Róznica pomiędzy 2.4/2.5td a 2.5 tds
Moderator: Moderatorzy
- Jawor
- Administrator
- Posty: 2404
- Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
- Seria: E90-93
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 320d
- Rocznik: 2010
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Róznica pomiędzy 2.4/2.5td a 2.5 tds
http://www.e34.de/e34/diesel.htm
Dla osób nie znających j. niemieckiego: w tdsie był intercooler w td nie, stąd podstawowa różnica w mocy i wyglądzie
Dla osób nie znających j. niemieckiego: w tdsie był intercooler w td nie, stąd podstawowa różnica w mocy i wyglądzie
Ostatnio zmieniony 22 maja 2008, 13:09 przez Jawor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2006
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Chojnice
przez jakis czas były dostępne równolegle, produkcja tds w e39 zakończyła się 30 marca 2000rJawor pisze:hmm...
wychodziły równolegle te silniki w E39 czy 2,5d zastąpił TDSa?
jakie ma oznaczenie? M57?
można powiedzieć, że 2.5 tds zastapił 2.0d - ma zbiżoną moc i osiągi
jeśli chodzi o oznaczenie, tak - to M57
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Jawor pisze:a tak na marginesie czym się różnił 2,5 TDS i 2,5d montowane w E39?
Jakie miały parametry?
2,5d jest na pompie wtryskowej czy na CR?
A ja dodam na marginesie,że te same silniki 2.5 tds w e34 i w e39 też się różniły przede wszystkim parametrami na kompie,na turbinie i jeszcze kilkoma drobiazgami. (wiadomość z pewnego żródła)
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.przebieg.com.pl/index.php?id ... 4=chip/bmw
tytaj jest widoczna roznica pomiedzy tds'em z e34 a e39 20Nm.
tytaj jest widoczna roznica pomiedzy tds'em z e34 a e39 20Nm.
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Ciekaw jestem,czy ta różnica w praktyce jest bardzo odczuwalna?adds pisze:http://www.przebieg.com.pl/index.php?id ... 4=chip/bmw
tutaj jest widoczna roznica pomiedzy tds'em z e34 a e39 20Nm.
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
- rexman
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 1665
- Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
- Seria: E81-88
- Nadwozie: Compact/Hatchback
- Model: Nie mam
- Rocznik: 2005
- Skrzynia biegów: Manualna
- Województwo: Poza Polską
- Lokalizacja: Irl
- Kontakt:
Przepraszam,nie wyraziłem się zbyt jasno.sebos76 pisze:róznica mocy nie jest tak bardzo odczuwalna, bo w dieslach jeździ się głównie momentem a podpiera się mocą, za to róznica momentu jest odczuwalna bardzo, to własnie duzy moment obrotowy daje to fajne uczucie wgniatania w fotel
Chodziło mi tylko o te 20 Newtonometry. Kiedyś na "to" mówiło się przyspieszenie, a w gwarze "zryw" Prawda?
A te 143KM na 170KM to wiadomo...
Czy choć raz pomyślałeś o tym...?
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
http://www.dkms.pl/kontakt/index.html
Moja galeria:
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=7218
http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=81
zaleznosc uproszczona o ile pamietam miedzy mometem a moca jet nastepujaca:
p=(moment*predkosc obrotowa)/9550
moment - jest to wartosc ciezaru na ramieniu o dlugosci 1m.
moment najlepiej wypada przy podjezdzaniu pod gore. Dla przykladu
silniki o tej samej mocy a roznym momencie (np 1.8 bezyna i 2,5td) wzniesienie >4% bezynka juz bedzie redukowac a disel z momentem 2 razy wiekszym nie musi
p=(moment*predkosc obrotowa)/9550
moment - jest to wartosc ciezaru na ramieniu o dlugosci 1m.
moment najlepiej wypada przy podjezdzaniu pod gore. Dla przykladu
silniki o tej samej mocy a roznym momencie (np 1.8 bezyna i 2,5td) wzniesienie >4% bezynka juz bedzie redukowac a disel z momentem 2 razy wiekszym nie musi
W temacie jest wpisane 2.4 więc i ja się wypowiem co nieco
2.4TD to całkiem inny silnik niż 2.5TD/TDS,jest to silnik o oznaczeniu M21D24,występował w wersji TD jak i bez czyli D,montowany od 09.1983 roku w BMW E28,pojawił się w obu wersjach w BMW E30,a także w BMW E34 lecz tylko w wersji TD.
Trochę danych technicznych:
6 cylindrów
OHC
Pojemność : 2443cm3
Moc i moment obrotowy:
D - 86KM przy 4600obr. i 152Nm przy 2500 obr.
TD -115KM przy 4800obr. i 210Nm przy 2400obr.
Średnica cylindra:
80mm
Skok tłoka:
81mm
2.4TD to całkiem inny silnik niż 2.5TD/TDS,jest to silnik o oznaczeniu M21D24,występował w wersji TD jak i bez czyli D,montowany od 09.1983 roku w BMW E28,pojawił się w obu wersjach w BMW E30,a także w BMW E34 lecz tylko w wersji TD.
Trochę danych technicznych:
6 cylindrów
OHC
Pojemność : 2443cm3
Moc i moment obrotowy:
D - 86KM przy 4600obr. i 152Nm przy 2500 obr.
TD -115KM przy 4800obr. i 210Nm przy 2400obr.
Średnica cylindra:
80mm
Skok tłoka:
81mm
Z tego co się orientuję to M21 a M51 to całkiem inne konstrukcje,oczywiście oba 6 cylindrowe diesle,ale M21 jest jakby zrobiona na podstawie M20,a M51 to całkiem nowa konstrukcja,różnica technologii jest duża,wystarczy spojrzeć na te dwa silniki i widać że to nie tylko pojemnośc i parametry zmienione,jak się patrzy(i słucha)M21 to widać że jest to silnik z lat 80ych.
-
- Bywalec
- Posty: 111
- Rejestracja: 28 gru 2007, 11:19
- Nadwozie: Touring/Kombi
- Model: 530d
- Rocznik: 2006
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Pomorskie
- Lokalizacja: Chojnice
tak dokładniej jednostką momentu jest [Nm] czyli jest to siła 1 N (a nie ciężar) działająca na ramieniu o dł. 1 m.adds pisze:zaleznosc uproszczona o ile pamietam miedzy mometem a moca jet nastepujaca:
p=(moment*predkosc obrotowa)/9550
moment - jest to wartosc ciezaru na ramieniu o dlugosci 1m.
moment najlepiej wypada przy podjezdzaniu pod gore. Dla przykladu
silniki o tej samej mocy a roznym momencie (np 1.8 bezyna i 2,5td) wzniesienie >4% bezynka juz bedzie redukowac a disel z momentem 2 razy wiekszym nie musi
a wracając do różnicy w osiągach e34/e39 to różnica tych 20 Nm jest trochę zniwelowana przez wyższą masę e39
np masa własna e34 touring 1560 kg
np masa własna e39 touring 1650 kg różnica ok. 90 kg /jeden spory pasażer)
jednak w papierach e 39 idzie trochę lepiej niż e34 np 0-100 jest ok. 1 s przewagi e39 10.7s- e39/11.6s- e34 obydwa manual i touring
-
- Bywalec Wyjadacz
- Posty: 677
- Rejestracja: 28 gru 2007, 23:20
- Seria: Opel
- Model: RR P38a
- Rocznik: 1995
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Województwo: Małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
bankowo jest inny soft w komputerze.nie wiem czy caly komp jest inny - ale soft napewno zmodyfikowany.
Kliknij i zobacz --> Tanie części do TDS-ów
POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI
POMOC DROGOWA AUTOHOLOWANIE
TEL 504-209-706 24h/dobe
DLA KLUBOWICZOW ZNIZKI