjach w BMW E30,a także w BMW E34 lecz tylko w wersji TD.
Trochę danych technicznych:
6 cylindrów
OHC
Pojemność : 2443cm3
Moc i moment obrotowy:
D - 86KM przy 4600obr. i 152Nm przy 2500 obr.
TD -115KM przy 4800obr. i 210Nm przy 2400obr.
Średnica cylindra:
80mm
Skok tłoka:
81mm
:wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2404
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

Hmm...
a czy M21D24 i M51D25 różnią się czymś od siebie poza niewielką zmianą pojemności i podstawowymi parametrami?
Chodzi mi o technologię wykonania, jakieś modyfikacje w konstrukcji...
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
Gierap
Bywalec
Posty: 21
Rejestracja: 04 sty 2008, 11:10
Lokalizacja: Radom

Post autor: Gierap »

Z tego co się orientuję to M21 a M51 to całkiem inne konstrukcje,oczywiście oba 6 cylindrowe diesle,ale M21 jest jakby zrobiona na podstawie M20,a M51 to całkiem nowa konstrukcja,różnica technologii jest duża,wystarczy spojrzeć na te dwa silniki i widać że to nie tylko pojemnośc i parametry zmienione,jak się patrzy(i słucha)M21 to widać że jest to silnik z lat 80ych.
Obrazek
sebos76
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 530d
Rocznik: 2006
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: sebos76 »

adds pisze:zaleznosc uproszczona o ile pamietam miedzy mometem a moca jet nastepujaca:

p=(moment*predkosc obrotowa)/9550

moment - jest to wartosc ciezaru na ramieniu o dlugosci 1m.
moment najlepiej wypada przy podjezdzaniu pod gore. Dla przykladu
silniki o tej samej mocy a roznym momencie (np 1.8 bezyna i 2,5td) wzniesienie >4% bezynka juz bedzie redukowac a disel z momentem 2 razy wiekszym nie musi :)
tak dokładniej jednostką momentu jest [Nm] czyli jest to siła 1 N (a nie ciężar) działająca na ramieniu o dł. 1 m.

a wracając do różnicy w osiągach e34/e39 to różnica tych 20 Nm jest trochę zniwelowana przez wyższą masę e39
np masa własna e34 touring 1560 kg
np masa własna e39 touring 1650 kg różnica ok. 90 kg /jeden spory pasażer)
jednak w papierach e 39 idzie trochę lepiej niż e34 np 0-100 jest ok. 1 s przewagi e39 10.7s- e39/11.6s- e34 obydwa manual i touring
Freude am Fahren
Åšrednie spalanie ON:
Obrazek
adds
Bywalec
Posty: 23
Rejestracja: 28 gru 2007, 7:08

Post autor: adds »

zgadza sie ze jest to sila - ale tak latwiej sobie wyobrazic dzwignie. :)

przy 260Nm mamy ok 26,5kg na ramieniu 1m.
kifiu
Bywalec Wyjadacz
Posty: 677
Rejestracja: 28 gru 2007, 23:20
Seria: Opel
Model: RR P38a
Rocznik: 1995
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kifiu »

bankowo jest inny soft w komputerze.nie wiem czy caly komp jest inny - ale soft napewno zmodyfikowany.
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów

POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI :)

Obrazek
ODPOWIEDZ