Róznica pomiędzy 2.4/2.5td a 2.5 tds

Tematy ogólne dotyczące silnika i przeniesienia napędu (sprzęgło, skrzynia, wał, most).

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2405
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

A chłodnica nie jest inna ze względu na intercooler?
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
Jarek_JST
Bywalec
Posty: 21
Rejestracja: 30 sty 2008, 9:51
Lokalizacja: ÅšlÄ…sk

Post autor: Jarek_JST »

ze znanych mi różnic między TD a TDS
-intercooler
-większe wtryski w TDS
-inne oprogramowanie (komp?)
-wg realoem chłodnica też jest inna

w TD jak i w TDS jest chłodnica oleju... o innych różnicach nic mi nie wiadomo...

natomiast różnic między 2.4 a 2.5 może być więcej, aczkowiek niekoniecznie...
z danych wynika, że:
-2,5 ma większy skok tłoka o 1,8mm
-różnica pojemności to dokładnie 65ccm (wg danych z linku 66ccm)
-2,5 ma 2Nm więcej, osiąga moment znacznie niżej (1900obr dla 2,5 - 2400obr dla 2,4) jest szybsze o 2km/h, a do setki przyspiesza tak samo
-oba silniki w tym samym czasie osiągają moc (4800obr)

tyle udało mi się wyszukać... wartości podawane przez źródła dla E34... niektóre dane podają, że silnik 2,4 w e30 był inny (większy o 10ccm)...
W E39 silnik 2.5TDS zawsze miał plastikowy kolektor ssący i inny intercooler.
Pozdrawiam
Obrazek
gonzacz
Bywalec
Posty: 18
Rejestracja: 19 lut 2008, 19:33
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525d
Rocznik: 2000
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: Trzcianka/Poznań

Post autor: gonzacz »

w 2.4 td luz zaworowy jest regulowany na plytkach a w 5.5 td/tds sa samoregulatory hydrauliczne
kangurczak
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 21 sty 2008, 18:22
Seria: E36
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 325tds
Rocznik: 1997
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Małopolskie
Lokalizacja: KRK NH

Post autor: kangurczak »

Czy 2.5d z e39 (163 KM/350Nm) ma Ic takie jak tds ?
nezza
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2007, 9:24
Lokalizacja: Irlandia, Cork

Post autor: nezza »

Witam,

Ja robie z 2.5td tdsa.

Mam obecnie tdsa juz ze sporym przebiegiem, w sumie nic mu nie jest, po wydaniu majatku na to cacko jezdzi dobrze i tyle.

Jakis czas temu kupilem silnik nieuzywany kompletny ze skrzynia biegow i praktycznie ze wszystkim (brak alternatora) co trzeba.

Juz nie dlugo beda mi zamieniac ten silnik + chip na 170km moze wiecej, okaze sie wpraktyce.

Tak naprawde te silniki sa identyczne, wtryski sa takie same, komp tez. Roznica jest w innej turbine, intercoolerze, i w programie sterujacym. Roznice sa tez w kole dwumasowym ale to jest zalezne od rocznikow.

Jak wszystko dobrze pojdzie to bede chyba pierwszym posiadaczem tdsa z zerowym przebiegiem. 11 letnie auto z praktycznie nowym sercem i jeszcze przerobione na ac-schnitzer.

Pozdrawiam
lw
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 01 maja 2008, 13:08
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: lw »

a z kąd taki silnik???? z fabryki?
Mechatronika pojazdowa, diagnostyka komputerowa TEXA. Serwis opon.
gg 12326126, DÄ…browa Biskupia ,okolice
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Kiedys na allegro byl wystawiony M51 ktory był uzytkowany jako silnik modelowy chyba w szkole rolniczej.Cena wywolawcza 5tysi przepracowane kilkanascie godzin :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

Witam Nezza!
Czy mógł byś uzupełnić swój avatar? :wink:
nezza
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2007, 9:24
Lokalizacja: Irlandia, Cork

Post autor: nezza »

Łosiowy pisze:Kiedys na allegro byl wystawiony M51 ktory był uzytkowany jako silnik modelowy chyba w szkole rolniczej.Cena wywolawcza 5tysi przepracowane kilkanascie godzin :mrgreen:
Ja ten silnik kupilem wlasnie z allegro. Cena wywolawcza byla nie 5tys a 8tys.
Byl to silnik kompletny ze skrzynia biegow itp.
Stargowalem sie do 5.5tys. Silnik byl eksponatem (nie mylic z silnikiem, ktory sie rozbiera na cwiczeniach hehe), ma oryginalne plaby na srubach, tak ze nie byl rozkrecany i nigdy nie pracowal.
Oczywiscie silnik ten teraz jest rozkrecany i sprawdzany czy wszystko jest ok.
Obrazek
Tak wyglada to malnestwo :mrgreen:
Awatar użytkownika
Łosiowy
Administrator
Administrator
Posty: 946
Rejestracja: 27 gru 2007, 15:37
Seria: E65-68
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: Nie mam
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Automatyczna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Łosiowy »

Mam dobra pamieć ale krotka :mrgreen: .Jak go uruchomisz to sie pochwal co i jak :razz:

Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
rexman
Bywalec Wyjadacz
Posty: 1665
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:26
Seria: E81-88
Nadwozie: Compact/Hatchback
Model: Nie mam
Rocznik: 2005
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Poza Polską
Lokalizacja: Irl
Kontakt:

Post autor: rexman »

To plomby będziecie zdejmować :?:
nezza
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2007, 9:24
Lokalizacja: Irlandia, Cork

Post autor: nezza »

Bylo by bardzo ryzykowne nie sprawdzajac tego silnika tylko go odrazu montujac. Pomimo tego, ze silnik nie byl rozbierany nigdy nic nie wiadomo. Lepiej dmuchac na zimne :wink:


PS.

AC-Schnitzer ma teraz promocje na niektore produkty, polecam fele 150e szt.
Smieszna cena jak za felge tej klasy, przeceniona z 400e.

Tu link:

http://www.ac-schnitzer.de/shop/pi-1929 ... egoryId=66

pozdr
lw
Bywalec
Posty: 127
Rejestracja: 01 maja 2008, 13:08
Seria: E39
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 525tds
Rocznik: 1998
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Inowrocław

Post autor: lw »

to jest chyba TD? nie TDS...
Mechatronika pojazdowa, diagnostyka komputerowa TEXA. Serwis opon.
gg 12326126, DÄ…browa Biskupia ,okolice
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2405
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

nezza, jak chcesz go wcisnąć do E39 to trochę będzie trzeba pokombinować nad nim
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
nezza
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2007, 9:24
Lokalizacja: Irlandia, Cork

Post autor: nezza »

Wedlug mnie bedzie to latwy swap, przeciez to te same motory, ale nigdy nie wiadomo co moze wystapic :???:

pozdro
Awatar użytkownika
Jawor
Administrator
Administrator
Posty: 2405
Rejestracja: 26 gru 2007, 23:02
Seria: E90-93
Nadwozie: Touring/Kombi
Model: 320d
Rocznik: 2010
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Jawor »

Niby te same ale jest kilka znaczących różnic.
Nie wiem jak z elektroniką, ale reszta będzie średnia.
Powrót do korzeni: e34 Ponton

Moje byłe:
Zobacz moją… zieloną… ropuchę!
Rodzinkę wożę 318d
nezza
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2007, 9:24
Lokalizacja: Irlandia, Cork

Post autor: nezza »

elektronika prawie taka sama, komputer ten sam, wiazki podobne.
Wszytko wyjdzie w podczas montazu.
nezza
Bywalec
Posty: 11
Rejestracja: 29 gru 2007, 9:24
Lokalizacja: Irlandia, Cork

Post autor: nezza »

Ja mam tak rozwiazanie z AGR-em :wink:

Obrazek

kawalek rury o tej samej srednicy wspawany do kolektora i tyle hehe.

Mam dzisiaj przeglad i ciekawe czy emisja spalin mi sie zwiekszyla bo jak tak to lipa i nie wiem co zrobie :shock:
iamtheone
Bywalec
Posty: 14
Rejestracja: 25 maja 2008, 19:11
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 524d/td
Rocznik: 1989
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: ElblÄ…g

Post autor: iamtheone »

ale ladnie zeszliscie z tematu.

a ja chcialbym sie dowiedziec, ktory z silnikow jest bardziej awaryjny, 2.5td czy 2.5tds. jesli dobrze pamietam to tds ma mocniejsza turbine, ale za to IC, wiec czy to bardziej wplywa na zywotnosc glowicy ?

i pytanie odnosnie pompy wtryskowej. to jest ta sama pompa co w m21 czy rozni sie konstrukcja ? choc wiem ze padaja tak samo czesto... ; ]

z tego co sam zauwazylem nie ma bezpiecznego progu przebiegu kilometrow, zeby sie nie wpierdzielic w jakis zlom, ale mniej wiecej ile powinien tds czy td przejechac bez wiekszych niespodzianek ? mam na mysli glownie pompe wtryskowa, glowice czy turbine.

i jeszcze jedno, troszke inne, wydaje mi sie ze kombi sa bardziej zadbane niz sedany. podzielacie moje spostrzezenie ?
Awatar użytkownika
wojtek_blekitny
Moderator
Moderator
Posty: 921
Rejestracja: 06 wrz 2008, 23:51
Seria: E34
Nadwozie: Sedan/Limuzyna
Model: 525tds
Rocznik: 1994
Skrzynia biegów: Manualna
Województwo: Wielkopolskie
Lokalizacja: okol. Poznania

Post autor: wojtek_blekitny »

TD przy mocno zbliżonej konstrukcji [oczywiście 2.5] ma mniejszą moc i moment, powinien więc mieć większą trwałość [przy założeniu, że warunki eksploatacji będą takie same].
Aczkolwiek konkretów raczej nikt Ci nie poda, bo ciężko o osobę z 2 takimi autami, z podobnym przebiegiem etc.
Ogółem mówiąc, zwykle jest tak, jak powtarzam: problemem TD/TDS'ów nie jest ich wadliwa konstrukcja <różne gadki o głowicach, pompach etc.>, ale ich właściciele, którzy zapominają, że silnik ZS eksploatuje się w określony sposób.
Nezza, daj proszę znać, co z emisją, bo zastanawiam się nad usunięciem recyrkulacji :twisted:
"Exercise your inner demons"
E34: "Ulep z samego serca Wielkopolski"
ODPOWIEDZ